![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Door mij, laat op de avond, tijdens het meezingmoment, omgedoopt tot "how I wish, how I wish I had beer"
![]() Wel mooi om ze te zien spelen op Live 8, met roger waters er weer bij. Ze toonden mensen die aan het huilen waren in het publiek. Zelf heb ik enkel de australian pink floyd show live gezien. Op werchter in 2007 denk ik, in de marquee. Op dat moment stond metallica te blazen op het hoofdpodium, ik moest die niet meer zien wegens al gezien, maar mijn maten wilden weer gaan kijken (gevolgd door faithless) Dan maar alleen naar de marquee en mooie show gezien. Halverwege de show kreeg ik bericht van mijn maten dat ze weggelopen waren en ook aan het kijken waren. Ze hadden spijt dat ze het eerste stuk gemist hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na The Wall of eigenlijk er alvoor heb ik PF laten vallen.
Waters met zijn eeuwig durend trauma over WOII. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... om over Pink Floyd mee te praten. Dus, hop, jongelui, naar bed.
Zelfs ik ben te jong om de Floyd meegemaakt te hebben toen ze in de Muze in Antwerpen optraden. Nogal wat anders dan al dat megagedoe. In die tijd werden we overigens vooral in gang gehouden door de hitparades en dan is het toch behoorlijk fantastisch dat plotseling singels als Arnold Laine en See Emily Play op de radio en op de botsauto's werden gedraaid... De LP's waren onevenwichtig en veel te psychedelisch (schuld van de periode waarin ze werden gemaakt en schuld van het stuurloze genie van Syd Barret), maar met prachtige stukken tussendoor. Misschien kunnen we voor de commerciële monsterhit Dark Side of the Moon en het zeer evenwichtige Wish you were here een uitzondering maken. Die platen waren Gewoon Goed. Meddle ook, maar daar staan die stomme dingen met die blaffende honden enzo op, wat maar één keer grappig is. De in- en weer uitfadende spionkop van Liverpool blijft m.i. dan weer tof door de jaren heen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Echoes blijft mijn lievelingsnummer aller tijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... als hitsingle was eigenlijk bijlange niet slecht.
De punkbeweging was begrijpelijk na al het geneuzel dat eraan voorafging, maar we mogen intussen niet vergeten dat de punk totaal niet vernieuwend was en eigenlijk voortborduurde op groepen als The Stooges, MC5, de jonge Velvet Underground en zelfs "Rebel, Rebel" en "The Jean Genie" van Bowie. Punk was dus niet inventief, bestond uit gebrekkige muzikanten en werden in no time gerecupereerd door de megabusiness, waardoor ze sneller mainstream werden dan de iconen waartegen ze reageerden. Hou van de hele punkperiode "never mind the bollocks" bij en misschien iets van de Clash en smelt de rest gerust om tot post-moderne dildo's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt het concert van Roger Waters & Co. Dat de plaat "The Wall" werd uitgebracht onder de artistennaam "Pink Floyd" heeft toen voor wat juridisch gerel gezorgd.
Ja, het was een fantastisch concert, toen rechtstreeks te volgen op "Filmnet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een prachtnummer uit een pracht-LP.
"Echoes" (Meddle 1971 ?), was het prototype van een reactie door de middenklasse - voor wie popmuziek iets langer mocht duren, en voor wie het iets gecompliceerder mocht zijn - op de eenvoudige deuntjes uit de jaren 60. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Oc4qi03QgOg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 3 oktober 2011 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer info over Pompeii http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_Fl...ive_at_Pompeii Ik mag me gelukkig prijzen PF gezien te hebben in de orinele samenstelling, hoewel ik toen te jong was om me dat te realiseren. Later zag ik ze nog een stuk of 3 keer. Het concert van 1976 in Rotterdam in quadro met Wish you were here was voor mij het mooiste concert ooit. En ik heb heel veel concerten meegemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor 20 piek heb je nu 2 of 3 lauwe plastic glazen festivalbier van 2%. En dan zijn er mensen die daar nog dronken van worden. Bij de eerste Pinkpop verkochten ze nog flessen bier uit houten kratten. |
|
![]() |
![]() |