Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 11:45   #21
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobody
Leterme heeft gisteren in 'audit 04 'gezegd dat van samenwerken met het VB geen sprake is, hierin direct bijgestaan door de Heer Bourgeois .
Vlamingen die meer autonomie willen zijn jammer genoeg ter plaatste trappelende paarden ( en daar zal de achterban en kiezers van NVA ook toe behoren hoor) en steeds maar opnieuw zullen compromissen gesloten worden en zal solidariteit (geldstroom) blijven bestaan naar Wallonië.
Het cordon zal blijven bestaan en België moét blijven bestaan ( wat gaan ze anders met onze koning en zijn gevolg doen ...)
Wij kunnen enkel onze paar ogenblikjes in het stemhokje hebben, en onze ergenis of plezier op de fora.. wij zijn allemaal drukdoenertjes waar de politici eigenlijk in hun vuistje mee lachen.... eens de kiezing voorbij hebben ze weer de zoete macht en hun portemonnée vol geld.... en ondertussen blijven de armen arm, de rijken rijk en de Walen baas !!.
Helemaal mee eens! De zieke situatie zal blijven zoals ze nu is: de Walen baas en de Vlamingen dienaars.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:45   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
pfff... een peiling van 14 dagen geleden, tussen 17 en 28/05/2004...
intussen zijn de mensen mondiger geworden...
van de 30 % onbeslisten zullen er velen zich geïnformeerd hebben en dus zal zondag de zaak heel anders uitzien...
Goh, nòg meer stemmen voor het Blok... 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:48   #23
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het Vlaams Blok zal hoedanook niet worden aangesproken om mee te regeren. Zelfs als ze de grootste partij zou zijn, dan nog zullen alle andere partijen samen een monstercoalitie vormen.
De reden is heel eenvoudig : Zowel de Walen als de familie Saks et Cobourg laten dat niet toe. En in dit land beslissen zij . De Vlamingen moeten die gasten hun eisen blijven uitvoeren.
En welke machtsmiddelen hebben zij om hun dreigementen hard te maken?
Alle instrumenten waarover het regime beschikt inbegrepen broodroof en politiek-benoemde rechters.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 11:57   #24
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

zozo en dat is wat er in antwerpen al zolang gebeurt ? wishful thinking daar hebben de rechtbank noch den albert iets mee te maken

Bovendien politiek benoemde en partijdige omgekochte rechters ? naast die van Gent nu ook het Hof van Brussel ? Die demol es deftig aanpakt in een kortgeding ?

Diezelfde dat zone goeie was toen hij zich onbevoegd verklaarde en de hete aardappel door schoof naar Cassatie ? nu ineens ook een fervent royalist ?
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:01   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik denk nen tripartite. De laatste Belgische tripartite zou het dan wel eens kunnen zijn.
het Blok als enige oppositiepartij kun je voorstellen wat er gebeurt volgende keer ?

Iedere ontevredenen zal nog slechts 1 adres vinden als vluchtheuvel...
Ik zie dat je mijn analyse overneemt, Tegendradige.
Oud 11 juni 2004, 12:03   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
pfff... een peiling van 14 dagen geleden, tussen 17 en 28/05/2004...
intussen zijn de mensen mondiger geworden...
van de 30 % onbeslisten zullen er velen zich geïnformeerd hebben en dus zal zondag de zaak heel anders uitzien...
Optimist tot in de kist, zie ik.

Wat als je je vergist?
Oud 11 juni 2004, 12:22   #27
Tegendradigaard

Standaard

Ik dacht dat ik het al eerder gezegd had Knuppel. Ook zo'n geel bolleke.

Enige voorwaarde is wel dat groen onder de drempel blijft. Dat zou het einde van groen zijn (opslorping door SPA zal dan volgen). Dan zal er slechts 1 oppositiepartij overblijven.

De CDV-NVA zal zijn beloften niet kunen nakomen en dus een enorme deuk krijgen in geloofwaardigheid. (net zoals VLD nu)

Resultaat in 2007 (federale verkiezingen - als het zolang duurt he) : SPA zal nog wat vooruitgaan (via groene stemmen) maar de ontevreden van CDV en VLD zullen naar het Blok gaan(vooral CDV denk ik)

Vlaams Blok zal dan misschien wel de grootste partij worden (van het hele land !) en dan ...... zal het cordon scheuren denk ik. De Walen willen niets met dat Vlaanderen te maken hebben en .... Belgie zal scheuren.

En nu gooi ik mijn koffiedik weg....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:56   #28
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
En welke machtsmiddelen hebben zij om hun dreigementen hard te maken?
Alle instrumenten waarover het regime beschikt inbegrepen broodroof en politiek-benoemde rechters.
Neenneen, zeer concreet. Wat kunnen de franstaligen doen om de Vlaamse partijen te laten uitvoeren wat zij willen?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 12:59   #29
Tegendradigaard

Standaard

Dreigen dat ze de eenheid in gevaar brengen. het ergste dreigement voor een Vlaams, sorry, Belgisch policitus.
zeggen dat ze verkapte Vlaams Blokkers zijn. Neen dat is pas het ergste dreigement voor onze Vlaamse, sorry, Belgische politici.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:07   #30
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dreigen dat ze de eenheid in gevaar brengen. het ergste dreigement voor een Vlaams, sorry, Belgisch policitus.
zeggen dat ze verkapte Vlaams Blokkers zijn. Neen dat is pas het ergste dreigement voor onze Vlaamse, sorry, Belgische politici.
Eén vingerknip en hup, de franstalige eisen zijn ingewilligd. Sorry, ik vind het verschrikkelijk naïef te denken dat politiek zo in elkaar steekt.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 11 juni 2004, 13:11   #31
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het Vlaams Blok zal hoedanook niet worden aangesproken om mee te regeren. Zelfs als ze de grootste partij zou zijn, dan nog zullen alle andere partijen samen een monstercoalitie vormen.

De reden is heel eenvoudig : Zowel de Walen als de familie Saks et Cobourg laten dat niet toe. En in dit land beslissen zij . De Vlamingen moeten die gasten hun eisen blijven uitvoeren. Ondanks het feit dat zowel de familie Saks et Cobourg alsook heel de Waalse regio worden gesponsord door Vlaams geld.

Ik zou zeggen : onze traditionele politiekers in Vlaanderen zijn watjes.
Alles steken op Wallonië : Hoe gemakelijk...

Zijn hier Blokkers komen kijken hoe het werkt in Wallonië ipv onzin te verkopen over de Walen en Wallonië zelfs ?
Oud 11 juni 2004, 13:22   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eén vingerknip en hup, de franstalige eisen zijn ingewilligd. Sorry, ik vind het verschrikkelijk naïef te denken dat politiek zo in elkaar steekt.
Wie is hier naïef? De miljoenen voor het immer verlieslatend Franstalig onderwijs lagen toch al klaar voor de regeringsverklaring, Francochamps en de wapenwet was toch ook onmiddellijk geregeld, en het vreemdelingenstemrecht toch ook.
Maar toegegeven Guy mocht wel eerste minister blijven.
Oud 11 juni 2004, 13:30   #33
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Citaat:
Wie is hier naïef? De miljoenen voor het immer verlieslatend Franstalig onderwijs lagen toch al klaar voor de regeringsverklaring, Francochamps en de wapenwet was toch ook onmiddellijk geregeld, en het vreemdelingenstemrecht toch ook.
Der zijn toch tamelijk veel Fransen die onze verlieslatend onderwijs kiezen boven de Franse onderwijs... Onze onderwijs is van kwaliteit maar kan better, idd.
Oud 11 juni 2004, 13:42   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:
Der zijn toch tamelijk veel Fransen die onze verlieslatend onderwijs kiezen boven de Franse onderwijs... Onze onderwijs is van kwaliteit maar kan beter, idd.
Hingis, ik begrijp je niet goed. Het Nederlanstalig onderwijs is niet verlieslatend en mee van het beste ter wereld, daarom ook sturen veel niet-Nederlandstaligen (vooral in Brussel) hun kinderen naar ons onderwijs.
Oud 11 juni 2004, 13:45   #35
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik wil het niet hebben over de concrete dossiers, waarvan de interpretatie zeer dubieus is (zowel Francochamps als het lokaal stemrecht voor niet-EU-burgers is er gekomen met steun van Vlaamse partijen. De regionalisering van de wapenhandel was zelfs op hun vraag). Mijn vraag is welke middelen de franstaligen hebben om aan de Vlamingen hun wil op te dringen?
Oud 11 juni 2004, 13:45   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neenneen, zeer concreet. Wat kunnen de franstaligen doen om de Vlaamse partijen te laten uitvoeren wat zij willen?
Lees nog even mee wat Di Rupo gisteren zei en je weet op welke wijze de 'Vlaamse' partijen gedwongen worden om aan de eisen van de franstaligen tegemoet te komen.

Citaat:
,,Separatisme van N-VA gevaarlijk''
PS-VOORZITTER ELIO DI RUPO WAARSCHUWT VOOR UITEENVALLEN BELGIE
Van onze redacteurs

mh
BRUSSEL - PS-voorzitter Elio Di Rupo waarschuwt voor het uiteenvallen van België. Niet alleen extreem-rechts, ook het separatistische gedachtegoed van de N-VA is gevaarlijk en destructief voor België, klinkt het.

DI Rupo spreekt zich naar eigen zeggen niet graag uit over de interne keuken van de Vlaamse partijen. ,,Ik probeer mijn job als partijvoorzitter zo goed mogelijk te doen en heb niemand de les te lezen.'' Toch waarschuwt hij in een gesprek met De Standaard dat ,,bepaalde invloeden'' moeten worden teruggedrongen. ,,De vraag is of we nog in een federaal land willen leven. Behalve extreem-rechts heb je ook het separatistische gedachtegoed van de N-VA. Dat is gevaarlijk en destructief voor België'', klinkt het.
Nog niets van de reportage gelezen die de RTBF pas uitzond?

