![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De Wever hield goed stand tegenover de slagen onder de gordel, een taktiek waar hij zich niet mee inliet. Perceptie mijn beste ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Als De Wever nog veel van die zogenaamde 'plaagstootjes' in de toekomst zal moeten incasseren, dan komt hij niet meer eens opdagen in de studio van de VRT. Want zo kennen wel hem wel: gaan lopen als het hem te moeilijk wordt, doet ie maar al te graag.
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Miguelito : 16 oktober 2011 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Wat mij vooral opviel was dat BDW de nota van DiRupo beter noemde dan het huidige akkoord. Ik heb nooit begrepen waarom NV-A niet verder wilde onderhandelen over die nota.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eventjes de tegenstanderen taxeren, meer niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Je bedoelt waarschijnlijk Nota Vande Lanotte? Dit heeft BDW uitgelegd. Op deze nota wou N-VA "ja maar" zeggen, maar na het afschieten van CD&V, zijn ze hierin gevolgd met een "neen tenzij". Dit om het Vlaamse front te steunen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 16 oktober 2011 om 16:40. |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alhoewel...Een écht debat is het niet, daarvoor is het veel te kort. Ook zeer opvallend : kleine Tobback, zoon van het ander groot bakkes, kreeg alweer het laatste woord, typisch VRT. Bij onze Waalse broeders RTBF en RTL wordt bijna een vol uur uitgetrokken op zondagmiddag. Ruime gelegenheid voor woord en wederwoord. En je hoort bovendien hoe de franstaligen écht over ons denken. Allemaal zeer leerrijk. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Juist ja. U gaat zeker vaak op bezoek in fantasialand.
Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2011 om 16:44. |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Mag ik vriendelijk verzoeken om system te negeren? Geen enkel topic kan hij met rust laten met zijn gespam van "N-VA de berg af", "N-VA de leugenaars",... Jullie keus om er voort op te gaan maar gezien hij zowel argumentatie als objectieve bronnen negeert noem ik zijn "bijdrages" niet direct constructief. Kunen we terug OT gaan? Ik heb het nog niet helemaal bekeken maar ik vind het "opmerkelijk" dat de "regeringspartijen" nog steeds verklaringen afleggen die al vaak weerlegd zijn zonder een degelijke verklaring waarom opmerkingen zoals de onrealistische groeinorm v/d belastingsinkomsten niet tellen.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, klopt. Heb nog eens gekeken. Ik had dat verkeerd begrepen.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2011 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat was toch wat wishful thinking van u vrees ik. De enige die klop gekregen heeft is Beke. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat u verheugd bent door de komst van kleine Tobback na de talloze succesoptredens van het orakel van Mechelen. Zo'n grote bek is altijd zeer amusant in debatten. Een soort van belgicistische Filip De Winter.
|
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Weer een typisch voorbeelde waarom ik je te negeren vind system. Je maakt hier ongegronde aannames zonder de inhoud te weerleggen. Als een partij iets goed doet zal ik dit toegeven en de N-VA is niet heilig. Kritiek mag zeker maar "N-VA 0/10", "N-VA berg af", "Frietzak bart" en dergelijke kan ik nu niet serieus nemen. Kan je me bijvoorbeeld even aantonen hoe een groeinorm van de belastingen plaatsen op 5,1% realistisch is? De tijd heeft hier een andere mening over of is dat nu ook al een N-VA bolwerk?
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijke "discussies" hebben geen zin,jammer dat BDW dat niet inzag..
Om Urbanus te parafraseren "Zijle vinnen van nie,ik ik vind van wel,Yvonneke is mooi,en Yvonneke is wel".... N-VA speelt geen rol in DIT verhaal.....maar heeft binnenkort alle gelegenheid om de machtsbasis in Vlaanderen verder uit te bouwen....ten koste van CD&V/O-VLD...het nieuwe kartel in aanmaak... Laatst gewijzigd door kelt : 16 oktober 2011 om 17:08. |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een of andere reden spartelt Groen! niet echt tegen. Ze gaan een beetje huilen in een hoekje ("het is niet sympathiek dat men er ons uit gooit"). Van Besien had samen met De Wever het triumviraat De Croo-Tobback-Beke naar de afgrond moeten torpederen. De Wever vond ik (zoals zo vaak) uitermate sterk. Wanneer hij met sterke argumenten kwam, hoorde we steeds weer hetzelfde aan de overkant: "Niettes. Voor een akkoord te maken moet je trouwens onderhandelen, en dat heb jij niet gedaan" Maar inhoudelijke argumenten om de analyses van De Wever te weerleggen zijn er op dat half uur niet gekomen. En als het nu niet kwam, dan komt het nooit. Gevolg: We zijn gesjost, en De Croo, Beke en Tobback weten het maar al te goed. |
|
![]() |