Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 13:35   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Met een rating van BBB+ ?
Die rating is juist.
Argenta heeft namelijk geen staatsgarantie. Ze hebben die niet gevraagd, omdat ze die niet nodig hebben. En die uilskuikens geven daarom een beperkte rating wegens ... geen staatswaarborg.

Verder vermoed ik dat die firma in ons onland bestendig onder het vergrootglas ligt van de fiskus, bankcommissie en aanverwanten. Want ... niet gebonden aan een zuil of koninklijk grootkapitaal ....

Maar dat allemaal is niet wat ik op tafel wou gooien.
Ik heb inmiddels gelezen dat Michelleke die 500 € alleen maar gunt aan de werkenden.
Dus niets voor mij met mijn armzalig pensioentje ...

Allez, Michel wil dus de Vlaamse jobkorting invoeren; jobkorting die het rijke Vlaanderen tijdelijk stop gezet heeft wegens een tekort aan beschikbare centen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 oktober 2011 om 13:35.
De schoofzak is offline  
Oud 6 oktober 2011, 13:36   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
BadBadBad+?
Nee, het is de best mogelijk rating voor een bank die niet groot genoeg is om het systeem in gevaar te brengen, en dus te mogen rekenen op staatswaarborgen.
Elke Belgische bank met een hogere rating krijgt die alleen omdat de beleggers de zekerheid hebben dat de staat de gigantische gokverliezen van die banken zal compenseren.
fonne is offline  
Oud 6 oktober 2011, 13:37   #23
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Daar komen de verschillen al. Iets zegt mij dat die begroting weken gaat aanslepen. De kloof tussen de mr en ps is heel diep.
matthias999 is offline  
Oud 6 oktober 2011, 13:42   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Daar komen de verschillen al. Iets zegt mij dat die begroting weken gaat aanslepen. De kloof tussen de mr en ps is heel diep.
De begroting ligt er binnen 2 weken, maak u geen illusies.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 oktober 2011, 14:54   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De begroting ligt er binnen 2 weken, maak u geen illusies.
In afwachting zal ik toch geamuseerd toekijken. (in weerwil van mijn diepe tristesse over de nefaste gevolgen van het valStrikAkkoord).

Ik maak me evenmin "illusies" over de volgende verkiezingsuitslagen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 oktober 2011, 14:58   #26
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Is een keer raden dan niet voldoende?
IN EEN NORMAAL LAND WEL, MAAR HIER HEBBEN WE TE MAKEN MET EEN VOLK MET EXTRA DIKKE SCHEDELS, KLEINE OORTJES EN MOET JE HARD EN LANGZAAM PRATEN OM DOOR TE DRINGEN, EN BOVENDIEN VEEL HERHALENNNNNNN......

Hollander is offline  
Oud 6 oktober 2011, 15:00   #27
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik maak me evenmin "illusies" over de volgende verkiezingsuitslagen.
De belgicistische pers en establishment zal inderdaad alles uit de kast halen bij de volgende verkiezingen. (Ze zijn nu al bezig: zie peiling met 75 procent trotse Belgen.)

Doch PERSOONLIJK zal ik mij inzetten voor een goede afloop

Laatst gewijzigd door Hoera : 6 oktober 2011 om 15:01.
Hoera is offline  
Oud 6 oktober 2011, 17:37   #28
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, het is de best mogelijk rating voor een bank die niet groot genoeg is om het systeem in gevaar te brengen, en dus te mogen rekenen op staatswaarborgen.
Elke Belgische bank met een hogere rating krijgt die alleen omdat de beleggers de zekerheid hebben dat de staat de gigantische gokverliezen van die banken zal compenseren.
Laat ons hopen dat dit klopt...

(het schijnt dat Argenta die rating zelf aangevraagd heeft... Erg tevreden zal ze wellicht niet over de 'uitslag' geweest zijn).
freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 18:45   #29
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zet het bij een Vlaams bank: KBC, Argenta, VDK of OBK
geven die meer interest?
schaduwpremier is offline  
Oud 6 oktober 2011, 18:50   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen dat dit klopt...

(het schijnt dat Argenta die rating zelf aangevraagd heeft... Erg tevreden zal ze wellicht niet over de 'uitslag' geweest zijn).
Ze zijn toch wel tevreden.

