Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 oktober 2011, 20:20   #21
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vlamingen beschouwen Walen als untermenschen. Het werd tijd dat de Walen hierop reageerden.
Ik hoop dat uw vingers pijn doen als je zoiets op uw toetsenbord durft intypen.
stuyckp is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:21   #22
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Als we moeten gaan stilstaan bij elke kleinzerige uiting van elke marginaal wordt het op den duur een beetje veel.
Als het andersom geweest was, zou het kot te klein zijn: niet alleen de gehele Franstalige pers, maar ook alle Franstalige poitieke partijen zouden moord en brand schreeuwen! En ... last but not least, de verzamelde Vlaamse regimepers, gevolgd door een rits van Vlaamse traditio-adepten zouden 'dapper' in hun spoor gevolgd zijn om het als een act van bekrompen racisme te catalogeren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:22   #23
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Slim gezien van die zelfstandige. Een gratis reklame campagne, met aktieve steun van de televisie.
Zijn orderboekje zal wel vol staan nu.
Wie weet krijgt hij binnenkort een eigen praat programma.

Eén vraagje : had de journalist van dienst een herseninfarct, of dacht hij dat het komkommertijd was, om zulke onzin in het nieuws op te nemen ?
Wie zegt dat het onzin is. Is het weer niet politiek correct genoeg voor u. Als zulke problemen bestaan zie ik niet in waarom dat niet gezegd mag worden.
stuyckp is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:26   #24
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als het andersom geweest was, zou het kot te klein zijn: niet alleen de gehele Franstalige pers, maar ook alle Franstalige poitieke partijen zouden moord en brand schreeuwen! En ... last but not least, de verzamelde Vlaamse regimepers, gevolgd door een rits van Vlaamse traditio-adepten zouden 'dapper' in hun spoor gevolgd zijn om het als een act van bekrompen racisme te catalogeren!
Ik nomineer dit tot meest hypothetische post van de week
Oud 21 oktober 2011, 20:33   #25
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik nomineer dit tot meest hypothetische post van de week
Je stelt me teleur! Ik had gehoopt op de meest hypothetische ooit!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:38   #26
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik hoop dat uw vingers pijn doen als je zoiets op uw toetsenbord durft intypen.
Nee hoor, de realiteit doet geen pijn. Confronterend misschien wel, maar daar is niets mis mee.
DucDEnghien is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:41   #27
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Wat een boef, die BDW
Hollander is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:48   #28
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.zita.be/nieuws/binnenland...-te-maken.html

Het was natuurllijk de schuld van Bart De Wever! Waalse idiotie ten top!

Zelfs de Waalse overheid is niet vies van enig racisme!
Verbazingwekkend. Walen zijn over het algemeen niet racistisch, wel tolerant en verdraagzaam itt vele Vlamingen. Ik ben er bijna zeker van dat een Turk, Chinees, Marokkaan, Fransman wel goed zouden behandeld geweest zijn door de Walen. Er zou opgetreden moeten worden tegen dit soort racisme maar ik vraag me af hoe je hier aan moet beginnen als de Waalse overheid zich hier ook al schuldig aan maakt (volgens die man dan toch)...
Oud 21 oktober 2011, 20:50   #29
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nee hoor, de realiteit doet geen pijn. Confronterend misschien wel, maar daar is niets mis mee.
Je maakt een punt. Maar ik zie toch wel een beetje verschil tussen een onbeschofte blokker en een N-VA'er hoor. Dat verschil merk je trouwens ook op dit forum.
Oud 21 oktober 2011, 20:55   #30
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je maakt een punt. Maar ik zie toch wel een beetje verschil tussen een onbeschofte blokker en een N-VA'er hoor. Dat verschil merk je trouwens ook op dit forum.
Voor hem en zijn trawanten is het makkelijker om alle Vlaams-nationalisten over dezelfde kam te scheren!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:59   #31
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Voor hem en zijn trawanten is het makkelijker om alle Vlaams-nationalisten over dezelfde kam te scheren!
Dat is natuurlijk verkeerd. Trouwens, ook onder de Belgiëlovers heb je grote racisten. En zeg dat ik het je gezegd heb. In mindere mate denk ik, maar ze bestaan zeker

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 oktober 2011 om 21:00.
suqar_7loe is offline  
Oud 21 oktober 2011, 21:06   #32
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Slim gezien van die zelfstandige. Een gratis reklame campagne, met aktieve steun van de televisie.
Zijn orderboekje zal wel vol staan nu.
Wie weet krijgt hij binnenkort een eigen praat programma.

Eén vraagje : had de journalist van dienst een herseninfarct, of dacht hij dat het komkommertijd was, om zulke onzin in het nieuws op te nemen ?
Racisme moet aangepakt worden. Bij het vallen van het woord 'racisme' denken de meesten aan autochtonen die allochtonen discrimineren maar ook binnen het eigen volk kan discriminatie optreden. En dat moet ook aangepakt worden! Als het aan mij zou liggen, zou elke racistische daad moeten getoond worden. Ongeacht van welke kant die komt.
Oud 21 oktober 2011, 21:41   #33
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Verbazingwekkend. Walen zijn over het algemeen niet racistisch, wel tolerant en verdraagzaam itt vele Vlamingen. Ik ben er bijna zeker van dat een Turk, Chinees, Marokkaan, Fransman wel goed zouden behandeld geweest zijn door de Walen. Er zou opgetreden moeten worden tegen dit soort racisme maar ik vraag me af hoe je hier aan moet beginnen als de Waalse overheid zich hier ook al schuldig aan maakt (volgens die man dan toch)...
Het woord "bougnoule" is volgens u van Nederlandstalige origine ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 oktober 2011 om 21:55.
Zucht is offline  
Oud 21 oktober 2011, 21:43   #34
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelt me teleur! Ik had gehoopt op de meest hypothetische ooit!
Daarvoor zal u toch met iets origineler moeten afkomen.
Oud 22 oktober 2011, 01:19   #35
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen beschouwen Walen als untermenschen. Het werd tijd dat de Walen hierop reageerden.
Het is in bepaalde kringen in la Belgique al véél langer dan sinds 1830 bon ton om op alles wat flamin en flamouche is te sakkeren, te schijten en te spuwen.

