![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke stad zou de hoofdstad van het herenigd Nederland moeten worden? | |||
Amsterdam |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Brussel |
![]() ![]() ![]() |
9 | 32,14% |
Den Haag |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
Een andere stad |
![]() ![]() ![]() |
6 | 21,43% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het Europa der "taalvolkeren" van de Vlaams-nationalisten staat wel haaks op de meertalige Europese constructie en doet meer denken aan de nazistische heimatideologie.
In Europa zijn er slechts twee volledig ééntalige staten: Portugal en Ijsland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een federatie van ééntalige volkeren is volgens u dus ook ééntalig? Amai, waar zijde gij naar school geweest ![]() Nazistische ideologie? Hitler wuilde een unitair Europa. Wie is hier de nazi ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgie hoort hier NIET bij omdat hier de verhoudingen 60%-40% zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is het een wet van Meden en Perzen dat Brussel de hoofdstad van een Verenigd NL dient te worden? ALS omwille van enige gevoelsreden deze hoofdstad in VL dient te liggen - om Vlamingen over de "Nederlandse" streep te trekken - , waarom dan niet gewoon Antwerpen? Of beter mss: waarom niet een hoofdstad min of meer geografisch centraal gelegen in dat Verenigd NL? Vergeet niet dat het aantal Vlamingen die zich 'verbonden' voelen met Brussel BIJZONDER klein is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hm... ik zou als antwerpenaar mijn stad zeker niet als hoofdstad willen, noch van Vlaanderen nog van de nederlanden. Laat die bureaucraten maar in Brussel
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Brussel:
Voor Brussel bestaat in feite maar 1 mogelijkheid: kiezen voor Vlaanderen en daarbij aansluiten. Indien Brussel dit niet doet kan het ook geen Europese hoofdstad meer blijven. Internationaal is dit al lang een uitgemaakte zaak. Velen onder ons weten/beseffen niet dat er wel degelijk wordt rekening gehouden met het wegvallen van België. Ook bij het imf en de oeso bestaan plannen voor deze situatie. Ook de ambasadeurs van o.a. V.S en andere landen zijn zich hiervan bewust. We zijn veel dichterbij dan iedereen beseft. Daarom kameraden Nationalisten, samenwerken is de boodschap. Ondersteun positieve initiatieven zoals dat van het Komitee Vlaanderen onafhankelijk e.a.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Voor mijn part moogt ge Noorwegen dus uit deze lijst schrappen 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Brussel is meertalig en zal dat ook blijven.
Enig verschil: als Vlaanderen onafhankelijk wordt mét brussel, zal Vlaanderen voor alles wat Franstalig is ook moeten betalen, daar waar nu bijvoorbeeld nog een groot deel van het het geld van Wallonië komt. Lap, nog wat meer transfers, en nu voor het in stand houden van de Franstalige minderheid in dat groot-nederland van u. De helft van al die aangeklaagde transfers gaat nu al rechtstreeks naar Brussel, en niet naar Wallonië. Is dit deze grote oplossing? Weet het me te vertellen wanneer ze uitgevoerd wordt, ik verhuis want ik zou de kosten niet willen dragen als burger van dat land. Brussel is voor 80% reeds Franstalig, door middel van een niet terug te schroeven demografische evolutie.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een demografische 'evolutie' die door uw dierbaar België op imperialistische wijze georchestreerd werd.
![]() |
![]() |
#33 | ||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind het trouwens frappant dat u binnen één betog twee totaal tegenovergestelde voorbeelden aanhaalt als argumenten tegen de Nederlandse hereniging – dat van het superbureaucratische Frankrijk en dat van Estland dat weinig bureaucratisch zou zijn. Van de twee uiteenlopende argumenten gebruikt u datgene dat u op dat moment het beste uitkomt. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat uw logica nogal tekortschiet. Wel begrijp ik hoe dat komt – u wilt per se gelijk halen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Mijn conclusie: nogmaals, je hebt duidelijk een uitgesproken mening en, om deze te ondersteunen, gebruik je haast geen argumenten of tegenstrijdige argumenten naargelang welk je op dat moment beter uitkomt, om toch gelijk te proberen halen. Ik spreek mensen aan die naar mijn argumenten willen luisteren en deze ook met argumenten willen bestrijden. Ik voel me dan ook helemaal niet geroepen om jou naar mijn kamp over te halen en vind een voortzetting van deze discussie met je tijdverspilling. Ik ben ook niet van plan om op je verdere opmerkingen in te gaan, tenzij je met echte argumenten komt (wat ik, trouwens, niet verwacht). Beschouw de vragen die ik hierboven heb gesteld dan ook als rhetorische. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik voor de volgende constructie kiezen: de hoofdstedelijke (m.a.w. politieke) functies worden aan Brussel gegeven, Amsterdam zou het economisch centrum zijn van het land (zeg maar, de Nederlandse tegenhanger van Frankfort-aan-de-Main) en Den Haag de zetel van allerlei internationale organisaties waarvan zelfs de EU als de Nederlandse overheid erin slaagt om van dat stille dorp een bruisende metropool te maken (natuurlijk moet de EU zover worden gekregen dat ze met deze verhuizing instemmen). Maar ik moet er meteen bij zeggen dat dit (vooral dat van Den Haag) maar een idee is en dat ik hier alleen het onderwerp Brussel als de Nederlandse hoofdstad graag ter discussie wil stellen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu het volgende: jij wilt het landelijke bestuur in Brussel en het Europese bestuur in Den Haag! Dan ga je die dingen met elkaar omwisselen, omdat je zo graag wil dat Brussel hoofdstad en de politieke stad van het nieuwe Nederland wordt. Houd het nou vooral makkelijk en niet zo omslachtig en duur. In Den Haag de landelijke politiek en in Brussel de Europese. Zo veranderd er in Nederland niet zoveel en kunnen de vrijkomende gebouwen in Brussel verkocht worden. Misschien is het dan ook een mooi moment om Brussel permanent de stad van het Europees bestuur te maken, want dat verhuizen naar Straatsburg en weer terug is natuurlijk belachelijk! Trouwens, ik lees hier nu wel telkens dat wij Nederlanders jullie over de streep moeten trekken, maar hoe gaan jullie ONS over de streep trekken, niet met voorstellen waarin het huidige Nederland achterland wordt van Vlaanderen. Een hereniging kan alleen op basis van gelijkwaardigheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Brussel wordt hoofdstad en op lange termijn volledig nederlandstalig. En als er gezeverd word over rechten van de mens, wat moeten mijn grootouders zeggen die verplicht waren in het frans te studeren. Om maar niet te spreken over de fontsoldaten die sneuvelden omdat ze geen woord frans verstonden. ´t Is misschien al allemaal een tijdje geleden, maar niet vergeten. Revenge is a dish best served cold!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |