Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 september 2011, 20:07   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Langs de ene kant wel, langs de andere dan weer niet.

Vergeet niet dat de Vlaming het product is van 1000 jaar oppressie.

En ook niet uit het oog verliezen dat we op moeten boksen tegen een leger van collaborateurs die zich voor niets schamen en die Vlaanderen doelbewust uitverkopen inruil voor de macht en de centjes.

En dan de Vlaming die zich lang geleden al heeft afgekeerd van de Belgische politiek omdat hij het niet begrijpt of er totaal gefrustreerd de brui heeft aangegeven.

En dan de media, het feit dat Wallonie een anti-Vlaamse pers heeft, en Vlaanderen ook, dat heeft er ook veel mee te maken. Er bestaan mensen die hun politiek van op de BRT krijgen, probeer daar maar eens een serieuze uitleg mee te doen, je komt bedrogen uit. Die leggen je uit dat BHV niet belangrijk is, een symbooldossier, maar als je dan de vraag steld waarom de Walen zo'n onbelangrijk dossier al 50 jaar blokkeren kijken ze wat verward in het rond...
Laat ons duidelijk wezen, alle politiek die de gemiddelde Vlaming te horen krijgt uit de binnenlandse pers is er op gericht om hem onnozel te houden.

En dan uiteraard een klasse van ronduit onnozelaars, diegenen die werkelijk geloofden dat Auswitch weer ging open gaan als je Vb stemde, diegenen die op Tobback stemden om de pensioenen te redden, waarschijnlijk zitten er bij elk volk naieve onnozelaars, ik weet het niet.
Schitterende analyse waar ik het ovrigens voor de volle 100% me eens moet zijn.
N'importe que le Flamin een pathetische sukkel is die wegens akute lafheid zijn vrijheid niet verdient.
Oud 25 september 2011, 20:08   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
nee hoor ik trek me nooit iets aan van peilingen... wel van die ene erg belangrijke peiling... je weet wel.
Die waar de linkse belastingspartij Ø-VLD finaal ontmaskerd wordt en onder de kiesdrempel zakt bedoel je?
fonne is offline  
Oud 25 september 2011, 20:10   #23
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die waar de linkse belastingspartij Ø-VLD finaal ontmaskerd wordt en onder de kiesdrempel zakt bedoel je?
Bijvoorbeeld...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 25 september 2011, 20:15   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Langs de ene kant wel, langs de andere dan weer niet.

Vergeet niet dat de Vlaming het product is van 1000 jaar oppressie.

En ook niet uit het oog verliezen dat we op moeten boksen tegen een leger van collaborateurs die zich voor niets schamen en die Vlaanderen doelbewust uitverkopen inruil voor de macht en de centjes.

En dan de Vlaming die zich lang geleden al heeft afgekeerd van de Belgische politiek omdat hij het niet begrijpt of er totaal gefrustreerd de brui heeft aangegeven.

En dan de media, het feit dat Wallonie een anti-Vlaamse pers heeft, en Vlaanderen ook, dat heeft er ook veel mee te maken. Er bestaan mensen die hun politiek van op de BRT krijgen, probeer daar maar eens een serieuze uitleg mee te doen, je komt bedrogen uit. Die leggen je uit dat BHV niet belangrijk is, een symbooldossier, maar als je dan de vraag steld waarom de Walen zo'n onbelangrijk dossier al 50 jaar blokkeren kijken ze wat verward in het rond...
Laat ons duidelijk wezen, alle politiek die de gemiddelde Vlaming te horen krijgt uit de binnenlandse pers is er op gericht om hem onnozel te houden.

En dan uiteraard een klasse van ronduit onnozelaars, diegenen die werkelijk geloofden dat Auswitch weer ging open gaan als je Vb stemde, diegenen die op Tobback stemden om de pensioenen te redden, waarschijnlijk zitten er bij elk volk naieve onnozelaars, ik weet het niet.
Uw bijdrage heeft , zoals het een Vlaams-nationalist past, weer een flink Caliméro-gehalte. Een jeremiade van de bovenste plank.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 september 2011 om 20:20.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 20:18   #25
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw bijdrage heeft , zoals het een Vlaams-nationalist past, weer een flink Caliméro-gehalte. Een jermiade van de bovenste plank.
En dan!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 20:20   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw bijdrage heeft , zoals het een Vlaams-nationalist past, weer een flink Caliméro-gehalte. Een jermiade van de bovenste plank.
Ik wou iets zeggen maar ik ga het niet doen.
Oud 25 september 2011, 20:42   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peilingen... Ze zijn alweer daar met hun peilingen.

En zelfs moesten ze juist zijn: de LDD is zo goed als opgedoekt, het VB zakt opnieuw en nadert de psychologische grens van de -10%. Zoals hier ooit eens werd opgemerkt, de Vlaams-nationalistische partijen zijn als communicerende vaten: wat de ene Vlaams-nationalistische partij wint, verliest de andere dan weer.
En welk groot licht uit Het Oosten was dat ook alweer dat zulks ooit eens als het ware systematisch opmerkte, onderwijl zedig de ogen sluitend voor de realiteit dat alle Vlaams-nationalistische partijen samen een steeds groter stuk van de electorale taart oppeuzelden?

Het ziet er trouwens naar uit dat ze er straks ook met de kers vandoor gaan

Overigens, en dit geheel terzijde, juich ik het op de valreep aanpassen ('editten') van een bijdrage luidkeels toe

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2011 om 20:43.
djimi is offline  
Oud 25 september 2011, 20:56   #28
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En welk groot licht uit Het Oosten was dat ook alweer dat zulks ooit eens als het ware systematisch opmerkte, onderwijl zedig de ogen sluitend voor de realiteit dat alle Vlaams-nationalistische partijen samen een steeds groter stuk van de electorale taart oppeuzelden?

Het ziet er trouwens naar uit dat ze er straks ook met de kers vandoor gaan

Overigens, en dit geheel terzijde, juich ik het op de valreep aanpassen ('editten') van een bijdrage luidkeels toe
De Vlaams-nationalistische partijen zijn ook communicerende vaten! Om het even wie dit vroeger zei.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 21:00   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-peiling.dhtml

Dus kunnen we hieruit concluderen dat het volk stilaan wakker aan het worden is. Wat opzich wel te laat is want de traditonele partijen zijn vlaanderen vollop aan het verkopen, met inboedel enal.
Hoeveel % haalt N-VA minder dan in de laatste peiling ?
Henri1 is offline  
Oud 25 september 2011, 21:03   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaams-nationalistische partijen zijn ook communicerende vaten! Om het even wie dit vroeger zei.
In 1978 haalden de Vlaams-Nationalisten 9% van de stemmen, in 2012 halen ze 47%. Hoe zit dat nu weer juist met die expansievaten waar jij het altijd over hebt?
fonne is offline  
Oud 25 september 2011, 21:04   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1978 haalden de Vlaams-Nationalisten 9% van de stemmen, in 2012 halen ze 47%. Hoe zit dat nu weer juist met die expansievaten waar jij het altijd over hebt?
Ik vraag me af waar u deze cijfers vandaan haalt.
Henri1 is offline  
Oud 25 september 2011, 21:06   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet heel goed wat ik bedoel. Ik zal het anders formuleren: het VB loopt leeg, de LDD is quasi leeg en bijgevolg loopt de NVA vol.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 21:07   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U weet heel goed wat ik bedoel. Ik zal het anders formuleren: het VB loopt leeg, de LDD is quasi leeg en bijgevolg loopt de NVA vol.
Ik heb daar geen problemen mee.
Trouwens we pikken van 0VLD en CD&V ook heel wat in.
stuyckp is offline  
Oud 25 september 2011, 21:11   #34
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoeveel % haalt N-VA minder dan in de laatste peiling ?
http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...resultats.html

Dit was de laatste officiële peiling van juni ll. door LLB en RTL! En wat merken we? N-VA gaat nog steeds vooruit ( 36% tegenover 35,1%)! Pech, hé!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 21:14   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
47% voor 1 partij zou een absolute meerderheid in zetels betekenen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 21:14   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb daar geen problemen mee.
Trouwens we pikken van 0VLD en CD&V ook heel wat in.
Nu niet meer. En ik vrees dat het weldra in omgekeerde richting zal gaan. Als ik zie dat de piepjonge De Croo de tweede populairste Vlaamse politicus is geworden... Vanzelfsprekend zijn het maar peilingen en we weten nooit wat die echt waard zijn.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 21:15   #37
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon dit aan met cijfers! Bewijs dat het verlies van de ene de winst uitmaakt van de andere. Op basis van welke exitpolls komt ge tot deze conclusie? Probeer nu eens te verklaren waarom NV-A + VB + LDD elke verkiezing meer stemmen halen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 september 2011 om 21:16.
Jean-Pierre is offline  
Oud 25 september 2011, 21:18   #39
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Correct! Het is moeilijk in te schatten hoe dit nieuwe akkoord zal inspelen op de kiezer.... en hoe later het volledig gekende akkoord zal overkomen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 september 2011 om 21:21.
Jean-Pierre is offline  
Oud 25 september 2011, 21:20   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Nu niet meer. En ik vrees dat het weldra in omgekeerde richting zal gaan. Als ik zie dat de piepjonge De Croo de tweede populairste Vlaamse politicus is geworden... Vanzelfsprekend zijn het maar peilingen en we weten nooit wat die echt waard zijn.
De Croo??? Wat een mop!!! De enigste keer dat ik die in anderhalf jaar gezien heb is vorige vrijdag geweest om te te staan blinken met 'zijn historisch akkoord' dat ondertussen al bijlange zo historisch niet blijkt te zijn!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be