Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 september 2011, 10:33   #21
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
De opzet van de Franco's is geslaagd. En de onderhandelende Vlamingen zijn er met open ogen ingetrapt.

Ik zeg je : vertrouw nooit een onderhandelende Franco. Het zijn schijnheiligen eerste klas !

De Franco's kunnen al 'HOERA' beginnen roepen.
Als ze mij roepen, zal het rap gedaan zijn....
Hoera is offline  
Oud 20 september 2011, 10:34   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is niet zo raar, want de kruideniers van de NVA zijn in de eerste plaats de belangenbehartiger van de 4,9 miljoen witte Vlamen.

En die wonen nauwelijks meer in BHV.

De NVA kijkt vooral naar de economische belangen van hun achterban.
Als de Vlaming een jaar eerder kan stoppen met werken door de faciliteiten gemeenten te overhandigen aan de Franstaligen, zal er geen moment worden getwijfeld.

Land voor economie. Dat is het leidende principe.
gebrek aan zelfrespect en inherente minderwaardigheid van de Vlaamse kiezer/politicus lijkt mij de oorzaak.

maar ook jouw wit/gekleurd argument vertroebelt het water nodeloos. de gekleurde medemens die in Brussel of (nu nog) de Vlaamse rand woont, zal niet beter af zijn onder Franstalig bewind. Integendeel, iedereen schijnt te vergeten dat Wallo-Brux economisch onleefbaar is ... al zou deze financiele onhaalbaarheid kunnen kantelen als, nee, wanneer Wemmel en Diegem en Zaventem vallen. maar zelfs dan nog ... gaat donker Bruxelles daar niet beter van worden.
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 10:37   #23
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gebrek aan zelfrespect en inherente minderwaardigheid van de Vlaamse kiezer/politicus lijkt mij de oorzaak.
De enige oplossing om de uitdeining van de Franstalige olievlek te stoppen, is de vernietiging van de Belgitude.
SDG is offline  
Oud 20 september 2011, 10:52   #24
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar ook jouw wit/gekleurd argument vertroebelt het water nodeloos...
Vlaamse partijen hebben zich altijd gericht op het eigen volk (en zich dus afgekeerd van de migranten in Brussel en omgeving) . Dat lijkt me een zeer belangrijk politiek feit.
En iets dat grote geopolitieke consequenties heeft voor de Nederlandstaligen.

Citaat:
de gekleurde medemens die in Brussel of (nu nog) de Vlaamse rand woont, zal niet beter af zijn onder Franstalig bewind. ....
Zeker wel. De Franstalige gemeenschap houdt zelf van haar taal en cultuur. Dat integreert een stuk sneller.

Citaat:
iedereen schijnt te vergeten dat Wallo-Brux economisch onleefbaar is ...
Ach, even een echte diepe crisis en Vlaanderen zit met een verouderde demografie, waardeloos schuldpapier, lege pensioenkassen, en een volgevreten slaafse bevolking.

Buiten dat staan de duurste vierkante meters woon -en kantoorruimte in Brussel. De snelst groeiende stad van West Europa.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 september 2011 om 10:54.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 20 september 2011, 10:56   #25
Stingray
Banneling

Standaard

Die lullen van de conventionele partijen zijn er inderdaad dik ingetrapt. Elke akkoord over B-H-V als dat betekent dat we ervoor moeten betalen is een nederlaag.

Reden temeer om volgende verkiezingen nogmaals voor NVA te kiezen en dit land in de vernieling te rijden.
Stingray is offline  
Oud 20 september 2011, 10:58   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Die lullen van de conventionele partijen zijn er inderdaad dik ingetrapt. Elke akkoord over B-H-V als dat betekent dat we ervoor moeten betalen is een nederlaag.

Reden temeer om volgende verkiezingen nogmaals voor NVA te kiezen en dit land in de vernieling te rijden.
waar leidt je vandaag nog uit af dat de N-VA de doelstelling van B in de vernieling te rijden zou hanteren ?

hoe lang is het geleden dat je nog eens een N-VA kopstuk het woord confederalisme (laat staan onafhankelijkheid, zelfs op LT) nog hebt horen gebruiken ?
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 11:11   #27
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
waar leidt je vandaag nog uit af dat de N-VA de doelstelling van B in de vernieling te rijden zou hanteren ?

hoe lang is het geleden dat je nog eens een N-VA kopstuk het woord confederalisme (laat staan onafhankelijkheid, zelfs op LT) nog hebt horen gebruiken ?
Het staat in alle geval nog in pamfletten en dergelijke die ik ontvang.
De discussie is nu toegespitst op de splitsing van BHV niet op confederalisme of de onafhankelijkheid van Vlaanderen.
Die discussie zal wel terug starten als de nieuwe financieringswet voorgesteld wordt. Als het al zover komt tenminste.

Er is nog geen akkoord tenzij er een akkoord is over alles.
Afwachten.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 september 2011 om 11:12.
stuyckp is offline  
Oud 20 september 2011, 11:30   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik neem aan dat ze bij cvp, groen, pvv en bsp dat artikel ook wel gelezen hebben, maar als we voor de zekerheid nu nog eens hun mailboxen ermee bestoken?
Pelgrim is offline  
Oud 20 september 2011, 11:59   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat voor mij fundamenteel is ...

is dat Dewever dit akkoord niet kan kraken ... omdat hijzelf bereid was dezelfde toegeving te doen ... maw ook N-VA kiest voor een B regering als het puntje bij paaltje komt ... ook en zelfs als dit ten koste gaat van Vlaams grondgebied blijkbaar.
En daar hebben we hem altijd van verdacht, ...

Maar los daarvan, ... ik zeg al 3 dagen dat er nog niks gestemd is, en dat ik het eers wil zien gebeuren...

De Vlamingen gaan al hun toegevingen uitvoeren en nadien gaan de walen hun middenvinger opsteken , of gewoon de regering laten vallen, of aan een alarmbel trekken.
Herr Flick is offline  
Oud 20 september 2011, 13:04   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En daar hebben we hem altijd van verdacht, ...

Maar los daarvan, ... ik zeg al 3 dagen dat er nog niks gestemd is, en dat ik het eers wil zien gebeuren...

De Vlamingen gaan al hun toegevingen uitvoeren en nadien gaan de walen hun middenvinger opsteken , of gewoon de regering laten vallen, of aan een alarmbel trekken.
ik hoor van hoe langer hoe meer richtingen de kritiek waaien dat men t akkoord niet deftig kan beoordelen omdat er niet echt een tekst ... hou u vast ... BESTAAT.
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 13:10   #31
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Wie dacht dat een onzuivere splitsing van BHV leidt tot communautaire vrede is eraan voor de moeite.

De adder komt nu al boven ..

En dan nog grondwettelijk verankerd

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110920_024
Natuurlijk grondwettelijk verankerd hoe dacht je anders dat ze BHV gingen splitsen? Door vliegtuigjes met reclameboodschappen "BHV is gesplitst" de ruimte in te sturen?

En bon... het is nog niet zo hé eerst nog de rest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 13:10   #32
largo_w

Standaard

Citaat:
ik hoor van hoe langer hoe meer richtingen de kritiek waaien dat men t akkoord niet deftig kan beoordelen omdat er niet echt een tekst ... hou u vast ... BESTAAT.
bron?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 13:13   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Natuurlijk grondwettelijk verankerd hoe dacht je anders dat ze BHV gingen splitsen? Door vliegtuigjes met reclameboodschappen "BHV is gesplitst" de ruimte in te sturen?

En bon... het is nog niet zo hé eerst nog de rest.
met een gewone wet?
Oud 20 september 2011, 13:14   #34
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met een gewone wet?
Wat is het verschil?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 13:15   #35
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Waar zitten de vlaamse partijen nu met hun stoere taal?? Of zijn ze allang met zijn allen onder een steen gekropen?
matthias999 is offline  
Oud 20 september 2011, 13:16   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met een gewone wet?
Een gewone wet in welk wetboek ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 september 2011, 13:20   #37
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, er bestaan franstalige gemeenten met faciliteiten voor nederlandstaligen
Die facilitieiten behelzen niet meer dan het recht om spitsroeden te lopen om je kleuter naar zijn schooltje te brengen...
Oud 20 september 2011, 13:22   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
bron?
ik heb mijn bronnen, maar Grammens en Devos hebben er ook al op gealludeerd ...
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 13:26   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
ik heb mijn bronnen, maar Grammens en Devos hebben er ook al op gealludeerd ...
Waardeloos dus... ik dacht het wel.

Wat Louis Michel betreft hij heeft natuurlijk gelijk zij het dat hij zijn "overwinningen" gewoon wat opblaast. De MR heeft heel wat meer toegegeven dan wat ze eigenlijk lief zijn... ze zijn dan ook de enigen die het nog nodig vinden om zich uit te leggen. Nu ik was vooral blij te horen dat Michel terug naar zijn partij verwees als "de liberalen"... De MR is in feite meer dan liberalen alleen hé.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 13:28   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waardeloos dus... ik dacht het wel.

Wat Louis Michel betreft hij heeft natuurlijk gelijk zij het dat hij zijn "overwinningen" gewoon wat opblaast. De MR heeft heel wat meer toegegeven dan wat ze eigenlijk lief zijn... ze zijn dan ook de enigen die het nog nodig vinden om zich uit te leggen. Nu ik was vooral blij te horen dat Michel terug naar zijn partij verwees als "de liberalen"... De MR is in feite meer dan liberalen alleen hé.
ik geef u twee politicologen vanuit een ander politiek spectrum die er beiden in hun analyse op aluderen, en gij antwoordt, bijzonder stevig beargumenteerd, waardeloos.

ook altijd t zelfde met u hé

nu als twas om mij uit mijn tent te lokken ... andere namen krijg je niet hoor

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2011 om 13:29.
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be