Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 16:23   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Zoek het op!
Nog iets ? Ik hoef jouw nonsens niet te staven. Mijn rol beperkt zich om me er mee te vermaken en er me vrolijk over te maken.

Citaat:
Bilderberg, NATO, pleidooien voor Turkse opname in EU, enz...
Bilderberg is tot zover ik weet een internationale vergadering van een reeks zwaargewichten op financieel, politiek en soms wetenschappelijk niveau. De VS speelt daar meestal een belangrijke rol in, maar tegelijkertijd zijn er voldoende Bilderberg-conferenties geweest waar de VS weinig tot geen rol speelt.

Los van het feit dat Bilderberg gewoon gelobby op grote schaal is, waarbij de grote landen uiteraard in de eerste plaats voor zichzelf pleiten, zie ik weinig extreems van de deelname van de VS inzake de Bilderberg-conferenties.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:42   #22
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Lord Kiki komt natuurlijk op voor zijn discipelen ........
Zijn pogingen om de zieltogende reputatie van de VS politiek en haar sociale uitwassen te beschermen leveren natuurlijk niets op ......
Oud 28 augustus 2011, 16:45   #23
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Lord Kiki komt natuurlijk op voor zijn discipelen ........
Zijn pogingen om de zieltogende reputatie van de VS politiek en haar sociale uitwassen te beschermen leveren natuurlijk niets op ......
Zeg jij soms iets inhoudelijks ook, of beperk je je tot het bevuilen van dit forum met je geraaskal ?
Oud 28 augustus 2011, 16:46   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zeg jij soms iets inhoudelijks ook, of beperk je je tot het bevuilen van dit forum met je geraaskal ?
Tja...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:52   #25
D'ARTOIS

Standaard

Spreek me maar tegen .......
Oud 28 augustus 2011, 19:39   #26
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Spreek me maar tegen .......
Tegen wat ? Je hebt hier nog niets concreets neergeschreven, behalve een aantal beletseltekens, iets waar je duidelijk heel erg op gesteld bent.
Oud 28 augustus 2011, 22:25   #27
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog iets ? Ik hoef jouw nonsens niet te staven. Mijn rol beperkt zich om me er mee te vermaken en er me vrolijk over te maken.
Mensen die zich vrolijk maken over hun eigen onwetendheid zijn meesal niet van de slimsten.

On the rise of the radical religious right and the breakdown of democracy in the United States

Citaat:
Bilderberg is tot zover ik weet een internationale vergadering van een reeks zwaargewichten op financieel, politiek en soms wetenschappelijk niveau. De VS speelt daar meestal een belangrijke rol in, maar tegelijkertijd zijn er voldoende Bilderberg-conferenties geweest waar de VS weinig tot geen rol speelt.

Los van het feit dat Bilderberg gewoon gelobby op grote schaal is, waarbij de grote landen uiteraard in de eerste plaats voor zichzelf pleiten, zie ik weinig extreems van de deelname van de VS inzake de Bilderberg-conferenties.
De Bilderbergconferenties zijn gericht op het werken naar een One World Government maar dan wel conform het Atlantische model inzake politieke en economische ordening. Bilderberg is oorspronkelijk opgezet als countering voor het wijd verspreidde anti-amerikanisme in westelijk Europa. Finaal dient dit Atlantisme, het Amerikaanse buitenlandse beleid, de NATO,... dit.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 28 augustus 2011 om 22:25.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 03:05   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het filmpje zegt genoeg, zeker vanaf 1:25...

Bombarderen, dat fundamentalistische land!

Christelijk-fundamentalistische predikant van... 4 jaar!
kindermishandeling.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 03:08   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozelaar.

Dergelijke toestanden, of toestanden die er nauw bij aanleunen, vind je in alle landen. Er is geen enkel land waar geen godsdienstwaanzin voorkomt.