Die bepaalde kringen worden er blijkbaar maar niet kleiner op.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 oktober 2011, 01:23   #36
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is in bepaalde kringen in la Belgique al véél langer dan sinds 1830 bon ton om op alles wat flamin en flamouche is te sakkeren, te schijten en te spuwen.

Die bepaalde kringen worden er blijkbaar maar niet kleiner op.
Telkens weer dezelfde propaganda van een beweging die het over "Waalse ratten", "profiteurs", "parasieten", "bloedzuigers", "junkies" ... heeft. Belachelijk.
BWarrior is offline  
Oud 22 oktober 2011, 01:41   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Telkens weer dezelfde propaganda van een beweging die het over "Waalse ratten", "profiteurs", "parasieten", "bloedzuigers", "junkies" ... heeft. Belachelijk.
U wordt blijkbaar niet graag geconfronteerd met de minder fraaie bladzijden uit de Geschiedenis van het Heilig Land der Vaad'ren.

Was Meneer Baudelaire Charles een propagandist van een beweging die het over "Waalse ratten", "profiteurs", "parasieten", "bloedzuigers", "junkies" ... heeft?

Wanneer kregen les flamins ook alweer het recht op universitair onderwijs in hun eigen taal?

Sinds wanneer moet de "état belgo-flamand" kapot?

(Als ik mij niet vergis heb ik zélf het woord 'parasieten' al gebruikt, maar alléén toen ik het over de zelfbenoemde 'élite' van dit land had.)

djimi is offline  
Oud 22 oktober 2011, 01:55   #38
BWarrior

Standaard

Citaat:
U wordt blijkbaar niet graag geconfronteerd met de minder fraaie bladzijden uit de Geschiedenis van het Heilig Land der Vaad'ren.

Was Meneer Baudelaire Charles een propagandist van een beweging die het over "Waalse ratten", "profiteurs", "parasieten", "bloedzuigers", "junkies" ... heeft?

Wanneer kregen les flamins ook alweer het recht op universitair onderwijs in hun eigen taal?

Sinds wanneer moet de "état belgo-flamand" kapot?

(Als ik mij niet vergis heb ik zélf het woord 'parasieten' al gebruikt, maar alléén toen ik het over de zelfbenoemde 'élite' van dit land had.)
Ik wijs u enkel op de uitspraken van een paar voormannen uit de Vlaamse Beweging.

Er werden al aan het einde van de 19de eeuw bepaalde vakken in het Nederlands gegeven aan de universiteit van Gent.

Vanaf 1923 gold dit voor 66% van de leergangen, vanaf 1930 voor alle leergangen.

Dat is dus 60 �* 100 jaar na de onafhankelijkheid van België, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

In Nederland daarentegen duurde het liefst 291 jaar na de onafhankelijkheid vooraleer er universitair onderwijs in het Nederlands werd gegeven.
BWarrior is offline  
Oud 22 oktober 2011, 02:01   #39
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik wijs u enkel op de uitspraken van een paar voormannen uit de Vlaamse Beweging.

Er werden al aan het einde van de 19de eeuw bepaalde vakken in het Nederlands gegeven aan de universiteit van Gent.

Vanaf 1923 gold dit voor 66% van de leergangen, vanaf 1930 voor alle leergangen.

Dat is dus 60 �* 100 jaar na de onafhankelijkheid van België, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

In Nederland daarentegen duurde het liefst 291 jaar na de onafhankelijkheid vooraleer er universitair onderwijs in het Nederlands werd gegeven.
Nederland was dan ook reeds onafhankelijk toen het Latijn nog dé taal van de universitas was.

djimi is offline  
Oud 22 oktober 2011, 02:10   #40
BWarrior

Standaard

Citaat:
Nederland was dan ook reeds onafhankelijk toen het Latijn nog dé taal van de universitas was.
Dat ging in dalende lijn vanaf de XVIIde en zéker vanaf de XVIIIde eeuw. En toch hebben ze nog zeer lang gewacht op een universiteit in het Nederlands.

Dit gezegd zijnde, stoort niemand er zich blijkbaar aan dat aan alle Nederlandstalige universiteiten - en, terloops gezegd ook aan alle Franstalige universiteiten - vandaag het Engels de tweede taal is (en dat is dan zelfs geen landstaal).

De Vlaamse Beweging zou zich beter heroriënteren en terug gaan naar haar oorsprong: de bescherming van de luister van de taal en de daarmee verwante volksverheffing. Nu hebben ze - samen met de Waalse beweging - het slechtste staatssysteem van West-Europa uitgedacht. Daar wordt een mens niet vrolijk van en ze blijft maar op die foute structuren voortborduren met verder doorgedreven federalisme, confederalisme, separatisme...
(lees eens deze tekst in dat verband).
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be