![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Gisteren kregen wij op canvas en Phara De Aguirre nogmaals een reportage van hoe het er werkelijk uitziet in België of zelf Vlaanderen.
Gevolgd door een débat op R-laat en vandaag op beide zenders op het nieuws van VTM en VRT. Deze keer over de politie zone Hasselt of zoiets.. Om meer de vernemen over de diverse politieraden en de staat van de zone moet met net zoals in een gemeenteraad gewoonweg naar de notulen gaan kijken, zegt een kennis die gemeenteraadslid is. Ook vermeld hij dat bepaalde politiezone's soms wel eens vetraging hadden in verband met het boekjaar, het ging zelf over jaren. Kan dit? Bij dit onderwerp merk ik herhaaldelijk dat bepaalde bezoekers dit gedeelte van België niet (willen) kennen. Zouden zij in tegenstelling met mij niet anoniem optreden zou men op dit forum weten welke belangen zij verdediging of welke voordelen moeten bewaren en/of blijven... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 7 oktober 2011 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Begin oktober een brief gekregen van Federale Overheidsdienst Justitie.
Waarin het volgende staat: Maatschappelijke enquête: electronisch toezicht Met dit schrijven wil ik u meedelen dat wij vanuit de gevangenis een aanvraag hebben ontvangen om een maatschappelijke enquête electronisch toezicht bij u te komen doen. Van zodra er een justitieassistente wordt aangesteld, zal deze u een brief sturen met vermelding van datum en uur waarop zij bij u zal langskomen. Indien u intussen verhuisd bent of een nieuw gsm – nummer heeft gekregen, gelieve dit dan mee te delen aan het secretariaat van het justitiehuis. Vandaag 25.10.11 geen enkele brief in mijn bus. Wel een telefoon waarin mij word verteld dat er vrijdag twee personen langskomen. Het verwondert mij dat men voor mijn gebruik van de “vrije meningsuiting” zoveel tijd en geld overheeft bij de Overheid Justitie. Dat er sinds het einde van rechtszaak aan de welke mijn advocaat vanzelfsprekend na Cassatie een einde heeft gemaakt, terwijl dat ik hem altijd gezegd heb dat ik naar Europa wou. De rechtbank in Strasburg welke instaat voor de rechten van de mens bestaat schijnbaar niet voor mij. Maar ja, het is niet de eerste keer dat ik heb moeten vaststellen dat advocaten niet zo graag optreden tegen een Overheid, zij hebben ze zelf liever als klant… (lees verder) Ondertussen is men bij mij het mes in de wonde aan het draaien. Het is nog niet genoeg dat ik als “klokkenluider" voor het ganse Blankenbergse & gesjoemel, nu een strafblad in bezit heb. Gesjoemel, waarvan de bewoners van België nu met zijn allen nu in alle overtuiging weten dat het bestaat. Kranten staan er al jaren van vol. Dat er geen sprake kan zijn van “stalking” bij het versturen van vreedzame mails die het allemaal gewoonweg citeren of aanklagen is hiermee gesteld. Iedereen weet ook dat het aanklagen van bepaalde feiten door klokkenluiders die geen “panorama” achter hun hebben kan leiden tot uw eigen achtervolging. Iets wat in het geval van Hasselt en het comité “P” ook nog gebeurde. Dit alles toont met voldoende kracht aan hoe ziek dit land is, en dat het beter verdwijnt om plaats te maken voor iets dat volkomen “proper” zal zijn met meer inspraak van de bevolking. Het kan niet dat politici blijven doen alles wat zij maar willen met ons en met het geld van de "werkende mieren". Mieren omdat zij alleen maar goed zijn om te werken en in de "files" te staan... Wij “indignados” willen hen geen blanco cheque meer geven, zij hebben vandaag bewezen dat zij ons vertrouwen langs geen kanten waard zijn. Bij het versturen van mijn mails ben ik altijd waakzaam geweest op een klacht van “laster en eerroof”, juist daarom waren mijn dossiers altijd voldoende gestaafd. In plaats van deze te kunnen tonen, heeft een gouverneur of een minister van de Vlaamse regering altijd maar gelijk gegeven aan hun gelijken. Ook dat weten wij vandaag dat dit bestaat (gemeentelijke holding) het beschermde midden. Plots was in de Blankenbergse zaak zonder enige verwittiging een klacht tegen mij voor “stalking” en “communicatieoverlast”. Een uitvinding van Patrick Arnou schepen van Zedelgem venoot van Hilde Crevits (advocatenkantoor) in opdracht de burgemeester open vld en van de schepen van concessies van Blankenberge verder allemaal van CDenV kleur. Wat een referentie zeg... Dit terwijl dat het alleen maar ging over het sturen van mails gedurende een paar jaar, wat overeen kwam met 1,5 mail per maand. Telefoons op persoonlijke belaging of scheldwoorden zijn er nooit geweest, wat op televisie werd bevestigd door de tegenpartij. De reden waarom de mails verder werden opgestuurd is omdat de VZW sportclub maar niet in het bezit kon komen van de gevraagde bouwvergunningen van het Leopoldpark, hetwelk volgens onze vereniging ontvreemd was geweest terwijl dat het uitdrukkelijk bestemd was voor allen welk een regel is binnen het openbaar domein-parkgebied. Zeker als men weet dat het ook nog eens expliciet vermeld stond in de verkoopakte tussen de Belgische staat en de gemeente Blankenberge. Het is in deze duidelijk dat in deze zaak iedereen het gesjoemel van collega’s politici is blijven toedekken. Anders was er tegen mij nooit een klacht geweest voor een voor mij uitgevonden zogezegd “misdrijf” d.w.z. “stalking of communicatieoverlast”. Het is een schande dat ik vandaag als voorzitter van een vereniging welke buiten gezet werd zonder reden van zijn locatie voor de rest van mijn leven deze straf hoe klein zij ook mogen zijn, moet meeslepen. Dit terwijl ik altijd heb gehandeld voor de belangen van de vereniging en het onrecht dat haar was aangedaan. Er was in deze geen enkel politici die de politieke moed had of heeft om deze onrechtvaardigheid recht te zetten. Dit toont voldoende aan welke mentaliteit men in West Vlaanderen politiek heeft. Geert Bourgeois inbegrepen! Die volgens de gazet beter zijn belastingverklaring tijdig zou insturen in plaats van het te laten duren tot een Hof van Beroep hem of zij daartoe verplicht. Met advocaten ging zoals al gezegd niet. Mijn eerste mocht zonder enige tussenkomst voor ons, nadien onmiddellijk een opdracht krijgen van de gemeente Blankenberge. In een andere zaak ook in de provincie West-Vlaanderen zag ik een rechter plat op de buik gaan voor een zekere machtige advocaat. Dat is Justitie vandaag en zal ook met naam en verhaal met nog veel meer in mijn boek te lezen staan. U zult daarmee beste medeburger, te weten komen hoe rot België wel is dit voor het geval u het nog niet weet. Volgende week vertel ik over mijn gasten van vrijdag en de enquête. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 25 oktober 2011 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Quote:
Geert Bourgeois inbegrepen! Die volgens de gazet beter zijn belastingverklaring tijdig zou insturen in plaats van het te laten duren tot een Hof van Beroep hem of zij daartoe verplicht. Door de gebrekkige eerste vermelding deze toevoeging met de linken waarover het juist gaat. http://www.google.be/search?hl=nl&rl...n&spell=1&sa=X http://www.google.be/search?hl=nl&so...080l0.8.7l15l0 http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.755817 Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 26 oktober 2011 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit het met onze Blankenbergse vriend? In welke gevangenis zit hij nu?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik vertrouw justitie blind in prullen en kleine dingen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 oktober 2011 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() <<Als je dronken bent, komt het beest naar boven >>.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=14235HBV Wat moet het dan zijn als je langdurig in een van onze Belgische mensonwaardige gevangenissen moet verblijven? Iedereen weet hoe groot een hondenkot wel is. Zet in dezelfde ruimte drie of vier mensen en wat krijgt je als resultaat ? Hoeveel jaar is er voor hen nodig om een beest te worden ? Ik wil hier in geen geval bepaalde handelingen van in vrijheid gelaten gedetineerde. Maar toch kan men zich de vraag stellen of onze maatschappij en meer bepaald het gebrek aan middelen bij justitie hier geen schuld aan hebben? En hoe zit het met deze die psychiatrische hulp nodig hebben samen met andere gevallen? Het ganse kan maken dat bepaalde een trauma oplopen als zij terug naar die hel moeten. Is dat de opgezochte politiek van Justitie de laatste tien jaar of is het al langer bezig? Is dat zo, dan moet je er wel rekening mee houden dat er soms wel een uitzondering kan verschijnen en zeker als er dan ook nog zelfmoord wordt gepleegd. Het moet gezegd worden mensen die in deze omstandigheden worden opgesloten zijn tijdbommen . Net zoals een bepaalde jeugd, zonder werk en zonder enige opvang. Als men weet dat de aanpak van de politie bij manisfestaties altijd maar harder wordt is men goed vertrokken om dit aantal alleen maar te verhogen. Ook onrechtvaardigheid mag niet vergeten worden. Is iedereen bij Justitie gelijk behandeld? Daar kan ik met mijn persoonlijk geval zeggen van “zeker niet”. Ik kan het nog steeds niet snappen dat ik voor het vragen stellen en gewoon gebruik van de vrije meningsuiting op een enkelband zit te wachten. Zelf een werkstraf was voor mij niet van toepassing! Nochtans heb ik nooit een gewelddadige daad gepleegd. Toen ik de voorwaarden tot een enkelband hoorde zei men mij: <<u moet deze strikt eerbiedigen anders vliegt u in de gevangenis>>. Waarop ik antwoordde, men zegt toch dat er geen plaats is? Dan maken wij plaats, een cel normaliter voor één persoon die de laatste jaren goed was voor twee schakelt dan over naar drie. Dit wil zeggen, een op de grond nog dichter bij de stront. Hoe de rechten van de mens op dat gebied nog niet op België zijn gevallen toont alleen maar aan dat Europa niet voor alles en voor iedereen tussenkomt. Mijn innige deelneming aan de families van de slachtoffers van Luik. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 14 december 2011 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() De keuze van de advocaat en deze zijn connecties... speelt een grote rol.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4R2J4H2J http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...afgerond.dhtml Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 15 december 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |