Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 21:59   #21
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Het doet me spontaan aan het volgende denken :

Het is een traditie dat de grootste partij het initiatief neemt. Welnu meneer Leterme , wat als die grootste partij nu eens het Blok zou zijn? Ik denk dat het veel democratischer was om een regering te vormen in volgorde van rangschikking tot men aan 50% komt. Nietwaar meneer Leterme? Zo RESPECTEERT u de stem van de meerderheid... want als VB meer haal dan SPa dan zijn er dus MEER mensen die het Blok verkiezen dan mensen die SPa verkiezen.... waaruit het logisch gevolg zou zijn dat u met deze partij in zee gaat om RESPECT te hebben voor de mensen.
Oud 12 juni 2004, 06:12   #22
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

eerst en vooral is elke opiniepeiling gekleurd. op de vraag in doe de stemtest op vrt sprak een meerderheid zich uit tegen de stelling "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?", maar zoals Frank Van Hecke het al aangaf: herformuleer je de vraag naar "Zou je voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen als ieder gezin duizenden euro's minder per jaar moet betalen voor de walen?", zou je een hemelsbreed verschil zien.

Ten tweede is er het feit dat sinds zijn eerste opkomst bij verkiezingen in 1978, het Blok élke keer is vooruitgegaan. Betekent het dat we nu met zo'n 19% neo-nazi's zitten in Vlaanderen, of betekent dit dat er steeds meer mensen opperen voor een nieuwe koers in ons land? beoordeel zelf maar
Oud 12 juni 2004, 09:29   #23
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salubrio
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Ik alleszins niet. U mist het punt hier. Het gaat erom dat 50% niet tegen een regering met het Blok is.
Een onlangs uitgevoerde peiling wees uit dat bijna 60% zeker NOOIT op het Vlaams Blok zou stemmen. Me dunkt dat meer dan 50% wel degelijk zwaar tegen het Blok is.

--S--
NOOIT op een partij stemmen wilt niet zeggen dat je er TEGEN bent. Naast zwart en wit heb je ook grijs, zenne.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 12 juni 2004, 13:35   #24
[email protected]
Vreemdeling

Standaard

meneer Leterme, u zou beter met het Vlaams Blok samen werken anders is U geloofwaardigheid helemaal kwijt!U hebt het altijd over hoe slecht de paarse regering werkt of de paars-groene regering, en dan gaat U ineens wel na 13 juni met hun wel willen samenwerken, dan vraag ik mij af weet U wel wat U wilt? ben jij dan zo dom , of doe jij gewoon dom? Volgens mij en de anderer 6 miljoen Vlamingen weet U zelf niet meer wat U wilt! bij de laatste verkiezingen heb ik mijn kostbare stem aan de CD&V gegeven , maar nu geef ik hem aan het Vlaams Blok, volgens mij nog de enige democratische politieke partij van vlaanderen, die weinig beloven maar veel doen, en niet zo een tweederangs politicus als u bent, U kunt deze verkiezing alleen maar verliezen, of U moest 50% halen zoals vijftig jaar geleden! OPEN U OGEN,LAAT U NIET VANGEN,STEM VLAAMS BLOK, 13 JUNI EEN KWESTIE VAN VRIJE MENINGSUITING!
dieltjensjurgen@hotmail.c is offline  
Oud 12 juni 2004, 14:54   #25
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
meneer Leterme, u zou beter met het Vlaams Blok samen werken anders is U geloofwaardigheid helemaal kwijt!U hebt het altijd over hoe slecht de paarse regering werkt of de paars-groene regering, en dan gaat U ineens wel na 13 juni met hun wel willen samenwerken, dan vraag ik mij af weet U wel wat U wilt? ben jij dan zo dom , of doe jij gewoon dom? Volgens mij en de anderer 6 miljoen Vlamingen weet U zelf niet meer wat U wilt! bij de laatste verkiezingen heb ik mijn kostbare stem aan de CD&V gegeven , maar nu geef ik hem aan het Vlaams Blok, volgens mij nog de enige democratische politieke partij van vlaanderen, die weinig beloven maar veel doen, en niet zo een tweederangs politicus als u bent, U kunt deze verkiezing alleen maar verliezen, of U moest 50% halen zoals vijftig jaar geleden! OPEN U OGEN,LAAT U NIET VANGEN,STEM VLAAMS BLOK, 13 JUNI EEN KWESTIE VAN VRIJE MENINGSUITING!
Ik ben ook niet voor paars, maar stem wel op één van de twee regeringspartijen... waarom? omdat als je één partij vervangt er al heel wat verandert.
Dat het Vlaams Blok weinig belooft maar veel doet kan je niet bewijzen: het heeft nog nooit in een regering gezeten.
Mij trouwens niet gelaten: van mij mag het Vlaams Blok gerust eens meedoen met de regeringsonderhandelingen, maar als de andere partij(en) aan tafel geen compromis kunnen maken met het VB dan zij het zo.

Die laatste zin trouwens (waar uw caps lock opeens opsprong) is trouwens erg cynische humor. "laat u niet vangen" en "kwestie van vrije meningsuiting" in één zin... ja... net of het VB als puntje bij paaltje komt zo'n grote voorstander is van vrije meningsuiting.
Oud 12 juni 2004, 15:15   #26
Pd
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Pd
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Ik ben ook niet voor paars, maar stem wel op één van de twee regeringspartijen...
WTF? Als ge tegen paars zijt, wrm ga je er dan voor stemmen? Dus degene die ooit een eerste keer aan de macht zijn gekomen moeten de rest van de aarde zijn leven blijven regeren omdat er anders te veel verandert?
Da's echt ni logisch! Als ge vindt da ze hun werk ni gedaan hebbe dan moete hen geen stem meer geven!

NV-A: Nodig in Vlaanderen Nuttig in Europa!
Vlaanderen leeft als nooit ervoor!
Pd is offline  
Oud 12 juni 2004, 15:24   #27
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pd
Citaat:
Ik ben ook niet voor paars, maar stem wel op één van de twee regeringspartijen...
WTF? Als ge tegen paars zijt, wrm ga je er dan voor stemmen? Dus degene die ooit een eerste keer aan de macht zijn gekomen moeten de rest van de aarde zijn leven blijven regeren omdat er anders te veel verandert?
Da's echt ni logisch! Als ge vindt da ze hun werk ni gedaan hebbe dan moete hen geen stem meer geven!
ik stem niet voor paars, ik stem op de partij die mijn principes en ideologie niet verloochenen.
je leest echt niet wat ik schrijf.
Ik zal het duidelijker zeggen: ik ben voor rooms-rood.
moeilijk hé
Oud 12 juni 2004, 16:45   #28
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pd

ik stem niet voor paars, ik stem op de partij die mijn principes en ideologie niet verloochenen.
je leest echt niet wat ik schrijf.
Ik zal het duidelijker zeggen: ik ben voor rooms-rood.
moeilijk hé
mss nog duidelijker: het is niet omdat paars niet werkt, dat rood met oranje niet kan werken. ze bevatten allebei rood, maar geven toch een heel ander effect. en dus hopelijk ook een ander beleid.

en nu maar hopen dat hij vroeger met de verf gespeeld heeft

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be