![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat de Nederlanders intelligenter zijn dan de Vlamingen. Ze hebben niet de communautaire ballast die alle aandacht opslorpt en kunnen dus TIJD steken in andere politieke kwesties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intelligenter zijn ze niet (en als ze het dan al zouden zijn, toch niet veel), maar ze zijn wel nuchterder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij Jack? Welke soort krapuul ben jij?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik behoor ook tot de ex-soort.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 september 2011 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Eindelijk eens een plezante groene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier knallen ze onmiddelijk er 2 af Uitspraak van Pim Fortuyn : " Ik kan s'avonds aan mijn vriend zijn sperma proeven wat hij die middag heeft gaan eten" Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 22 september 2011 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Nederlanders zijn bovendien itt de Vlamingen niet blootgesteld geweest aan 181 jaar Belgitude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze lijken wél veel intelligenter, dat geef ik toe. Alleen al het feit dat je er veel minder hoeft te ondertitelen. Citaat:
In Nederland is de graaicultuur gewoon veel minder penetrant: Voormalig sp.a-voorzitter Caroline Gennez liet zich dit weekend ontvallen dat ze best openstaat voor een "toffe ministerpost" in de nog te vormen federale regering. Met zo'n uitspraak kun je overal je biezen pakken. Behalve in Vlaanderen. Hier vinden de meeste mensen het volstrekt normaal dat je zo over een gewichtige missie praat. Het is cultuur geworden in Vlaanderen dat politici mogen graaien. Als 't niet in de politiek is dan wel in een bestuur van de NMBS, de luchthaven , etc. De Vlaam laat zich bestelen door haar eigen witte opperkaste. En dat is behoorlijk dom inderdaad. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 september 2011 om 21:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik (en velen met mij) verbaas me echt als ik hoor en zie wat Walen en Vlamingen in alle lagen van de maatschappij daar naar elkaars hoofd smijten aan verwensingen en hoe ze elkaar dwars liggen. En dan nog gezellig samen één landje willen blijven. Ik blijf me erover verbazen. Gelukkig hebben wij het niet aan de hand gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat het hier dan nog zo'n vreedzaam samenleven zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() DANK JE DE KOEKKOEK !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P&P heeft in zoverre gelijk dat ik mij gelukkig prijs in een land te wonen waar iedereen van radicaal links tot radicaal rechts - en alles ertussenin - zich vertegenwoordigd weet in het parlement. Én dat zij de capaciteiten hebben - en de mogelijkheid - te discussieren over belangrijke politieke kwesties. Maar het belangrijkste verschil met Belgie is de democratische en juridische grondhouding van de politici (en mandatarissen) zélf. Rechterlijke uitspraken worden gerespecteerd en loyaal uitgevoerd (ook al druisen deze in tegen het eigen beleid); stapeling van postjes wordt niet geaccepteerd; cliëntelisme wordt niet geaccepteerd; een verkozen politicus geldt als iemand die een aantal kiezers vertegenwoordigt en een meerderheid is een meerderheid, ook al is het 50%+1. Desondanks gaat er bij ons ook nog heel veel mis maar ik kan je wel verzekeren dat ''BHV'' bij ons allang van tafel was geweest zónder ''prijs''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is geen nieuws dat Caroline Gennez' houding getolereerd of zelfs genegeerd wordt. De meeste mensen weten zelfs niet dat de uitspraak heeft plaatsgevonden. Als men interviews toont van 'gemiddelde burgers en hun meningen' krijg je vaak een lompe student of een oud wijf te zien die het volgende weet te herkauwen: „Menier de polletieker, welle wille da dees situase rap opgelost wordt. Da's al wa we vroage !”. Je krijgt een hoop gebakken lucht om tijd te vullen, als ware het een ritueel. Onze televisie houdt trouwens veel van onze hypnotiserende volksverdomming in stand. Een buitenstaander merkt het reeds door te kijken naar de onverzorgde manier waarop men hier praat of schrijft. Dit forum staat bijvoorbeeld bol van schaamteloos slordig geschreven berichten die dan ernstig genomen worden. Het is alsof mensen hier onder een immense tunnelvisie lijden en enkel in functie van 'primair nut' kunnen denken. Laatst gewijzigd door Weyland : 23 september 2011 om 01:54. |
|
![]() |
![]() |