Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 oktober 2011, 16:41   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Met bron bedoel ik wel geen citaat van Wikipedia, wel een werk waarin verwezen wordt naar dat document.
Er staat een bron bij Einstein.

^ Letter to Jean-Joseph Raikem, 1832.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 13 oktober 2011, 17:05   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat ik dan weer pathetisch vind is dat uitgerekend de 3 Vlaamse 'democratische' partijen die bij de laatste verkiezingen stemmen (en kamerzetels) VERLOREN de bruine regering Di Rupo I op poten helpen zetten, terwijl de 2 Vlaamse 'democratische' partijen die stemmen en kamerzetels WONNEN nu in de oppositie zullen mogen toekijken.

Het is best mogelijk dat de beschrijving 'onnozel' kan worden gebruikt voor al wie dáár NIET over struikelt.

Ik ga voor alle zekerheid snel even enkele woordenboeken raadplegen.
Dat zou allemaal waar zijn ware het niet dat een van die oppositiepartijen eigenlijk in de praktijk ook een regeringspartij zal zijn die voor de parlementaire meerderheid zorgt.

De grootste onnozelaars van allemaal zijn degenen die volgende verkiezingen nog op die partij zullen stemmen.
Pelgrim is offline  
Oud 13 oktober 2011, 17:10   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
[Belgicistische modus] Frietkot Bart is zelf langs de kant gaan staan en begint nu te roepen. Praat na de vaak Bart. Je kans is verkeken. Ga maar naar het frietkot[/Belgicistische modus]
Vermits u het zelf zegt, hoef ik het niet eens te herhalen.
Het Oosten is offline  
Oud 13 oktober 2011, 17:29   #24
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze is wel origineel om het democratisch deficit goed te praten. Uiteraard niet valabel, maar wel origineel.

Als er morgen een wet gestemd moet worden, kunnen we even goed zeggen dat 49% ook goed is. En als 49% goed is, waarom dan niet meteen ook 48% hé.
als 1900 'ruim duizend' is kan een minderheid ook wel afgerond een meerderheid zijn. Kwestie van je eigen dimensie kiezen.
Hollander is offline  
Oud 13 oktober 2011, 17:53   #25
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Belgicistische modus] Frietkot Bart is zelf langs de kant gaan staan en begint nu te roepen. Praat na de vaak Bart. Je kans is verkeken. Ga maar naar het frietkot[/Belgicistische modus]
Net zoals de 6 er nu de Groen! en Ecolo afgereden hebben, hebben die 6 van in het begin gecomploteerd om de N-VA er af te rijden. Zolang N-VA meedeed, alle voorstellen tot akkoorden afkeuren. Dat was hun strategie.
Oud 13 oktober 2011, 18:55   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vermits u het zelf zegt, hoef ik het niet eens te herhalen.
Vreemd, je hebt het nochtans al een keer of 1000 gezegd. Ik zou gedacht hebben dat je het ook nu niet zou nalaten om in herhaling te vallen. Maar geen nood, er komt wel een volgende keer waar je je mantra en enige "argument" ten berde kan brengen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 13 oktober 2011, 19:02   #27
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Had VLD, CD en V, en SPA hadden zij zich geschaard achter de NVA

Dan hadden de Vlamingen "een zware vette vis" binnengehaald

Een doorgedreven staatshervorming, een ware copernicaanse omwenteling,

stoppen van de verfransing,

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat Bart Dewever van Belgie een zeer goed land kon maken,

Moest Bart De Wever aan de macht gekomen zijn, dan had hij waarschijnlijk komaf gemak eens en voor altijd voor de surrealistische taferelen die Belgie rijk zijn zoals: massale fraude, gestoorde immigratie met talloze achterpoortjes, zware criminaliteit, stoppen van de verfransing, verrijking van Wallonie en wakkerschudden van de Walen uit hun winterslaap en eindelijk de Walen laten werken voor de Vlamingen

Besparing van miljarden en miljarden euro's door ontvetting van het staatsapparaat

Moesten de Vlamingen met SPA, VLD, Groen, en CD&V, hadden zij één Vlaamse front gevormd zoals de Franstaligen, dan had je een ware confederale staat

Vind je dat misschien normaal dat een Waal die verkozen is door Walen ineens gaat regeren over Vlaanderen? Dat is GEEN DEMOCRATIE DAT NO WAY HOSAY
Moor is offline  
Oud 13 oktober 2011, 19:05   #28
Moor
Gouverneur

Standaard

Er is teveel van het Romaanse inbreng, de Romaanse volkeren zoals de Fransen, Spanjaarden en Italianen hebben bewezen dat zij de economie niet goed bedrijven

Maar de Duitsers, Nederlanders en andere Germaanse volkeren zoals de Noren, Denen hebben bewezen dat zij hun job goed doet

Dus ik pleit voor meer Germaanse inbreng in dit land, anders is het gedaan met dit land
Moor is offline  
Oud 13 oktober 2011, 19:07   #29
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat ik dan weer pathetisch vind is dat uitgerekend de 3 Vlaamse 'democratische' partijen die bij de laatste verkiezingen stemmen (en kamerzetels) VERLOREN de bruine regering Di Rupo I op poten helpen zetten, terwijl de 2 Vlaamse 'democratische' partijen die stemmen en kamerzetels WONNEN nu in de oppositie zullen mogen toekijken.

Het is best mogelijk dat de beschrijving 'onnozel' kan worden gebruikt voor al wie dáár NIET over struikelt.

Dit noemt men Belgische Surrealisme, Absurdistan, ONLY IN BELGIUM, Bananenrepubliek

En eerlijk gezegd ik kan niet kijken op de smoel van Wouter Beke, Caroline Gennez en De Croo en Van Besien, hun schijnheilige glimlach, echte verraders zijn het
Moor is offline  
Oud 13 oktober 2011, 19:18   #30
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Franstaligen zijn te dom en te onwillig om iets te begrijpen! En nu weer schelden en mensen voor racist uitschelden! De huid wordt met de seconde dikker!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 13 oktober 2011 om 19:19.
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 oktober 2011, 20:33   #31
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Dit noemt men Belgische Surrealisme, Absurdistan, ONLY IN BELGIUM, Bananenrepubliek

En eerlijk gezegd ik kan niet kijken op de smoel van Wouter Beke, Caroline Gennez en De Croo en Van Besien, hun schijnheilige glimlach, echte verraders zijn het
Moorke, Vlaamser dan dat maken ze ze niet meer.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 oktober 2011, 20:45   #32
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Moorke, Vlaamser dan dat maken ze ze niet meer.

Moor is offline  
Oud 13 oktober 2011, 20:46   #33
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zij zullen hun verdiende loon wel krijgen bij de volgende verkiezingen.
matthias999 is offline  
Oud 13 oktober 2011, 21:00   #34
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zij zullen hun verdiende loon wel krijgen bij de volgende verkiezingen.
jullie halen nooit 50% eeuwige loosers flaminganten
HOUZEE ! is offline  
Oud 13 oktober 2011, 21:01   #35
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
jullie halen nooit 50% eeuwige loosers flaminganten
En jullie zielige belgicistjes zullen nooit meer aan 2/3de meerderheid geraken.
matthias999 is offline  
Oud 13 oktober 2011, 21:04   #36
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
En jullie zielige belgicistjes zullen nooit meer aan 2/3de meerderheid geraken.
Et alors? De staatshervormingen zijn gepasseerd, dus waarom zouden wij nog 2/3 nodig hebben? Ik durf uw geponeerde stelling overigens te betwijfelen
HOUZEE ! is offline  
Oud 13 oktober 2011, 21:06   #37
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Et alors? De staatshervormingen zijn gepasseerd, dus waarom zouden wij nog 2/3 nodig hebben? Ik durf uw geponeerde stelling overigens te betwijfelen
Deze 6de staatshervorming zal niet de laatste zijn. (hebben jou vriendjes uit vld en cd&v zelf gezegd)
matthias999 is offline  
Oud 13 oktober 2011, 22:21   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze 6de staatshervorming zal niet de laatste zijn. (hebben jou vriendjes uit vld en cd&v zelf gezegd)
Bij de volgende staatshervorming zal de Brusselse Metropolitane Gemeenschap effectieve bevoegdheden krijgen.

De zevende staatshervorming wordt die waarbij we Vlaams-Brabant kwijt zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 13 oktober 2011, 22:57   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk djimi,omdat belgie een particratie is,is zulks hier mogelijk...

Tegen de volgende verkiezing gaan die drie partijen waarschijnlijk een kartel met elkaar moeten aangaan uit schrik dat ze géén van allen op eigen kracht nog over de kiesdrempel gaan geraken
Svennies is offline  
Oud 13 oktober 2011, 23:34   #40
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... VLD, CD en V, en SPA hadden zij zich geschaard achter de NVA.
Dan hadden de Vlamingen "een zware vette vis" binnengehaald
Een doorgedreven staatshervorming, een ware copernicaanse omwenteling,
...
Ik vrees, dat dit door onderhandelingen met de franstaligen niet zo zou zijn uitgedraaid. Deze laatsten zouden in geen geval toegegeven hebben. Waarom zouden zij, het status quo leverde hen immers miljarden op? Bovendien hadden zij nog uitzicht op meer.

Het enige alternatief had geweest, dat de door u vernoemde Vlaamse politieke partijen gezamenlijk een scenario �* la Senelle (zie Wiki voor uitleg) georganiseerd hadden. Een autonomieverklaring van Vlaanderen als gewest binnen België zonder verzaking aan haar bestaande rechten binnen de gemeenschappelijke hoofdstedelijke regio, had de tegenpartij gedwongen kleur te bekennen. De franstaligen hadden dan moeten kiezen tussen verantwoordelijke federale loyauteit (met transparante solidariteit) of onafhankelijkheid (zonder geld = failliet).

Tot een dergelijk scenario waren de Vlaamse partijen wellicht met uitzondering van de N-VA niet bereid. Daarom gaan we nu weer verder met het onevenwichtige loodgieterswerk, dat nieuwe privileges en transfers behelst ten voordele van de franstaligen en enkele 'borrelnootjes' voor de Vlamingen.
fcal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be