.
In de VS toch wel beduidend meer dan in West-europa.
Andere gebieden met veel godsdienstwaanzin is IndiË/pakistan, het midden-oosten, en Zwart-Afrika. (die verdomde pentecoastals en andere protestantse sekten zitten ook in Afrika, en vergiftigen er de geesten, een mens zou nog heimwee krijgen naar de katholieken...)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 04:38   #30
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

[Derision Mode On] Voor we Amerika aanpakken moeten we eerst alle bacteria uitroeien, en daarna mieren uit de wereld helpen - als we dan nog een eenhorn kunnen doen paren met een yeti zijn we binnen. I love it when a plan comes together [Derision Mode Off]
Oud 29 augustus 2011, 19:11   #31
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoef niet te speuren, de USA doen zelf alle inspanningen door de wereld te overladen met dwaasheden.
Veruit de grootste economie, veruit het sterkste militair apparaat, veruit het meest innoverende land ter wereld, veruit de meest dominante culturele kracht in de wereld, veruit het meeste Nobelprijzen in de laatste 100 jaar, veruit de beste topuniversiteiten, veruit het meeste all time medailles op de olympische spelen.

Met andere woorden veruit het meest dominante land ter wereld en dit al zowat een ganse eeuw. Ik kan begrijpen waarom mensen met een minderwaardigheidscomplex iets tegen de VS hebben.

Natuurlijk is er veel mis met de VS (met welk land niet?), maar hoge bomen vangen altijd veel wind en dat is met de VS niet anders. Als puntje bij paaltje komt is de VS nog steeds een strategische partner van Europa, zeker in deze meer en meer multipolaire wereld. Enkel dromers/idioten (schrap wat niet past naargelang uw overtuiging) geloven dat er in deze wereld betere partners zijn onder de grootmachten, landen waarmee we meer gemeenschappelijke belangen, waarden etc delen.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:17   #32
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Veruit de grootste economie, veruit het sterkste militair apparaat, veruit het meest innoverende land ter wereld, veruit de meest dominante culturele kracht in de wereld, veruit het meeste Nobelprijzen in de laatste 100 jaar, veruit de beste topuniversiteiten, veruit het meeste all time medailles op de olympische spelen.

Met andere woorden veruit het meest dominante land ter wereld en dit al zowat een ganse eeuw. Ik kan begrijpen waarom mensen met een minderwaardigheidscomplex iets tegen de VS hebben.

Natuurlijk is er veel mis met de VS (met welk land niet?), maar hoge bomen vangen altijd veel wind en dat is met de VS niet anders. Als puntje bij paaltje komt is de VS nog steeds een strategische partner van Europa, zeker in deze meer en meer multipolaire wereld. Enkel dromers/idioten (schrap wat niet past naargelang uw overtuiging) geloven dat er in deze wereld betere partners zijn onder de grootmachten, landen waarmee we meer gemeenschappelijke belangen, waarden etc delen.
Zeer juist.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:28   #33
D'ARTOIS

Standaard

Hoe lang nog? Als de eoropese wetenschappers niet langer weggekocht kunnen worden vallen die Nobelprijzen ook weg.
Niet het allerslimste statement ......
Oud 29 augustus 2011, 19:45   #34
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan ook een soort van afgunst zijn misschien ? Wrok om de één of andere reden ?

Ook ik heb nooit die infantiele, simplistische "Wat Amerikaans is, vals is"-redenering goed begrepen.

Maar sommige mensen hebben nu éénmaal een zeer simplistische kijk op een gigantisch land met 300 miljoen inwoners, en gaan er gemakshalve van uit dat elke Amerikaan min of meer hetzelfde is. Want anders klopt hun gefoeter niet meer.
Oud 29 augustus 2011, 21:35   #35
-Jo-
Banneling

Standaard

Aah de amerikanofiele vriendjes gaan weer op de man spelen in plaats van argumenten aan te halen.

