Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 14:21   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Ge beseft toch dat ge mij just gelijk hebt gegeven? Ge zegt het zelf: niemand gaat dat willen doen. Niemand gaat eender wat willen doen, behalve een paar slimmeriken/gevaarlijke extremisten (hangt af van wie zijn standpunt).
Natuurlijk besef ik dat. Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Dat niemand dat gaat willen doen, weet iedereen. Daarvoor moet ge echt gene slimme zijn. Die uitspraak constant herhalen, is dan ook geen bijdrage aan welk debat dan ook.

Iets proberen te DOEN, ook al komt daar uiteindelijk niks van terecht, is dat wel. Maar goed.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 14:26   #22
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

En wij doen wat wij kunnen in ons leven om 'ongehoorzaam' te zijn.

Ok, proberen is inderdaad ook al lovenswaardig...

Graag voorbeelden van die burgerlijke ongehoorzaamheid dus.

Ik hoorde ooit eens dat als iedereen 1 eurocent te veel (dus eerder geldkraan open ) zou overschrijven als hij één of andere belasting of aanslag te betalen heeft, dat daardoor de belastingadministratie gigantisch in de soep zou draaien... Weet niet wat er van aan is, maar ik probeer maar hé...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 14:41   #23
JanJanssens
Partijlid

Standaard Openbaar vervoer en zo ...

O hai !

Het ware inderdaad een mooie droom: eens iedereen 3 maanden uitsluitend met het openbaar vervoer naar het werk of naar waar dan ook. (Ik hoor ze al bleiten omwille van hun arme bloedjes van kindjes).

Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren omwille van het, naar mijn mening, blijven bestaan van het meest doeltreffende politieke wapen ooit: radio en televisie. Voeg daar nog het "mind-numbing" bonk-bonk muziek aan toe en videospelletjes. Waar marsmusziek jongeren zou kunnen aanzetten om te marcheren, zet het voornoemde "bonk-bonk" gedreun jongeren eerder aan om vooral niet meer na te denken, videospelletjes maken enkel hun geest nog doffer.

Politiekers (van alle slag) hebben inderdaad véél geleerd van Dr. Goebbels, hét propaganda-genie van de twintigste eeuw.

Sinds de jaren 60 ben ik rabiaat anti-tv geworden. Indien ik nu naar "mensen" luister, zeg maar de Jan Modaal's van heden, dan hoor ik gesprekken over voetbal, velokoers en soaps. Ik heb, bewust, heel weinig vrienden. Wie hier door de deur komt krijgt te horen dat ik absoluut niets over voetbal, wielrennen of soaps wil horen. Is hier "am strengsten verboten".

Voordeel: veel minder idioten over de vloer. Af en toe een interessant gesprek, klassieke muziek op de achtergrond.

Kthxbai,

Jan.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 15:01   #24
freelancer
Banneling

Standaard

Ik zou, vooraleer heldhaftige acties te ondernemen eerst toch maar eens proberen uit de ongelooflijke crisis, die ons te wachten staat, te geraken...

Daarna hebben we nog tijd genoeg om onze tutter boven te halen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 15:44   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Het ware inderdaad een mooie droom: eens iedereen 3 maanden uitsluitend met het openbaar vervoer naar het werk of naar waar dan ook. (Ik hoor ze al bleiten omwille van hun arme bloedjes van kindjes).

Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren omwille van het, naar mijn mening, blijven bestaan van het meest doeltreffende politieke wapen ooit: radio en televisie. Voeg daar nog het "mind-numbing" bonk-bonk muziek aan toe en videospelletjes. Waar marsmusziek jongeren zou kunnen aanzetten om te marcheren, zet het voornoemde "bonk-bonk" gedreun jongeren eerder aan om vooral niet meer na te denken, videospelletjes maken enkel hun geest nog doffer.

Politiekers (van alle slag) hebben inderdaad véél geleerd van Dr. Goebbels, hét propaganda-genie van de twintigste eeuw.

Sinds de jaren 60 ben ik rabiaat anti-tv geworden. Indien ik nu naar "mensen" luister, zeg maar de Jan Modaal's van heden, dan hoor ik gesprekken over voetbal, velokoers en soaps. Ik heb, bewust, heel weinig vrienden. Wie hier door de deur komt krijgt te horen dat ik absoluut niets over voetbal, wielrennen of soaps wil horen. Is hier "am strengsten verboten".

Voordeel: veel minder idioten over de vloer. Af en toe een interessant gesprek, klassieke muziek op de achtergrond.

Kthxbai,

Jan.
Ik ken het gevoel, ... 1 november, familiebijeenkomst, ... ik had een vreemd gevoel over mij, en hoorde allerhande crap over komen eten, mijn restaurant en andere soap , reality nonsens, en voelde een ongelofelijk gemis over mij komen van een goeie vriend, waar ge een echt gesprek mee kunt hebben, over van alles behalve die soap bullshit, ...

Deze avond is het weer van dat, de enige oplossing die ik heb is mij opsluiten in mijn bunker, of een paar uur het bos intrekken, maar dan vinden ze u weer een zonderling...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 15:47   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Gij zijt toch ook zo nen typische, he: altijd maar commentaar, maar zelf ooit iets uitdenken en in elkaar steken dat zelfs maar zou kunnen leiden tot interessant denkwerk...

Ge zou ne keer moeten weten hoe vaak Pel en ik daarmee bezig zijn en verdomme halve epistels uitschrijven daarover. Alleen komen we effectief steeds terecht bij het eeuwige punt: niemand gaat dat willen doen, behalve wij twee.

En wij doen wat wij kunnen in ons leven om 'ongehoorzaam' te zijn. Natuurlijk heeft dat geen effect, wat zou het effect hebben. Maar met pipo's zoals u geraken we ook nergens.
Ik heb in elk geval gedurende 6 jaar geen belastingsbrief ingevuld of doorgestuurd, Als ze mij gene opsturen, kan ik ook gene invullen, ... ze zullen mij nu helaas wel weer weten te vinden...

verder heb ik ook gedurende jaren geweigerd die solidariteitsbijdrage te betalen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 15:50   #27
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nee ik heb het niet over de Walen of de Grieken maar wel de gehele Belgische politiek.

Totale boycot van België:

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer
- geen tckets meer voor trein tram en bus

noem maar op, alles waarmee de regerende elite in dit land echt pijn kan gedaan worden.

Tijd voor alle zagers en klagers hier om eindelijk eens kleur te bekennen of voor eeuwig te zwijgen.
Allemaal goed en wel, maar de macht van de staat bestaat er in dat hij de niet-betalers niet in groep aanpakt maar individueel!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 16:23   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik wou eigenlijk tussen de lijnen door een punt aantonen maar ik zie dat anderen het al uitvoerig aangetoond hebben.

Vlaanderen krijgt het bestuur dat het verdient, zo simpel is het. Epic fail over alle lijnen voor de kaakslagflaminganten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 16:26   #29
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik heb het niet over de Walen of de Grieken maar wel de gehele Belgische politiek.

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer

noem maar op, alles waarmee de regerende elite in dit land echt pijn kan gedaan worden.

Tijd voor alle zagers en klagers hier om eindelijk eens kleur te bekennen of voor eeuwig te zwijgen.
- Ik trek belastingen terug ...
- Boetes betaal ik al lang ni meer ...
- Openbaar vervoer ... da's al van vorig milennium geleden ....

Oud 3 november 2011, 18:00   #30
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Je zou acties moeten bedenken welke:

* relatief weinig mensen vereisen om een resultaat te boeken
* (relatief) anoniem kunnen worden uitgevoerd zodat men de represailles van de overheid niet moet vrezen

Wie dergelijke acties kan bedenken, heeft de sleutel in handen. Op de 'massa' moet je niet rekenen he.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 18:06   #31
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wou eigenlijk tussen de lijnen door een punt aantonen maar ik zie dat anderen het al uitvoerig aangetoond hebben.

Vlaanderen krijgt het bestuur dat het verdient, zo simpel is het. Epic fail over alle lijnen voor de kaakslagflaminganten.
Een beetje constructief blijven he, ik wel best meedenken over en meewerken aan initiatieven om de samenleving op een bij voorkeur legale manier te destabiliseren, en ik heb toch al enkele ideeën in dit topic gelezen. We moeten eerst een analyse hebben over de zwaktes van het systeem , en die vervolgens maximaal gaan op de proef stellen. Bvb. de bevoegdsoverlappingen, de logge administratie, ...

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 3 november 2011 om 18:07.
Oud 3 november 2011, 18:16   #32
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Een beetje constructief blijven he, ik wel best meedenken over en meewerken aan initiatieven om de samenleving op een bij voorkeur legale manier te destabiliseren, en ik heb toch al enkele ideeën in dit topic gelezen. We moeten eerst een analyse hebben over de zwaktes van het systeem , en die vervolgens maximaal gaan op de proef stellen. Bvb. de bevoegdsoverlappingen, de logge administratie, ...
Een belgicist die België wil onderuithalen!? Wat maken we nog allemaal mee???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 18:27   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer

Je kan mss al beginnen met je werkloosheidsuitkering te weigeren
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 18:36   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan mss al beginnen met je werkloosheidsuitkering te weigeren
Die krijg ik niet, maar als ik die krijg zou ik ze niet weigeren. De bedoeling is immers de Belgische staat financieel dood te wurgen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 18:51   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die krijg ik niet, maar als ik die krijg zou ik ze niet weigeren. De bedoeling is immers de Belgische staat financieel dood te wurgen.
Inderdaad, en dat doe je best volgens het Waalse model, zoveel mogelijk profiteren.
Oud 4 november 2011, 13:46   #36
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

De staat boycotten wil ook zeggen geen sociale zekerheid niet meer, geen flikken, geen wetten, geen rechtsysteem, geen gevangenissen, geen leger.....
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 13:53   #37
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Beste Pelgrim, ik hoor het u allemaal graag zeggen(schrijven). Wat betreft geen belastingen meer betalen, als loon of weddetrekkende hebt ge zelfs die keuze niet, het wordt al afgehouden aan de bron,bij mij dusdanig veel dat ik altijd moet terugkrijgen. Wat betreft geen ticket meer betalen op trein tram bus, geloof mij, van zodra er bij een belg zwartrijden vastgesteld wordt, stopt het voertuig en komt er onmiddellijk politie bij, je wordt van de tram trein bus gehaald met bovenop ene fikse boete. Oh ja, u zegt , geen boetes meer betalen, dan komt de deurwaarder aan huis, indien nodig met steun van politie, goederen worden aangeslagen en verkocht. De enigste personen voor wie een deel van uw redeneringen opgaan zijn voor zij die niks hebben, ja, een kei kunt ge natuurlijk niet stropen. Wat we met zijn allen en dan bedoel ik alle werkenden zowel arbeiders, bedienden en ambtenaren moesten doen is eens een week naar het werk gaan met alleen het openbaar vervoer. Het eerste wat komt stil te liggen is de industrie, bijna niemand geraakt op een industrieterrein om 0500hr s'morgens. Chemische bedrijven gaan hierdoor de opkomende ochtendplg niet binnenkrijgen waarbij in sommige bedrijven een gevaar dreigt. Voor de rest, het treinverkeer naar brussel komt vast te zitten, kan gewoon de stroom ambtenaren niet aan die elke dag naar Brussel moeten en waarvan velen met eigen wagen rijden. Als we dit met zijn allen zouden doen, maw de wagen thuislaten, dan ben ik zeker dat de regering na 3 dagen op de grond zit en smeekt dat we alstublieft terug met de wagen naar het werk komen. Dit zou pas een aktie zijn, maar ja, welke vlaming zal hier wanneer aan beginnen.
Als er nu iets is dat de belgische staat wél kan...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 07:22   #38
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik zou, vooraleer heldhaftige acties te ondernemen eerst toch maar eens proberen uit de ongelooflijke crisis, die ons te wachten staat, te geraken...

Daarna hebben we nog tijd genoeg om onze tutter boven te halen...
Als de Euro-maffia ons onderhanden genomen heeft gelijk ze nu met de Grieken doen (en Portugezen, Italianen, Ieren, Spanjaarden en Belgen, want ze gaan het rijtje af), mag je blij zijn dat je nog op je duim kan zuigen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 20:18   #39
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Men zou een 'campagne' kunnen opzetten tegen het openbaar vervoer. Ik hinder bijvoorbeeld altijd lijnbussen wanneer ik ze tegenkom in het verkeer. Een kleinigheidje natuurlijk, maar wat het is, dat is het.
Oud 6 november 2011, 11:03   #40
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
De staat boycotten wil ook zeggen geen sociale zekerheid niet meer, geen flikken, geen wetten, geen rechtsysteem, geen gevangenissen, geen leger.....
Je praat over veranderingen, maar is dat buiten een beetje sociale zekerheid, nu al niet van kracht, alles wat je hier boven opnoemt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be