Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 23:31   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Uw analyse is volledig correct. U weet dat VLD van 17,1 kwam in de peilingen. We zullen zien wat een vleugje Belgicisme kan veranderen 8)

Overigens Philip Dewinter: "Ooh wij willen geen big bang, maar meer bevoegdheden" en "Wij willen de SZ, of toch delen van de SZ splitsen."
Als ook De Winter meer realist begint te worden en beseft dat België stapgewijs ontmanteld moet worden, ziet het er héél slecht uit voor de Belgische constructie.
ik wou juist identiek tot op de letter hetzelfde posten. Dat de Belgicisten dat niet doorhebben zegt weer veel over de ratio die volledig verdwijnt bij hen wanneer het communautaire thema's betreft.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 23:33   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Als ook De Winter meer realist begint te worden en beseft dat België stapgewijs ontmanteld moet worden, ziet het er héél slecht uit voor de Belgische constructie.
ik wou juist identiek tot op de letter hetzelfde posten. Dat de Belgicisten dat niet doorhebben zegt weer veel over de ratio die volledig verdwijnt bij hen wanneer het communautaire thema's betreft.

De CD&V, die vorig jaar nog zei dat de Monarchie haar bevoegdheden moest behouden, en dat confederalisme goed was voor de SAMENHANG van België, toont zich een zeer listige en niet te vertrouwen partner.
De VLD is veel eerlijker.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 23:34   #23
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:

Tegen de tijd dat jullie je bevoegdheden hebben, is de BUB een volkspartij.
Heb je weer aan de drugs gezeten?
Oud 11 juni 2004, 23:55   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Heb je weer aan de drugs gezeten?
misschien is "BUB" gewoon de afkorting van één of andere nieuw harddrug, net zoals XTC. Je krijgt er complete waanbeelden van, alle intellectuele capaciteiten worden geruime tijd uitgeschakeld in debatten, en je krijgt er eveneens schizofrenie van (cf. Bruno)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 00:03   #25
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien moet u het eens nuchter bekijken, zou dat in uw geval niet helpen?

Ik vond Leterme en Verhofstadt aan elkaar gewaagd. Het debat had echt soms de schijn dat het over kanseliersverkiezingen ging. Enkel op het einde toonde Verhofstadt zich een geboren verliezer door de Vlamingen weer af te dreigen.

Dat hele debat was voor u totaal irrelevant, geef maar toe. Het enigste wat u interesseerde was dat Verhofstadt zich uiterst Belgisch opstelde... We zullen zien op 13 juni hoe hard dat in de smaak valt bij de Vlamingen (wat zeggen die peilingen nu ook al weer?)
Uw analyse is volledig correct. U weet dat VLD van 17,1 kwam in de peilingen. We zullen zien wat een vleugje Belgicisme kan veranderen 8)
U bent weer eens aan het liegen (dat zijn we wel gewoon geraakt, ma bon, schoon is het niet). Ik weet helemaal niet dat de VLD aan 17,1% raakte. Want dat is niet zo:

http://www.vrtkies.net/vrtkies_maste...cht/index.html

20,3%... Voila, en mijn analyse was correct zei u... We zullen zien
Oud 12 juni 2004, 01:48   #26
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

De CD&V, die vorig jaar nog zei dat de Monarchie haar bevoegdheden moest behouden, en dat confederalisme goed was voor de SAMENHANG van België, toont zich een zeer listige en niet te vertrouwen partner.
De VLD is veel eerlijker.
Eerlijk gezegd vond ik de samenvatting van Yves Leterme gevat. Verhofstadt gedroeg zich als een roddeltante, omdat hij waarschijnlijk op geen enkel ander vlak kon scoren en in dit debat zelfs niet thuishoorde. Dankzij de bijval van FDW klonk de maandenlange chaos van een bestuurloos Vlaanderen niet meer zo overtuigend. Slechts 5 minuten eerlijkheid en samen als Vlaming voor één keertje samen aan het zeel trekken volstond ruimschoots. Meteen op zijn nummer gezet. Samen met Vera was Yves Leterme de enige die enkel applaus kreeg van het publiek. Over de andere kopstukken was het publiek duidelijk verdeeld, maar met het VB weet je maar nooit. Ook Raf Coppens vatte dat goed samen. Iets in de aard van iedereen vind Groen een toffe partij, maar niemand stemt voor haar, het VB daarentegen.....
Willen we hier beginnen over vertrouwen?

Weet u toevallig ook nog wat Verhofstadt in 99 verkondigde?

"Verhofstadt vindt een verdere federalisering van België noodzakelijk. "Vlaanderen wil de nodige maatregelen neen, maar die worden dor het Zuiden systematisch afgeblokt. Onze gemeenschap wordt meegezogen door Waals immobilisme." Daarom bepleit Verhofstadt de fiscale autonomie en de verdere federalisering van de sociale zekerheid. Verhofstadt doet daarom een oproep aan de partijvoorzitters voor 1999 aan tafel te gaan zitten om te praten over één strategie. Als stok achter de deur stelt hij dat Vlaamse partijen niet meewerken aan de totstandkoming van een federale regering in 1999, "zolang geen nieuwe en beslissende stap wordt gedaan in de federalisering van het land".... (bron: de Standaard)
En dan was er nog de voorzitterswissel omdat de voorzitter woord wenste te houden i.v.m. het migrantenstemrecht, van onbetrouwbaarheid gesproken.
Met een dergelijke rodddeltaktiek kunnen we uiteraard nog uren doorgaan.
Samengevat: wie was hier de komiek?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 08:33   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Haha, wie denkt dat Verhofstadt sterk uit dit debat is gekomen heeft het toch wel mis!!

