Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 augustus 2011, 10:47   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
keep on dreaming.

NVA haalt bij de volgende verkiezingen de absolute meerderheid, zodat ze niet meer zonder nva een regering kunnen vormen. Dat zal hard aankomen bij onze zuiderburen.
en waar haal jij dat? op wat baseer je dit?
Oud 17 augustus 2011, 10:47   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe dat? het is nog een jaar voor de volgende verkiezingen, mensen hebben de neiging om snel te vergeten.

Als je weet dat 20% van de N-VA-kiezers de dag van de verkiezingen besliste om op de N-VA te stemmen, weet je het wel zeker?
Dat de mensen snel vergeten zou een grove onderschatting zijn van de laatste verkiezingen.

Als Vlaamse partijen zich haaks gedragen op de conclusie van de verkiezingsuitslag in 2010, gaan mensen dat zeker niet vergeten.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2011, 10:48   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat de mensen snel vergeten zou een grove onderschatting zijn van de laatste verkiezingen.

Als Vlaamse partijen zich haaks gedragen op de conclusie van de verkiezingsuitslag in 2010, gaan mensen dat zeker niet vergeten.
neen, een groot deel zal dat inderdaad niet vergeten. ik zie de N-VA dan ook niet onder de 20% duiken opeens.

maar nog eens, zelfs als ze niet vooruit gaan, gaat dit als een gigantische nederlaag uitgelegd worden. Zo is het ook bij het VB gegaan hé.
Oud 17 augustus 2011, 10:49   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=IL3E3CQC

De onderhandelingen moeten nog maar pas beginnen of Michel komt nog maar eens op de proppen met Maingain zijn eisen. Als hij die eisen (uitbreiding brussel, corridor, minderhedenvedrag) niet van plan is om in te slikken dan kunnen we er beter nu al mee ophouden en een nieuwe datum voor de verkiezingen regelen.

Nieuwe verkiezingen zullen ongetwijfeld het voortbestaan van het land in vraag stellen.
Ze moeten de pijlen niet richten op MR en FDF, de andere Waalse partijen vragen exact hetzelfde. Zij zeggen het alleen niet voor de camera.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 augustus 2011 om 10:49.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2011, 10:51   #25
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar haal jij dat? op wat baseer je dit?
Recente peilingen gaven aan dat nva meer dan 40 % ging halen. Nva word in zijn positie (aan de kant gezet door Di rupo en Gennez) slapend rijk nu.
matthias999 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 10:54   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Recente peilingen gaven aan dat nva meer dan 40 % ging halen. Nva word in zijn positie (aan de kant gezet door Di rupo en Gennez) slapend rijk nu.
jaja, maar hoe weet jij dat de N-VA volgend jaar die 40% gaat bereiken?
Oud 17 augustus 2011, 10:57   #27
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
jaja, maar hoe weet jij dat de N-VA volgend jaar die 40% gaat bereiken?
De meerderheid van de kiezers van de traditionele partijen zijn hun verraad kotsbeu en zullen zeker niet meer op dezelfde partijen stemmen. Ik hoor het ook overal in mijn familie- en vriendenkring dat ze de volgende keer voor NVA gaan stemmen. Zegt toch al genoeg, volgens mij?
matthias999 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 10:58   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, een groot deel zal dat inderdaad niet vergeten. ik zie de N-VA dan ook niet onder de 20% duiken opeens.

maar nog eens, zelfs als ze niet vooruit gaan, gaat dit als een gigantische nederlaag uitgelegd worden. Zo is het ook bij het VB gegaan hé.
Recente peilingen wijzen die richting alleszins niet uit.

Bovendien hebben de andere Vlaamse partijen zichzelf compleet vast gereden.
Gelijk wat ze doen, zullen ze bewijzen dat N-VA gelijk had.
Vroeger konden ze nog hun gelijk financieel afkopen, nu kan dit niet meer.
Dit verklaard de paniekreactie van merrie Caroline.

Zij zullen niet toegeven ivm BHV (Toch niet wat FDF vraagt)
Zij zullen wel proberen BHV te herleiden tot een karikatuur van de communautaire discussie. Waarom? Omdat de andere thema's allemaal communautair geladen zijn, en niet op te lossen zijn zonder staatshervorming. In dit geval bevestigen ze ook het gelijk van N-VA.
Er is niet iets als de staatshervorming, en daarnaast "het sociaal economische" zoals de SPA en VLD ons graag doen geloven.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 augustus 2011 om 10:59.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2011, 10:59   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de kiezers van de traditionele partijen zijn hun verraad kotsbeu en zullen zeker niet meer op dezelfde partijen stemmen. Ik hoor het ook overal in mijn familie- en vriendenkring dat ze de volgende keer voor NVA gaan stemmen. Zegt toch al genoeg, volgens mij?
er is maar 1 peiling die telt en dat zijn de verkiezingen.

trouwens, nu rekenen op een megaoverwinning van de N-VA bij de volgende verkiezingen en ondertussen onherstelbare schade laten gebeuren, vind ik wat bizar.
Oud 17 augustus 2011, 11:02   #30
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

trouwens, nu rekenen op een megaoverwinning van de N-VA bij de volgende verkiezingen en ondertussen onherstelbare schade laten gebeuren, vind ik wat bizar.
Tja dat heeft N-VA zelf in de hand. Zij moet met zeer goede voorbedachte rade te werk gaan.
Op de manier waarop ze de nota van Di Rupo met de vloer gelijk gemaakt hebben.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 augustus 2011 om 11:02.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:02   #31
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:

