Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2011, 11:31   #21
giserke
Banneling

Standaard

Nog eens mijn levensvisie: geen god nog gebod die door anderen wordt bepaald.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 11:43   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nee, Leonard.

Als ge de Katholieke leer serieus wilt nemen, als ge katholiek zijt, dan moet je de bijbel - en de interpretatie van de kerk - niet als een vodje papier nemen.

Als ge dat wel wilt doen, wordt dan protestant, he.

Ge kunt niet enerzijds zeggen 'ach, ik doe toch lekker wat ik wil' en anderzijds 'ik ben Katholiek'. Katholiek _zijn_ impliceert het aanhangen van de leer van de katholieke kerk - anders ben je simpelweg Christenen, of protestant.

Als ge geen katholiek wilt zijn, des te beter. Maar als ge zegt 'ik ben katholiek' dan volgen daar wel bepaalde verplichtingen uit. Dus: Leonard heeft gewoon gelijk, lijkt mij.

Ik snap jullie eigenlijk niet goed. Jullie willen enerzijds de katholieke kerk en haar praktijken bekritiseren. Goed voor jullie. Maar qua intern standpunt - als ge katholiek zijt, dan moet ge x doen - bekritiseren vanuit een extern standpunt 'het is toch absurd dat x' slaat op niet veel. Natuurlijk slaat het op niet veel als niet-katholiek; maar dat mist volledig het punt.
De Katholieke kerk zou veel minder dogmatisch moeten denken, ...

ik ben katholiek, maar geen pilarenbijter en al helemaal gene fundamentalistische zot

Wie is er het minst katholiek ?

De vrouw die voorleest in de kerk, maar ongelukkig is met hare vent omdat die haar behandelt als een sloor en ondertussen zelf veelvuldig op cafe zit.

of de brave huisvader die alle weken trouw in de mis zit, op zijn knietjes de hostie ontvangt, maar thuiskomt zijn vrouw afklopt, met de buurvrouw gaat neuken maar ondertussen wel "gelukkig" getrouwd blijft...

wel als ik Sint-Pieter was, ik zou het godverdomme wel weten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 11:46   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als je naar de geest van christus wilt leven doe je beter de katolieke kerk niet na denk ik...
Do what i say, don't do what i do, ...

( http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE ) Gennisis
Oud 12 oktober 2011, 11:46   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

ik ben katholiek, maar geen pilarenbijter en al helemaal gene fundamentalistische zot

Wie is er het minst katholiek ?

De vrouw die voorleest in de kerk, maar ongelukkig is met hare vent omdat die haar behandelt als een sloor en ondertussen zelf veelvuldig op cafe zit.

of de brave huisvader die alle weken trouw in de mis zit, op zijn knietjes de hostie ontvangt, maar thuiskomt zijn vrouw afklopt, met de buurvrouw gaat neuken maar ondertussen wel "gelukkig" getrouwd blijft...

wel als ik Sint-Pieter was, ik zou het godverdomme wel weten...
MANNEN!!!

Mannen jongen
Die gaan lekker stappen met mekaar
En bier drinken
En als er een een grap maakt
Dan doen die andere, Mwoahahahahaha
Dat zijn mannen

Als man moet je achter de wijfen aan
Relatie of geen relatie
Je moet achter de wijfen aan
Je moet zeg maar vreemd gaan, das normaal
Wij zijn jagers
Wij moeten er op uit
Andere wijfen neuken

Vrouwen is totaal anders
Vrouwen moeten op het nest
Wachten tot wij klaar zijn met andere wijfen neuken
En dan gaan we naar hun
Ja en dan hebben zij gekookt en alles
En dan gaan we eventueel hun neuken

Alleen, heeee
Mondje dicht

Laatst gewijzigd door giserke : 12 oktober 2011 om 11:46.
Oud 12 oktober 2011, 11:48   #25
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nee, Leonard.

Als ge de Katholieke leer serieus wilt nemen, als ge katholiek zijt, dan moet je de bijbel - en de interpretatie van de kerk - niet als een vodje papier nemen.

Als ge dat wel wilt doen, wordt dan protestant, he.

Ge kunt niet enerzijds zeggen 'ach, ik doe toch lekker wat ik wil' en anderzijds 'ik ben Katholiek'. Katholiek _zijn_ impliceert het aanhangen van de leer van de katholieke kerk - anders ben je simpelweg Christenen, of protestant.

Als ge geen katholiek wilt zijn, des te beter. Maar als ge zegt 'ik ben katholiek' dan volgen daar wel bepaalde verplichtingen uit. Dus: Leonard heeft gewoon gelijk, lijkt mij.

Ik snap jullie eigenlijk niet goed. Jullie willen enerzijds de katholieke kerk en haar praktijken bekritiseren. Goed voor jullie. Maar qua intern standpunt - als ge katholiek zijt, dan moet ge x doen - bekritiseren vanuit een extern standpunt 'het is toch absurd dat x' slaat op niet veel. Natuurlijk slaat het op niet veel als niet-katholiek; maar dat mist volledig het punt.
Hier heb je zeker een punt. Leonard interpreteert de Bijbel volgens mij ook gewoon heel letterlijk, zoals het hoort als goede Katholiek.

Of is het een signaal dat de kerk maar een beetje moet gaan schipperen met van god afkomstige regels omdat de (pseudo)-gelovigen het anders niet meer gezellig vinden?
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 11:50   #26
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het is alles of niets. De katholieke kerk is nu eenmaal geen democratisch clubje consumenten van metafysische gevoelens. De paus is de plaatsvervanger van Jezus op aarde, en die spreekt dus met enige autoriteit langs hierarchische lijnen.

Als je dat niet gelooft dat zit je verkeerd en moet je gewoon ergens anders gaan zitten. Dan mis je wel het glas in lood, de wierook, het gezang en andere gezellige dingetjes. Jammer, maar je kunt het niet altijd krijgen zoals je het hebben wil.
Oud 12 oktober 2011, 11:51   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De meeste, zoniet alle, bijbelpassage's zijn al geïnterpreteerd en het zou me verbazen moest de paus plots elementen van een andere religie/cultuur integreren in de bijbel (hoe gaat die dat uitleggen?!).
Dus om op u vraag te antwoorden: ja, uiteraard.
De Pope is de vertegenwoordiger van god op aarde, ...

Hij kan dus zeggen wat hij wil, ...

"it 's good to be the pope, ... "
Oud 12 oktober 2011, 11:51   #28
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Hier heb je zeker een punt. Leonard interpreteert de Bijbel volgens mij ook gewoon heel letterlijk, zoals het hoort als goede Katholiek.
Of is het een signaal dat de kerk maar een beetje moet gaan schipperen met van god afkomstige regels omdat de (pseudo)-gelovigen het anders niet meer gezellig vinden?
Waar staat het dat een goede katholiek de Bijbel heel letterlijk moet nemen ?
In die optiek is iedereen die het Scheppingsverhaal niet gelooft geen goede katholiek. Dan vrees ik dat er nog heel weinig gaan overschieten.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 11:52   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is alles of niets. De katholieke kerk is nu eenmaal geen democratisch clubje consumenten van metafysische gevoelens. De paus is de plaatsvervanger van Jezus op aarde, en die spreekt dus met enige autoriteit langs hierarchische lijnen.

Als je dat niet gelooft dat zit je verkeerd en moet je gewoon ergens anders gaan zitten. Dan mis je wel het glas in lood, de wierook, het gezang en andere gezellige dingetjes. Jammer, maar je kunt het niet altijd krijgen zoals je het hebben wil.
Ik zal dan wel op het einde van de reis een klappeke doen met San Pietro, en wil hij dan de Satan met mij opzadelen, mij goed, ik zal dan wel eeuwig met die zijn kloten gaan spelen.
Oud 12 oktober 2011, 11:53   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
In die optiek is iedereen die het Scheppingsverhaal niet gelooft geen goede katholiek. Dan vrees ik dat er nog heel weinig gaan overschieten.
De hel moet intussen aardig vol zitten...
Oud 12 oktober 2011, 11:56   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het feit dat een kahtoliek de bijbel niet letterlijk moet nemen (zoals veel protestanten dat overigens wel doen omdat ze het gezag van de Paus niet erkennen ) ligt hem natuurlijk in het feit dat de Paus vertegenwoordiger is van God op aarde.

