Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 14:34   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Het gaat niet over mij maar over die scholen, er zijn bepaalde ouders die hun kinderen daar weghalen. Dit zijn meestal de gegoed burgers, die hun kinderen een zo hoog mogelijke kwaliteit van onderwijs willen opleggen. Dat ze dit niet gaan vinden in die andere scholen zullen ze wellicht niet geloven.
bedoel je nu dat in de "witte scholen" geen betere kwaliteit van onderwijs gegeven wordt?

Citaat:
Ze willen net zoals andere ouders hun kinderen zoveel mogelijk kansen geven, net zoals ouders van autochtonen. Hier kan je een uitgebreid debat over voeren CC.
hoezo? zijn er nu wèl of niet meer kansen in het "wit" onderwijs?

Citaat:
Mijn mening is dat het een hoop onzin is, dat ze doen wat ze willen. Ik heb eerder medelijden met die kinderen. Dat soort ouders heeft meestal zo een hoge verwachting van hun kind dat die verwachting op zich al nadelig is voor het kind. De drempel ligt al hoog, sommige ouders willen hem blijkbaar nog hoger leggen.
als er geen verschil in onderwijsniveau is, waarom denk je dan dat de drempel hoger ligt?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:39   #22
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
bedoel je nu dat in de "witte scholen" geen betere kwaliteit van onderwijs gegeven wordt?

hoezo? zijn er nu wèl of niet meer kansen in het "wit" onderwijs?

als er geen verschil in onderwijsniveau is, waarom denk je dan dat de drempel hoger ligt?
De leerstof binnen deze sholenkoepel moet toch gelijk zijn voor alle scholen? Natuurlijk zijn er scholen die betere tot veel betere resultaten behalen maar uiteindelijk dienen al die kinderen dezelfde leerstof gezien te hebben.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:41   #23
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De leerstof binnen deze sholenkoepel moet toch gelijk zijn voor alle scholen? Natuurlijk zijn er scholen die betere tot veel betere resultaten behalen maar uiteindelijk dienen al die kinderen dezelfde leerstof gezien te hebben.
oooooo natuurlijk liggen de eindtermen in elke school op hetzelfde niveau.
Maar blijkbaar heb jij er geen weet van dat de ene school weldegelijk nog extra informatie, opvoeding, gedragscorrectie etc... aanbiedt en de andere school niet?
Ook naar een multiekultieschool geweest dus. Nooit leren goedemorgen of dankuwel zeggen is al één klein minuscuul tekentje.
Oud 30 augustus 2011, 14:45   #24
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
oooooo natuurlijk liggen de eindtermen in elke school op hetzelfde niveau.
Maar blijkbaar heb jij er geen weet van dat de ene school weldegelijk nog extra informatie, opvoeding, gedragscorrectie etc... aanbiedt en de andere school niet?
Ook naar een multiekultieschool geweest dus. Nooit leren goedemorgen of dankuwel zeggen is al één klein minuscuul tekentje.
Als ze in die scholen uw manieren leren, dan 1000.000 keer liever een 'multiculschool'. Het vergif dat je steeds uit is betreurenswaardig.
Oud 30 augustus 2011, 14:47   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze in die scholen uw manieren leren, dan 1000.000 keer liever een 'multiculschool'. Het vergif dat je steeds uit is betreurenswaardig.
goed zo! stel je voor dat ze allemaal naar de rand zouden komen nietwaar?
Oud 30 augustus 2011, 14:51   #26
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wanneer gaan we de voordelen van de multicultuur nu zien?
Zie je, we hebben net een hele generatie gastarbeiders geassimileerd. Voor je het weet stemmen ze nog op het Vlaams Belang ook, en halen die 50% in Antwerpen
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:09   #27
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
goed zo! stel je voor dat ze allemaal naar de rand zouden komen nietwaar?
Wie zou dan niet naar daar mogen komen en waarom?
Oud 30 augustus 2011, 15:13   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zou dan niet naar daar mogen komen en waarom?
De polen en de zigeuners zeker? anders gaan de marokkanen lopen, toch?
Oud 30 augustus 2011, 15:27   #29
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De neurotische dwangmatigheid waarmee sommigen werkelijk elk krantenartikel aangrijpen om een nieuw topic te starten over steeds weer hetzelfde is vrij pathetisch.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:38   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De neurotische dwangmatigheid waarmee sommigen werkelijk elk krantenartikel aangrijpen om een nieuw topic te starten over steeds weer hetzelfde is vrij pathetisch.
me dunkt is dit toch een zeer nieuw fenomeen? Of heb jij nog andere bronnen die aantonen dat dit fenomeen al jaren bezig is? Of wilt U zeggen dat "bruin" racisme vooral niet mag besproken worden? Zelfs het CGKR neemt maatregelen tegen het anti-ziganisme.... misschien niet als het over marokkanen of turken gaat, maar kom, alle begin is moeilijk nietwaar?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 15:39.
Oud 30 augustus 2011, 15:40   #31
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
me dunkt is dit toch een zeer nieuw fenomeen? Of heb jij nog andere bronnen die aantonen dat dit fenomeen al jaren bezig is? Of wilt U zeggen dat "bruin" racisme vooral niet mag besproken worden? Zelfs het CGKR neemt maatregelen tegen het anti-ziganisme.... misschien niet als het over marokkanen of turken gaat, maar kom, alle begin is moeilijk nietwaar?
Wat ik schreef is vrij duidelijk denk ik. Als u zich daardoor aangesproken voelt is dat uw probleem, niet het mijne.
Oud 30 augustus 2011, 15:47   #32
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik schreef is vrij duidelijk denk ik. Als u zich daardoor aangesproken voelt is dat uw probleem, niet het mijne.
ik heb geen probleem met aangesproken te worden mijnheer Ostyn, ik vraag me alleen af waarom U een probleem heeft met het openen van een topic over een nieuw fenomeen.
Oud 30 augustus 2011, 15:51   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
ik heb geen probleem met aangesproken te worden mijnheer Ostyn, ik vraag me alleen af waarom U een probleem heeft met het openen van een topic over een nieuw fenomeen.
Een probleem? Moi? Maar ik heb helemaal geen probleem.
Oud 30 augustus 2011, 16:01   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een probleem? Moi? Maar ik heb helemaal geen probleem.
Ok dan. waarom vind je het openen van een topic over een nieuw fenomeen dan "vrij pathetisch"?
Oud 30 augustus 2011, 16:09   #35
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ok dan. waarom vind je het openen van een topic over een nieuw fenomeen dan "vrij pathetisch"?
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat mensen pathetisch doen. Dat is hun goede recht.
Oud 30 augustus 2011, 16:09   #36
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat mensen pathetisch doen. Dat is hun goede recht.
WAAROM vind je het pathetisch? of pleur je zomaar gewoon een zinnetje neer?

