![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Yep, iedereen zonnepanelen op zijn dak.... ik denk dat dat de toekomst is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Energie is een basisbehoefte en is nu steeds duurder aan het worden. De liberalisering ging alles goedkoper maken. Yeah right. Enkele jaren geleden betaalde ik nog 95 euro, nu al 190 euro en ik verbruik niet veel meer. Triestig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan gelijke prijs van de olie die we aan de Arabierden moeten betalen, en aan gelijke milieu- en soortgelijke normen, zouden we nu 60 eurots moet ophoesten. Je moet de metser niet verwijten dat de bakstenen opgeslagen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ijskastje, zo klein mogelijk, en als in't najaar het buiten frisser bleef dan 5° overdag, ging dat ding het terras op. Zonder de stekker in't stopkontakt. Het kon gebeuren als er een warmere dag of 2 was, dat ze de stekker instak. En neen, dat was geen "Schotse of Nederlandse". Ze wou met haar pensioentje voor haar kinderen en kleinkinderen blijven zorgen. En al die moderne frivoliteiten, dat was niet aan haar besteed. Maar probeer dat maar eens in de hersenen van een moderne verspilzuchtige wersterling te steken. Ter info, momenteel is mijn totaalverbruik in huis 1.1 ampere. Toch handig, zo'n amperetang. Zuinige computer (die nog zuiniger gaat worden, waar is die SSD), 1 LED lampje, LED monitor, de internet modem en de net opgesprongen A+ ijskast/diepvriescombinatie.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() 1850 kWh per jaar ? Hm, ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Alles kan natuurlijk, met de hand de was doen, koken op een Leuvense stoof. Wij kijken hier ook wel uit met ons electriciteitsverbruik en ook ik heb een hobby-metaalwerkplaats. Toch verbruik ik 5400 kWh per jaar. Trouwens zoveel verbruiken die lampen en PC nu ook weer niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koken en verwarmen op aardgas, goedkoper dan electriciteit. We doen de was met een machine, en we gebruiken de droger nog te vaak naar mijn zin. En U mag bedenkingen hebben, dat had de electriciteitsleverancier ook, vandaar dat we een nieuwe meterkast hebben. Helaas, het verbruik is al 2 jaar stabiel na de installatie van die meterkast, 1850 kw/jaar.
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Paar weken geleden ook zo'n voorvalletje gehad met de VREG die de meterstand van mijn zonnepanelen weigerde omdat de opbrengst te hoog is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Electriciteit is niet duur, het zijn de taksen die het duur maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ga je de totale wereldbevolking ervan overtuigen dat zij minder energie moeten verbruiken, terug moeten leven zoals in de jaren veertig ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Windmolens Methaangas maken van onze uitwerpselen Voetpaden en autobanen kunnen stroom opwekken door er op te lopen/rijden... Er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden. Moesten alle wetenschappers die vandaag bezig zijn met wapens te ontwerpen, de koppen bijéén steken om nieuwe manieren van energievoorziening uit te vinden, daarbij geholpen door onze steeds perfecter werkende computers, zouden er mijns inziens al snel degelijke oplossingen gevonden worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn er die het normaal vinden om minder te verbuiken doordat de prijs altijd maar omhoog gaat.
Als eens gedacht dat er zijn die al op hun minimumverbruik zitten? Als eens gedacht dat je je levensstandaard achteruit haald om toch maar ja te knikken tegenoven die geldzuigers |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, in sommige andere landen ligt de prijs nog veel hoger dan hier in België voor elektriciteit. Stop liever met dat gejank en verbruik minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zagen kan met de juiste installatie ook stroom helpen opwekken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |