Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 14:10   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het gaat hier over integratie, niet assimilatie. Bovendien wordt dat op zichzelf gericht zijn toch wel tegengesproken door het feit dat de tweede generatie veel contact met autochtone Nederlanders heeft en er moderne opvattingen op na houdt.
De tweede (én derde) generatie die ik ken zijn hier volledig geassimileerd. (noem het integratie, ik noem het assimilatie. Ik krijg bovendien nog steeds de nodige uitleg (ongevraagd) bij het waarom dat ze iets doen vb.: het niet meedelen dat iemand rond de feestdagen is overleden: dat is uit respect voor de feestvierenden. Dus wachten ze tot de feestdagen voorbij zijn om de doodsbrieven rond te sturen.)

De eerste generatie (restauranthouders) hebben effektief ook nooit Nederlands geleerd en leven dus helemaal op zich met enkel contact met de andere aziatische inwijkelingen. De kinderen echter.... net zoals het artikel beschrijft: werklustig, intelligent, en bijgevolg succesvol in het leven.

Moet toch wel pikken bij de poco's.
Hoezo... sociaal gedepriveerd? gediscrimineerd? buitengesloten? etc.. et c... etc....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:11   #22
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ja, maar dorpelingen hebben daar minder kans toe. Vergeet niet, België is een bekrompen land waar veel mensen hun situatie 'normaal' vinden. Sowieso integreren buitenlanders beter in Nederland. Mensen zien daar tenminste een echte samenleving.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2011 om 14:15.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:12   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Valt vast tegen voor Johan Bollen, want ik ben xenofobe racist volgens hem.
Iedereen is gevormd door zijn verleden. Je zal waarschijnlijk ervaringen hebben of opgegroeid zijn in een bepaald milieu. Niemand ontsnapt daaraan.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:14   #24
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In Latijns Amerika is het beeld van Moslims ook allesbehalve goed. Nergens in de wereld, zelfs China zelf. Let wel, ik spreek over Moslims, niet over Arabieren. Eigenlijk de Islam als achterhoudende religie ...
Oud 19 augustus 2011, 14:14   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De tweede (én derde) generatie die ik ken zijn hier volledig geassimileerd. (noem het integratie, ik noem het assimilatie. Ik krijg bovendien nog steeds de nodige uitleg (ongevraagd) bij het waarom dat ze iets doen vb.: het niet meedelen dat iemand rond de feestdagen is overleden: dat is uit respect voor de feestvierenden. Dus wachten ze tot de feestdagen voorbij zijn om de doodsbrieven rond te sturen.)

De eerste generatie (restauranthouders) hebben effektief ook nooit Nederlands geleerd en leven dus helemaal op zich met enkel contact met de andere aziatische inwijkelingen. De kinderen echter.... net zoals het artikel beschrijft: werklustig, intelligent, en bijgevolg succesvol in het leven.

Moet toch wel pikken bij de poco's.
Hoezo... sociaal gedepriveerd? gediscrimineerd? buitengesloten? etc.. et c... etc....
Kan je ons een concreet voorbeeld geven van zo'n perfect geïntegreerde 2de generatie Chinees?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 augustus 2011 om 14:22.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:24   #26
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Hela, niet zelf gaan misleiden he, want het is vier minuten.

Maar daar gaat het verder niet om. Het voorbeeld van de Chinezen en hun vrij goed geslaagde integratie is al veel vaker aangehaald, en telkens blijft het dan verdacht stil vanuit de politiek correcte wereld.
ik had het zelfs al vanmorgen gelezen, maar wou onze poco medeposters niet nodeloos voor het hoofd stoten met positief nieuws over onze aziatische vrienden.
Trouwens: geen nieuws. Het is gewoon algemeen geweten dat die mensen het uitstekend doen, en het zoveelste bewijs dat een gebrek aan integratie bij de migrant zèlf ligt en niet bij de omgeving.
Oud 19 augustus 2011, 14:24   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan je ons een concreet voorbeeld geven van zo'n perfect geïntegreerde 2de generatie Chinees?
mijn buurman.
Oud 19 augustus 2011, 14:25   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ja, maar dorpelingen hebben daar minder kans toe. Vergeet niet, België is een bekrompen land waar veel mensen hun situatie 'normaal' vinden. Sowieso integreren buitenlanders beter in Nederland. Mensen zien daar tenminste een echte samenleving.
waar haal je die nonsens vandaan?
Oud 19 augustus 2011, 14:25   #29
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens: geen nieuws. Het is gewoon algemeen geweten dat die mensen het uitstekend doen, en het zoveelste bewijs dat een gebrek aan integratie bij de migrant zèlf ligt en niet bij de omgeving.
Ligt aan de minderwaardige cultuur (als gevolg van een achterstellende religie), niet aan het individu.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2011 om 14:31.
Oud 19 augustus 2011, 14:27   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In Latijns Amerika is het beeld van Moslims ook allesbehalve goed. Nergens in de wereld, zelfs China zelf. Let wel, ik spreek over Moslims, niet over Arabieren. Eigenlijk de Islam als achterhoudende religie ...
Je ziet het verschil trouwens al tussen Turken en Noord afrikaanse moslims. turken zijn dankzij Atatürk deels verlost geweest van het islamitische juk en hebben een seculiere maatschappij kunnen opbouwen. Jammer genoeg wordt die met lichtsnelheid afgebouwd (met dank aan Europa dat de macht van het leger ingeperkt wou zien) en de laatste jaren is Turkije dus grandioos op weg om het rottend lijk van islam terug boven te halen.
Oud 19 augustus 2011, 14:29   #31
araneus
Gouverneur