Hij kan de regels definieren voor god, om u nu een idee te geven tot wat dan kan leiden, moet je de steengoede film van Kevin Smith Dogma maar eens gaan bekijken, het kan zijn dat u nu zegt, vooze comedie, het gaat hem echter over de achterligende gedachte die je daar uit moet halen die het zo geniaal maakt.

Als ge eens een twee tal uurtjes tijd hebt, zeker doen. Het vat uren saaie godsdienstles samen.
Oud 12 oktober 2011, 11:59   #32
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Waarom niet? Hoe zou je hem anders moeten nemen, semi-letterlijk? Half en half? Hier en daar een mooie passage meenemen en de minder mooie voor het gemak maar links laten liggen? Dat is volgens mij niet de bedoeling, maar is ook precies de reden waarom het geloof zich de laatste 100 jaar overeind heeft kunnen houden : met veel kunst en vliegwerk.
Oud 12 oktober 2011, 12:09   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Hoe zou je hem anders moeten nemen, semi-letterlijk? Half en half? Hier en daar een mooie passage meenemen en de minder mooie voor het gemak maar links laten liggen? Dat is volgens mij niet de bedoeling, maar is ook precies de reden waarom het geloof zich de laatste 100 jaar overeind heeft kunnen houden : met veel kunst en vliegwerk.
De bijbel zoals jij die nu kent is ook een remix, van een remix van een remix...

Ik zou er eigenlijk wel het origineel eens tegen willen leggen, dat moet heel confronterend zijn als je het mij vraagt...
Oud 12 oktober 2011, 12:15   #34
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De bijbel zoals jij die nu kent is ook een remix, van een remix van een remix...

Ik zou er eigenlijk wel het origineel eens tegen willen leggen, dat moet heel confronterend zijn als je het mij vraagt...
Wordt om die reden ook niet het Oude Testament vandaag de dag amper nog uit de kast gehaald?
Oud 12 oktober 2011, 12:25   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt om die reden ook niet het Oude Testament vandaag de dag amper nog uit de kast gehaald?
Het oude testament is het gedeelte waarop de Joodse godsdienst grotendeels is gebaseerd, dat is het meest originele deel.

Het is het nieuwe testament waar ze serieus in gesnoeid en gesneden hebben...

en waar een heleboel voor de kerk "valse" profeten aan geschreven hebben...

alleen over de kindsheid van Jezus bestaan verschillende versies, zelf Arabische versies, die niet in de officieele gids zijn opgenomen.

De dode zee rollen, allemaal nieuw testament, Het verhaal van Judas, allemaal nieuw testament.
Oud 12 oktober 2011, 12:55   #36
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Christus was de eerste PvdA-er.
Hielp de armen en gehandicapten. Joeg de kooplui uit de tempel. Op het ogenblik dat zijn gehoor het grootst werd, is hij gedood. Trouwens in het echte oude testament, vind je het volledige programma van de PvdA terug.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 12:59   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Christus was de eerste PvdA-er.
Hielp de armen en gehandicapten. Joeg de kooplui uit de tempel. Op het ogenblik dat zijn gehoor het grootst werd, is hij gedood. Trouwens in het echte oude testament, vind je het volledige programma van de PvdA terug.
Jezus en de 12 PVDAers dus?
Oud 12 oktober 2011, 13:00   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

The best of Jesus ?
Oud 12 oktober 2011, 13:05   #39
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jezus en de 12 PVDAers dus?
Hij heeft nog altijd meer volgelingen dan Bartje.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 13:07   #40
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hij heeft nog altijd meer volgelingen dan Bartje.
Zou best kunnen. Maar hij sprak waarschijnlijk zo goed geen latijn gelijk Bart.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 oktober 2011 om 13:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be