Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 11:29   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Voor jullie alvast de laatste,de onderhandelingen moeten immers slagen,anders belgique c'est fini...

Wij daarentegen hebben nog een héle zolder volliggen...
Uw plaat blijft hangen.
Hoelang al ?
Henri1 is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:30   #22
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Klein provocatriceke, gij, hé? Like that style, not the ideas, of course!
Ge moet dat kinneke negeren,dat is de beste manier om haar tegen zichzelf te beschermen...
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:31   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uw plaat blijft hangen.
Hoelang al ?
Is dat hét argument...

Dan is uw plaat hier allang doorgezaagd....
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:32   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat hét argument...

Dan is uw plaat hier allang doorgezaagd....
Dat is idd het argument.
Vlaamsnationalisten kankeren en jammeren al decennia.
Ze lopen van de ene partij naar de andere, maar het belangrijkste ze waren/zijn/blijven onderling verdeeld.
Henri1 is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:33   #25
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA heeft het verkast met De Wever op kop.
Ach, ik troost mij met de idee dat, indien de N-VA 'ja' had gezet, jij hier wellicht stond te roepen dat de N-VA had toegegeven en haar staart had ingetrokken. Of zoiets, whatever.
Oud 23 augustus 2011, 11:33   #26
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
U vergist zich, dat was van die rotte curryworst in 't Draakske.

Wat een argumentatie.
Oud 23 augustus 2011, 11:34   #27
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
n-va 40%? Kom kom, 2014 is nog ver, en 40% is zeer veel
Halleluiah! Redelijkheid.

Ik twijfel er niet aan dat het mogelijk is dat N-VA nu 40% zou kunnen halen (waar blijven de peilingen), maar 2014 is nog 3 jaar ver, ALLES kan gebeuren in die periode.

Trouwens, ten koste van wie zal N-VA stemmen halen? CD&V, dat geloof ik, maar het is ook een communicerend vat met Vlaams Belang en als dat 5% verliest ten voordele van N-VA kom je er niet met 40%.

Alles hangt ook af van de regeringsonderhandelingen. Als daar een deftig akkoord uit de bus komt, zou het wel eens dik kunnen tegen vallen voor de Vlaams-nationalisten in 2014. Anderzijds moet je wel zeggen dat de angst voor N-VA nu tégen een goed akkoord speelt: vroeger wou men N-VA niet dumpen uit schrik, nu wil men kost wat kost verkiezingen vermijden en ik vrees dat men nu enorm veel zal slikken. Laat ons hopen dat de Franstaligen ook beseffen dat een slecht akkoord uitstel van executie is en dat ze niet denken op korte termijn.
Vito is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:42   #28
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Ik twijfel er niet aan dat het mogelijk is dat N-VA nu 40% zou kunnen halen (waar blijven de peilingen), maar 2014 is nog 3 jaar ver, ALLES kan gebeuren in die periode.

Trouwens, ten koste van wie zal N-VA stemmen halen? CD&V, dat geloof ik, maar het is ook een communicerend vat met Vlaams Belang en als dat 5% verliest ten voordele van N-VA kom je er niet met 40%.
Alle partijen zijn communicerende vaten met alle andere... de ene wint, de andere verliest. VB zie ik niet onder de 10 procent gaan.

De PS haalt nu reeds 37 procent in Wallonië, waarom zou dit dan onmogelijk zijn?

In sommige provincies zullen sommige partijen onder de kiesdrempel gaan, wat maakt dat minder dan 40 procent misschien genoeg zal zijn.

Laatst gewijzigd door Hoera : 23 augustus 2011 om 11:43.
Hoera is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:42   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is idd het argument.
Vlaamsnationalisten kankeren en jammeren al decennia.
Ze lopen van de ene partij naar de andere, maar het belangrijkste ze waren/zijn/blijven onderling verdeeld.
Alléén maar de Vlaams -Nationalisten mijn beste...

U loopt decennia achter....

Ik wéét het al,in het zuiden is men een tikje trager....
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:57   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ach, ik troost mij met de idee dat, indien de N-VA 'ja' had gezet, jij hier wellicht stond te roepen dat de N-VA had toegegeven en haar staart had ingetrokken. Of zoiets, whatever.
Dan zouden het postjespakkers geweest zijn
Oud 23 augustus 2011, 11:58   #31
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles hangt ook af van de regeringsonderhandelingen. Als daar een deftig akkoord uit de bus komt, zou het wel eens dik kunnen tegen vallen voor de Vlaams-nationalisten in 2014. Anderzijds moet je wel zeggen dat de angst voor N-VA nu tégen een goed akkoord speelt: vroeger wou men N-VA niet dumpen uit schrik, nu wil men kost wat kost verkiezingen vermijden en ik vrees dat men nu enorm veel zal slikken. Laat ons hopen dat de Franstaligen ook beseffen dat een slecht akkoord uitstel van executie is en dat ze niet denken op korte termijn.
Waar kan n-va nog stemmen halen? Een deel van VB komt zeker nog over (wat er moge gebeuren), LDD is op sterven na dood, die twee a drie procent kiezers komen quasi allemaal naar n-va. Nu de VLD heeft ingestemd met de nota di rupo en de bijhorende belastingsverhogingen, zie ik daar ook wel nog een procentje of twee afgaan. CD&V kan nog wat verliezen, maar veel zal het niet meer zijn. Als het nu verkiezingen zijn, kan 40% misschien. Maar tegen 2014 kan er veel gebeurd zijn. Een goed akkoord? Kan, maar onwaarschijnlijk. Je haalt het zelf aan: de franstaligen gaan waarschijnlijk het onderste uit de kan willen halen, omdat hun gesprekpartners volledig vast zitten. Ik blijf erbij dat volgens mij er een regering op de been komt. Ze zal natuurlijk met haken en ogen aan elkaar hangen en het zal niet bepaald een stabiel vehikel zijn. Dat de boel omvalt nog voor 2014 is dus niet ondenkbaar
vrijevlaming is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:59   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht

Wat een argumentatie.

Wat een argumentatie.
drosophila is offline  
Oud 23 augustus 2011, 12:27   #33
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja, eer je uit zo een hangmat bent....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 23 augustus 2011 om 12:27.
Bokkenreyder is offline  
Oud 23 augustus 2011, 12:28   #34
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er komt geen deftig akkoord. Een pro franchophone akkoord dat vlaanderen kapot maakt, ja....

Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 augustus 2011 om 12:30.
matthias999 is offline  
Oud 23 augustus 2011, 12:30   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Citaat:
Uw plaat blijft hangen.
Hoelang al ?
Je valt in herhaling, Rikske! hoe luidt dat gezegde weer met diie 'plaat' en 'blijven hangen' die het voortdurend in herhaling vallen illustreert? Juist, ja!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 23 augustus 2011, 12:49   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het belangrijkste is dat de CD&V de Vlaming blijft verkopen voor het graaien van het Belgiscistische profitariaat in gang te houden en voor de postjes. Het maakt weinig uit wie er van de CD&V naar voren stapt en het regelt, het mag Beke zijn, Peeters, Leterme, Eyskens. Hetgene dat al die mensen gelijk hebben is hun Vlaams zijn tijdens de verkiezingen en daarna de uitverkoop voor de postjes.

Je moet toch serieus van kwade wil zijn om de verandering niet te zien die voorviel eens de N-VA losgereden was.

Zodus, zolang die mensen aan de macht blijven in Belgie zal het gegraai schaamteloos voortduren en zal er niet bespaard worden, buiten wat gepruts in de marge, want diegene die denken dat Di rupo een bloedbad gaat aanrichten in de sociale zekerheid - zijn electoraat als het ware, die kent waarschijnlijk niets van belgische politiek.

En dat is nu eenmaal wat moet gebeuren om vroeg of laat de speculanten in actie te laten komen tegen Belgie. Eens die het Belgische karkas hebben uitgebeend zal er geen sociale zekerheid meer bestaan, en dus ook geen Belgie meer.

Het is jammer dat we daardoor in vlaanderen gaan overblijven met een sociaal en economisch kerkhof, maar vermits de gemiddelde Vlaming op politiek gebied een onnozelaar is, verdient hij niet beter.

De Bomma zei vroeger, wie niet horen wil, die moet voelen. Normaal gesproken gaat het dan over kinderen, het is dus treffend dat we het nu tegen het Vlaamse volk zeggen.
Oud 23 augustus 2011, 13:24   #37
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
In 2014 zijn er samenvallende verkiezingen op federaal en Vlaams niveau.

Indien we ervan uitgaan de NVA 40% haalt en VB 10%, kan er een meerderheid ontstaan die Vlaamse onafhankelijkheid ziet zitten.

Vlaamse onafhankelijkheid kan uitgeroepen worden in het Vlaams parlement. Daarom is het een unieke gelegenheid omdat de federale en Vlaamse verkiezingen samenvallen.

Misschien nog een bod van de laatste kans doen aan de franstaligen en indien niet akkoord, splitsing...
Dan hebben ze een meerderheid in VLAANDEREN. En dan?????
Doen wat ze nu niet kunnen, en onderhandelen met de walen???

Het avontuur van een éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring, niets geregeld, niets voorbereid, een stap in het ijle??

Volgens mij een doemscenario voor NVA, pas dan zal blijken hoeveel theorie en wind ze verkocht hebben. In praktijk zal blijken dat ze wegens onvoldoende voorbereiding er niets van bakken. Einde van de illusie van velen.

Een deel terug radicaliseren naar het VB, ongevaarlijk dus. Een deel terug naar de traditionele partijen. Einde van het avontuur.
spherelike is offline  
Oud 23 augustus 2011, 13:37   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat de NVA niet meer mag meespelen, dat de verschillende visies tussen Vlamingen en Franstaligen plotseling weggeveegd zouden zijn.
De linkse neigingen van de Franstaligen zullen gauw botsen met de centrum-rechtse krachten van VLD en een deel van de tsjeven.

De komende oppositie, wie ze ook is, zal in een zetel zitten, en onophoudelijk met een megafoon kunnen roepen: "veel te veel belastingen; verkeerde besparingen; onvoldoende investeringen; te lage sociale uitkeringen; geen toekomst; ...."

Verder zou het wel eens kunnen dat de VLD zeer zwaar afgestraft zal worden, wegens de hoeveelheid aan nieuwe en hoge belastingen die er aan zitten te komen.

Verder, in een meest optimistisch verloop, zie ik de vele tsjevenburgemeesters een afscheidingsbeweging vormen. Zij weten zeer goed hoe de Franstalige gemeenten vetgemest worden vanuit de federale geldpotten, terwijl zij verplicht zijn om hun inwoners te bedenken met hogere belastingen ...

Afijn, als we met de V-partijen geen 50 procent kunnen halen, dan zal dit toch dermate benaderd worden dat de rest van de politieke partijen geen akkoord zal kunnen bereiken, wegens te nipt. (drie, vier of vijf zieke parlementsleden, en ze hebben geen meerderheid meer ...)
Voorts zal het ook heel hard nijpen, dat ze alweer zoveel inkomsten moeten missen, en personeel afdanken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 augustus 2011, 13:39   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dan hebben ze een meerderheid in VLAANDEREN. En dan?????
Doen wat ze nu niet kunnen, en onderhandelen met de walen???

Het avontuur van een éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring, niets geregeld, niets voorbereid, een stap in het ijle??

Volgens mij een doemscenario voor NVA, pas dan zal blijken hoeveel theorie en wind ze verkocht hebben. In praktijk zal blijken dat ze wegens onvoldoende voorbereiding er niets van bakken. Einde van de illusie van velen.

Een deel terug radicaliseren naar het VB, ongevaarlijk dus. Een deel terug naar de traditionele partijen. Einde van het avontuur.
Een meerderheid in Vlaanderen, betekent automatisch een forse aanwezigheid in het federaal parlement. (dat is nu al zo: kijk eens naar de massa nva-leden, als ze daar mooi in dat halfrond zitten ...)
Er zijn meer Vlamingen dan Franstaligen! Niet vergeten hé.

Inderdaad, een wanordelijke scheiding zal aan beide kanten veel bloed, zweet en tranen kosten.

Ik heb het er alleszins voor over. Als het echt niet anders kan, en helaas, het ziet er inderdaad meer en meer zo naar uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 augustus 2011 om 13:41.
De schoofzak is offline  
Oud 23 augustus 2011, 13:49   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Vito, als er een deftig akkoord komt, is dat dan voor een groot deel dankzij N-VA.En als dat deftig akkoord er komt, dan zal heel veel van wat N-VA wou, erin moeten staan. Het is hen om het resultaat te doen. Ik ben er zeker van dat de Franstaligen - om N-VA een peer e stoven - aan de traditio's en groentjes meer gaan toegeven dan dat ze dat ooit bij N-VA zouden gedaan hebben: die mochten immers geen 'resultaten' boeken! Besluit: als er een deftig akkoord komt zal heel veel van het N-VA-programma moeten gerealiseerd zijn en heeft de N-VA altijd een groot deel van wat ze vooropgezet hebben bereikt. Ze winnen dus altijd, want als het akkoord voor Vlaanderen nefast zal blijken, is2014 het scharniermoment in het voortbestaan van deze staat. N-VA wint - zonder er zelf enige inspanning te moeten voor doen - zo altijd!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be