Waarom? Het spreekt toch voor zich dat die traditionele partijen (vooral vld en cd&v) zwaar gaan verliezen door het lossen van nva en door in een anti-vlaamse regering te stappen. VLD kiest duidelijk voor de macht en de postjes. Bij cd&v weet ik het nog niet zeker maar ik gun ze het voordeel van de twijfel.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 17 augustus 2011 om 11:02.
matthias999 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:02   #32
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarom dat CD&V het best kiest voor de calateral damage dan voor de atoombom!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:04   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Het spreekt toch voor zich dat die traditionele partijen (vooral vld en cd&v) zwaar gaan verliezen door het lossen van nva. VLD kiest duidelijk voor de macht en de postjes. Bij cd&v weet ik het nog niet zeker maar ik gun ze het voordeel van de twijfel.
De VLD zal vooral kiezers verliezen, omdat de VLD kiest voor een nota die bol staat met lastenverhogingen.
Laat dit nu net de core business zijn van de VLD. Die kronkel zal de VLD niet uitgelegd krijgen aan zijn achterban.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 augustus 2011 om 11:05.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:07   #34
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik weet toch wat ik zou kiezen als ik Beke was: ik zou liever zeggen dat we het ultieme bewijs geleverd hadden dat de Franstaligen nooit voor een propere splitsing van BHV te overhalen zijn (dat levert wel wat colateral damage op) dan met een 'smerige splitsing van BHV naar de volgende federale en tegelijk Vlaamse verkiezingen te trekken (wat een atoombomeffect zou hebben en wat je in Vlaandere als partij voor altijd de naam van van judaspartij zal bezorgen - voor zover ze die naam al niet hebben dankzij individuen als Eyskens). Het is gewoon de vraag of ze bij de CD&V snel wat collateral damage willen oplopen of binnen 3 jaar de totale vernietiging willen bewerkstelligen!
Beke zal wel braaf in de pas blijven lopen met VLD en SPa en de strategie van Di Rupo volgen. Ze kunnen erop rekenen dat N-VA alle "compromisvoorstellen" zal afschieten. En dan kunnen ze samen met de Franstaligen hard roepen "zie je wel, met die extremisten valt geen land te bezeilen". Het is een gok of de publieke opinie in Vlaanderen dit gaat pikken*, maar de schrik voor de N-VA zit er zo diep in bij VLD, SPa en CD&V, dat ze alles gaan inzetten op dit enige kansje.

* tuurlijk gaan ze dit pikken

Laatst gewijzigd door Johan217 : 17 augustus 2011 om 11:08.
Johan217 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:11   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Beke zal wel braaf in de pas blijven lopen met VLD en SPa en de strategie van Di Rupo volgen. Ze kunnen erop rekenen dat N-VA alle "compromisvoorstellen" zal afschieten. En dan kunnen ze samen met de Franstaligen hard roepen "zie je wel, met die extremisten valt geen land te bezeilen". Het is een gok of de publieke opinie in Vlaanderen dit gaat pikken*, maar de schrik voor de N-VA zit er zo diep in bij VLD, SPa en CD&V, dat ze alles gaan inzetten op dit enige kansje.

* tuurlijk gaan ze dit pikken
zo is het.
Oud 17 augustus 2011, 11:14   #36
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo is het.
Dat ze het risico gaan nemen, zit er - in pure traditiotraditie - sterk in! Maar dat ze daarmee hun ruiten compleet en definitief inslaan, ligt als een quasi zekerheid voor de hand!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:15   #37
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
zo is het.
We zullen zien, maar volgens mij is Beke wel slimmer dan dat...
matthias999 is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:24   #38
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
keep on dreaming.

NVA haalt bij de volgende verkiezingen de absolute meerderheid, zodat ze niet meer zonder nva een regering kunnen vormen. Dat zal hard aankomen bij onze zuiderburen.
zeveraar. Een absolute meerderheid, asteblieft zeg. Soms post je hier toch wel wat wereldvreemde dingen hoor.

Vlijmscherp zegt hier zinnige dingen. Ze gaan er alles aan doen om BHV te splitsen op iets dat proper lijkt (maar achter de rug veel compensaties) en de cd&v gaat dat proberen te verkopen als een goede oplossing.

En dat zal nog lukken bij veel gewone burgers ook, vrees ik.
vrijevlaming is offline  
Oud 17 augustus 2011, 11:25   #39
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen zien, maar volgens mij is Beke wel slimmer dan dat...
Dan zit-ie bij de verkeerde partij
Oud 17 augustus 2011, 11:33   #40
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig zijn Michel en Maingain er nog! Ovld Cd&v en sp.a gaan met alles akkoord zolang ze maar in de regering zitten. Maar FDF is te gulzig en wil teveel waardoor het plat op de buik gaan van die ruggengraatlozen niet meer uit te leggen valt. De enige hoop voor Vlamingen dat die onderhandelingen opgeblazen worden wat er kan voor ons niks goeds, niet acceptabel uit voortvloeien.
Stef Leeuwenhart is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be