Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 september 2011, 21:46   #21
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Amai, ik ben onder de indruk. Wat de Walen doen, doen wij ook, of wat? Miljaar, wat een bende nitwits bijeen, zeg.
Voor jou is 't ook nooit niet goed, hé?
bgf324 is offline  
Oud 7 september 2011, 21:47   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Voor jou is 't ook nooit niet goed, hé?
Omdat het allemaal steevast flauwekul is, man.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 september 2011, 22:07   #23
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En niet erg slim. Een facebookgroep willen opstarten: 'Vlamingen mogen niet verarmen' maar dan zelf voorstellen om de meer dan 660.000 Vlamingen die een (gedeeltelijke) werkloosheidsuitkering krijgen na twee maanden zonder uitkering te zetten. Worden die dan niet armer?
die Vlamingen wel, Vlaanderen niet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2011, 22:08   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Uw Vlaanderen wil ik niet en zal ik bestrijden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 september 2011, 22:10   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke manier?
Oud 7 september 2011, 22:21   #26
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Die standpunten staan er niet in. Enkel het concept 'Vlaanderen mag niet verarmen', als tegenhanger van het veel gehoorde "Wallonië mag niet verarmen".
Reeds 4 mensen vinden dit leutig... gene vette. Twee daarvan ben ik en mijn dochter...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2011, 22:22   #27
EddyBal

Standaard

Citaat:
Jij denkt iets teveel bij een gewone opmerking mét knipoog.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2011, 22:28   #28
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reeds 4 mensen vinden dit leutig... gene vette. Twee daarvan ben ik en mijn dochter...
Was op vraag van de topicstarter.
bgf324 is offline  
Oud 7 september 2011, 22:31   #29
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovenop de dubieuze stelling dat het ok is om de zwakste als eerste aan te pakken: Besparingen doorvoeren op de aller armste is zeer onefficient - die doen zo goed als 100% van hun (netto)inkomen op - ze kunnen dus niet compenseren door minder te sparen. Maw elke euro dat ge hen ontneemt is een euro dat uit de economie gezogen wordt, hetgene niet waar is voor alle andere economische lagen van de bevolking.
Oud 7 september 2011, 23:03   #30
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

De eerste zin die ik lees is al een kanjer van een blunder:
"Vlaanderen verarmt elke dag sinds de stichting van België".
Wie is die lieftallige maar niet bijster snuggere Bebaa Sosa die dat gepost heeft?

Als nu één ding niet klopt is het die ene zin. (In de beginperiode van België was er in Vlaanderen hongersnood, hoe kun je nu zeggen dat Vlaanderen daarmee nu armer is dan toen ).

Een Facebookgroep openen met zo'n blunder. Tjonge zeg.

En zet daar eens een deftige uitleg bij bgf324. Als je niet eens de moeite doet om er een zinnige uitleg bij te verzinnen, denk je nu echt dat er veel zijn die dat gaan ondertekenen?
groene flamingant is offline  
Oud 7 september 2011, 23:03   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Wie maakt deze, ik heb vrijwel alleen meisjes in mijn lijst en die zijn niet politiek geïnspireerd. Ik kan dus deze groep niet zelf van de grond krijgen.

Standpunten:

- Geen cent belastingsverhoging voor de vlaamse middenklasse
- Geen eurocent vlaams geld naar Brussel
- als er geld gevonden moet worden, snoei dan maar in de werkloosheidsuitkeringen en leeflonen. Desnoods 100%, wie niet wil werken moet ook geen geld krijgen (behoudens 2 maand om een nieuwe job te zoeken)
- Geen enkele nieuwe federale obligatie verkopen, behoudens om de huidige schuld te financieren, en zeker geen enkele federale obligatie verkopen om brusselse of waalse putten te dempen. Dat is voor eigen rekening.
Vlaanderen kan de budgettaire ruimte gebruiken om de belastingen weer te verlagen (na de afschaffing van de Vlaamse jobkorting.) Het investeert liever in de VRT. Dat is hun goed recht.
solidarnosc is offline  
Oud 8 september 2011, 06:36   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke manier?
Op alle manieren die er nodig voor zijn.
Txiki is offline  
Oud 8 september 2011, 06:36   #33
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt iets teveel bij een gewone opmerking mét knipoog.
Oh, 't was een grap. Heb jij even geluk, zeg.
Txiki is offline  
Oud 8 september 2011, 08:27   #34
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Titel van deze topic: Facebook groep: de Vlamingen mogen NIET verarmen.

