Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 september 2011, 14:22   #21
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat moet je consequent zijn en zoals Dewinter zegt opstappen uit de Vlaamse regering.
Enkel in België moeten de mensen die zich aan afspraken houden het afbollen. Begin me af te vragen of zoiets genetisch is
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 28 september 2011, 14:26   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij goed. Dan blijven ze gewoon zitten.
Natuurlijk. En ze gaan hun "partners" erop wijzen dat ze zich te houden hebben aan het Vlaamse regeerakkoord en zo wordt de spreidstand van CD&V en SP.a compleet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 28 september 2011, 18:48   #23
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk. En ze gaan hun "partners" erop wijzen dat ze zich te houden hebben aan het Vlaamse regeerakkoord en zo wordt de spreidstand van CD&V en SP.a compleet.
Oke, dat kan ik volgen ... maar dan ? Die partijen zouden zich wel eens geen bal kunnen gaan aantrekken van hun spreidstand en vanuit een houding van "tot 2014 en dan de deluge" nu nog zoveel mogelijk postjes binnenrijven en profiteren van ons. Laten we zeggen dat er een wisselmeerderheid spa-vld-cdv-groen-uf in 't Vlaams parlement de nodige zaken stemt om federale afspraken te ondersteunen ... gaat de nva dan nog in de regering blijven zitten ?

Ik snap ergens je logica wel he, maar ergens eindigt dat toch ook ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 september 2011 om 18:48.
UFSIA is offline  
Oud 28 september 2011, 18:55   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die gaan zeggen dat ze zich aan dat akkooord houden en dan mag NVA conclusies trekken.
solidarnosc is offline  
Oud 28 september 2011, 19:04   #25
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Die gaan zeggen dat ze zich aan dat akkooord houden en dan mag NVA conclusies trekken.
En wie zou dan uiteindelijk de winnaar zijn, denkt u,

----------------------------------------++

Ik zou gewoon blijven zitten en aantonen waar het 'verraad' aan het Vlaamse regeerakkoord zit...
freelancer is offline  
Oud 28 september 2011, 19:10   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En wie zou dan uiteindelijk de winnaar zijn, denkt u,

----------------------------------------++

Ik zou gewoon blijven zitten en aantonen waar het 'verraad' aan het Vlaamse regeerakkoord zit...
Nja van mij mag NVA blijven zitten.
solidarnosc is offline  
Oud 28 september 2011, 19:18   #27
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
en dat is wat een zekere Fieseler er op heeft geantwoord..
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=17
die zekere Fieseler stak daar vooral van wal over het vlaams blok, terwijl ik het cijfer van nva ter sprake bracht.
peter1962 is offline  
Oud 28 september 2011, 20:33   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA zal natuurlijk zijn conclusie trekken, ze zullen die conclusies zelfs wereldkundig maken op een bijzonder plastische en niet mis te verstane wijze. De kiezer zal daarna ook zijn conclusies trekken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 28 september 2011, 20:34   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Oke, dat kan ik volgen ... maar dan ? Die partijen zouden zich wel eens geen bal kunnen gaan aantrekken van hun spreidstand en vanuit een houding van "tot 2014 en dan de deluge" nu nog zoveel mogelijk postjes binnenrijven en profiteren van ons. Laten we zeggen dat er een wisselmeerderheid spa-vld-cdv-groen-uf in 't Vlaams parlement de nodige zaken stemt om federale afspraken te ondersteunen ... gaat de nva dan nog in de regering blijven zitten ?

mvg. Sint Ignacius

Aangezien we met een legislatuurregering zitten zal het eindigen in 2014 en stem ik simpelweg neen op elke decreet dat tegen het Vlaams regereerakkoord ingaat. Een soort oppositie voeren vanuit de regering en de partners op die manier eraan herinneren dat ze het regeerakkoord schenden. Als VLD vanuit de oppositie zijn doodsvonnis wenst te teken door mee te heulen met CD&V en SP.A dan is dat hun zaak.

Maar goed, ik moet wel toegeven dat ik niet goed weet hoe het verder moet als CD&V en SP.A aan volksverlakkerij doen. Ik weet alleen dat ik het die verraders van VLD niet hun om in die regering binnen te breken.

Laatst gewijzigd door fox : 28 september 2011 om 20:37.
fox is nu online  
Oud 28 september 2011, 22:12   #30
Ohm
Burger

Ohm's schermafbeelding

Standaard

Ik zie helemaal geen reden om de NVA uit de regering te gooien. Ze zitten daar goed en moeten daar blijven zitten om een stok achter de deur te houden.

Het is mij vandaag goed opgevallen dat de VRT de NVA stilaan aan het doodzwijgen is. Het fragmentje van lode uit LDD hebben ze goed geknipt en geplakt. Het stukje over lieten werd niet getoond maar het stukje over muyters wel natuurlijk. Zo was ook elke partij aan bod of in beeld gekomen die hun gedacht over de septemberverklaring verder toelichten behalve de NVA en VB. Op het einde kwamen BDW en DW een paar seconden in beeld. Het verschil tussen de VTM en VRT over dat stukje fragment is gigantisch. Dan altijd zo'n SPA'er dat aan het woord komt. Als er 1 of andere prof zijn zegje doet is het ook altijd ene uit het rode bastion Gent. Zogenaamde experten zijn leden van een linkse partij.

Ik denk dat ik vanaf nu naar het VTM nieuws ga kijken. Daar heb ik zoiets nog niet gemerkt. Of gewoon geen nieuws meer is misschien beter voor het hart.

Laatst gewijzigd door Ohm : 28 september 2011 om 22:14.
Ohm is offline  
Oud 29 september 2011, 08:05   #31
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
Ik zie helemaal geen reden om de NVA uit de regering te gooien. Ze zitten daar goed en moeten daar blijven zitten om een stok achter de deur te houden.

Het is mij vandaag goed opgevallen dat de VRT de NVA stilaan aan het doodzwijgen is. Het fragmentje van lode uit LDD hebben ze goed geknipt en geplakt. Het stukje over lieten werd niet getoond maar het stukje over muyters wel natuurlijk. Zo was ook elke partij aan bod of in beeld gekomen die hun gedacht over de septemberverklaring verder toelichten behalve de NVA en VB. Op het einde kwamen BDW en DW een paar seconden in beeld. Het verschil tussen de VTM en VRT over dat stukje fragment is gigantisch. Dan altijd zo'n SPA'er dat aan het woord komt. Als er 1 of andere prof zijn zegje doet is het ook altijd ene uit het rode bastion Gent. Zogenaamde experten zijn leden van een linkse partij.

Ik denk dat ik vanaf nu naar het VTM nieuws ga kijken. Daar heb ik zoiets nog niet gemerkt. Of gewoon geen nieuws meer is misschien beter voor het hart.
Ja maar... nu vergeet U wel... ► de heer Sinardet... ► uit Antwerpen...
Toch wel een zeer objectieve persoon...
Of niet?
freelancer is offline  
Oud 29 september 2011, 15:39   #32
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht

mvg. Sint Ignacius
Hier ben ik het helemaal mee eens....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be