![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal volledig conform het contract. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had dus ook ooit Familiehulp en hulp via OCMW-diensten. Toen hing dat af van mijn inkomen. Ondertussen zijn de dienstencheques voor iedereen nog steeds 7.5 euro per uur (waarbij de staat uiteraard bijlegt zodat de poetsers een normaal loon hebben). Ik zie niet in waarom je meer zou betalen aan Familiehulp als je gewoon met dienstencheques werkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder had een poetsvrouw van familiehulp, die had geen verzorging nodig. De contracten zullen wel verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl hij van de bovenlaag is, volgens hemzelf. Ge moet dan eens kijken naar de kwaliteit van zijn commentaren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet dat jij als vrije markt adept, ook maar iets met diensten cheques te maken wil hebben. Zoals je wellicht weet, word jou poetsvrouw/familiehulp op 5,25 € die jij betaald na belastingaftrek, volledig betaald door de andere belastingbetalers. Dus ook haar sociale lasten en pensioenrechten. Het betekent dat jouw poetsvrouw/familiehulp officieel een loon krijgt van het uitzendkantoor van +/- 10 € bruto. De inhoudingen voor haar, voor RSZ en belastingen, gebeuren door het uitzendkantoor. Jij vult de dienstencheques als onkosten in op je belastingbrief en betaald op deze wijze zelf slechts 5,25 € per uur. Wie betaald haar ziekte kosten bij ziekte? Wie betaald later haar pensioen? Als jezelf nu nog niet inziet dat dit hele dure systeem uitgebouwd is om de werkloosheidcijfers op te poetsen, maar ondertussen de staats en pensioenkassen in de toekomst leeg plundert, kan je beter als onderschrift gebruiken: ik schrijf onzin en stop met pennen. Trouwens zulk systeem is uitgedacht onder onze grote voorman Verhofstad onder het motto, het kan kosten wat het wil, maar mijn 200.000 jobs zijn geschapen. Deeltijds of niet ze zijn weg uit de statistieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Dus een werkloze poetsvrouw mag gewoon bij iemand thuis gaan werken zonder dat ze wettelijk iets fout doet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, je hebt gelijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Dienstencheques moet men gewoon afschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik betaal nu 7.5 (of na belastingsaftrek 5.25 of zoiets) aan dienstencheques.
Het standaard zwart uurloon in mijn buurt ligt rond de 10 �* 12 euro (niet mis om netto in de pocket te krijgen). Ik prefereer dus dienstencheques. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() hoezo een beter loon? geen sociale zekerheid, geen rechten, geen pensioenrechten.
Die mensen verdienen mèt de dienstencheques dus wel meer dan indien ze gewoon in het zwart zouden werken: de staat legt bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |