Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 11:29   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

http://www.wegcode.be/wetteksten/sel.../462-t4hs6afd1
en volgende ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:59   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik jou was, zou ik eerst eens de basisregel van het strafwetboek leren.

Een rechter heeft namelijk steeds het recht af te wijken van de opgestelde regels als hij dit nodig vindt en een andere straf uitspreken.
Een rechter spreekt recht in eer en geweten, en mag bij het vellen van zijn vonnis de wet anders interpreteren dan de burger.
De wetteksten zijn een richtlijn, waar een rechter mag van afwijken, zolang de rechten van verdediging en alle betrokken partijen niet geschonden worden.

Clottemans kon juist veroordeelt en schuldig bevonden worden op basis van deze regels en haar beroep was juist onmogelijk op basis van deze regels.

De wetgeving is namelijk grijs en niet zwart/wit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 12:10   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik jou was, zou ik eerst eens de basisregel van het strafwetboek leren.

Een rechter heeft namelijk steeds het recht af te wijken van de opgestelde regels als hij dit nodig vindt en een andere straf uitspreken.
Een rechter spreekt recht in eer en geweten, en mag bij het vellen van zijn vonnis de wet anders interpreteren dan de burger.
De wetteksten zijn een richtlijn, waar een rechter mag van afwijken, zolang de rechten van verdediging en alle betrokken partijen niet geschonden worden.

Clottemans kon juist veroordeelt en schuldig bevonden worden op basis van deze regels en haar beroep was juist onmogelijk op basis van deze regels.

De wetgeving is namelijk grijs en niet zwart/wit.
Ik ben destijds begonnen met de grondwet. Bijvoorbeeld:

Citaat:
Art. 14. Geen straf kan worden ingevoerd of toegepast dan krachtens de wet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 oktober 2011, 15:53   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Wet en recht zijn 2 totaal verschillende zaken. Wet is wet, maar het recht kan naargelang rechter, bezit en functie geweldig krom getrokken worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 20:58   #25
Stingray
Banneling

Standaard

Ga zogezegd apart wonen van uw gezin, neem een studie waar niets in staat en rijd zonder rijbewijs rond. Een kei kunnen ze zijn vel niet afdoen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 4 oktober 2011 om 20:59.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 02:42   #26
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ga zogezegd apart wonen van uw gezin, neem een studie waar niets in staat en rijd zonder rijbewijs rond. Een kei kunnen ze zijn vel niet afdoen.
Huishuur of huis afbetalen + huur van de studio. Ik denk dat een rijbewijs halen en je verzekering betalen goedkoper is per jaar.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 07:56   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Huishuur of huis afbetalen + huur van de studio. Ik denk dat een rijbewijs halen en je verzekering betalen goedkoper is per jaar.
Dat dacht ik ook !

En als je dan even voorzichtig rondrijdt, en even oppast dat je niet 'per ongeluk dingen steelt of kleine kindjes bepotelt', dan kan het je geen zier schelen dat ze alternatieve straffen voorzien voor kleine criminelen.

Oud 5 oktober 2011, 22:27   #28
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Het staat mij niet aan.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 08:29   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Auto ben je dan wel kwijt.
Oud 6 oktober 2011, 08:30   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat dacht ik ook !

En als je dan even voorzichtig rondrijdt, en even oppast dat je niet 'per ongeluk dingen steelt of kleine kindjes bepotelt', dan kan het je geen zier schelen dat ze alternatieve straffen voorzien voor kleine criminelen.
Inderdaad, maar toch is dit niet goed te praten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be