Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 16:23   #21
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
De enigste keer dat De Wever niet mocht repliceren. Maar dat was eigenlijk niet echt nodig, want het waren populistische leugens van Tobback junior.
Begint u weer te janken?
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:24   #22
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Een moment-opname meer niet.
't Is natuurlijk veel gemakkelijker om met drie het op te nemen tegen één tegenstander.
Voor zover ik het mij herinner ging het om een repliek van Tobback op het gehaspel van De Wever. Niks met drieën dus.
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:26   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
U weet het dan ook altijd zoveel beter dan alle anderen...
Ik zeg dat niet. U zegt het.
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:26   #24
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor zover ik het mij herinner ging het om een repliek van Tobback op het gehaspel van De Wever. Niks met drieën dus.
Als U het zich niet goed kan herinneren, zal het ook niet zo gebeurd zijn

De Wever hield goed stand tegenover de slagen onder de gordel, een taktiek waar hij zich niet mee inliet.
Perceptie mijn beste
HRobin is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:29   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een plaagstootje, meer niet
Als De Wever nog veel van die zogenaamde 'plaagstootjes' in de toekomst zal moeten incasseren, dan komt hij niet meer eens opdagen in de studio van de VRT. Want zo kennen wel hem wel: gaan lopen als het hem te moeilijk wordt, doet ie maar al te graag.
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:30   #26
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ge maar eens goed luisteren hoe Bruno Tobback De Wever afmaakt. Olijke Bart zal het niet onder de markt hebben met die knaap. Zeg dat ik het gezegd heb. En di Rupo maar evenmin.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 16 oktober 2011 om 16:30.
Miguelito is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:32   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wat mij vooral opviel was dat BDW de nota van DiRupo beter noemde dan het huidige akkoord. Ik heb nooit begrepen waarom NV-A niet verder wilde onderhandelen over die nota.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:32   #28
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als De Wever nog veel van die zogenaamde 'plaagstootjes' in de toekomst zal moeten incasseren, dan komt hij niet meer eens opdagen in de studio van de VRT. Want zo kennen wel hem wel: gaan lopen als het hem te moeilijk wordt, doet ie maar al te graag.
Hij kan incasseren en heeft er geen probleem mee, net alsof er een vliegje op zijn hand kwam zitten.
Eventjes de tegenstanderen taxeren, meer niet
HRobin is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:39   #29
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat mij vooral opviel was dat BDW de nota van DiRupo beter noemde dan het huidige akkoord. Ik heb nooit begrepen waarom NV-A niet verder wilde onderhandelen over die nota.
Je bedoelt waarschijnlijk Nota Vande Lanotte? Dit heeft BDW uitgelegd. Op deze nota wou N-VA "ja maar" zeggen, maar na het afschieten van CD&V, zijn ze hierin gevolgd met een "neen tenzij". Dit om het Vlaamse front te steunen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 16 oktober 2011 om 16:40.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:43   #30
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De Croo en Beke waren ronduit zwak en Tobback doet het veel beter dan Gennez vroeger, maar De Wever kan je nog steeds niet kloppen. Wat mij vooral bijblijft is zijn opmerking "Vlaanderen zal geresponsabiliseerd worden en de risico's lopen, Wallonië en Brussel worden voor alle risico's ingedekt." Daar kreeg niemand een speld tussen. Iedereen krijgt geld, behalve Vlaanderen, en toch gaan wij winnen aan die financieringswet? Dat maak je mij niet wijs.
Dat is ook mijn mening. De Wever moest zich alleen verdedigen tegen 4 knechtjes van maffiabaas Elio en hij deed dat zoals alleen hij dit kan, met veel verve. Zoals we van hem gewoon zijn overheerste hij moeiteloos het debat.

Alhoewel...Een écht debat is het niet, daarvoor is het veel te kort. Ook zeer opvallend : kleine Tobback, zoon van het ander groot bakkes, kreeg alweer het laatste woord, typisch VRT.

Bij onze Waalse broeders RTBF en RTL wordt bijna een vol uur uitgetrokken op zondagmiddag. Ruime gelegenheid voor woord en wederwoord. En je hoort bovendien hoe de franstaligen écht over ons denken. Allemaal zeer leerrijk.
robert t is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:43   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt waarschijnlijk Nota Vande Lanotte? Dit heeft BDW uitgelegd. Op deze nota wou N-VA "ja maar" zeggen, maar na het afschieten van CD&V, zijn ze hierin gevolgd met een "neen tenzij". Dit om het Vlaamse front te steunen.
Juist ja. U gaat zeker vaak op bezoek in fantasialand.

Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2011 om 16:44.
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:44   #32
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Mag ik vriendelijk verzoeken om system te negeren? Geen enkel topic kan hij met rust laten met zijn gespam van "N-VA de berg af", "N-VA de leugenaars",... Jullie keus om er voort op te gaan maar gezien hij zowel argumentatie als objectieve bronnen negeert noem ik zijn "bijdrages" niet direct constructief. Kunen we terug OT gaan? Ik heb het nog niet helemaal bekeken maar ik vind het "opmerkelijk" dat de "regeringspartijen" nog steeds verklaringen afleggen die al vaak weerlegd zijn zonder een degelijke verklaring waarom opmerkingen zoals de onrealistische groeinorm v/d belastingsinkomsten niet tellen.
Gwyndion is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:44   #33
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, klopt. Heb nog eens gekeken. Ik had dat verkeerd begrepen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:47   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Mag ik vriendelijk verzoeken om system te negeren? Geen enkel topic kan hij met rust laten met zijn gespam van "N-VA de berg af", "N-VA de leugenaars",... Jullie keus om er voort op te gaan maar gezien hij zowel argumentatie als objectieve bronnen negeert noem ik zijn "bijdrages" niet direct constructief. Kunen we terug OT gaan? Ik heb het nog niet helemaal bekeken maar ik vind het "opmerkelijk" dat de "regeringspartijen" nog steeds verklaringen afleggen die al vaak weerlegd zijn zonder een degelijke verklaring waarom opmerkingen zoals de onrealistische groeinorm v/d belastingsinkomsten niet tellen.
Objectieve bronnen. Waar zou u die wel halen. Wat u doet is gewoon de NVA napraten. De hele tijd. Dat is uw zogenaamde objectieve bron! U valt de hele tijd de (mogelijke) regeringspartijen aan. De godganse dag. En wanneer iemand dan uw partij aanvalt, dan mag het plots niet meer. Het zal nogal wat worden wanneer rekels zoals u aan de macht komen.

Laatst gewijzigd door system : 16 oktober 2011 om 16:48.
system is offline  
Oud 16 oktober 2011, 16:59   #35
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De Wever niet te kloppen? Hebt u wel ogen in uw kop? De kleine Tobback heeft hem bijna doodgeklopt. En Van Besien heeft hem ook op zijn plaats gezet.
Dat was toch wat wishful thinking van u vrees ik. De enige die klop gekregen heeft is Beke. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat u verheugd bent door de komst van kleine Tobback na de talloze succesoptredens van het orakel van Mechelen. Zo'n grote bek is altijd zeer amusant in debatten. Een soort van belgicistische Filip De Winter.
mkb is offline  
Oud 16 oktober 2011, 17:00   #36
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Weer een typisch voorbeelde waarom ik je te negeren vind system. Je maakt hier ongegronde aannames zonder de inhoud te weerleggen. Als een partij iets goed doet zal ik dit toegeven en de N-VA is niet heilig. Kritiek mag zeker maar "N-VA 0/10", "N-VA berg af", "Frietzak bart" en dergelijke kan ik nu niet serieus nemen. Kan je me bijvoorbeeld even aantonen hoe een groeinorm van de belastingen plaatsen op 5,1% realistisch is? De tijd heeft hier een andere mening over of is dat nu ook al een N-VA bolwerk?
Gwyndion is offline  
Oud 16 oktober 2011, 17:06   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dergelijke "discussies" hebben geen zin,jammer dat BDW dat niet inzag..

Om Urbanus te parafraseren "Zijle vinnen van nie,ik ik vind van wel,Yvonneke is mooi,en Yvonneke is wel"....

N-VA speelt geen rol in DIT verhaal.....maar heeft binnenkort alle gelegenheid om de machtsbasis in Vlaanderen verder uit te bouwen....ten koste van CD&V/O-VLD...het nieuwe kartel in aanmaak...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 oktober 2011 om 17:08.
kelt is offline  
Oud 16 oktober 2011, 17:08   #38
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja. U gaat zeker vaak op bezoek in fantasialand.
Ja natuurlijk,hij gaat er graag kijken hoe het daar met de permanente inwoners zoals u al gesteld is....
Svennies is offline  
Oud 16 oktober 2011, 17:12   #39
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Wever hield goed stand tegenover de slagen onder de gordel, een taktiek waar hij zich niet mee inliet.
Perceptie mijn beste
De Wever hield goed stand... als oppositievoerder...
jogo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 17:13   #40
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/2.3805

Triestig dat vooral vld en cd&v de nva verwijten van aan de zijlijn te staan, dat ze daarom geen regering met vlaamse meerderheid kunnen vormen. Bart de Wever heeft dan heel duidelijk gezegd waarom ze tegen die nota NEE zeiden, terwijl vorig jaar Rupette Bart zijn nota na een half uur al in de prullenmand had geworpen met als enig argument "trop flamand". Heeft er dan iemand toen voorgesteld om zonder de ps verder te gaan?? Ze moesten is durven dan zal je madame non nogal kokhalzend NON horen roepen hebben.
Er staat 4. Groen! zit in het zelfde schuitje als N-VA.
Om een of andere reden spartelt Groen! niet echt tegen. Ze gaan een beetje huilen in een hoekje ("het is niet sympathiek dat men er ons uit gooit"). Van Besien had samen met De Wever het triumviraat De Croo-Tobback-Beke naar de afgrond moeten torpederen.

De Wever vond ik (zoals zo vaak) uitermate sterk. Wanneer hij met sterke argumenten kwam, hoorde we steeds weer hetzelfde aan de overkant: "Niettes. Voor een akkoord te maken moet je trouwens onderhandelen, en dat heb jij niet gedaan"

Maar inhoudelijke argumenten om de analyses van De Wever te weerleggen zijn er op dat half uur niet gekomen.
En als het nu niet kwam, dan komt het nooit.
Gevolg: We zijn gesjost, en De Croo, Beke en Tobback weten het maar al te goed.
bgf324 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be