Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 08:14   #21
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Hou jij ze arm zei de paus tegen de koning, zal ik ze dom houden...
Nochtans is het Katholiek onderwijs stukken beter dan het gemeenschapsonderwijs.
Oud 15 oktober 2011, 08:37   #22
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Nochtans is het Katholiek onderwijs stukken beter dan het gemeenschapsonderwijs.
Blijft dat Marx op één punt overduidelijk gelijk had, en dat punt was zijn omschrijving van wat religie werkelijk is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 15 oktober 2011, 08:55   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge weet toch wat het woord betekent?
Bij mijn weten beslist in een representatieve democratie (België) de meerderheid van de vertegenwoordigers. Welke taal of talen die meerderheid spreekt is van geen belang.
pajoske is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:13   #24
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten beslist in een representatieve democratie (België) de meerderheid van de vertegenwoordigers. Welke taal of talen die meerderheid spreekt is van geen belang.
Oh ja? Wat met grondwetswijzigingen? Wat met de alarmbelprocedures en belangenconflicten waardoor de Vlamingen BHV niet éénzijdig kunnen splitsen? Is dat een representatieve democratie? Neen. Nous sommes tous des Belges, behalve wanneer de Franse voorrechten gelden.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 15 oktober 2011 om 10:14.
Nebur is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:27   #25
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ocharme toch, 7 miljoen Noord-Belgen zwichten onder het juk van 3 miljoen Zuid-Belgen en dit terwijl ze dan nog eens in de rijkste regio wonen. Zo'n volk verdient inderdaad geen onafhankelijkheid.
Alsof je zelf niet weet wat 180 jaar Belgitude in de psyche van de Vlamingen aangericht heeft.
SDG is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:37   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Waarbij regimepartijen een loopje nemen met de democratie, een vlaamse minderheidsregering installeren.

Bent u zo getraumatiseert dat u maar laat begaan? Of zijn het typische kenmerken van een vlaming om laf en als voetveeg te dienen?

Gaarne uw mening.
Ik voel me helemaal niet vernederd. Het geen volmaakt compromis, maar toch al een goede stap vooruit.

Maar pruilers en grientjes van een bepaalde soort voelen zich al vlug verongelijkt. Ze jeremiëren de godganse dag en , eilaas, ze houden meer van zeggen dan van doen.

Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2011 om 10:37.
system is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:47   #27
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
en , eilaas, ze houden meer van zeggen dan van doen.
zegt de man met 36000 postings op een internet forum
Oud 15 oktober 2011, 10:48   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik voel me helemaal niet vernederd. Het geen volmaakt compromis, maar toch al een goede stap vooruit.

Maar pruilers en grientjes van een bepaalde soort voelen zich al vlug verongelijkt. Ze jeremiëren de godganse dag en , eilaas, ze houden meer van zeggen dan van doen.
Citaat:
“Natuurlijk stappen wij niet in een federale regering zonder een Vlaamse meerderheid”, aldus toenmalig CD&V-voorzitter Marianne Thyssen (DM, 07/06/2010).
Ook Open Vld-voorzitter Alexander De Croo was duidelijk: “Daar bestaat geen discussie over.” (DS, 07/06/2010) Hij voegde daar toen een vraag aan toe, die vandaag wel bijzonder relevant blijkt: “Belooft De Wever ook om geen linkse regering op de been te helpen die de belastingen verhoogt in plaats van te bezuinigen?” (DS, 07/06/2010). Vandaag stellen wij als N-VA diezelfde vraag opnieuw aan de Open Vld-voorzitter.
We citeren tot slot een recenter citaat van Vincent Van Quickenborne (Open Vld): “Een regering met de drie traditionele partijen heeft aan Vlaamse kant geen meerderheid. Het zou dus al om een quadripartite moeten gaan. Het is immers uitgesloten een regering te vormen zonder een Vlaamse meerderheid. En daar zit echt niemand op te wachten.” (DM, 21/04/2011)
als je daar je bedenkingen bij hebt, dan ben je natuurlijk een pruiler en een griener...
Oud 15 oktober 2011, 10:49   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
zegt de man met 36000 postings op een internet forum
En? Iets op tegen? Wees maar blij dat er nog zo'n mensen op het forum zijn. Want anders bestaat het forum uit mensen die mekaar de hele tijd gelijk geven.
system is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:52   #30
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En? Iets op tegen? Wees maar blij dat er nog zo'n mensen op het forum zijn. Want anders bestaat het forum uit mensen die mekaar de hele tijd gelijk geven.
Helemaal niks op tegen. Maar als u over een hele groep mag zeggen dat het "zeggers maar geen doeners zijn", waarom zou ik het dan niet mogen zeggen over 1 individu?
Oud 15 oktober 2011, 10:52   #31
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zoek eerst eens op wat een democratie is.
Zoek het zelf eerst maar eens op en kijk dan naar onze grondwet.
stuyckp is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:53   #32
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is in ieder geval wat de N-VA in de Vlaamse regering van plan is om te doen.
Dat zult ge misschien hopen maar dat gaat niet het geval zijn.
stuyckp is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:54   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Hoeveel voorkeurstemmen moet een Vlaams politicus halen om federaal in de oppositie te belanden?

a) meer dan 200.000
b) meer dan 500.000
c) meer dan 700.000
d, dat is van geen belang
stuyckp is offline  
Oud 15 oktober 2011, 10:57   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Helemaal niks op tegen. Maar als u over een hele groep mag zeggen dat het "zeggers maar geen doeners zijn", waarom zou ik het dan niet mogen zeggen over 1 individu?
Ja luister eens. Indien het aan de NVA had gelegen dan was BHV nog steeds niet gesplitst! Want die partij zou dan weer dit, en dan weer dat aan te merken hebben gehad. En dan waren we geen stap vooruit gekomen. Zo bedrijft men geen politiek. Politiek bedrijven is akkoorden sluiten. Akkoorden die compromissen zijn en dus niet volmaakt.

Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2011 om 11:11.
system is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:05   #35
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja luister eens. Indien het aan de NVA had gelegen dan was BHV nog steeds niet gesplitst! Want die partij zou dan weet dit, en dan weer dat aan te merken hebben gehad. En dan waren we geen stap vooruit gekomen. Zo bedrijft men geen politiek. Politiek bedrijven is akkoorden sluiten. Akkoorden die compromissen zijn en dus niet volmaakt.
Dan is het natuurlijk niet meer dan logisch dat iemand die het eens over een hele andere boeg wil gooien die kans niet gegeven zal worden

De akkoorden, of zoals U wil compromissen, die nu afgesloten worden zijn, naar mijn mening, niet meer dan pleisters op een etterende wonde. Zolang men op die manier politiek blijft bedrijven, blijft mijn ijveren voor een status-quo en niet voor een hervorming ten gronde.
HRobin is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:06   #36
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Waarbij regimepartijen een loopje nemen met de democratie, een vlaamse minderheidsregering installeren.
Och ja, Groen en Ecolo zijn eigenlijk 1 partij, en het is nu niet alsof met Groen erbij de Vlaamse belangen beter gaan behartigd worden, integendeel.

Citaat:
Bent u zo getraumatiseert dat u maar laat begaan? Of zijn het typische kenmerken van een vlaming om laf en als voetveeg te dienen?

Gaarne uw mening.
Oud 15 oktober 2011, 11:07   #37
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system/Het Oosten Bekijk bericht
Ja luister eens. Indien het aan de NVA had gelegen dan was BHV nog steeds niet gesplitst! Want die partij zou dan weet dit, en dan weer dat aan te merken hebben gehad. En dan waren we geen stap vooruit gekomen. Zo bedrijft men geen politiek. Politiek bedrijven is akkoorden sluiten. Akkoorden die compromissen zijn en dus niet volmaakt.
Nochtans, was Bart De Wever de eerste (en enige) die moedig genoeg was om een compromis-nota uit te brengen, na het getreuzel van preformateur Di Rupo, die vanaf het begin niet wou meegaan in de belangrijkste partijpunten van N-VA. Alleen al het feit dat Di Rupo in het begin geen formateur wou worden, maar enkel preformateur.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:09   #38
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is het nu al wel ofwat? Je vergeet dat men tijdens de regeerperiode deze gesloten akkoorden allemaal moet proberen waar te maken. Er zijn al negatieve geluiden van alle kanten te horen van misnoegde ambtenaren. Kijk maar bv naar luc Hennart, voorzitter van de brusselse rechtbank die de splitsing van het gerechtelijk arrondissement bhv nefast vind.

Luc Hennart:
Citaat:
De splitsing van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde en de verdeelsleutel die daarbij is afgesproken voor het aantal Franstalige en Nederlandstalige rechters in Brussel, is nefast voor de efficiënte en snelle werking van justitie. Dat zegt Luc Hennart, de voorzitter van de Brusselse rechtbank van eerste aanleg.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111013_237

Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 oktober 2011 om 11:11.
matthias999 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:10   #39
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Nochtans, was Bart De Wever de eerste (en enige) die moedig genoeg was om een compromis-nota uit te brengen, na het getreuzel van preformateur Di Rupo, die vanaf het begin niet wou meegaan in de belangrijkste partijpunten van N-VA. Alleen al het feit dat Di Rupo in het begin geen formateur wou worden, maar enkel preformateur.
Dat doet toch allemaal niet meer ter zake?
BDW is weggelopen van de onderhandelingen en daarmee basta, al de rest is niet meer van tel
HRobin is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:19   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dan is het natuurlijk niet meer dan logisch dat iemand die het eens over een hele andere boeg wil gooien die kans niet gegeven zal worden

De akkoorden, of zoals U wil compromissen, die nu afgesloten worden zijn, naar mijn mening, niet meer dan pleisters op een etterende wonde. Zolang men op die manier politiek blijft bedrijven, blijft mijn ijveren voor een status-quo en niet voor een hervorming ten gronde.
Een volmaakt compromis bestaat alleen in de hoofden van naïevelingen.

En zeker wanneer partijen akkoorden moeten sluiten over dingen waar ze in feite vaak diametraal tegenover mekaar staan. Herinner u het gezegde van de Franstaligen: 'on est demandeur de rien'. Wel, deze keer hebben wij duidelijk gemaakt dat wij wel 'demandeurs' waren en hebben we, zeker op communautair vlak, maar ook op het vlak van de responsabilisering, onze eisen weten af te dwingen.

En wat uw 'status-quo' betreft. Niets doen, er vanonder trekken, de deur dichtslaan, zoals de NVA dit deed, d�*t is pas 'status-quo'.

Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2011 om 11:21.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be