Standaard

Chinezen hebben een prestatiegerichte cultuur en dat zit er van de kleuterschool al in. Het is niet genoeg om naar school te gaan, maar je moet er nog bij de beste presteren. Dat is iets wat ik bij de Marokanen of Turken niet zie.
Ik ken de Chinese cultuur vrij goed omdat ik met een Chinese ben getrouwd. Ik heb 2 kinderen en zie hoe mijn vrouw (en mijn schoonfamilie) naar de opvoeding kijkt. Die opvoeding is toch wel strikter dan de Belgische.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:30   #32
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waar haal je die nonsens vandaan?
Lijkt me de evidentie zelf. Wij hebben een veel individualistischere cultuur waar mensen meer op privé gericht zijn, maar geen cultuur waar men zelfontplooiing voldoende stimuleert.
Migranten zijn slechter geïntegreerd in die zin dat ze niet echt bijdragen aan onze cultuur zoals in Nederland het geval. Het is geen toeval dat het boek waar Machiavelli naar verwijst van een Chinese Nederlander komt. Wij hebben geen namen als Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian, Abdelkader Benali, Najib Amhali, Hafid Bouazza, etc ...

Het ergste is dat vele mensen die kerktorencultuur nog normaal vinden ook en zich er goed bij voelen, omdat ze materieel niets te kort komen. Ons land is rijk in weelde, maar arm in ziel.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2011 om 14:32.
Oud 19 augustus 2011, 14:33   #33
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heeft nog lang geduurd voordat islam erbij gesleurd werd.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:34   #34
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Het heeft nog lang geduurd voordat islam erbij gesleurd werd.
De Islam is ook relevant in het slecht integreren. Een vermanend vingertje van 'foei, mag niet' maakt het niet anders. Een 'goede' Moslim is een 'Moslim' die geen Moslim meer is, naar mijn mening.

Gaan we soms ontkennen dat de Islam geen rol speelt in de slechte integratie van een bepaalde groep ?

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2011 om 14:35.
Oud 19 augustus 2011, 14:48   #35
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
De Islam is ook relevant in het slecht integreren. Een vermanend vingertje van 'foei, mag niet' maakt het niet anders. Een 'goede' Moslim is een 'Moslim' die geen Moslim meer is, naar mijn mening.

Gaan we soms ontkennen dat de Islam geen rol speelt in de slechte integratie van een bepaalde groep ?
Met alle Chinezen, maar niet met den dezen.

De achterliggende gedachte en motieven van deze waardeloze propagandadraad laat ik aan mij voorbijgaan.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:50   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn buurman.
Ja, nu weten we het.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:52   #37
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Met alle Chinezen, maar niet met den dezen.

De achterliggende gedachte en motieven van deze waardeloze propagandadraad laat ik aan mij voorbijgaan.
Let op, als ik gelijk blijk te hebben zal je het als een hersenloze zombie klakkeloos moeten volgen, typisch �* la belge.
Oud 19 augustus 2011, 15:19   #38
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb moeite om dat te geloven.
Ik ken zelfs niemand die een Chinees kent.
Ik ben nu reeds 3 jaar samen met een chinees meisje. Ze woont 4 jaar in Belgiê, daarvoor is ze nooit buiten mantjoerije geweest.

Ondertussen spreekt ze naast Engels wat ze voorheen al kon, ook perfect nederlands en frans. In die 4 jaar in België is ze iedere dag aan het werk geweest eerst als stagaire, later ook als vaste kracht. Ze eet en kookt nu ook de Belgische traditionele keuken en is leergierig naar onze cultuur.

Van haar vrienden heeft ook iedereen een job en spreken de meeste ook goed Nederlands. Anderzijds merk ik dat ze graag - indien chinese man en vrouw - samen met andere chinezen iets willen doen. Op café gaan is niet aan hun besteed, maar vaker wordt zoals in hun cultuur een avondje op restaurant gegaan en dit kan ook tot in de late uren duren. Er zijn ook heel wat minder chinezen hier dan bijvoorbeeld in Nederland waardoor het lijkt alsof ze niet aan het openbare leven deelnemen. Toch indien ze de kans hiertoe hebben en het hun aanspreekt zullen ze het zeker niet nalaten. En anders vind je ze meestal wel bij één of andere visput. Iets waar alle chinezen die ik ken verknocht aan zijn.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:22   #39
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja ook in China waren er de laatste jaren telkens problemen met moslims die aanslagen plegen tegen han-chinezen. Ook in bijvoorbeeld thailand plegen ze constant aanslagen. Dan is het niet moeilijk dat de mensen geen positief beeld ervan krijgen.
Oud 19 augustus 2011, 15:23   #40
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zie voorbeeld van mijn vriendin en vrienden (eerste generatie en max 5 jaar in belgië)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be