Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 17:10   #21
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Weyts komt nog niet aan de hielen van Dewever. Nope. Het gat tussen Dewever en de rest van de partij is veel te groot om Dewever te laten opstappen als voorzitter om Antwerpen te gaan besturen. Ik geloof dan ook absoluut niet dat ie dat zal doen. Hij zal zo lang mogelijk wachten om dat bekend te maken en zal misschien op de tweede plaats staan en mee campagne voeren al ware ie lijstrekker maar burgemeester zal ie volgens mij niet worden.
Het gat tussen Dewever en de andere Vlaamse partijvoorzitters is zelfs nog groter. Decroo, Van Besien en Gennez reiken niet tot zijn knieën en kunnen zelfs de vergelijking met de andere kopstukken van de N-VA niet aan. Beke en Valkeniers zijn van het niveau van deze laatste. Tja niet iedereen is een geboren staatsman. Tot 2014-2015 mag ik hopen dat hij zijn partij en daarmee Vlaanderen weet te loodsen tot voldoende autonomie (verantwoordelijk federalisme van het 'Zwitserse' type) en zo dit niet mogelijk is tot onafhankelijkheid.
fcal is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:16   #22
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar ik zal ze anders stellen:
Als de nationalisten in het Antwerpse schepencollege in de meerderheid zijn waarom is er dan geen nationalist burgemeester?
Peilingen voor 2012 voorspellen in A'pen een absolute meerderheid voor vlaams nationalisten.

Wat is jou probleem?
Ambiorix1 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:19   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is Elio ook burgemeester van Mons én partijvoorzitter.
Juist maar hij laat zich vervangen. Gaat men de grootste stad van Vlaanderen (en van België) laten besturen door een handpop van Dewever? Lijkt me niet bepaald een sterk signaal naar de kiezers. Di Rupo doet het ook in Bergen dus waarom zou ik het niet doen. Wat we zelf doen doen we zoals Di Rupo.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 oktober 2011 om 17:21.
solidarnosc is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:24   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.

Indien hij dan de burgemeestersjerp opneemt, moet hij dan het voorzitterschap van N-VA afstaan?

Dat zou het einde betekenen voor N-VA...
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:36   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Bart De Wever is toch bezig aan zijn laatste termijn als voorzitter van de partij.
Althans volgens de statuten van de N-VA kan & mag hij zich niet meer als kandidaat opgeven. Weer een bewijs van standvastigheid natuurlijk
Qua concrete en feitelijke politieke resultaten is het maar een schrale bedoening geworden met De Wever. Hij heeft helemaal niets ingelost van wat de kiezers van hem verwachtten. Dat hebben andere partijen in zijn plaats gedaan.

Misschien is het inderdaad beter dat hij burgemeester van Antwerpen wordt. Alhoewel dit absoluut geen gewonnen zaak is … Patrick .Janssens is een harde noot te kraken. En moest hij als burgemeester zoveel resultaten halen voor 't Stad als in de recente onderhandelingen, dan wordt het triestige tijd voor de Signoren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 17:41.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:39   #26
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Qua concrete en feitelijke politieke resultaten is het maar een schrale bedoening geworden met De Wever. Hij heeft helemaal niets ingelost van wat de kiezers van hem verwachtten. Dat hebben andere partijen in zijn plaats gedaan.

Misschien is het inderdaad beter dat hij burgemeester van Antwerpen wordt. Alhoewel dit absoluut nog niet een gewonnen zaak is … Patrick .Janssens is een harde noot te kraken. En moest hij als burgemeester zoveel resultaten halen voor 't Stad als in de recente onderhandelingen, dan wordt het triestige tijd voor de Signoren.
uwe radio kent maar een liedje en das maar kappen en kappen op de Wever,slaap jij nog s'nachts...
Brakelaar is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:42   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
uwe radio kent maar een liedje en das maar kappen en kappen op de Wever,slaap jij nog s'nachts...

U doet toch altijd het tegenovergestelde? U zingt constant de lof over De Wever. Uw radio speelt ook altijd hetzelfde deuntje? Maar ik zeg daar nooit iets over.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 17:46.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:46   #28
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet toch altijd het tegenovergestelde? Uw radio speelt ook altijd hetzelfde deuntje? Maar ik zeg daar nooit iets over.
Jij zou het toch ook nooit leuk vinden moesten we altijd maar blijven kappen op die 4 onbekwame prutsers die vlaanderen hebben verkocht voor een appel en een ei??