Ik vind het namelijk een zeer interessant fenomeen, waarbij natuurlijk de poco luitjes totaal in hun onderbroek worden gezet. Of is d�*t hetgeen U zo pathetisch vindt?

De Freya Pireynskes die hun kindertjes toch o zo gewild naar een multicultiklasje gaan doen waarna blijkt dat de marokkaantjes zijn gaan lopen omdat er enkel nog pooltjes en ziganetjes zitten (buiten de zoontjes van Pireyns die toch o zo verplicht moesten kennismaken met de verdwenen turkjes en marokkaantjes)? Hoe gaat ze d�*t nu oplossen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 16:12.
Oud 30 augustus 2011, 16:13   #37
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
WAAROM vind je het pathetisch? of pleur je zomaar gewoon een zinnetje neer?

Ik vind het namelijk een zeer interessant fenomeen, waarbij natuurlijk de poco luitjes totaal in hun onderbroek worden gezet. Of is d�*t hetgeen U zo pathetisch vindt?
Ik vind het inderdaad pathetisch wanneer men systematisch elk krantenbericht aangrijpt om steeds weer dezelde plaat grijs te blijven draaien (sorry voor mijn beeldspraak maar in mijn jonge tijd draaiden wij nog platen). Het is toch mijn goed recht om dat pathetisch te vinden?
Oud 30 augustus 2011, 16:14   #38
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De Freya Pireynskes die hun kindertjes toch o zo gewild naar een multicultiklasje gaan doen waarna blijkt dat de marokkaantjes zijn gaan lopen omdat er enkel nog pooltjes en ziganetjes zitten (buiten de zoontjes van Pireyns die toch o zo verplicht moesten kennismaken met de verdwenen turkjes en marokkaantjes)? Hoe gaat ze d�*t nu oplossen?
Waar Freya Pireyns haar kinderen naar school stuurt is haar zaak en niet de mijne. Het laat mij trouwens siberisch koud.
Oud 30 augustus 2011, 16:21   #39
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar Freya Pireyns haar kinderen naar school stuurt is haar zaak en niet de mijne. Het laat mij trouwens siberisch koud.
heb je ook nog iets te vertellen?
Oud 30 augustus 2011, 16:22   #40
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het inderdaad pathetisch wanneer men systematisch elk krantenbericht aangrijpt om steeds weer dezelde plaat grijs te blijven draaien (sorry voor mijn beeldspraak maar in mijn jonge tijd draaiden wij nog platen). Het is toch mijn goed recht om dat pathetisch te vinden?
hoeveel keer was het krantenbericht over gegoede marokkaanse en turkse allochtonen die vinden dat hun kinderen niet naar zwarte scholen moeten gaan al onder de aandacht gebracht? ik heb het dan toch gemist. Kan je me de link even geven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be