Nergens ontken ik de diversiteit die de USA heeft. Maar die is hier helemaal niet van belang. wat wel van belang is, is de constante, de rode lijn, de steeds weer terugkerende patronen die terug te vinden zijn in het Amerikaanse beleid doorheen de jaren, in de Amerikaanse maatschappij,...

Een voorbeeld: de "American dream" wordt gedeeld door een zeer aanzienlijk deel van de bevolking. Nochtans een pure leugen!

Het consumentisme en de fast-food mentaliteit (veel ruimer dan regelmatig naar McDo gaan), de platvloersheid en simpelheid, het respect voor de crimineel-als-hij-maar-sluw-is (wat steeds terugkeert in de Hollywoodiaanse filmbrij), het voortdurend prediken van liberale vrijheid terwijl de mogelijkheden en rechten om die valse vrijheid te kunnen bekomen telkens weer bekont worden, het het rally-around-the-flag patriotisme dat compleet vreemd is aan Europees nationalisme, het imperialisme en de grenzeloze schijnheiligheid die er rond hangt (leugens over massavernietigingswapens, de Golf van Tonkin, de zogenaamde War on drugs,...), het toenemende christelijke fundamentalisme, het dumpen van de producten uit de amusementsindustrie op de wereldmarkt die men zo graag geliberaliseerd ziet, de juridisering van de maatschappij (ah de dokter maakte een medische fout, hop naar het advocatenkantoor!), extreme taalvervuiling door verengelsing, aanwezigheid van tienduizenden US-soldaten mét kernwapens op Europese bodem terwijl de USSR-dreiging al 20 jaar weg is, uitholling van sociale zekerheid en overheidsdienstverlening ten voordele van private zakkenvullerij, het promoten van een multiculturele en multiraciale maatschappij (oa alweer via de almachtige amusementsindustrie van de USA), de rijkdom en kennis die gestolen werd uit Europa (hersenvlucht stimuleren, Duitse geleerden na WO2 de hand boven het hoofd houden op voorwaarde dat ze meewerkten, enz en enz....

De lijst is e-i-n-d-e-l-o-o-s lang.......... Véél te lang. Al meer dan 65 jaar wordt een heropstanding van Europa tegengehouden en wordt Europa verdeeld gehouden om te verhinderen dat er een sterke Euraziatische macht zou ontstaan.
Oud 29 augustus 2011, 22:03   #36
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Veruit de grootste economie,
En dan? Binnen afzienbare tijd wordt China de grootste economie ter wereld, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt de Chinezen en hun beschaving negatief te beoordelen.
Citaat:
veruit het sterkste militair apparaat,
Voor een land dat miljoenen armen telt (veel meer dan de Westeuropese landen), dat niet eens toegang tot gezondheidszorg kan verzekeren aan al z'n onderdanen,... en daarenboven dat leger nog eens gebruikt voor een agressieve imperialistische politiek, is dat niet echt positief te noemen.

Citaat:
nog veruit het meest innoverende land ter wereld,
Dankzij hersenvlucht die actief gestimuleerd wordt. De gevolgen voor de rest van de wereld zijn er naar...

Citaat:
veruit de meest dominante culturele kracht in de wereld,
De populaire popcultuur kan je niet echt als cultuur beschouwen, eerder een deel van de amusementsindustrie.

Citaat:
veruit het meeste Nobelprijzen in de laatste 100 jaar,
Nogmaals, actief gestimuleerde hersenvlucht.
Citaat:
veruit de beste topuniversiteiten,
Waar een doorsnee Amerikaan met voldoende intellectuele capaciteiten niet eens binnengeraakt omdat er niet genoeg geld op tafel kan gelegd worden.

