Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 13:42   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ik stel het maar in vraag hé. Moet niet zo cassant worden. Uw voorbeeld is evenzeer een gissing.
Ik zal er tenminste niet ver naast zitten wat betreft de verhouding combi/dagtickets en ik zit er ook niet naast qua totaal aantal ticket en daarenboven zit ik er ook niet naast qua prijs. Je kan dus stellen dat ik er in elk geval geen miljoen vanaf zal zitten. En je mag zoveel in vraag stellen als je zelf wil, maar dat doe je niet door moedwillig verkeerd cijfermateriaal te gebruiken. Op die manier doe je je geloofwaardigheid niet veel goed.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 oktober 2011 om 13:43.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 13:43   #22
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
maar wel een pak realistischer dan uw 50 euro...
Ja, ik had me dan ook meteen herpakt. Heer, vergeef me mijn schulden!
Oud 19 oktober 2011, 13:43   #23
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zal er tenminste niet ver naast zitten wat betreft de verhouding combi/dagtickets en ik zit er ook niet naast qua totaal aantal ticket en daarenboven zit ik er ook niet naast qua prijs. Je kan dus stellen dat ik er in elk geval geen miljoen vanaf zal zitten. En je mag zoveel in vraag stellen als je zelf wil, maar dat doe je niet door moedwillig verkeerd cijfermateriaal te gebruiken. Op die manier doe je je geloofwaardigheid niet veel goed.
Boeie.
Oud 19 oktober 2011, 13:44   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens chokri ging het om 11 �* 12 miljoen.
ik kwam op 11,6 uit, jij op 11,7.

dus nu is de vraag aan Bert: waarom was het bedrag dat Chokri gaf volgens u overdreven?
Oud 19 oktober 2011, 13:45   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik had me dan ook meteen herpakt. Heer, vergeef me mijn schulden!
Het kan gebeuren.
Je zou niet de eerste zijn op dit forum die argumenteert met onjuiste argumenten.
Oud 19 oktober 2011, 14:09   #26
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het kan gebeuren.
Je zou niet de eerste zijn op dit forum die argumenteert met onjuiste argumenten.
Gaan we hier nu nog lang over zeveren, of terugkeren naar de kern van de zaak?
Oud 19 oktober 2011, 14:15   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
graag. de mate waarin vzw Factory dreigt failliet te gaan is natuurlijk wel de kern van de zaak. Ik zag van jouw kant twee argumenten om te stellen dat er niks van dat failliet-verhaal klopt.
Het eerste was dat de meeste bands hun gage hadden teruggestort.
Dit bleek 'niet ter zake te doen' want -tweede argument - het was die 11 �* 12 miljoen die niet klopte.
Blijkbaar doet het eerste nu toch weer ter zake. Dus, wat heb je daarover van JUISTE cijfers?
Oud 19 oktober 2011, 15:11   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak is dat die VZW simpelweg de tickets niet kan terugbetalen. Je kan natuurlijk een aantal revisoren hun werk laten doen en dan de schuldeisers de revue laten passeren en dan ga je uitkomen op festivalgangers die even goed niks terugkrijgen en we een topfestival minder rijk zijn in Vlaanderen. Persoonlijk zou ik daar niet echt wakker van liggen, maar ik heb stellig de indruk dat er heel wat mensen zijn die dat wel een leuk festival vinden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 16:53   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die tickets horen ze te vergoeden, en ze hebben heel wat inkomsten gemist van drank&eten.
De groepen zijn betaald - voor zover we weten zijn er slechts een paar bands die hun gage hebben teruggestort.
Hoe ge niet kunt zien dat ge dan verlies maakt is me een raadsel.
Jama...horen te betalen is nog niet betaald hebben e.

Reactie van Chokri...

Citaat:
Citaat:
Er zijn inderdaad heel wat inkomsten, maar je mag ook niet vergeten dat we heel wat uitgaven hebben gedaan. Het opzetten van de hele accommodatie en alle mensen die daarbij betrokken waren. Dat is allemaal betaald. En wat de drank- en eetbonnen betreft: heel wat van die bonnen zijn op woensdag en donderdag al geconsumeerd. Daarnaast hebben we ook tonnen voedsel moeten weggooien. Ook dat kost allemaal geld."
1) Het opzetten van de accommodatie en alle betrokken mensen betalen: Sorry, maar dat is ook wanneer het festival zou zijn doorgegaan. Dus men maakt elk jaar verlies? Dacht het niet.
2) Heel wat bonnen zijn geconsummeerd...ja en...dus men heeft op dat stuk toch winst gemaakt en men maakt winst op de bonnen die nog niet zijn geconsummeerd...of beweerd hij ook hier dat men elk jaar verlies maakt.
3) Men zal idd geld verloren hebben aan eten. Maar beweerd hij nu dat dit enige stukje voor verlies heeft gezorgt en dat alle eten dat men ging verkopen al aanwezig was op het festival?
4) Het niet hoeven te betalen van de gages van enkele artiesten...daar kan men al wat eten van betalen.

Nogmaals, zijn uitleg verklaart nog steeds het verlies niet. Waar komt dat vandaan, rooie? Kortom Chokri, je hebt de rekening gemaakt...toon deze rekening en je bent van het gezaag af.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 16:56   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
graag. de mate waarin vzw Factory dreigt failliet te gaan is natuurlijk wel de kern van de zaak. Ik zag van jouw kant twee argumenten om te stellen dat er niks van dat failliet-verhaal klopt.
Het eerste was dat de meeste bands hun gage hadden teruggestort.
Dit bleek 'niet ter zake te doen' want -tweede argument - het was die 11 �* 12 miljoen die niet klopte.
Blijkbaar doet het eerste nu toch weer ter zake. Dus, wat heb je daarover van JUISTE cijfers?
Als ze zich hadden verzekerd was dit probleem er niet geweest.
Als jij gaat bouwen en je neemt geen verzekering voor degene die komt helpen...dan neem je zelf dit risico...breekt er dan iemand zijne nek...tja, voor wie zijn de problemen dan volgens jou?
Oud 19 oktober 2011, 17:03   #31
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht dit op Werchter gebeurd zijn, was er trouwens 'geen probleem'. In de verkoopsvoorwaarden staat "Wijzigingen in de programmatie geven geen recht op gehele of gedeeltelijke terugbetaling van het festivalticket." Die hadden dus niks moeten terugbetalen.
Lol, gij denkt dat dergelijke bedingen in een contract rechtsgeldig zijn?

Net zoals "de organisatie is niet verantwoordelijk voor diefstal of ongelukken" is ook dergelijk beding juridisch waardeloos.

Als ik een tombola organiseer met als hoofdprijs ne Lexus en op de loten zet ik in kleine letterkes "Wijzigingen in de te winnen prijs geven geen recht op gehele of gedeeltelijke terugbetaling van het tombolaticket" en nadien vervang ik die Lexus door ene in miniatuurversie.

Of meer praktisch, de Schuer van werchter wijzigt gauw de programmatie; in plaats van Coldplay, Red Hot Chili Peppers komen Nicole en Hugo, Sarah Bettens en plezante Jos, prins carnaval 2007. De festivalgangers die een ticket hebben gekocht willen uiteraard hun geld terug want ze hebben niet betaald voor een optreden van Nicole en Hugo. De Schuer hoeft enkel maar te wijzen naar de verkoopsvoorwaarden en tis in de sjakoch?
Oud 19 oktober 2011, 17:17   #32
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als jij gaat bouwen en je neemt geen verzekering voor degene die komt helpen...dan neem je zelf dit risico...breekt er dan iemand zijne nek...tja, voor wie zijn de problemen dan volgens jou?
Ik heb zo de indruk dat gij niet veel kennis over verzekeringen hebt.

Vertel eens welke verzekeringsmaatschappij verzekert tegen overmacht?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:23   #33
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht

Wie betaalt als een gebeurtenis achteraf als ramp wordt verklaard?
De schuldvraag op PP was rap opgelost, duurde nog geen vijf minuten.
En vergeet ook niet: het is allemaal �* la Hasselt.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:56   #34
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:

Zitten natuurrampen sinds kort niet sowieso in de brandpolis? Of was dat terrorisme...?
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 06:47   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat kan zo zijn...
Mijn verzekering heeft vorige jaar de schade aan mijn auto terubetaald na de hevige hagelslag...is dat geen overmacht dan?

Ga je mij nu zeggen dat de tenteigenaars ed hun materialen niet kunnen verzekeren? Waar verzeker ik mijn huis dan bv voor? Voor de dag dat ik mijn kraan laat openstaan of voor wanneer het water door storm naar binnen komt?

Laatst gewijzigd door illwill : 20 oktober 2011 om 06:47.
Oud 20 oktober 2011, 09:41   #36
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak is dat die VZW simpelweg de tickets niet kan terugbetalen. Je kan natuurlijk een aantal revisoren hun werk laten doen en dan de schuldeisers de revue laten passeren en dan ga je uitkomen op festivalgangers die even goed niks terugkrijgen en we een topfestival minder rijk zijn in Vlaanderen. Persoonlijk zou ik daar niet echt wakker van liggen, maar ik heb stellig de indruk dat er heel wat mensen zijn die dat wel een leuk festival vinden.
Of het een leuk festival was, daar twijfelt niemand aan. Ben er ook al geweest, maar ga persoonlijk liever naar Graspop.

Dat er slachtoffers zijn gevallen betreurt ook iedereen. Ook daar valt niets over te zeggen. Dat valt inderdaad onder onvoorziene omstandigheden. Erg genoeg!

De zaak van de terugbetaling heeft echter niets met de twee vorige zaken te maken. Indien Pukkelpop dat wil kan het wel bij de één of andere bank/investeerder een lening van 12.000.000 aangaan op basis van een gezonde boekhouding waarmee men nu in eerste instantie de gedupeerde ticket-eigenaars kan vergoeden.

De vraag is, hebben ze wel een 'gezonde' boehouding. En ik denk dat daar het probleem zit!

Dus, neen, ik heb hoegenaamd niets tegen Pukkelpop en ja, het is vreselijk wat voor menselijke drama's er zich in Kiewit hebben afgespeeld.
Oud 20 oktober 2011, 09:48   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met een gemiddelde prijs kom ik aan ongeveer 11,5 miljoen...
Zo mag je niet tellen.
Tel gewoon
Oud 20 oktober 2011, 09:53   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jama...horen te betalen is nog niet betaald hebben e.

Reactie van Chokri...

1) Het opzetten van de accommodatie en alle betrokken mensen betalen: Sorry, maar dat is ook wanneer het festival zou zijn doorgegaan. Dus men maakt elk jaar verlies? Dacht het niet.
2) Heel wat bonnen zijn geconsummeerd...ja en...dus men heeft op dat stuk toch winst gemaakt en men maakt winst op de bonnen die nog niet zijn geconsummeerd...of beweerd hij ook hier dat men elk jaar verlies maakt.
3) Men zal idd geld verloren hebben aan eten. Maar beweerd hij nu dat dit enige stukje voor verlies heeft gezorgt en dat alle eten dat men ging verkopen al aanwezig was op het festival?
4) Het niet hoeven te betalen van de gages van enkele artiesten...daar kan men al wat eten van betalen.

Nogmaals, zijn uitleg verklaart nog steeds het verlies niet. Waar komt dat vandaan, rooie? Kortom Chokri, je hebt de rekening gemaakt...toon deze rekening en je bent van het gezaag af.
zijt gij nu uw eigen posts aan't c/p'en?
Oud 20 oktober 2011, 09:56   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel, ge bouwt en ge geeft een grote bbq voor al diegenen die komen helpen.
Opeens komt er een windhoos langs en al uw vlees en groentjes gaan de lucht in. Uw huis ook, maar allez.
Bij welke verzekeraar ga je moeten afkomen met je vlees en groentjes?
En welke verzekeraar gaat de verplaatsingskosten betalen van alle vrienden die nu tevergeefs naar je bbq waren gekomen?
Oud 20 oktober 2011, 10:00   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Lol, gij denkt dat dergelijke bedingen in een contract rechtsgeldig zijn?

Net zoals "de organisatie is niet verantwoordelijk voor diefstal of ongelukken" is ook dergelijk beding juridisch waardeloos.

Als ik een tombola organiseer met als hoofdprijs ne Lexus en op de loten zet ik in kleine letterkes "Wijzigingen in de te winnen prijs geven geen recht op gehele of gedeeltelijke terugbetaling van het tombolaticket" en nadien vervang ik die Lexus door ene in miniatuurversie.

Of meer praktisch, de Schuer van werchter wijzigt gauw de programmatie; in plaats van Coldplay, Red Hot Chili Peppers komen Nicole en Hugo, Sarah Bettens en plezante Jos, prins carnaval 2007. De festivalgangers die een ticket hebben gekocht willen uiteraard hun geld terug want ze hebben niet betaald voor een optreden van Nicole en Hugo. De Schuer hoeft enkel maar te wijzen naar de verkoopsvoorwaarden en tis in de sjakoch?
Dus dat van Werchter is zeker niet rechtsgeldig, maar dat van Pukkelpop zeker wel?
Het is trouwens al gebeurd dat belangrijke acts (waarvoor mensen speciaal komen) uiteindelijk niet spelen. Er is toen niet massaal naar de kassa gelopen om het geld terug te krijgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be