Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2011, 18:26   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Niet dat de Nederlanders intelligenter zijn dan de Vlamingen. Ze hebben niet de communautaire ballast die alle aandacht opslorpt en kunnen dus TIJD steken in andere politieke kwesties.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:34   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet dat de Nederlanders intelligenter zijn dan de Vlamingen. Ze hebben niet de communautaire ballast die alle aandacht opslorpt en kunnen dus TIJD steken in andere politieke kwesties.
Intelligenter zijn ze niet (en als ze het dan al zouden zijn, toch niet veel), maar ze zijn wel nuchterder.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:35   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij bent ex-crapuul.
Die ex- maakt alles goed natuurlijk.
En jij Jack? Welke soort krapuul ben jij?
Oud 22 september 2011, 18:38   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu moet je alleen nog beseffen dat je kwaad bent omdat je je aangesproken voelt.

Ik kan daar niets aan doen.
Wat zei je?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:40   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij Jack? Welke soort krapuul ben jij?
Ik behoor ook tot de ex-soort.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 september 2011 om 18:40.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:49   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik behoor ook tot de ex-soort.

Goed antwoord
Oud 22 september 2011, 18:50   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat zei je?
Ja.
Oud 22 september 2011, 19:05   #28
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Tja, hoe zou dat toch komen?
Zondag op de Zevende dag, 4 partijvoorzitters die eensgezind BHV kwamen uitleggen. Eensgezind tot De Croo vond dat er gerust met één partij minder kon verdergepraat worden.
Ja en de Groene zijn reaktie de dag daar op was ook goed "Als hij 4 teveel vindt, dat hij het dan afbolt"

Eindelijk eens een plezante groene
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 19:17   #29
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar toegegeven, in Nederland gaat het er een stuk beschaafder aan toe als het gaat over het propageren van je mening, hoe verregaand die is. Vraag maar aan Pim Fortuyn of Theo Van Gogh.
Vermoord door typekes als Hans Van Themsche - Hans Van Themsche (Wilrijk, 7 februari 1988) vermoordde op 11 mei 2006 in Antwerpen op straat twee personen: de zwangere Malinese vrouw Oulematou ...

Hier knallen ze onmiddelijk er 2 af

Uitspraak van Pim Fortuyn : " Ik kan s'avonds aan mijn vriend zijn sperma proeven wat hij die middag heeft gaan eten"

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 22 september 2011 om 19:21.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 19:26   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
Ik voel me niet aangesproken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 20:43   #31
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Nederlanders zijn bovendien itt de Vlamingen niet blootgesteld geweest aan 181 jaar Belgitude.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 21:45   #32
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb (genetisch) gezien geen reden om aan te nemen dat Nederlanders intelligenter zouden zijn dan Vlamingen.
Ze lijken wél veel intelligenter, dat geef ik toe. Alleen al het feit dat je er veel minder hoeft te ondertitelen.

Citaat:
... Ze hebben niet de communautaire ballast die alle aandacht opslorpt en kunnen dus TIJD steken in andere politieke kwesties.
Heeft weinig te maken met communautaire zaken.
In Nederland is de graaicultuur gewoon veel minder penetrant:

Voormalig sp.a-voorzitter Caroline Gennez liet zich dit weekend ontvallen dat ze best openstaat voor een "toffe ministerpost" in de nog te vormen federale regering.

Met zo'n uitspraak kun je overal je biezen pakken. Behalve in Vlaanderen. Hier vinden de meeste mensen het volstrekt normaal dat je zo over een gewichtige missie praat.

Het is cultuur geworden in Vlaanderen dat politici mogen graaien. Als 't niet in de politiek is dan wel in een bestuur van de NMBS, de luchthaven , etc.
De Vlaam laat zich bestelen door haar eigen witte opperkaste. En dat is behoorlijk dom inderdaad.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 september 2011 om 21:48.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 22:26   #33
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Intelligenter zijn ze niet (en als ze het dan al zouden zijn, toch niet veel), maar ze zijn wel nuchterder.
Dat klopt, ik denk niet dat het intelligentieniveau tussen Nederlanders of Belgen verschillend is. Maar in Nederland hebben we gewoon het geluk dat we één duidelijk overkoepelende rijkstaal hebben, die van de meerderheid: het Nederlands dus.

Ik (en velen met mij) verbaas me echt als ik hoor en zie wat Walen en Vlamingen in alle lagen van de maatschappij daar naar elkaars hoofd smijten aan verwensingen en hoe ze elkaar dwars liggen. En dan nog gezellig samen één landje willen blijven. Ik blijf me erover verbazen. Gelukkig hebben wij het niet aan de hand gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat het hier dan nog zo'n vreedzaam samenleven zou zijn.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 22:27   #34
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De Nederlanders zijn bovendien itt de Vlamingen niet blootgesteld geweest aan 181 jaar Belgitude.
Wij zijn juist sinds 1830 bevrijd van die Belgitude. Stel nou dat we nog steeds 1 land waren. Heilige Maria, dan zaten wij met die ellende opgescheept
DANK JE DE KOEKKOEK !!!!
Oud 22 september 2011, 22:28   #35
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik heb (genetisch) gezien geen reden om aan te nemen dat Nederlanders intelligenter zouden zijn dan Vlamingen.
Ze lijken wél veel intelligenter, dat geef ik toe. Alleen al het feit dat je er veel minder hoeft te ondertitelen.

Heeft weinig te maken met communautaire zaken.
In Nederland is de graaicultuur gewoon veel minder penetrant:

Voormalig sp.a-voorzitter Caroline Gennez liet zich dit weekend ontvallen dat ze best openstaat voor een "toffe ministerpost" in de nog te vormen federale regering.

Met zo'n uitspraak kun je overal je biezen pakken. Behalve in Vlaanderen. Hier vinden de meeste mensen het volstrekt normaal dat je zo over een gewichtige missie praat.

Het is cultuur geworden in Vlaanderen dat politici mogen graaien. Als 't niet in de politiek is dan wel in een bestuur van de NMBS, de luchthaven , etc.
De Vlaam laat zich bestelen door haar eigen witte opperkaste. En dat is behoorlijk dom inderdaad.
Caroline Gennez moet gezellig met een breiwerkje naar de dagelijkse aflevering van Thuis kijken met haar kopje/taske koffie en een froufroutje, want d'n diejuh is toch echt wel een beetje WERELDVREEMD hoor
Oud 23 september 2011, 00:40   #36
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je bent in een andere draad genomineerd voor meest hilarische forummer. Me dunkt niet onterecht.
Ik heb de uitzending gemist, maar aangezien jij er zoveel van hebt bijgeleerd, kan je in het kort even de teneur schetsen?

Maar toegegeven, in Nederland gaat het er een stuk beschaafder aan toe als het gaat over het propageren van je mening, hoe verregaand die is. Vraag maar aan Pim Fortuyn of Theo Van Gogh.
Allen daarheen, zou ik zo zeggen.
Of aan Cools, bedoel je?

P&P heeft in zoverre gelijk dat ik mij gelukkig prijs in een land te wonen waar iedereen van radicaal links tot radicaal rechts - en alles ertussenin - zich vertegenwoordigd weet in het parlement. Én dat zij de capaciteiten hebben - en de mogelijkheid - te discussieren over belangrijke politieke kwesties.

Maar het belangrijkste verschil met Belgie is de democratische en juridische grondhouding van de politici (en mandatarissen) zélf. Rechterlijke uitspraken worden gerespecteerd en loyaal uitgevoerd (ook al druisen deze in tegen het eigen beleid); stapeling van postjes wordt niet geaccepteerd; cliëntelisme wordt niet geaccepteerd; een verkozen politicus geldt als iemand die een aantal kiezers vertegenwoordigt en een meerderheid is een meerderheid, ook al is het 50%+1.

Desondanks gaat er bij ons ook nog heel veel mis maar ik kan je wel verzekeren dat ''BHV'' bij ons allang van tafel was geweest zónder ''prijs''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2011, 01:28   #37
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
[i]Voormalig sp.a-voorzitter Caroline Gennez liet zich dit weekend ontvallen dat ze best openstaat voor een "toffe ministerpost" in de nog te vormen federal
Nederlanders hebben een burgerlijke cultuur (ook bij het proletariaat), Vlamingen een proletariërscultuur (ook bij de 'elite'). Hier overheerst het nihilisme. Men houdt liever de schone schijn op dan dat men participeert. Verder consumeert men cultuur, i.p.v. produceert.

Het is geen nieuws dat Caroline Gennez' houding getolereerd of zelfs genegeerd wordt. De meeste mensen weten zelfs niet dat de uitspraak heeft plaatsgevonden. Als men interviews toont van 'gemiddelde burgers en hun meningen' krijg je vaak een lompe student of een oud wijf te zien die het volgende weet te herkauwen: „Menier de polletieker, welle wille da dees situase rap opgelost wordt. Da's al wa we vroage !”. Je krijgt een hoop gebakken lucht om tijd te vullen, als ware het een ritueel.

Onze televisie houdt trouwens veel van onze hypnotiserende volksverdomming in stand.

Een buitenstaander merkt het reeds door te kijken naar de onverzorgde manier waarop men hier praat of schrijft. Dit forum staat bijvoorbeeld bol van schaamteloos slordig geschreven berichten die dan ernstig genomen worden. Het is alsof mensen hier onder een immense tunnelvisie lijden en enkel in functie van 'primair nut' kunnen denken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 september 2011 om 01:54.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be