![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() GB is een ons omringend land. Bovendien weten ze zelfs daar niet allemaal dat wij hier Nederlands spreken. Japan is de uitzondering op de regel dan, alhoewel ik mij afvraag hoeveel zij door dat boek over Vlaanderen weten. Het verhaal speelt zich af in de 19e eeuw. En het is slechts één boek, hee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aan zorroaster kan ik met een gerust hart zeggen dat hij op zijn twee oren kan slapen. Na het zien van de uitzending van "Ter zake" voel ik mij niet verlicht genoeg om aan bekeringswerk te doen.
Als dergelijke pinunkels Vlaanderen willen belachelijk maken lijkt mij de beste strategie niet meer bij Vlaanderen te horen. En inderdaad Stefanieke nu schaam ik mij voor die Vlaamse vod ! Een zielig troepken was het dat blijkbaar alweer duistere financiers kent ! Dan ben ik de storm indachtig die donkerbruine Vlaams Nationalisten opstaken of de finaciering van het AEL. En die zegge, dan nog niet eens openlijk dat ze een land willen kapotmaken !
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben onze acties meer publicitair effect dan de peperdure reclamecampagnes van de Vlaamse regering! En het budget waarover VL² beschikte is 100000 € en niet 250000 €! En daar werd ook de ballon van betaald! Maar ge doet maar! De karavaan trekt ondertussen voorbij!
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Er is immers niemand meer in leven van de paar pipo's die in 1830 de Belgische staat uitriepen, dus waarom moeten wij ons nog gebonden voelen aan die "staat" als we er nooit om gevraagd hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik stoor me helemaal niet aan de vlaggen zelf, maar wat mij écht stoort, is dat die vlaggen gebruikt worden voor politieke doeleinde.
Als een Anderlechtsupporter met een Anderlechtvlag zwaait dan heeft dat niks met politiek te maken, en dan kent die supporter toch minstens ene speler van Anderlecht. Die vlaggendragers in Zwitserland wisten nog niet eens wie Bart Wellens is, laat staan dat ze wisten of hij al dan niet gewonnen heeft. Het verschil tussen deze vlaggenzwaaiers en andere mensen met een (Belgische) vlag is dat die man die er altijd staat met de Belgische vlag waarop staat "Declercq wereldkampioen 2002" supportert voor Declercq, en dat dieë die met z'n Vlaamse leeuw zwaait, niet eens weet of Declercq een veldrijder, een voetballer of een popster is! En DAAR krijg ik het van!
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Veldrijden is een toffe sport om naar te gaan zien! Daar krijg je waar voor je geld en hoe slechter het weer, hoe mooier de wedstrijd! De renners zijn heel aanspreekbaar en de supportersgroepen gedragen zich over het algemeen heel sportief en moedigen ook de andere renners aan! Vergelijk dat maar eens met het voetbal! En inderdaad, hier en daar zit bij ons iemand die komt voor te vlaggen en weinig afweet van de sport maar dat verandert snel! En als die supporter met zijn Anderlechtvlag maar één speler kent, dan is dat toch ook maar een armoe? Bij mijn weten lopen er 11 spelers van die ploeg op het veld en zitten er nog enkelen op de bank! (Of moet ik, om jou een plezier te doen: bij het voetbal staan er 6 spelers aan de ene kant van het net.....???). En als er iemand met ons meedoet zo fanatiek is als jij, dan zien we hem niet meer terug want dan voelt hij zich niet goed op het terrein! Wij betogen daar niet: wij laten de vlaggen spreken. Wijzelf spreken over onze bedoelingen alleen als men ons iets vraagt! Wij dringen ons niet op! Sans rancune!
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook met het volk dat er woont voel ik me niet meer of minder verwant dan met andere mensen op gans de aardkloot. Citaat:
Het is een fictief project zonder meerwaarde op bestuurlijk vlak. Niemand vraagt om een vlaamse staat, tenzij misschien de N-VA, die de kiesdrempel niet haalt en het VB met zijn foertstemmers en racisme stemmers.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als niemand vraagt om een onafhankelijk Vlaanderen/confederalistisch België, waarom doen de BUBers het dan in hun broek van schrik? Waarom vinden zij dat enkel een partij zoals Agalev nog betrouwbaar is? Gaat die het land dan samenhouden? :o
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Nederlandstalige Belgen zich willen manifesteren als Vlaming dan kunnen ze zelf ook naar de Vlaamse vlag grijpen, en daar hoeven ze niet bij geholpen te worden door een organisatie die van elk evenement een Vlaams-nationale hoogmis wil maken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Jan Breydel heeft nooit een staat opgericht, laat staan de komende generaties ermee opgezadeld. Die paar franskiljons uit 1830 deden dat, want ze hadden toen de touwtjes in handen en drongen hun wil en taal op aan de rest van het land dat zij uitriepen. Waarom moeten wij dus vandaag loyaal zijn aan die staat, worden wij ervan beschuldigd separatisten te zijn en trouwelozen? Wat maken wij dan kapot, als het nooit echt bestaan heeft? Wij eisen slechts ons recht als onafhankelijke natie op, als het gevolg daarvan is dat er een naampje België verdwijnt weze dat maar zo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Rode willem wat spuw jij daar uit!!!
![]() DE VLAAMSE VOD?!!! ![]() Kameraad, ga jij maar met je rode vaan staan zwaaien ,rood van bloed dat het communisme op het palmares heeft. ![]() Betreffende de vlaamse leeuwendragers ik vind dit initiatief ongeloofelijk goed gevonden. Daar zo een sportevenementen druk bekeken worden lopen ze constant in de kijker. Zo komt de vlag en vlaanderen in het algemeen positief in beeld zonder dat ze besmeurd word door belgische hatelijkheden. ![]() Goed dat er mensen zijn die daar aan meewerken,om ons imago hier en in het buitenland hoog te houden. Ze maken ook de vlaming hier meer bewuster van zijn of haar identiteit . Mij moeten ze alvast nooit belg noemen ik ben tenslotte vlaming . Iedereen die zich o zo belg voelt ,zal in het buitenland dat niet vlug uit zijn of haar mond laten komen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op gevaar af van me hier compleet belachelijk te maken..... maar domme vragen bestaan niet heeft ooit een slimme pipo gezegd!
Dus hier komt het: Ik weet dat in 1302 het graafschap? Namen, en Henegouwen de Vlamingen ter hulp gesneld zijn, de Limburgers kwamen toen te laat (tja, die taaaaaaal heeeeeee) maar soit. tussen 1302 en 1830 liggen natuurlijk een aantal jaartjes. Gewoonlijk waren "wij" samen met het huidige Nederland de wat is het "lage landen"? of "de nederlanden" doet er even niet toe hoor. Dus voor zover ik me herinner ![]() Nu mijn vraag: Waren de "we"(degenen die dus ruzie hadden met de Willem) die ik hierboven vermeldde enkel de huidige Vlamingen? En indien JA, tot welke natie/land/staat behoorden dan de Walen? Ik ben die zo'n beetje kwijt in dat stuk van de Vaderlandse Geschiedenis. Ik ben in feite héél dat stuk in de Vaderlandse Geschiedenis zo'n beetje kwijt. Misschien dat de leraar toendertijd nooit tot het einde van zijn lespakket geraakt is? of anders moet ik geslapen hebben. Ik weet alleen nog vaag iets van de graven Egmont en Hoorn! Maar wat ze deden is me ontgaan. Jan Van den Berghe? voelt U zich eventueel geroepen om me uit deze grijze mist des verledens te halen? Anderen natuurlijk ook welkom hoor! [size=2](ik ben in feite een beetje te lui om het zelf helemaal te gaan opzoeken zie je! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ge weet het niet dus zwijg nu maar !!! Kris BCF
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in het thuisdorp van Sven Nijs (Baal bij Tremelo) hangen, na een overwinning Vlaamse leeuwen aan de huizen. En die hangen daar voor Sven Nijs, en NIET voor politiek! Wat is het toch onvoorstelbaar absurd om steeds weer de Belgische vlag politiek correct te vinden en de Vlaamse leeuw als niet-politiek correct. Mag ik u erop wijzen dat er aan de Belgische vlag bloed kleeft? Het bloed van duizenden Congolezen, uitgebuit door het toenmalige oer-Belgische regime. Diezelfde vlag staat ook symbool voor een Belgie dat jarenlang mijn taal en cultuur heeft genegeerd en als minderwaardig heeft beschouwd. En bij sommige francofiele belgicisten leven die ideeën vand�*�*g nog voort. Neen, die vlag ga �*k niet uithangen! Jamais. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U haat onze vlag zó erg omdat er bloed aan kleeft.
Aan alle vlaggen kleven bloed. Duizenden stierven tijdens de Franse Revolutie. Miljoenen stierven onder het Nazi-bewind, quasi democratisch verkozen in Duitsland. Miljoenen doden onder de communisten in Rusland, China, Cambodia,... Duizenden Indianen (en vele anderen trouwens ook) werden afgeslacht door Amerikanen. Zo zijn er nog honderden voorbeelden. Trouwens, wat denk je dat de Helden van het Belgische Verzet nu denken als ze die Vlaamse vlag zien? De vlag van hun tegenstanders. Tegenstanders die in naam van het het Hitler-regime duizenden Belgen, waaronder hun vrienden, liet doden. Ik zeg niet dat dat de wens was van Álle Vlaams-nationalisten, maar te doen alsof álle Belgen wilden de Congolezen afslachten en de Vlamingen onderdrukken is enorm hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En denk ook eens aan "onze" adel, lippens, d' avignon, wat denk je dat zij deden in 40-45?
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
de zieligheid sprong er trouwens vanaf van die vlaandren vlagt slaafjes, niet weten waar ze staan naar te kijken, de bevelen van hun führer opvolgen en niet eens weten waar hun organisatie voor staan, welke debiel gaat er nu in zwitserland met een vod staan zwaaien zonder te weten wie de financiers zijn waarvoor hij/zij zich staan uit te beulen (finaciers die zelf blijkbaar verlegen zijn voor hum vlaamse sympathie), maar aan de andere kant is dan weer geruststellend vast te stellen dat de vlaamse beweging blijkbaar uit zulke simplistische randdebielen bestaat waardoor heel die vlaamse zever weeral maar eens ongevaarlijke kwatch blijkt te zijn |
|
![]() |
![]() |