![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vriendjespolitiek in de zin van : "voor iedere kennis een postje aan de staat" en daarbij nog nalaten belastingen correct te innen , heeft op termijn zo zijn gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De griekse regering is helaas compleet incompetent, ze slagen er niet eens in om zelfs maar te beginnen met deftige belastingen te innen, ze halen nog geen 50% op van wat zou kunnen. Hierbij dan nog het huidige! loon van griekse parlementariers. (bron niet gekend) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
A- het kerkbedrijf daar geen belastingen moet betalen B- het havenbedrijf daar geen belastingen moet betalen, 1/5 van alle schepen vaart met de griekse vlag. 0,0 belasting! C- Bijna alle wapentrafiek naar het midden oosten gaat via Griekenland (de VS) nochtans krijgen de Grieken daar 0,0 inkomsten door. D- De Grieken zijn niet lui, ze werken en willen werken de kloof tussen rijk en arm is er groot, nog groter dan hier. Een gewoon normaal gezin moet daar nu rondkomen met amper 800 euro! Vergeleken met hier wil dat dus zeggen dat ze onder de armoedegrens leven. E- Er zijn veel bedrijven die daar amper belastingen betalen, net zoals overal in Europa trouwens. Dit is de oorzaak van het probleem, het afschuiven op de bevolking is gewoon een trukje om de Europeanen tegen elkaar uit te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De griekse maatschappij is door en door corrupt, met als gevolg een totaal kaduuk onderwijssysteem en bedrijven die langs geen kanten competitief zijn. Uiteindelijk plukken ze nu de vruchten van hun eigen mentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Van de blog van Bruno Tersago die in griekenland woont : Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2011 om 19:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat ongeveer 750 miljard€ bedraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Het belastings-inning systeem wordt herzien en uitgebreid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OK daar hebben ze FAKELAKI voor alles, hier niet. Is het soms dat, wat ze niet kwijt willen en de Akropolis voor willen bezetten? Laatst gewijzigd door eno2 : 25 september 2011 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Athene kent verschillende wijken met hun eigen sfeer of ellende. Het wemelt er van de Aziaten die duizenden kleine bedrijfjes runnen. De stad is grotendeels verwaarloosd en vervallen. In een prestigieuze hotel konden we via verschillende internet sites met grote korting een kamer boeken. We kozen een Nederlands boekingskantoor en betaalden 32 Euro per nacht voor een grote kamer met ontbijtbuffet. De metro van Athene is prachtig. Het busstation van Athene richting Noord heeft een hal met 24 loketten met daarin dames die elk kaartjes verkopen voor 1 of 2 richtingen. Ze zitten duimen te draaien. Er is geen enkele informatie over de lijnen of haltes of prijzen op tabellen en niets op internet. Ze lopen er dertig jaar achter. Ook de spoorwegen bieden geen informatie op internet. Het nieuwe Acropolismuseum is een juweel van architectuur en het wordt druk bezocht. Het politiebureau centrum is gevestigd in een verbouwd groot woonhuis op verschillende verdiepingen. Mensen wacht in het trappenhuis op behandeling van hun verzoek voor een aangifte of verlenging van een verblijfsvergunning. In het kleine portaal voor de ingang op de tweede verdieping wacht men voor een afgesloten deur die af en toe op een kier open gaat om iemand binnen te laten of uit laten of om een formulier aan iemand te geven dat hij/zij op het trappenhuis staande mag invullen en om het weer af te geven. Elke vijf minuten ongeveer wringt een dame zich naar buiten om op de hal iets met iemand af te handelen en daarna verdwijnt ze weer achter de deur. Af en toe arriveren er agenten, soms met arrestanten. Die bonzen dan herhaaldelijk op de deur en worden dan door een spleet binnen gelaten. Het is mooi Kafkaiaans. Ik geloof daarom het verhaal dat agenten soms voor hun dienstauto of motorfiets uit eigen zak benzine betalen. Op Evia balanceert men deftig iets boven de armoedegrens. Er is weinig geïnvesteerd in huizen en bedrijven. Wel zijn er prachtige asfaltwegen aangelegd, ook over de centrale bergen waar een waterkrachtcentrale was gepland. De bouw is halverwege gestaakt omdat men er achter kwam dat het project niet efficiënt zou zijn en dat er geen behoefte was aan zoveel energie. Het project zou een droom zijn geweest van een of andere autoriteit. In juni waren er nog buitenlandse arbeiders langs de bergweg bezig fraaie vlakke muurtjes te stapelen en metselen van natuursteen. Tijdens mijn rit over de nieuwe bergweg van een half uur ben ik geen enkele andere auto tegen gekomen. Mijn host op Evia heeft zijn villa al twee jaar te koop staan. Er is erg veel vastgoed te koop. De kust plaatsjes onder Athene zijn resten van een vergane toeristenindustrie. Mijn hotel had nog foldertjes uit 1980 en ik was de enige appartementshuurder. Een enkel groot grijs hotel wordt nog gebruikt door wat ik noem verarmde elites van wellicht ambtenaren met eigen bewakers die iedereen weg jagen die in de buurt komt. Het deed me denken aan Oostblok faciliteiten. De camping bij Korinthe was voor 50% bezet met uitsluitend Nederlandse campers. De Grieken komen niet meer, te duur, zei de baas mismoedig. Bij Korinthe zag ik wat vervallen en verlaten fabrieken, vervallen horeca een mislukt betonnen viaduct over de snelweg dat tijdens het beton storten was verzakt. In Korinthe zag ik een mislukt dak van een ondergrondse parkeergarage waar de wapening uit het beton stak en dat bouwkundig onveilig was. Het project is onaf blijven liggen. Ook elders zag ik constructief krankzinnige betonconstructies in niet afgemaakte gebouwen. De Grieken kunnen niet bouwen. De snelweg tussen Korinthe en Patras was geen snelweg meer want nadat één helft grotendeels was vernieuwd is het werk stilgelegd omdat er geen geld meer was. Het nieuwe Archeologisch museum van Patras, een verbluffende glazen en betonnen creatie, is na herhaald uitstel dit jaar eindelijk geopend en nog niet half ingericht. De bovenverdieping is leeg evenals een deel van de benedenverdieping. Het is daarom gratis toegankelijk maar je moet goed zoeken want er is geen enkel opschrift op het gebouw aangebracht. Het zal naar verwachting dit jaar weer sluiten omdat er geen geld is voor de exploitatie. Nafplion is mooi oud en heeft enkele goede moderne horecagelegenheden maar ook te veel hotelaccommodatie. We konden er in een goed hotel aan de rand van het centrum overnachten voor 50 Euro per nacht, met ontbijt. Ten zuiden van Nafplion hebben duizenden Grieken en Engelsen villa's en vakantiewoningen gebouwd, of gerenoveerd, soms echte dorpjes, allemaal voorzien daken met nieuwe rode dakpannen. De meeste huisjes schijnen op kopers te wachten. Veel kleine plaatsjes zijn arm maar hebben desondanks een schoonheid en waardigheid behouden. Stoupa is de mooiste badplaats, kleinschalig en gemoedelijk. Alle hotels flink waren afgeprijsd. We hadden een appartementje voor slechts 40 Euro per nacht. Dit komt nooit meer goed, de schulden worden niet betaald, maar de Grieken zullen het overleven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het borrelt volop daar in Griekenland. Tientallen studenten hebben dit weekend het live tv journaal binnengestormd om daar een en ander te vertellen over wat er echt gaande is. Ze krijgen heel wat sympathie vanuit de publieke opinie.
Als de liberale slachtpartij zich echt begint te voltrekken ga je wel straffer dingen zien. Het mooie is dat hoe luider de Savatages, Dajjals en andere liberale extremisten van deze wereld staan te schreeuwen, hoe sneller ze hun eigen ondergang bewerkstelligen, want hun Thatcheriaanse waanzin kan enkel leiden tot een zwaar treffen waarbij met die neoliberale parasieten afgerekend zal worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jaren later vernielde een zekere Earl of Elgin nog een beetje méér om een paar standbeelden naar London te kunnen verschepen. http://en.wikipedia.org/wiki/Parthenon
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 september 2011 om 03:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af of men het na het restaureren gaat herschilderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A men toen de euro werd ingevoerd, men heel goed wist dat de Griekse boekhouding op nikske trok en men ze toch toegelaten heeft, goed wetende, dat ze vroeg of laat, de Euro naar beneden zouden trekken. B men ze er als voorbeeld voor de andere foefel lidstaten (zoals belziekske, ierland, spanje, italie, portugal, ... ? ) eruit had moeten gooien. Voordeel : de grieken hadden hun zaken zelf kunnen regelen. ons belastinggeld was niet gevaporiseerd. De beurzen waren een keer in het rood gegaan, en daarna was de situatie genormaliseerd (buiten een paar randfaillisementen misschien ) Nadeel, : De banken hadden hun verlies moeten afboeken, maar hoe lang hebben ze er al niet op verdiend ? Telkens als ik zo een eikel op de radio hoort komen vertellen dat het niet kan, en dat het een domino effect zal geven en sie en la, heb ik zoiets van Eikel , je weet goed genoeg dat dat de enige correcte en snelle oplossing is. Je hebt gewoon de ballen niet om door te zetten, en vangt ondertussen interesten ... |
|
![]() |
![]() |