Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 12:37   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Tsja... het is wel gemakkelijk zo'n epistels te schrijven... in een 'land' waar de meesten - zeker vergeleken met de rest van de wereld - (schat)rijk zijn, de beste gezondheidszorgen hebben, vrijheid van mening...
Probleem momenteel is natuurlijk die welstand/welzijn (voor de mensen onder ons) te kunnen behouden... en te zorgen dat de minstbedeelden het beter krijgen...
Maar ik heb niet de indruk dat links (o.a. onze vakbonden) daar niet veel toe bijdraagt...
Die denken nog altijd dat bescherming van verworven rechten de oplossing is...

Het eerste van uw redenering is inderdaad gelijklopend met wat u de "fout van de vakbond" noemt nl. het behoud van de verworven welstand.
Ik zou echter niet zo lichtvaardig ontkennen dat de vakbond ook iets doet voor de minstbedeelden.

wie zijn overigens de "minstbedeelden" in dit land ? Duidelijk de "illegalen"..
Ik geloof dat het precies de beter bedeelden onder ons zijn die schrik hebben dat die mensen hun "welstand" gaan verminderen..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 12:56   #22
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het eerste van uw redenering is inderdaad gelijklopend met wat u de "fout van de vakbond" noemt nl. het behoud van de verworven welstand.
Ik zou echter niet zo lichtvaardig ontkennen dat de vakbond ook iets doet voor de minstbedeelden.

wie zijn overigens de "minstbedeelden" in dit land ? Duidelijk de "illegalen"..
Ik geloof dat het precies de beter bedeelden onder ons zijn die schrik hebben dat die mensen hun "welstand" gaan verminderen..
Dat denk ik ook... Dat is toch niet verwonderlijk...

Feit is alleszins - volgens mij en vele anderen - dat die illegalen hier niet zouden mogen zijn/blijven (of welke betekenis geeft U aan illegaal? )...

Waarschijnlijk heeft U De Standaard(*) van dit weekend niet gelezen waarin Pascal Verbeken duidelijk verklaart dat, wil bvb Wallonië een betere toekomst hebben... er dringend iets moet gedaan worden aan de instroom van arme, ongeschoolde en - in zijn geval - Frans onkundige migranten. En daarenboven nog aangevuld met migratie via gezinshereniging.
En dit voornamelijk in steden/wijken die al achtergesteld zijn. Zo onstaan er volgens hem meer en meer zeer grote gevangenissen van achteruitstelling en armoede.
In Antwerpen-Noord en in de Gentse Brugse Poort zou men volgens hem dezelfde problemen kennen...

Maar men kan natuurlijk op zijn 'links' zijn ogen blijven sluiten en meewerken aan de voortdurende verpaupering van onze eigen mensen...

(*) Is Wallonië klaar voor de grote sprong voorwaarts. "Als we verder verarmen, ligt het aan onszelf".
Pag. 14-17

Laatst gewijzigd door freelancer : 6 oktober 2011 om 13:02.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 14:25   #23
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=160724

Wonderlijk dat in het zogenaamde vrij en democratische westen het volk toch de straat op moet gaan.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:47   #24
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Even langs gelopen op het Plein voor de Occupation demonstration. Vroeg mij af hoe men in godsnaam naar een eenheid zal werken. Wat ik mij altijd afvraag is wie van de jonge mannen in jeans, met nette kapsels, en die mij altijd zo in mijn gezicht aanstaren, in feite politie-agenten zijn. Bij een vorige actie stonden de ME bussen opzichtig naast het Malieveld opgesteld, en telde ik meer M.E ers dan demonstranten, die zelf hun kinderen en hun honden hadden meegenomen. Deze keer waren er zichtbaar tien agenten te fiets, en had de rest zich als ' bezorgde burger' vermomd. Overigens, hetzelfde beeld als dit forum biedt.
Oud 26 november 2011, 14:49   #25
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.nu.nl/occupy/2672096/vvd-...g-afnemen.html

Citaat:
VVD wil Occupy-betogers uitkering afnemen
Laatste update: 19 november 2011 09:22 info
DEN HAAG - De Haagse gemeenteraadsfractie van de VVD wil dat wethouder Henk Kool (Sociale Zaken) de uitkeringen van Occupy-betogers laat stopzetten.

De partij heeft gevraagd of Kool wil nagaan of de activisten op het Malieveld uitkeringsgeld van de overheid ontvangen.
De landelijke VVD-fractie ondersteunt het pleidooi van de Haagse fractie, bevestigt parlementariër Malik Azmani zaterdag een bericht uit het AD. '

http://nl.wikipedia.org/wiki/Malik_Azmani

Malik Azmani

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 26 november 2011 om 14:52.
Oud 26 november 2011, 16:24   #26
freelancer
Banneling

Standaard

Een mooi kapsel... Nu nog wat blonderen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 15:53   #27
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De Nederlandse radio sprak afkeurend over de betogende Grieken, die winkels, banken en een bioscoop in brand staken. Wellicht worden de Grieken geacht de bezuinigingen net als de Nederlanders, gelaten over zich te laten heen komen.
Oud 4 maart 2012, 18:15   #28
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

wij worden bestolen, maar ook belogen, 4,5 begrotingstekort, leugenaars, meer bezuinigeningen, ik moet hyperventileren, ik was nog liever griek en lag dan maar aan het strand. kou en armoede hier in NED.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 4 maart 2012 om 18:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be