En dat willen ze doen door meer dan 660.000 Vlamingen hun uitkering af te pakken. Dat is ong 17% van de Vlamingen op arbeidsleeftijd (15-65) jaar. Als je daar de studenten enz. aftrekt ga je ong. 20�*25% van de Vlamingen een inkomen afpakken onder het motto: De Vlamingen mogen niet verarmen.

Het onderwijs in Vlaanderen staat precies op een laag peil.

Laatst gewijzigd door pajoske : 8 september 2011 om 08:28.
pajoske is offline  
Oud 8 september 2011, 08:37   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Titel van deze topic: Facebook groep: de Vlamingen mogen NIET verarmen.

En dat willen ze doen door meer dan 660.000 Vlamingen hun uitkering af te pakken. Dat is ong 17% van de Vlamingen op arbeidsleeftijd (15-65) jaar. Als je daar de studenten enz. aftrekt ga je ong. 20�*25% van de Vlamingen een inkomen afpakken onder het motto: De Vlamingen mogen niet verarmen.

Het onderwijs in Vlaanderen staat precies op een laag peil.
Jij denkt iets teveel bij zo'n gewone opmerking mét een knipoog. Begrijp je het dan niet? Den Eddy probeerde grappig te zijn.
Txiki is offline  
Oud 8 september 2011, 09:00   #36
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Bel me maar, eens je Vlaanderen een miljoentje rijker hebt gemaakt door het aanmaken van een Facebook groep.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 8 september 2011 om 09:01.
Bulevardi is offline  
Oud 8 september 2011, 09:16   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hier zie, de casanova
Maar, misschien is Effect ook een meisje?
Oud 8 september 2011, 09:24   #38
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar, misschien is Effect ook een meisje?
Nee, hij vindt het gewoon noodzakelijk om overal te vermelden dat hij constant meisjes versiert vanwege zijn polyamorie.
Albrecht is offline  
Oud 8 september 2011, 14:25   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En niet erg slim. Een facebookgroep willen opstarten: 'Vlamingen mogen niet verarmen' maar dan zelf voorstellen om de meer dan 660.000 Vlamingen die een (gedeeltelijke) werkloosheidsuitkering krijgen na twee maanden zonder uitkering te zetten. Worden die dan niet armer?
Het is een erg leugenachtige en misleidende slagzin om te stellen dat 660.000 Vlamingen plots zonder uitkering zouden zitten, mocht de nva het voor het zeggen hebben.
Erg leugenachtig en erg misleidend.

Een even stom antwoord op de vraag "worden die dan niet armer", zou dan zijn: neen, ze worden juist rijker, want ze gaan beginnen werken. Dus dubbele winst: de nu werkende moet niet meer astronomisch afdragen, en de nieuw-werkende krijgt een pree.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 september 2011, 17:50   #40
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is een erg leugenachtige en misleidende slagzin om te stellen dat 660.000 Vlamingen plots zonder uitkering zouden zitten, mocht de nva het voor het zeggen hebben.
Erg leugenachtig en erg misleidend.
voor je mij gaat beschuldigen eest eens alles nalezen. Ik reageerde op het voorstelvan de topicstarter:
Citaat:
- als er geld gevonden moet worden, snoei dan maar in de werkloosheidsuitkeringen en leeflonen. Desnoods 100%, wie niet wil werken moet ook geen geld krijgen (behoudens 2 maand om een nieuwe job te zoeken)
Meer dan 660.000 Vlamingen ontvangen een uitkering van de RVA. Als die allemaal na twee maanden hun uitkering verliezen zoals de topicstarter voorstelt is dat toch een verarming. Zelfs als die uitkering slechts een tussenkomst van een paar honderd euro is om 4/5 te gaan werken.
Waar ben ik leugenachtig, of waar probeer ik te misleiden?
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be