Vooral doen want ook daar zie je op welke wijze Vlaanderen gemanipuleerd wordt door de franstaligen.

Om 'concreet' te zijn. Er bestond en bestaat geen beter middel om je zin te krijgen dan je tegenstander te manipuleren via het aanpraten van schuldgevoelens.

Of denk je dat onze 'Vlaamse' politici daar niet meer vatbaar voor zijn?

Waarom denk je dat niemand het cordon durft te doorbreken, zelf niet als het volk daar duidelijk zijn wens in te kennen heeft gegeven?
Oud 11 juni 2004, 13:49   #37
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Wat er ook van weze...
1) de kiezer heeft altijd gelijk...
2) en zou je denken dat hij geen gelijk heeft...

dan treedt onmiddelijk paragraaf 1) in voege....

dus....
dom of slim...
nadenkend of niet nadenkend...
goedgelovig of niet goedgelovig...
.... of ....
etc. of enz.

maandagavond weten wij wie gelijk heeft (gehad)....
en dan komt er ellenlange uitleg waarom dit of waarom dat....

en binnen 3, of 5 jaar....
begint het spelleke opnieuw....

en mogen wij van tijd tot stond onze uitleg doen...

maar een ding is zeker: de kiezer heeft altijd gelijk....

dus....
dom of slim...
nadenkend of niet nadenkend...
goedgelovig of niet goedgelovig...
.... of ....
etc. of enz.

zij..... ***** allemaal samen in ene plas, en het bleef zoals het was.....
Oud 11 juni 2004, 13:58   #38
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Lees nog even mee wat Di Rupo gisteren zei en je weet op welke wijze de 'Vlaamse' partijen gedwongen worden om aan de eisen van de franstaligen tegemoet te komen.

Citaat:
,,Separatisme van N-VA gevaarlijk''
PS-VOORZITTER ELIO DI RUPO WAARSCHUWT VOOR UITEENVALLEN BELGIE
Van onze redacteurs

mh
BRUSSEL - PS-voorzitter Elio Di Rupo waarschuwt voor het uiteenvallen van België. Niet alleen extreem-rechts, ook het separatistische gedachtegoed van de N-VA is gevaarlijk en destructief voor België, klinkt het.

DI Rupo spreekt zich naar eigen zeggen niet graag uit over de interne keuken van de Vlaamse partijen. ,,Ik probeer mijn job als partijvoorzitter zo goed mogelijk te doen en heb niemand de les te lezen.'' Toch waarschuwt hij in een gesprek met De Standaard dat ,,bepaalde invloeden'' moeten worden teruggedrongen. ,,De vraag is of we nog in een federaal land willen leven. Behalve extreem-rechts heb je ook het separatistische gedachtegoed van de N-VA. Dat is gevaarlijk en destructief voor België'', klinkt het.

Vooral doen want ook daar zie je op welke wijze Vlaanderen gemanipuleerd wordt door de franstaligen.

Om 'concreet' te zijn. Er bestond en bestaat geen beter middel om je zin te krijgen dan je tegenstander te manipuleren via het aanpraten van schuldgevoelens.

Waarom denk je dat niemand het cordon durft te doorbreken, zelf niet als het volk daar duidelijk zijn wens in te kennen heeft gegeven?
Een oproep van Di Rupo. Spectaculair!

Neen seriues, welke instrumenten hebben de franstaligen om de Vlamingen steeds in de pas te doen lopen?
Oud 11 juni 2004, 14:09   #39
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Een oproep van Di Rupo. Spectaculair!

Neen seriues, welke instrumenten hebben de franstaligen om de Vlamingen steeds in de pas te doen lopen?
Dat vraag ik mij al meer dan 40 jaar af en toch lopen ze nog altijd in de pas!
Oud 11 juni 2004, 14:10   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik wil het niet hebben over de concrete dossiers, waarvan de interpretatie zeer dubieus is (zowel Francochamps als het lokaal stemrecht voor niet-EU-burgers is er gekomen met steun van Vlaamse partijen. De regionalisering van de wapenhandel was zelfs op hun vraag). Mijn vraag is welke middelen de franstaligen hebben om aan de Vlamingen hun wil op te dringen?
Door kieswetten die ervoor zorgen dat 700.000 Vlaamse kiezers niet vertegenwoordigd zijn omdat voor een Vlaamse zetel veel meer stemmen nodig zijn.
Door goedgelovige Vlamingen ervan te overtuigen dat 750.000 VB-ers racisten zijn en dus niet mogen meetellen.
Door alle regimegetrouwe krachten in te zetten tegen de Vlaamse meerdeheid. Zoals de monarchie, haute finance, terreur van media, partijen en syndicaten, broodroof, politiek-benoemde rechters enz..enz...
En door de macht der gewoonte: de Franstaligen verdedigen hun belangen en rekenen erop dat de Vlamingen de éénheid van België redden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be