Het blijft nog altijd "investment grade". Er zijn trouwens banken met nog een lagere ratings. Zonder rating is het moeilijker om als bank op de markt te lenen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 oktober 2011, 19:32   #31
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met een rating van BBB+ ?
Ze konden hun geen goede rating betalen Kijk eens naar de rating van dexia
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 oktober 2011, 19:56   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
geven die meer interest?
Voor de hoogste intresten moet ge in Ijsland of Griekenland zijn ..

maar wat ik eens beter wou formuleren ivm die 500 € MR-jobkorting:

Vlaanderen wordt gevraagd om meer te besparen dan de andere gewesten; (want zij hebben de vorige jaren al wat beter bespaard, en staan nu "effen")
en met de 'winst' daarvan kan men dan ook in Wallonië een jobkorting geven.

Kunt ge het u nog perverser voorstellen ?

De schoofzak is offline  
Oud 6 oktober 2011, 23:05   #33
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Waar gaan ze dat geld halen? Bij de Vlamingen of bij Dexia?
poxers is offline  
Oud 7 oktober 2011, 04:46   #34
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
VDK is deels in handen van Dexia. OBK heeft geen autonome banklicentie maar gebruikt deze van het BKCP.

BKCP is grotendeels in handen van Crédit Professionel ( Frankrijk).
KBC dus
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 05:47   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Waar gaan ze dat geld halen? Bij de Vlamingen of bij Dexia?
Bij de belastingbetaler, wie dat ook moge zijn. Komt dan bij de 20 miljard nieuwe besparingen, die vooral uit belastingen zullen bestaan.
Als men dan toch de kloof tussen sociale uitkeringen en loon wil vergroten, er misschien eens aan denken om de sociale uitkeringen iets minder aantrekkelijk te maken. Lijkt mij, den dag van vandaag, wel iets logischer.
Bob is offline  
Oud 7 oktober 2011, 05:51   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ze konden hun geen goede rating betalen Kijk eens naar de rating van dexia
En naar de score van dexia in de stresstest. Ze waren ei zo na, de beste bank op het europese vasteland.
Bob is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:03   #37
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
VDK is deels in handen van Dexia. OBK heeft geen autonome banklicentie maar gebruikt deze van het BKCP.

BKCP is grotendeels in handen van Crédit Professionel ( Frankrijk).
Juist, en argenta en kbc zijn eigendom van familiale aandeelhouders. Bij kbc zit het aandelenpakket van de families in een aandeelhouderssyndicaat. De rest zit op de beurs.
peter1962 is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:11   #38
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die rating is juist.
Argenta heeft namelijk geen staatsgarantie. Ze hebben die niet gevraagd, omdat ze die niet nodig hebben. En die uilskuikens geven daarom een beperkte rating wegens ... geen staatswaarborg.

Verder vermoed ik dat die firma in ons onland bestendig onder het vergrootglas ligt van de fiskus, bankcommissie en aanverwanten. Want ... niet gebonden aan een zuil of koninklijk grootkapitaal ....

Maar dat allemaal is niet wat ik op tafel wou gooien.
Ik heb inmiddels gelezen dat Michelleke die 500 € alleen maar gunt aan de werkenden.
Dus niets voor mij met mijn armzalig pensioentje ...

Allez, Michel wil dus de Vlaamse jobkorting invoeren; jobkorting die het rijke Vlaanderen tijdelijk stop gezet heeft wegens een tekort aan beschikbare centen ...
argenta is een stuk kleiner dan die andere banken en is ook niet beursgenoteerd. Dat alleen zorgt ervoor dat, hoewel een lagere rating (maar je ziet hoe rap die grootbanken hun goeie rating opeens kwijt waren), ze een veel stabielere bank zijn.

Voor een gewone spaarder is argenta een goeie keuze. Ik zit er ook met mijn pensioenspaarfondsen, en die zijn al jaren de beste van de hoop (worden ook voor een deel beheerd door petercam)
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:38   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111006_033

Titel: Michel pleit voor 500 euro belastingvermindering

Per kop hé !!
(niet dat ik die nu direct en dringend nodig heb ... ik zou ze voorlopig toch maar bij op mijn spaarboekske bij Dexia zetten .... (not bij dexia, nikske meer bij geen enkele van die criminele banken))

Ik denk dat Di Rupo er krampen van krijgt, als hij dit zou te lezen krijgen.
500€ per jaar is peanuts tov het ridicuul hoge bedrag dat de overheid in BE jaarlijks ontrveemdt van zijn burgers.

500€ per maand lijkt me al een absoluut minimum
Sfax is offline  
Oud 7 oktober 2011, 15:05   #40
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
KBC dus
Of Argenta!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be