Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2011, 14:20   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Piero

Ik geloof dat we langs elkaar heen spreken. Ik had wellicht kunnen zeggen lokale biblebelters. Overigens komt een deel van de Taliban uit de Pakistaanse grensgebieden.
Het is meer een kruisbestuiving van de fundamentalistische kernen/schilen die je bij bosjes in Pakistan aantreft. Pashto is overigens een taal die niet alleen tot de stam beperkt is.
Oud 5 november 2011, 16:56   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Neen, ik denk niet dat al qaeda daar achter zat,
wie in een horrorboekje geloofd kan men niet serieus nemen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 17:44   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik denk niet dat al qaeda daar achter zat, er is heel goede reden om aan te nemen dat die aanslagen een opgezet spel waren om de invasies te legitimeren, dat is een hele oude truk.

barbaas krapuul dat je niet kent nooit ontmoet hebt maar waarvan men wil dat je het zo ziet om het volk dom te houden
al qaeda is één zaak, de Afganen iets anders en de olie onder Afganistan nog een andere zaak:

Few Afghans know reason for war, new study shows
KABUL | Fri Nov 19, 2010 9:36am EST

KABUL (Reuters) - Afghans in two crucial southern provinces are almost completely unaware of the September 11 attacks on the United States and don't know they precipitated the foreign intervention now in its 10th year, a new report showed on Friday.

http://www.reuters.com/article/2010/...6AI2U720101119

Het zal je maar overkomen, de Marines, de drones en de F 16's over je te krijgen, zonder te weten waarom die komen.
waarom die komen?
American Association of Petroleum Geologists:

announcement that the U.S. Geological Survey had identified undiscovered oil reserves 18 times the amount originally thought in a certain location and three times the amount of natural gas there.

http://www.aapg.org/explorer/2006/07jul/afghanistan.cfm

Snappie, snappie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2011 om 17:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 18:07   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15604151

Toevallig is de Amerikaanse generaal-majoor Fuller (een 2-sterren-generaal) weggehaald uit zijn funktie als verantwoordelijke van het trainingsprogramma voor het Afghaanse leger.

De generaal (blijkbaar heel erg vermoeid door de "ijver,trouw en toewijding" betoond door de Afghaanse partner) heeft een serie bemerkingen in de pers gedaan,over de Afghanen waar,laat ons stellen,het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken (van minister Clinton) nog wel een tijdje werk mee zal hebben

Ik vrees alleen dat de brave generaal gelijk had...

Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2011 om 18:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 18:19   #25
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De is al de zovvelste generaal of hogere stafofficier die het standje hopeloos vollrdig ziet staan.
En daar komt uiteraard weer een domme overkloot die de zaak moet afblussen.

Amerikanen kennen geen diplomatie en hun achterbuurttaal geeft hen geen ruimte voor de Franse verbale rapiertechniek, waarmee je in vriendelijke bewoordingen je tegenstanders naar de hel kunt wensen.

Ga naar huis en help daar de boel op te bouwen, met Afghanistan hebben jullie niets van doen. En uitgenodigd zijn jullie niet, ten bewijze de wekelijkse pakketjes van 200 x 50 x 50.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 november 2011 om 18:19.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 00:39   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tzijn dan ook een bende knoeiers zijn die hun tijd steken in 'gevaarlijke ' mensen als nordine taouil onderzoeken en marxistische terroristen laten ontsnappen. Die mannen zeveren gewoon wat om hun job te behouden.

Die versie over de taliban is dus wat ik in vraag stel, ik kan ook naar tv kijken en alles geloven alleen zijn er een aantal bewijzen die het radicale barbaarse karakter op z'n minst gezegd nuanceren. Maar goed zolang er dwazen zijn die alles wat ze horen geloven kan men oorlogje blijven voeren, mss als jullie kinderen in armoede zullen leven zullen zij wel door hebben waar men mee bezig is geweest. Die nakomelingen zullen er niet om geven dat je de islam barbaars vond maar die zullen wel zich afvragen waarom je de goede vragen niet kon stellen.
En w�*t zijn de goede vragen volgens jou ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 00:46   #27
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik denk niet dat al qaeda daar achter zat, er is heel goede reden om aan te nemen dat die aanslagen een opgezet spel waren om de invasies te legitimeren, dat is een hele oude truk.

barbaas krapuul dat je niet kent nooit ontmoet hebt maar waarvan men wil dat je het zo ziet om het volk dom te houden
Ik denk dat de al dan niet vermeende barbaarsheid van de islam mij weinig zou interesseren moesten er HIER niet zo veel islamieten rondlopen/hangen/wonen/misdaden begaan & in de bak zitten.
Maar het feit is dat wij dagelijks hun overlast mogen verdragen, hun misdaden moeten ondergaan, hun onderhoud moeten betalen binnen en buiten de gevangenismuren, en dat wij dan OOK nog eens alle dagen dankzij de media kunnen volgen wat diezelfde soort gasten wereldwijd uitspookt...
En d�*n...Ja, dan begin je je zo stilekkesaan een negatieve mening te vormen over die jongens, zélfs als je een brave en tolerante blanke Europeaan bent...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 10:29   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik denk dat de al dan niet vermeende barbaarsheid van de islam mij weinig zou interesseren moesten er HIER niet zo veel islamieten rondlopen/hangen/wonen/misdaden begaan & in de bak zitten.
Maar het feit is dat wij dagelijks hun overlast mogen verdragen, hun misdaden moeten ondergaan, hun onderhoud moeten betalen binnen en buiten de gevangenismuren, en dat wij dan OOK nog eens alle dagen dankzij de media kunnen volgen wat diezelfde soort gasten wereldwijd uitspookt...
En d�*n...Ja, dan begin je je zo stilekkesaan een negatieve mening te vormen over die jongens, zélfs als je een brave en tolerante blanke Europeaan bent...
Ik wil er dan wel even aan herinneren dat de Afghaanse Taliban nog geen enkele (bom)aanslag gepleegd heeft buiten het gebied dat zij willen (her)overen,namelijk het gebied waar zij wonen!.Merkwaardig,in deze tijd van snelle internationale reizen,wereldwijd verspreide Afghaanse gemeenschappen,en gezien het aantal naties dat als doelwit zou kunnen dienen (gezien de verscheidenheid aan vreemde troepen in Afghanistan)..
Ook vreemd,dat zij de,cultureel aanvaarde, "oog om oog,tand om tand" methode NIET toepassen tegen het burgervolk van hun vijanden,terwijl hun vijanden bijwijlen wel "collateraal" bezig waren tegen Afghaanse burgers.(het laatste jaar minder,de Westerse troepen lijken zich te onthouden van offensieven,klaar te maken voor de terugtocht waarschijnlijk)

bepaalde dingen NIET doen is ook een taktiek!(ik denk dat de VS-top dat al begrijpt)

Ondertussen raakt het geduld van de VS met pakistan echt wel op:

De Amerikaanse Chef-staf,een Admiraal,draait zijn tong niet meer driemaal rond over Pakistan.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15027923

De VS zijn niet zinnens om Pakistan massal aan te vallen natuurlijk,maar de militaire hulp,die al serieus beknibbelt wordt,gaat straks ongetwijfeld helemaal op de schop(het VS-publiek aanvaardt het eigenlijk nu al niet meer,gezien ook de harde economische tijden)

Het zal aan dat deel van het pakistaanse leger zijn,dat ongetwijfeld al evenzeer ge-affronteerd is door de gebeurtenissen,om de Pakistaanse veiligheidsdiensten en de "speciale grenstroepen",die een eigen spelletje spelen,eens aan te pakken......

Anders gaat Pakistan regelrecht naar een burgeroorlog,en mogelijk conflict met een steeds geirriteerder India en Afghanistan!

Laatst gewijzigd door kelt : 6 november 2011 om 10:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 11:47   #29
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...Pakistan.dhtml

die kunnen al geen aanslagen meer plegen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 14:46   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Feit is dat de taliban in hun beginperiode gesteund werden door de VS, EN dat ze een belangrijk deel van de bevolking achter zich hebben.

Feit alleen dat er zich buitenlandse troepen bevinden in Afghanistan is voor veel Afghanen een reden op zich om de Taliban te steunen.

Natuurlijk zijn het extremisten, die drugs gebruiken om zich te financieren (naast natuurlijk geld overgemaakt door Afghanen in het Westen, door rijke golfArabieren, de pakistaanse geheime dienst, etc.) maar ze lijken niet meer weg te denken uit Afghanistan en kunnen blijkbaar niet verslagen worden door militaire middelen. (omdat het regime dat het Westen steunt corrupt is, eveneens leeft van de heroïnehandel en geen legitimiteit heeft)

Een diplomaat die in Kaboel gevestigd was gedurende 5 jaar vertelde mij bovendien dat vrouwen afwezig zijn uit het straatbeeld in afghanistan, en dat de seksuele behoeften worden bevredigd door jongetjes van 12, 13 jaar, die overal in private clubs en parties waar alcohol is aanwezig zijn. Ook NAVO-militairen zouden daaraan meedoen, bij gebrek aan vrouwen en bordelen zoals in "normale" landen.
Een van de meest voorkomende medische klachten bij jongeren is " ontsteking van de anus". Veel rijkere Afghanen haten de Taliban omdat die de "jongetjeshandel" verboden.

Voor mijn part mogen ze de taliban hebben, zo'n samenleving verdient niet anders. Zolang de beschaafde buurlanden (tajikistan, Iran, Uzbekistan) maar hun grenzen goed afrasteren, waar ze volop mee bezig zijn met Russische hulp.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 november 2011 om 14:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 19:44   #31
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat gaat ook op voor de tegenstanders van de Taliban. Elke cultuur conditioneert (onderwerpt) zijn individuen overeenkomstig zijn sociale normen en instellingen. De Taliban zijn soennieten (80% van de bevolking van Afghanistan). Ze vertegenwoordigen de grootste stammen van het land in twee talen, het Pashto en het Dari.

Zijn de Taliban volgens u vreemde overheersers of is het een volksbeweging?
Rekenen is blijkbaar niet uw sterkste kant, idd ongeveer 80% van de Afghanen zijn Sunni moslims echter amper 42% zijn pashtun of pathanen en buiten enkele uitzonderingen waren zij de enige leveranciers van het fenomeen Taliban. Bij mijn weten is 42% geen meerderheid, alhoewel je het als je het projecteert naar ons landje toe wel de indruk zou krijgen. Geen kritiek op de initieele bedoelingen van de Taliban, ze waren het beu dat lokale krijgsheren hun goesting deden, lees verkrachtingen en uitbuiting van de locale bevolking. Wat er echter mis ging is dat de TB niet in staat waren om enerzijds een unitair bestuur op poten te zetten laat staan een degelijk bestuur regionaal te organiseren. Helaas moet ik je toch gelijk geven, een overgroot deel van de bevolking zucht en wil eigenlijk terug naar het TB era waar men zijn shop kon open laten zonder bestolen te worden. Maar zo zijn er ook veel (oost) Duitsers die de sovietoverheersing achteraf gezien niet zo erg vonden. Een gesprek enkele jaren geleden dat ik had met Haji Mutawakil (ex minister BUZA gedurende de TB era) "begrijp ons niet verkeerd maar we hadden goede bedoelingen maar wisten niet hoe ze in de praktijk te brengen."
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 20:37   #32
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat gaat ook op voor de tegenstanders van de Taliban. Elke cultuur conditioneert (onderwerpt) zijn individuen overeenkomstig zijn sociale normen en instellingen. De Taliban zijn soennieten (80% van de bevolking van Afghanistan). Ze vertegenwoordigen de grootste stammen van het land in twee talen, het Pashto en het Dari.

Zijn de Taliban volgens u vreemde overheersers of is het een volksbeweging?
't zijn vooral mensen. En van het soort die niet zelfstandig nadenken. En vervolgens klakkeloos uitvoeren wat er in een 800jaar oud boek staat en er liefst nog wat bij-fantaseren, als het boek niet volstaat.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 20:50   #33
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Een samenleving die een vrouw minderwaardig behandeld is gewoon in elk menselijk opzicht geen leefbare en rechtvaardige samenleving.

Dat men handen afkapt van dieven en moordenaars snel en efficiënt de doodstraf geven vind ik een heel goede zaak en ook hier willen steeds meer mensen een stukje hardere discipline tegen dit soort zaken maar hier in het westen blijft het gewoon een feit dat een samenleving waarin de vrouw minder waard is, gewoon niet kan punt uit
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 20:52   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=bbfyj...eature=related
Waarom wordt de taliban eenzijdig afgebeeld? Wie heeft iets tegen deze mannen in de documentaire? Vecht de taliban een rechtvaardige zaak uit tegen een buitenlandse aggressor, ik denk het wel. Heeft de taliban onrechtvaaridge zaken gedaan, ik denk het ook. Waarom pikken we steeds dat doodsimpel good guy-bad guy verhaal dat niet bestaat.
De United States dachten er ook zo over. http://www.youtube.com/watch?v=uhFleLinwEM
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 21:02   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De United States dachten er ook zo over. http://www.youtube.com/watch?v=uhFleLinwEM
ondertussen hebben zij ook al door dat moslimtuig niet te vertrouwen is...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 21:52   #36
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Een samenleving die een vrouw minderwaardig behandeld is gewoon in elk menselijk opzicht geen leefbare en rechtvaardige samenleving.

maar hier in het westen blijft het gewoon een feit dat een samenleving waarin de vrouw minder waard is, gewoon niet kan punt uit
In onze samenleving geeft de overheid zelfs subsidies aan religieuze organisaties die de vrouw niet als hun gelijken behandelt.
Dat zegt veel over ons land, waar zelfs de dieren rechten hebben...
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 22:08   #37
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Als ik de 30 regels voor de Ware Taliban (uit 2007) bekijk dan zie ik

19. Mujahideen are not allowed to take young boys with no facial hair onto the battlefield or into their private quarters.

Layeha (book of rules) for the Mujahideen
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 22:14   #38
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een beetje achterlopend. Er is een nieuwe versie gevonden in 2009:
(U//FOUO) Captured Taliban 2009 Mujahideen Rules and Regulations Booklet
Summary Findings

• Analytical suggestions that the 2009 code of conduct manifesto merely represents a
“softer, kinder” Taliban are false. Protection offered to any government official, worker
or contractor captured by the Taliban is not a new doctrine. This stipulation was
previously outlined in the Taliban’s 2006 Layeha, the earlier version of the code of
conduct, and is also a widely accepted tenant of Pashtunwali. The Taliban directive to
avoid civilian casualties when conducting suicide attacks is merely a side suggestion,
coming in third out of a list of four criteria Taliban operatives should follow when
planning and conducting suicide attacks. Inserting well rehearsed tactics and targeting
senior officials before “avoiding civilian causalities,” would seem to signify that the
importance of the mission trumps the avoidance of civilian casualties in the eyes of the
Taliban.
• The introduction of the 2009 manifesto orders Taliban operatives to disregard earlier
versions of the Layeha, namely the 2006 doctrine that has only 30 rules. The current
edition is much longer (13 Chapters and 67 rules), signifying the need to cover more
strategic and tactical concerns in greater detail.
• At least 17 out of the original 30 Layeha were repeated in the 2009 manifesto.
• It appears the 2009 manual’s target audience is “group leaders,” tactical level Taliban
commanders in charge of cadres numbering 10-15 men. It also outlines the organizational
responsibilities of both the district and provincial level command apparatuses.
• The manifesto is a clear attempt by the Taliban’s senior leadership, specifically that of
Mullah Muhammad Omar (Amir ul-Momineen)7 and Mullah Abdul Ghani Berader
(Deputy to the Amir), to consolidate command and control over the Taliban organization
and reign in rogue or unstable Taliban factions. Mullah Omar is referred to as Imam in
the document; Mullah Berader is referred to as Imam’s Assistant.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 22:23   #39
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Dat men handen afkapt van dieven en moordenaars snel en efficiënt de doodstraf geven vind ik een heel goede zaak en ook hier willen steeds meer mensen een stukje hardere discipline tegen dit soort zaken maar hier in het westen blijft het gewoon een feit dat een samenleving waarin de vrouw minder waard is, gewoon niet kan punt uit
Besef je wel goed wat je hier schrijft ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 01:00   #40
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
..

"soort gasten " Een ras ofzo ?

Grote groepen migranten geven altijd al overal ter wereld problemen ,dat heeft met geloof niets te maken.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be