![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() als maingain zo door gaat halen die onderhandelingen eind september niet
![]() ![]()
#23 |
Banneling
|
![]() wat is uw voorstel dan? De vlaams-nationalisten hebben geen meerderheid, noch in de kamer (waar dat uiteindelijk niet veel uitmaakt) noch in het vlaams parlement (waar men eventueel de vlaamse onafhankelijkheid kan uitroepen)
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom niet? zijn er dan tekenen dat de Nederlandstalige onderhandelaars niet aan onderhandelen over zijn eisen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
om mijn woorden nog meer kracht bij te zetten, nou als die cd&v-er zich aan zijn woorden houdt natuurlijk http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...ren-vast.dhtml
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 17 augustus 2011 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En diegene die het anders voorsteld is aan het liegen.
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() 'MAG', niet 'moet'. Een wereld van verschil
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik echt nog uitleggen met wie de N-VA dan in bed kruipt? Juist, de traditio's, voor weer de zoveelste Belgische leiband regering.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk verschil is er dan als Belgie blijft bestaan?
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De francofonen weten heel goed waarom ze de nieuwe te verwerven faciliteiten in de grondwet willen betonneren. (maar de Vlaamse partijen die hiermee akkoord zouden gaan, vergissen zich. Want dat zal zich tegen hen keren als een boemerang ... de dag dat die faciliteiten terug gewrongen zullen worden, zal een nieuw record van regeringsonderhandelingen aan de beurt zijn.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie moet nog dertig jaar blijven bestaan, tot aan mijn pensioen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen maar herhalen wat velen (waaronder verschillene grote koppen) al gezegd hebben: in 2014 gaan we eens koppen tellen in het vlaams parlement. Tegen dan is waarschijnlijk Ben Weyts al voorzitter, van een andere strekking dan BDW hé |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() [quote=Xenophon;5633272]Ik zal het anders zeggen dan, in de woorden van BDW, misschien begrijp je dat beter.
Belgie moet nog dertig jaar blijven bestaan, tot aan mijn pensioen.[/QUOT] bron? |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus dat is onbespreekbaar. Ik hoop zelf dat hij niet afwijkt van zijn eisen. Dan gaan we gegarandeerd naar verkiezingen. ![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 17 augustus 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |