Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 00:03   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik kan me niet voorstellen een festival te doen in 10cm water
vuilwaterpompen inzetten voor de grootste hoop water, en de rest is in de modder te doen dan eh. Hoeveel festivals zijn niet in complete modderpartijen geëindigd?
Ik herinner me een T/W waar het 10 minuten lang ook met bakken uit de lucht is gevallen. Camping onder water, groot deel van de festivalweide aan 't dobberen... Velen gaan naar huis in die omstandigheden, maar dat maakt het volgens mij niet onmogelijk om een festival te doen. Toen lagen er trouwens ook nog geen planken voor 't hoofdpodium. Als ge stond te kijken vooraan moest ge achteraf zien dat ge uw voeten nog uit de modder kreeg.

Pas op, ik vind het een goeie beslissing dat het is afgelast... Maar volgens mij kon daar technisch gezien nog wel iets doorgaan.

De vraag is ook of 'emotie' hier overmacht kan zijn.
Oud 25 augustus 2011, 00:46   #22
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ssssssssssssjt, er mag geen kritiek geuit worden op de organisatie of je krijgt hier een groep forummers over je heen die beledigingen en laster beginnen te uiten tot het geen naam meer heeft. Op de zwarte lijst mbt deze discussie staan onder andere: ene "nieuwe" Fleur, AdrianHealey, Nynorsk, Steve_M, donzigschaap, descartes jr... en nog vele anderen. Als we deze discussie willen voeren kunnen we die posts beter overslaan denk ik. Andere mensen durven zich al niet meer in de topics wagen wegens de hoge toorn die ze in de hals kregen geblazen van sommige van deze sujets.
Even laten inzinken. Wederom hypocritische uitspraken, en mensen die niet met u akkoord gaan zijn of sociopaten of... dubbelnicks! Om u een kriek te lachen.

Citaat:
On-topic:
Blijkbaar heeft de organisatie een verzekering bij A.G. insurance. Hun schade aan alle materieel wordt terugbetaald. Maar doordat de regering over haar eigen voeten valt in de haast dit als ramp te verklaren, kan de organisatie zich volledig terugtrekken van schadeclaims van festivalgangers, tot op het terugvragen van de ticket-kosten toe.
Tegen een ramp/overmacht kan de organisatie immers niets doen. Tot dusver de theorie ...
Enkel donderdag heeft die erkenning, dus neen.
Citaat:
Iedereen is dus aangewezen op zijn persoonlijke verzekering, maar daarbij geldt een franchisedrempel die vaak te hoog is. Voor de andere mensen en vooral de zwaargewonden of erger hoop ik vooral dat zij een goede (hospitalisatie) verzekering hadden. Maar daarbij moet je er nog eens aan denken dat mensen blijvend letsel overhouden en levenslang beperkt in hun mogelijkheden zullen zijn ... (met andere woorden invalide). Het kostenplaatje ?? Niet voor de organisatie dus... als ik mag geloven wat men tot nog toe in de pers heeft verkondigd toch.
En niemand stelt zich daar vragen bij. De organisatie blijft nog steeds een held. Ik neem aan dat nog nooit iemand een factuur heeft gezien van chronisch zieken of gehandicapte mensen, laat staan wanneer daar intensive care kosten (coma) en jarenlange revalidatie en nodige medicijnen en medische hulpmiddelen bij komen kijken ... Laat staan levenslange invaliditeit ...
Ik wel. Daarom is zo'n steunfonds (voor zij die willen geven) al zeker geen slecht idee.
Citaat:
Bij Pukkelpop dachten ze al van in den prille beginne, toen de ramp nog nauwelijks al had toegeslaan al aan hun P.R als je het mij vraagt. De terugbetaling van de tickets bv., de beslissing daarover willen ze nu nog niet nemen en men hoopt dat de meeste mensen het al lang vergeten zijn indien ze de beslissing nemen. Ze lijken het achter de schermen te willen regelen met de festivalgangers, die werden uitgenodigd hun code te deponeren van het ticket op hun website ... De organisatie heeft nu dus belangrijkere zaken aan hun hoofd.
Ze hebben inderdaad belangrijkere zaken aan hun hoofd. Waarom dan toch weer die speculatie twee zinnen terug?
Oud 25 augustus 2011, 00:51   #23
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het is niet omdat de organisator een bepaalde tekst op je ticket zet, dat het ook wettelijk is.

Net zoals die bordjes "de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen". Het is niet omdat je zoiets op een bordje schrijft, dat het ook zo is. Dat zou nogal gemakkelijk zijn.
Juist en wat denk je over deze tekst die op het ticket staat:
"Bij afgelasting van het evenement zal de ticketprijs, exclusief de service-
en administratiekost, worden teruggestort aan de persoon of firma die de
bestelling heeft gedaan".

Los van het feit of het in gegeven omstandigheden wel of niet gepast is om
geld terug te vragen voor een Pukkelpopticket, staat dit op de kaartjes wel
expliciet vermeld.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 01:58   #24
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Behalve in België natuulijk, waar de consument in de zak zetten de default attitude is.
Is dat niet beangstigend zo'n uitspraak? Neem daar eens afstand van en bekijk dat eens opnieuw desnoods. Bedoel maar als jij zelfs al in die terminologie denkt kun je je inbeelden waar dat kan eindigen? Of wat implicaties dat eigenlijk nu al heeft?

Soit er zijn ook nog gelukkig een gage mensen die het wel eerlijk willen spelen en ondanks de wereldwijde trend toch nog eerlijk handel trachten te drijven en waar de mens toch nog op de eerste plaats komt. Ook al is die ziekelijke aangeleerde en aangeprate druk van geld zo diep in ons denken verankert.

Het is dan ook pure logica dat de niet geleverde diensten niet betaald hoeven te worden en dat artiesten ook geen geld ontvangen voor niet gepresteerde "arbeid" of dienstverlening. Echter de moderne zakenlogica is anders dan de zuivere logica op zich blijkbaar... en onderlijnt enkel dat het inderdaad een onderkend of genegeerd probleem is; hebzucht. En of dat nu in zaken is, onderling menselijke interactie of festivalorganisatie gewijs is.

Tenslotte als nuchtere maar menselijke zakenman weet je dat eerlijkheid en oprechtheid veel lonender zijn dan puur "zakelijkheid". Betaal als artiest en organistie terug aan wie je moet terug betalen en de volgende keer zullen de "klanten" sneller terug bij u komen kopen. Ofwel ben ik te naïef ofwel is de rest die daar het niet met eens is te fucked up in het denken, lijkt me.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:41   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Enkel donderdag heeft die erkenning, dus neen.

Ik wel. Daarom is zo'n steunfonds (voor zij die willen geven) al zeker geen slecht idee.
Chokri/de organisatie heeft nooit winst gemaakt op dat festival, want het is een vzw. De arme stakker.

Think further?

Niet gezien dat die ramp donderdag tot enige schade heeft geleid die het nogal moeilijk maakte om door te doen? Schade tengevolge van de ramp op donderdag dus.
Vrijdagochtend hebben ze nog een deel van dat materiaal getest... Helaas.

Think further.
Oud 25 augustus 2011, 13:45   #26
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat er de tweede en derde dag geen sprake was van overmacht, maar dat is mijn visie, de bevoegde instantie moet dat beslissen. Misschien kon het festival niet vrijdag om 11u hervatten, maar dan toch later op de dag wel, lijkt mij. Ik kan me ook niet voorstellen dat men hetgeen er nog stond niet kon controleren en eventueel herstellen waar nog mogelijk in dat tijdsbestek tegen de zaterdag.
De opbouw heeft een maand geduurd.

Op tien minuten tijd schoot er van die maand niet veel meer over.

We spreken over een énorm domein hé. Het was niet meer mogelijk. Maar goed ook, want ik zou het ook vrij degoutant gevonden hebben u te staan geven op een plaats waar de dag ervoor doden zijn gevallen en mensen hebben gevreesd voor hun leven.

(Gelieve niet af te komen met vergelijkingen die niet opgaan, dank u.)

Los daarvan zie je groepen mensen die het niet willen terugbetaald zien maar vinden dat het geschonken moet worden aan de mensen die lichamelijk letsel (of erger) hebben opgelopen. Een bijzonder solidaire en ook wel begrijpelijke reactie. Men beseft dat zij het evengoed hadden kunnen zijn ...

Anderzijds zie je toch ook wel mensen en gezinnen opduiken die zeggen van: ik wou enkel die of die groep zien, deze heb ik niet gezien, ik heb er lang voor gespaard. Of ouders die zeggen: drie kinderen naar zo'n festival laten gaan, bonnetjes laten kopen, ... is niet mis. Dat terwijl ze er niets voor terug hebben gehad behalve terechtkomen in een complete nachtmerrie.

Al is geld hier echt wel bijzaak gezien het niet in verhouding staat met het verschrikkelijke lijden wat daar heeft plaatsgevonden (en dan bedoel ik niet dat van Chokri zoals zovelen, maar wel dat van de slachtoffers en de mensen die daarvan hielden!). Toch kan ik het standpunt van die laatste groep begrijpen. Niet iedereen is rijk. Sommige mensen hebben gekozen tussen bv. een vakantie/weekendje weg of een weekend Pukkelpop... In die gevallen vind ik dat toch erg. Zeker als je bedenkt dat vele mensen ook nog een hoop indirecte kosten meekrijgen (medische kosten voor de honderden gewonden alsook vaak mensen die hun spullen hebben zien verdwijnen of beschadigd raken (gsm's, kleding, kampeermateriaal, ...).
Neen dit is niets in vergelijking met de ellende die anderen is overkomen, maar voor een arm gezin kan dit wel een serieus zware dobber zijn.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2011 om 13:52.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:48   #27
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Wat zou de toon zijn mocht Bart Dewever dit festival hebben georganiseerd...
Oud 25 augustus 2011, 13:54   #28
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Denk je dat er een verband is tussen wie het heeft georganiseerd (uit hoofde van Chokri bij mijn weten? vanuit vzw the factory) en de reactie van het publiek?

Ik heb het al meermaals gesuggereerd zien worden. En inderdaad de manier waarop men de organisator kost wat kost buiten schot probeert te houden en de steller van iedere kritische vraag met de grond gelijk probeert te maken is verbazingwekkend.
Oud 25 augustus 2011, 13:59   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We spreken over een énorm domein hé. Het was niet meer mogelijk. Maar goed ook, want ik zou het ook vrij degoutant gevonden hebben u te staan geven op een plaats waar de dag ervoren doden zijn gevallen en mensen hebben gevreesd voor hun leven.

Het hoofdpodium leek me prima.
Ook de tenten die blijven staan zijn konden gecontroleerd worden en evt. nog gebruikt. Dat moet dan blijken na controle.

cf. aanpak zwarte cross. of is dat een vergelijking die niet opgaat?
Oud 25 augustus 2011, 14:08   #30
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het hoofdpodium leek me prima.
Ook de tenten die blijven staan zijn konden gecontroleerd worden en evt. nog gebruikt. Dat moet dan blijken na controle.

cf. aanpak zwarte cross. of is dat een vergelijking die niet opgaat?

Ik denk dat het voornaamste probleem hetgeen voor ons onzichtbaar is, was:

- de schermen hingen er niet meer (als die schermen er niet zijn, kunnen enkel de eerste rijen de bandjes goed zien), nu voor mij zou dat op zich geen probleem zijn moesten er geen schermen zijn op een festival (laat aub dit niet verwarren met: liever pukkelpop laten doorgaan na x slachtoffers zonder schermen dan het stopzetten. Want na zo'n omstandigheden zou ik hoegenaamd niet meer denken aan feesten. )

- veel geluidsboxen, verlichting is naar beneden gekletterd

- de weide vol stellingen, palen, bomen, ...

- hoe zat het met electriek en water (zoals ik al zei: iemand sprak ervan dat ze het vrijdagmorgen nog zagen testen en het er niet goed uitzag. Dat was nog voor de mededeling dat het afgelast zou worden.)

Marquee en dance hall stonden er nog, maar zijn massaal beginnen schudden. In de Club en Boiler waren de zeilen van mekaar gereten.

En last but not least:
- artiesten die allicht afzeiden en zo de organisatie praktisch dwongen om te stoppen...

Enfin met zeer veel manschappen met de juiste kennis, het juiste materiaal en werken aan superspeed kreeg je dat misschien opgeruimd om voor het vallen van de avond toch nog één en ander muzikaal gebeuren te laten passeren. Maar ... ik weet niet hoe haalbaar dat was.

En de vraag is dan heb je nog publiek: voelen de mensen (medewerkers, artiesten, maar zeker ook festivalgangers) zich nog veilig.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2011 om 14:10.
Oud 25 augustus 2011, 14:09   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We spreken over een énorm domein hé. Het was niet meer mogelijk. Maar goed ook, want ik zou het ook vrij degoutant gevonden hebben u te staan geven op een plaats waar de dag ervoor doden zijn gevallen en mensen hebben gevreesd voor hun leven.

Los daarvan zie je groepen mensen die het niet willen terugbetaald zien maar vinden dat het geschonken moet worden aan de mensen die lichamelijk letsel (of erger) hebben opgelopen. Een bijzonder solidaire en ook wel begrijpelijke reactie. Men beseft dat zij het evengoed hadden kunnen zijn ...

Anderzijds zie je toch ook wel mensen en gezinnen opduiken die zeggen van: ik wou enkel die of die groep zien, deze heb ik niet gezien, ik heb er lang voor gespaard. Of ouders die zeggen: drie kinderen naar zo'n festival laten gaan, bonnetjes laten kopen, ... is niet mis. Dat terwijl ze er niets voor terug hebben gehad behalve terechtkomen in een complete nachtmerrie.

Al is geld hier echt wel bijzaak gezien het niet in verhouding staat met het verschrikkelijke lijden wat daar heeft plaatsgevonden (en dan bedoel ik niet dat van Chokri zoals zovelen, maar wel dat van de slachtoffers en de mensen die daarvan hielden!). Toch kan ik het standpunt van die laatste groep begrijpen. Niet iedereen is rijk. Sommige mensen hebben gekozen tussen bv. een vakantie/weekendje weg of een weekend Pukkelpop... In die gevallen vind ik dat toch erg. Zeker als je bedenkt dat vele mensen ook nog een hoop indirecte kosten meekrijgen (medische kosten voor de honderden gewonden alsook vaak mensen die hun spullen hebben zien verdwijnen of beschadigd raken (gsm's, kleding, kampeermateriaal, ...).
Neen dit is niets in vergelijking met de ellende die anderen is overkomen, maar voor een arm gezin kan dit wel een serieus zware dobber zijn.
Wat materiële schade en geldverlies betreft zijn de mensen met stormschade aan hun eigendom toch wel harder aangedaan. Er zijn trouwens niet alleen op Pukkelpop gewonden gevallen op 18 augustus.
Oud 25 augustus 2011, 14:11   #32
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat materiële schade en geldverlies betreft zijn de mensen met stormschade aan hun eigendom toch wel harder aangedaan. Er zijn trouwens niet alleen op Pukkelpop gewonden gevallen op 18 augustus.

Absoluut ... dat moet je mij niet komen vertellen.

Dat zullen ze ook wel in rekening genomen hebben bij de erkenning als ramp.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 augustus 2011 om 14:13.
Oud 25 augustus 2011, 14:15   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het voornaamste probleem hetgeen voor ons onzichtbaar is, was:

- de schermen hingen er niet meer (als die schermen er niet zijn, kunnen enkel de eerste rijen de bandjes goed zien), nu voor mij zou dat op zich geen probleem zijn moesten er geen schermen zijn op een festival (laat aub dit niet verwarren met: liever pukkelpop laten doorgaan na x slachtoffers zonder schermen dan het stopzetten. Want na zo'n omstandigheden zou ik hoegenaamd niet meer denken aan feesten. )

- veel geluidsboxen, verlichting is naar beneden gekletterd

- de weide vol stellingen, palen, bomen, ...

Marquee en dance hall stonden er nog, maar zijn massaal beginnen schudden. In de Club en Boiler waren de zeilen van mekaar gereten.

En last but not least:
- artiesten die allicht afzeiden en zo de organisatie praktisch dwongen om te stoppen...

Enfin met zeer veel manschappen met de juiste kennis, het juiste materiaal en werken aan superspeed kreeg je dat misschien opgeruimd om voor het vallen van de avond toch nog één en ander muzikaal gebeuren te laten passeren. Maar ... ik weet niet hoe haalbaar dat was.

En de vraag is dan heb je nog publiek: voelen de mensen (medewerkers, artiesten, maar zeker ook festivalgangers) zich nog veilig.
Vandaar dat ik ook zeg dat de bevoegde instantie over zoiets moet oordelen. Ik ga vanuit m'n stoel niet uitsluiten dat daar nog iets kon gebeuren. Maar ik betwijfel of het echt onmogelijk was om tegen de zaterdag bijv. het hoofdpodium en één van de tenten terug klaar te krijgen.
Oud 25 augustus 2011, 14:23   #34
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar goed ook, want ik zou het ook vrij degoutant gevonden hebben u te staan geven op een plaats waar de dag ervoor doden zijn gevallen en mensen hebben gevreesd voor hun leven.

Uit respect voor de slachtoffers erin, las de wereld af.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 14:32   #35
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn thans veel Vlaamsgezinde forummers (en mensen buiten het forum) die niet in de hysterie van Groentje (en mensen buiten het forum) meegaan.

Lijkt mij dus een suggestie te zijn die nergens op slaat.
Oud 25 augustus 2011, 14:45   #36
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Chokri/de organisatie heeft nooit winst gemaakt op dat festival, want het is een vzw. De arme stakker.
Ik werk zelf voor een vzw. Ik weet dus hoe dat werkt. Nergens heb ik die mens arme stakker genoemd.

Nu, gesteld dat Chokri wel betaald krijgt voor zijn inzet, en gesteld dat hij over alles de eindbeslissing moet nemen (dat insinueert u) en dat hij niet veel delegeert, wat heeft u erop tegen dat iemand die een heel jaar bezig is met niets anders dan organiseren daarvoor betaald krijgt?

't Is 't een of 't ander hé, "denk verder".
Oud 25 augustus 2011, 16:04   #37
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Politiek favoritisme of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Ik werk zelf voor een vzw. Ik weet dus hoe dat werkt. Nergens heb ik die mens arme stakker genoemd.

Nu, gesteld dat Chokri wel betaald krijgt voor zijn inzet, en gesteld dat hij over alles de eindbeslissing moet nemen (dat insinueert u) en dat hij niet veel delegeert, wat heeft u erop tegen dat iemand die een heel jaar bezig is met niets anders dan organiseren daarvoor betaald krijgt?

't Is 't een of 't ander hé, "denk verder".

Festival uitbatingen zijn in het Vlaams parlement goed vertegenwoordigd
kan er sprake zijn van politiek “favoritisme” is misschien wel een goede vraag?

http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...EGENWOORDIGERS

Pukkelpop:
Chokri Mahassine (sp•a)

http://www.google.be/#hl=es&cp=16&gs...w=1280&bih=579

Rock Wechter:
Herman Schueremans (Open Vld)

http://www.google.be/#hl=es&cp=30&gs...w=1280&bih=579

Komen zij in dat parlement alleen maar op voor hun “ eigen festival belangen” of doen zij ook nog wat anders (cumuls).

Hoeveel tussenkomsten hebben zij gebracht voor het algemeen belang iets waar zij in dat parlement tenslotte voor betaald zijn?

Een zaak is zeker mijn vriend “de Blankenbergse stalker” genoemd heeft als voorzitter van een sportclub beide heren als volksvertegenwoordigers talrijke mails gestuurd.

Er kwamen echter geen reacties of tussenkomsten..

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 25 augustus 2011 om 16:07.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 16:12   #38
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Hoeveel tussenkomsten hebben zij gebracht voor het algemeen belang iets waar zij in dat parlement tenslotte voor betaald zijn?
Ik zie niet in hoe uw bericht een antwoord was op mijn vraag, maar hier wil ik wel even op antwoorden.

Overheden werken 'het algemeen belang' tegen. In die zin moet ik dus niets hebben van Chokri, of van iedere andere paljas die daar zit.
Oud 25 augustus 2011, 16:40   #39
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dat is ook waar VP
Zeg, ze zitten op PP met pak overschot aan eten....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 16:42   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het zou mij verwonderen moest er niks staan in verband met overmacht. Toch zou het mij niet verwonderen moest pukkelpop in de mate van het mogelijke de tickets terugbetalen. Veel zal in deze ook afhangen van de bereidwilligheid van de artiesten om afstand te doen van het geld dat ze normaal moeten krijgen. Eminem bijvoorbeeld krijgt normaliter meer dan 1 miljoen euro. Als pukkelpop dat allemaal moet betalen is het natuurlijk onmogelijk om tickets te gaan vergoeden.

Soit, ik denk ook dat er een deel van de mensen geen terugbetaling gaat vragen.
De artiesten kunnen natuurlijk afzien van hun gage, maar een artiest is meer dan dat.

De entourage moet betaald.
De verplaatsingskosten moeten betaald worden
De Hotelkosten
De ....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be