Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2011, 19:11   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet wel dat er hier wel wat individuen zijn die niet openstaan voor vreemdelingen, dat we geen gelijke kansen geven op de arbeidsmarkt en dergelijke, maar ik zou daarom Vlaanderen nog niet een onbeschaafd land noemen.
Zeveraar, als er al iemand ooit kansen gekregen heeft, gepamperd werd, gefaciliteerd werd en wordt tot in 't oneindige, miljarden tegenaan gesmeten worden om kansen te verschaffen, te helpen integreren met allerhande cursussen, straathoekwerkers, pleinanimators, kortom; 'n hele integratie-industrie op poten gezet voor die bepaalde groep, dan zijn 't wel jouw troetsels, geen enkele andere groep immigranten werd ooit zoveel eieren onder gelegd en zijn toch naadloos geïntegreerd zonder al die poespas er omheen, in dezelfde omstandigheden hier aangekomen, zoniet slechtere omstandigheden, net zo kansarm.

Nooit is er ook maar iets wat leek op 'n antwoord gekomen op de vraag HOE 't komt dat al die anderen 't wèl konden!

Dacht jij misschien dat in andere landen zoveel poespas gemaakt wordt voor die bepaalde groep troetsels van je?
In haast geen enkel land ter wereld worden jouw troetsels zó in de watten gelegd als in BelZiek!

Weg met ons!
Weg met ons!
Weg met ons!

Nietwaar sjok?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 19:36   #22
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zeveraar, als er al iemand ooit kansen gekregen heeft, gepamperd werd, gefaciliteerd werd en wordt tot in 't oneindige, miljarden tegenaan gesmeten worden om kansen te verschaffen, te helpen integreren met allerhande cursussen, straathoekwerkers, pleinanimators, kortom; 'n hele integratie-industrie op poten gezet voor die bepaalde groep, dan zijn 't wel jouw troetsels, geen enkele andere groep immigranten werd ooit zoveel eieren onder gelegd en zijn toch naadloos geïntegreerd zonder al die poespas er omheen, in dezelfde omstandigheden hier aangekomen, zoniet slechtere omstandigheden, net zo kansarm.
staat =/ inwoners

ik zie de vlamingen niet zo warmlopen voor al die dingen hier op dit forum

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 29 september 2011 om 19:37.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 19:45   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit is er ook maar iets wat leek op 'n antwoord gekomen op de vraag HOE 't komt dat al die anderen 't wèl konden!
die anderen immigranten waren niet racistisch...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 19:55   #24
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Je vergeet kinderverkrachters/moordenaars.

In het buitenland staan we bekend als racisten en pedofielen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 19:56   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
http://www.viw-austria.at/Overons.html

Dit komt hun integratie niet ten goede, of wel?
Maar mens toch... verbieden die Vlamingen hun nakomelingen te trouwen met anderen dan bruiden uit Vlaanderen?
Geven zij hun kinderen exclusief Vlaamse namen?
Spreken zij Vlaams op het werk, ookal zijn ze derde generatie? Eisen ze vrij om de Nationale Vlaamse feestdag te vieren, Vlaamse klederdracht te dragen ongeacht waar en wanneer?

Zien ze hun nieuwe moederland als bedreigend voor hun Vlaamse cultuur die op geen enkele wijze ter discussie mag staan?
Wat leuter nu nu toch?
Want ongetwijfeld heb je nu door dat in Vlaanderen andere integratieproblemen spelen dan je nu aanhaalt betereffende Vlamingen in het buitenland die de bedoeling hebben mekaar een ondersteunend netwerk te bieden?
Leg maar eens uit wat daar mis mee is ?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 19:58   #26
Henkerd
Banneling

Standaard

Om sommigen hun reacties hier kort samen te vatten: "Het waren die vuile Marokkanen weer! Schop ze het land uit! Eigen volk eerst, eigen volk eerst, eigen volk eerst,...!!!"