Citaat:
veruit het meeste all time medailles op de olympische spelen.
Juist! Kijk eens aan, dit is inderdaad iets waar de USA een voorbeeld in zijn, namelijk de manier waarop naar sportbeoefening gekeken wordt. Maar dat verandert nog altijd niets aan de zeer negatieve uitwassen van het Amerikaanse beleid (ongeacht welke presidentiële administratie) en de Amerikaanse maatschappij, uitwassen die de wereld rond worden gepropageerd en niet in het minst naar hier, Europa.

Citaat:
Met andere woorden veruit het meest dominante land ter wereld en dit al zowat een ganse eeuw.
Op de kap van anderen! Een verstandig, nadenkend en enigszins intelligent menselijk wezen aanvaardt dit niet.

Citaat:
Ik kan begrijpen waarom mensen met een minderwaardigheidscomplex iets tegen de VS hebben.
Juist ja, wie kritiek heeft mag persoonlijk aangevallen worden.

Citaat:
Natuurlijk is er veel mis met de VS (met welk land niet?), maar hoge bomen vangen altijd veel wind en dat is met de VS niet anders.
Veel mis? m'n beste, het wezen van de VS, namelijk waar dat land voor staat deugt gewoon niet, zeker niet voor wie begaan is met de Europese volkeren en hun diversiteit noch voor wie begaan is met sociale rechtvaardigheid voor een zo groot mogelijk deel van de bevolking.

Citaat:
Als puntje bij paaltje komt is de VS nog steeds een strategische partner van Europa, zeker in deze meer en meer multipolaire wereld.
Dat is het absoluut niet meer, het is dat minder en minder! In die multipolaire wereld moet Europa zelf volledig z'n bondgenoten en partners kunnen kiezen. Onze belangen lopen minder en minder gelijk met die van de USA.

Citaat:
Enkel dromers/idioten (schrap wat niet past naargelang uw overtuiging) geloven dat er in deze wereld betere partners zijn onder de grootmachten, landen waarmee we meer gemeenschappelijke belangen, waarden etc delen.
Simplisme is blijkbaar ook een kenmerk van amerikanofielen hier, net als van hun vriendjes over de grote plas.

Hier enkele van die "dromers/idioten":
http://www.realpolitik.tv/
Oud 30 augustus 2011, 00:06   #37
-Jo-
Banneling

Standaard

En hopla....

Gat in hoofd dankzij experimenten Amerikaanse overheid
Oud 30 augustus 2011, 00:22   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het filmpje zegt genoeg, zeker vanaf 1:25...

Bombarderen, dat fundamentalistische land!
Iedereen die mij goed kent, weet dat ik niet onvoorwaardelijk pro USA ben, zonder er daarom volledig vijandig tegenover te staan.
Maar het virtueel botvieren van dat soort onbereikbare puberale lusten, op een internet-forum kan je beter op "Stormfront.org"., daar zal dat minder infantiel/puberaal overkomen., want dat zit daar vol met jouw zielsverwanten.

Laatst gewijzigd door Pietje : 30 augustus 2011 om 00:23.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 00:58   #39
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Iedereen die mij goed kent, weet dat ik niet onvoorwaardelijk pro USA ben, zonder er daarom volledig vijandig tegenover te staan.
Maar het virtueel botvieren van dat soort onbereikbare puberale lusten, op een internet-forum kan je beter op "Stormfront.org"., daar zal dat minder infantiel/puberaal overkomen., want dat zit daar vol met jouw zielsverwanten.
Zoals reeds eerder aangegeven...

Sarcasme....

Ironie...
Oud 30 augustus 2011, 10:45   #40
Neoconservatief
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
(die verdomde pentecoastals en andere protestantse sekten zitten ook in Afrika, en vergiftigen er de geesten, een mens zou nog heimwee krijgen naar de katholieken...)
Je kan van Pentecostals zeggen wat je wil maar deze protestanten hebben nooit zulke misdaden begaan als die valse kerk uit Rome. Ik ben zelf ook niet meer praktiserend gelovig maar 100 x liever protestanten dan katholieken...
Neoconservatief is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be