Raf Coppens was trouwens ook geweldig! Hij richtte z'n pijlen geregeld op Verhofstadt waardoor onze premier, de arrogantie in hoogst eigen persoon, serieus groen begon te lachen.

"Ge kunt er percies nie mee lachen, Verhofstadt? Profiteert er maar van, want zondag zal 't gedaan zijn!" 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 08:43   #28
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

een bende onnozelaars die rommelmarkten afschuimt om ouwe koekedozen met de foto's van de afgezette von Seksen-Klootburgs op te kopen bedoel je zeker?
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 09:08   #29
FM
Burger

FM's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadt deed het schitterend, maar blijkbaar hebben héél weinig mensen dat debat gezien.
Om het in Verhofstadt zijn eigen worden te zeggen: "Alé Alé Alé Alé" . En buiten zinnetje en wat hielelikkerij bij de Franstaligen kwam er ook niet veel meer uit!
FM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 09:10   #30
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=17414

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 10:20   #31
FT
Provinciaal Statenlid

FT's schermafbeelding

Standaard

Iemand een mpegje van kiespijn.

iemand moet dat toch hebben?
Oud 12 juni 2004, 10:22   #32
DSCH
Vreemdeling

DSCH's schermafbeelding

Standaard

Pff. Raf Coppens is een net-niet-randdebiele idioot.
Oud 12 juni 2004, 10:30   #33
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Zalige kerel!
Oud 12 juni 2004, 11:25   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Zalige kerel!

Oud 12 juni 2004, 11:33   #35
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Verhofstadt deed het schitterend, maar blijkbaar hebben héél weinig mensen dat debat gezien.
Misschien moet u het eens nuchter bekijken, zou dat in uw geval niet helpen?

Ik vond Leterme en Verhofstadt aan elkaar gewaagd. Het debat had echt soms de schijn dat het over kanseliersverkiezingen ging. Enkel op het einde toonde Verhofstadt zich een geboren verliezer door de Vlamingen weer af te dreigen.
Inderdaad, een echte allersterkste is er niet uit het debat gekomen, niet zeer veel inhoud. Maar ook waar, op het eind kroop Verhofstadt in z'n hoekje als een bang dier en begon iedereen af te dreigen voor de chaos.

Wel, wat als hij naar Europa gaat, dan ook chaos?
Zoals Stevaert zei, ook Verhofstadt kunnen we missen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 11:37   #36
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DSCH
Ik vond hem stukken beter dan Hoste!
Oud 12 juni 2004, 11:51   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
op het eind kroop Verhofstadt in z'n hoekje als een bang dier en begon iedereen af te dreigen voor de chaos.
En zoiets zouden ze als voorzitter van Europa willen?

Ik vrees dat Verhofstadt ook in Europa uitgeteld is als hij morgen slaag krijgt bij de verkiezingen waar hij zich beter niet nepkandidaat voor gesteld had.

Of hoe de kieswet, die tot eigen voordeel moest dienen, al héél snel in zijn eigen gezicht eerst ontploft.
Oud 12 juni 2004, 11:53   #38
SB1234
Schepen

Standaard

Coppens was de winnaar vond ik

Verhofstadt werd echt héél erg giftig in de loop van het debat.
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 12:03   #39
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

De deelnemers aan het debat:

Leterme: kwam zeer goed over. Had dossierkennis en wist waarover hij sprak. Heeft wel het voordeel dat hij nu dé politicus bij uitstek is natuurlijk.
Dewinter: Had de pech dat het publiek niet echt aan zijn kant stond en regelmatig met boegeroep antwoordde op Dewinters woorden. Toch vindt ik en blijf ik vinden dat het Vlaams Blok enige waarde heeft. Het kan toch niet dat zij een en al slechte punten hebben?
Wat ook opviel in mijn ogen was dat Dewinter af en toe kant koos voor Leterme, maar dat die dat keer op keer Dewinter afscheepte.
Verhofstadt: heeft de pech 'leider' te zijn van een regering die dubbel en dik gebuisd is. Kreeg daarom geregeld het deksel op de neus. Kwam met een trucje om Leterme aan het wankelen te brengen. Hij toverde een brief van de CD&V boven aan Bart Somers waarin stond dat de CD&V geen regering ging vormen zolang BHV niet gesplitst was. Vorig jaar met De Clerck deed hij dat ook. Toen slaagde zijn opzet, nu met Leterme ving hij bot. Toen hij het papier van CD&V in zijn handen had viel het mij op hoezeer hij bibberde. Kwaad?
Stevaert: was weer zichzelf. Trok zo weinig mogelijk zijn mond open en bleef de toffe pee uithangen. Daar waar zijn collega's geregeld elkaar over de kling jaagde, probeerde Robert vriendelijk te blijven. Ondanks dat ik hem niet kan hebben, kwam hij toch ook niet slecht uit het debat.
Dua: Tja. Zal nooit echt opvallen in een debat. Heeft minder presence dan haar collega's en hamerde op het belang van een groene partij in het parlement.

Raf Coppens was zaaaaalig! Vorig jaar vond ik hem ronduit zwak, maar wat hij gisteren uit zijn mouwen schudde was humor van de bovenste plank! 10 op 10.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 12:41   #40
Nobody
Vreemdeling

Standaard

Typisch Aalsterse humor .....
Nobody is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be