Laatst gewijzigd door Henkerd : 29 september 2011 om 19:58.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 20:02   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat er hier wel wat individuen zijn die niet openstaan voor vreemdelingen, dat we geen gelijke kansen geven op de arbeidsmarkt en dergelijke, maar ik zou daarom Vlaanderen nog niet een onbeschaafd land noemen.
Daar gaan we weer.. voor de zoveelste keer..wanneer ongeletterde boeren uit Turkse dorpen of Rifgebergte weinig kansen hebben op de arbeidsmarkt, is dit dan de schuld van de arbeidsmarkt of van degene die erop gesmeten wordt zonder passend profiel?

Wij geven wel gelijke kansen , maar dat is niet gelijk aan ons verantwoordelijk stellen voor alle gemiste kansen wereldwijd!
Vlaanderen is alles behalve een onbeschaafd land, blow wat minder dan smijt ge minder onzin op het forum?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 20:06   #28
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar gaan we weer.. voor de zoveelste keer..wanneer ongeletterde boeren uit Turkse dorpen of Rifgebergte weinig kansen hebben op de arbeidsmarkt, is dit dan de schuld van de arbeidsmarkt of van degene die erop gesmeten wordt zonder passend profiel?

de schuld van de werkgevers die ze niet wil aannemen.

typisch vlaamse werkgever: (mijn ex-werkgever)
Citaat:
ik wil geen "kleurlingen/immigranten" aannemen want mijn klanten willen niet door hun worden bediend

daar heb je de
Citaat:
Vlamingen staan wereldwijd bekend om hun tolerantie en aanpassingsvermogen!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 29 september 2011 om 20:10.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 20:15   #29
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik weet ook dat er hier figuren actief zijn die zo xenofiel en vol zelfhaat zijn dat ze de eigen autochtone bevolking het liefst discrimineren en zwart maken ten voordele van degenen die net zijn komen aanwaaien.
Ja, zo'n individuen zijn er ook wel.
Maar dat heb ik hier op het forum nog niet gelezen.
Uitspraken van individuen waaruit blijkt dat ze niet openstaan voor vreemdelingen, die pleiten om geen gelijke kansen geven op de arbeidsmarkt en dergelijke heb ik al veelvuldig gelezen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 20:16   #30
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de schuld van de werkgevers die ze niet wil aannemen.

typisch vlaamse werkgever: (mijn ex-werkgever)

daar heb je de
Waarom beginnen sommigen zo vlug te janken wanneer zij ergens niet worden aangenomen ? Er zijn vele kandidaten voor 1 job. Er zijn veel mensen die niet worden aangenomen. Meestal zijn die niet aangenomenen rasechte Vlamingen aangezien die nog altijd in de meerderheid zijn.
Oud 29 september 2011, 20:22   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Wij geven wel gelijke kansen , maar dat is niet gelijk aan ons verantwoordelijk stellen voor alle gemiste kansen wereldwijd!
Ik heb het over mensen van vreemde afkomst met eenzelfde diploma als "eigen" mensen die geweerd worden.
Er zijn hier individuen die dat goedpraten, normaal vinden, en ook schrijven dat ze dat zelf zouden doen.

Citaat:
Vlaanderen is alles behalve een onbeschaafd land,
Natuurlijk, ik schreef :
ik zou daarom Vlaanderen nog niet een onbeschaafd land noemen.
niet onbeschaafd = beschaafd.
Een dubbele negatie is te moeilijk of zo?
Of je leest wat je goesting hebt om te lezen?

Citaat:
blow wat minder dan smijt ge minder onzin op het forum?
Drink wat minder, dan zie je misschien wat er wel staat.
Oud 29 september 2011, 20:25   #32
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Om sommigen hun reacties hier kort samen te vatten: "Het waren die vuile Marokkanen weer! Schop ze het land uit! Eigen volk eerst, eigen volk eerst, eigen volk eerst,...!!!"
Het probleem ligt bij de islam. Niet alle Marokkanen zijn moslim en niet alle Marokkaanse moslims volgen de islam volgens de islamitische boekske(s) (maar die, of hun kinderen, kunnen nog altijd hun boekskes beter beginnen volgen met alle gevolgen vandien). Aangezien het probleem bij de islam ligt zijn er dus ook niet alleen problemen met Marokkanen die hun 'profeet' mohammed en zijn boekske(s) goed volgen maar ook met Algerijnen, Tuensiers, Somaliers enz enz. ,Tenzij u natuurlijk iemand bent die, zoals vele wereldverbeteraars, daarbij geen enkel probleem zien en de schuld van de problemen leggen bij diegenen die de problemen aankaarten die de wereldverbeteraars niet zien of niet willen zien. Wereldverbeteraars die enkel de boodschapper aanpakken en aldus de jacht op de 'islamofoben' hebben geopend.

http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 29 september 2011 om 20:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 20:27   #33
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zo'n individuen zijn er ook wel.
Maar dat heb ik hier op het forum nog niet gelezen.
Dan is het de hoogste tijd dat je je eigen postjes nog eens herleest.
Oud 29 september 2011, 20:31   #34
smiley

Standaard

Citaat:
Ik heb het over mensen van vreemde afkomst met eenzelfde diploma als "eigen" mensen die geweerd worden.
Er zijn hier individuen die dat goedpraten, normaal vinden, en ook schrijven dat ze dat zelf zouden doen.¨
Er zijn vele rasechte Vlamingen die ook niet worden aangenomen al hebben ze het juiste diploma. Sommige nieuwkomers zijn nogal vlug geraakt. Ze schreeuwen bvb ook nogal vlug MOORDENAAR als er door een ongeluk een jongetje met een bruin kleurtje om het leven komt onder de wielen van een bus bestuurt door een rasechte Vlaming. Moest de bestuurder een bruin kleurtje hebben gehad dan hadden zij geen moordenaar zitten roepen. Het probleem ligt bij de instelling van nieuwkomers. Hoe zij tegen westerlingen en 'ongelovigen' aankijken.

Laatst gewijzigd door smiley : 29 september 2011 om 20:32.
Oud 29 september 2011, 20:40   #35
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens.
Oud 29 september 2011, 20:41   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het probleem ligt bij de islam.
En de niet-moslims die gediscrimineerd worden, waaraan ligt dat dan?
Oud 29 september 2011, 20:42   #37
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of Vlamingen bekend staan voor racisten maar ze staan wel bekend als pedofielen. Ik houd niet zo van zo'n veralgemeningen. En racistisch vind ik de doorsnee-vlaming niet. Je zou een Vlaming eens moeten vergelijken met een Spanjaard of Italiaan op dat vlak.
Oud 29 september 2011, 20:44   #38
smiley

Standaard

Citaat:
En de niet-moslims die gediscrimineerd worden, waaraan ligt dat dan?
Hebt u het over de 'positieve' discriminatie vanwege de overheid ?

Laatst gewijzigd door smiley : 29 september 2011 om 20:44.
Oud 29 september 2011, 20:44   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dan is het de hoogste tijd dat je je eigen postjes nog eens herleest.
Ik begrijp het. Jij interpreteert "iedereen gelijk" als "de eigen autochtone bevolking het liefst discrimineren en zwart maken ten voordele van degenen die net zijn komen aanwaaien".
Oud 29 september 2011, 20:46   #40
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik weet niet of Vlamingen bekend staan voor racisten maar ze staan wel bekend als pedofielen. Ik houd niet zo van zo'n veralgemeningen. En racistisch vind ik de doorsnee-vlaming niet. Je zou een Vlaming eens moeten vergelijken met een Spanjaard of Italiaan op dat vlak.
Of een Marokkaan.

Laatst gewijzigd door Snerror : 29 september 2011 om 20:48.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be