Als jij Bart De Wever niet moet hebben, dat is jou keuze maar dan moet je daar niet over blijven zeuren.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 14 oktober 2011 om 17:47.
matthias999 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:46   #29
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Misschien is het inderdaad beter dat hij burgemeester van Antwerpen wordt. Alhoewel dit absoluut geen gewonnen zaak is … Patrick .Janssens is een harde noot te kraken. En moest hij als burgemeester zoveel resultaten halen voor 't Stad als in de recente onderhandelingen, dan wordt het triestige tijd voor de Signoren.
Wat zouden de andere partijen zonder hem gedaan hebben?
Welke akkoordjes zouden we zonder hem gehad hebben? U weet toch dat de linkse 'Vlaamse' partijen al na dag 3 vonden dat er genoeg op tafel lag om een regering te vormen?
freelancer is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:48   #30
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Jij zou het toch ook nooit leuk vinden moesten we altijd maar blijven kappen op die 4 onbekwame prutsers die vlaanderen hebben verkocht voor een appel en een ei??
U vergist zich. Dat is nu precies hetgeen uw geestesgenoten constant doen. Maar ik verwijt hen dat niet. Ze doen maar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 17:51.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:48   #31
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:

Dank zij de persoon waar jij het toch zo moeilijk mee hebt, zitten de traditio's in een stevige dwangbuis. Veel ruimte om zoals vanouds onozel te doen, hebben ze niet.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 14 oktober 2011 om 17:49.
Ambiorix1 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:50   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent er dus van overtuigd dat het nu afgesloten compromis beantwoordt aan de wensen van de Vlaamse kiezer in het algemeen en van die van N-VA in het bijzonder. Ik vrees dat u zich schromelijk vergist system.
Oud 14 oktober 2011, 17:53   #33
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U bent er dus van overtuigd dat het nu afgesloten compromis beantwoordt aan de wensen van de Vlaamse kiezer in het algemeen en van die van N-VA in het bijzonder. Ik vrees dat u zich schromelijk vergist system.
Als u dat zegt maak ik mij zeker niet ongerust .
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:54   #34
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet toch altijd het tegenovergestelde? U zingt constant de lof over De Wever. Uw radio speelt ook altijd hetzelfde deuntje? Maar ik zeg daar nooit iets over.
En waar zing ik dat deuntje dan...?
Brakelaar is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:54   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Dank zij de persoon waar jij het toch zo moeilijk mee hebt, zitten de traditio's in een stevige dwangbuis. Veel ruimte om zoals vanouds onozel te doen, hebben ze niet.
Moest ik nu Quercus zijn, dan zou u in de hoek moeten staan.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:57   #36
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het zou me ten zeerste verbazen mocht Dewever kandidaat burgemeester worden.
Hij zegt zelf kandidaat burgemeester te zijn.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:58   #37
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het siert je dat je over het inhoudelijke dan toch volledig akkoord bent.
Ambiorix1 is offline  
Oud 14 oktober 2011, 17:59   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij nu alle reden hebt om bescheiden te zijn system. Alhoewel dat voor u natuurlijk uiterst moeilijk is. Maar kom, met een beetje inspanning lukt dat wel.
Oud 14 oktober 2011, 18:03   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
En waar zing ik dat deuntje dan...?

O ik geef u een van uw talrijke prozastukjes in ie zin:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar
wanneer komen ze met die teksten nu....volgens de blauwe smurf alexander moesten die er al geweest zijn...
ze maken zichzelf maar wat blaaskens wijs heb ik de indruk...
Mijn gedacht..
Gesnopen nu?

Achteraf blijkt bovendien dat u zichzelf wat blaaskens hebt wijsgemaakt...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 18:06.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 18:05   #40
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.

Indien hij dan de burgemeestersjerp opneemt, moet hij dan het voorzitterschap van N-VA afstaan?

Dat zou het einde betekenen voor N-VA...
Het NV-A zo passé

(een reply in de geest van het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle weekend)

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 oktober 2011 om 18:10.
4x10E6 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be