![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2011 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Elke religie heeft al voor bloed en tranen gezorgd.
Waarom zou iemand perse een religie willen aangemeten krijgen ? Ik kan er geen cijfer op plakken maar hoeveel mensen zijn er al gestorven voor 'hun' religie ? Er bestaat misschien wel zoiets als een opperwezen. Maar om daar mijn leven voor op te offeren .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() -agnosten: verdoken gelovigen, ietsisten, verder ok
- hindoes: veel gewelddadiger dan ze beweren, dat kastesysteem is een schande (de Ganges? ![]() - - boeddhisten: lang niet zo geweldloos als ze beweren :facepalm: - - joden: OK, indien ze niet te orthodox zijn, lang niet zo geweldloos als ze beweren. - christenen: luister naar hun woorden, kijk vooral niet naar hun daden: lang niet zo geweldloos als ze beweren. ![]() :facepalm: -moslims: een echt kleine minderheid overdrijft, de meesten geloven maar wat ze denken dat in de koran staat en er zijn dus zoveel variaties als er imams en ayatollahs rondlopen tussen dat 1.3 miljard moslims. Er lopen idd sommige 'vieze tisten' tussen die imams en ayatollahs. :facepalm: -atheïsten: OK, maar antitheïsten maken van atheïsme een soort godsdienst. apatheïsme Diderot: 'het is zeer belangrijk het verschil tussen kervel en dolle kervel te kennen , maar absoluut niet belangrijk in god te geloven' (in een brief aan hypocriet Voltaire toen die hem verweet , atheist te zijn.) Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2011 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dhimmies : onderkruipers, hypocrieten,volgelingen van volgelingen..het meest weerzinwekkende dat er bestaat..
Beweren graag dat enkel een minderheid van de moslims overdrijft maar veralgemenen wel andere godsdienstvolgelingen zonder verpinken.. Iedereen die zijn religie beschouwd als een 'hobby' of een cultureel erfgoed met wat rituelen is OK, de zwakzinnige radicalen die opstaan en gaan slapen met hun sprookjesboekjes vormen mogelijk een 'gevaar' Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 november 2011 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Je kan niet op één lijn oordelen over religies met miljarden volgelingen en in sommige gevallen duizenden afsplitsingen. Ik heb geen specifieke houding tegenover 'de moslims', maar ik kan wel wat aantekeningen plaatsen tegenover de islam zoals die door de meeste moslims gevolgd wordt. Mijn voornaamste bezwaar is dan dat men interpretatie van de Koran niet toelaat, hetgeen in de eerste eeuwen trouwens wel nog mocht. Omdat volgens de moslims de Koran het letterlijke woord van God is (anders dan de "geïnspireerde" Bijbel van de christenen), zal de islam veel meer moeite blijven hebben om zich aan te passen aan de veranderende tijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En u vergist zich m.b.t. interpretatie. Net als men bij de bijbel via exegese probeert te ontdekken wat de schrijver bedoeld heeft met de tekst, bestaat er bij de koran een tafsir waarin de betekenis van de woorden uit de koran dieper wordt uitgelegd. Hoewel de koran an sich wel een duidelijk boek is, rekening houdend met eerdere openbaringen (OT-NT) en de levensloop van profeet Mohammed vzmh. Wat u met uw laatste zin wil zeggen is dat de islam een duidelijke religie is met minder ruimte voor discrepanties en tegenstrijdigheden. Een moslim ziet het dan ook zo: het is uiteraard niet de koran (of Gods woord of God) die zich moet aanpassen aan de mens en diens veranderlijke verlangens. Maar het is de mens die God dient te gehoorzamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Here goes :
- boeddhisten & andere atheisten/agnosten : OK - hindhoes : kleurrijk, en ook cultuurhistorisch interessant - animisten : idem - joden, moslims en christenen : idioten die denken dat de waarheid in een boek staat, en dan nog wel één waar er al zoveel mee geknoeid is dat het werkelijk totaal ongeloofwaardig wordt.
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 7 november 2011 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Er wordt nog in gecremeerd, en men drinkt er ook ritueel van. Daarbij komt nog eens dat Indië op vele andere vlakken, zoals bv. IT, enorm aan het opkomen is, en dan denk ik dat een verschoonde Ganges dat proces alleen maar kan versnellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik maak die fout vaak. Old habits die hard. Deze verbetering is trouwens geen blijk van intelligentie. Aan het voorgaande bericht zie ik dat je jezelf blijkbaar identificeert als militant anti-theïst die een 'pain in the ass' wilt zijn, want gewoon erg zielig is, en je dit gewoon uitgebuikt als een soort uiting van je pathetische superioriteit.
Ik kan bij jou veel verbeteren. Ik zie in je laatste berichten erg veel fouten staan. 'De pot verwijt de ketel' is hier dus van toepassing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je houdt dus van muziek voor mentaal gehandicapten. Interessant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
praktiserend gelovige = mentaal gehandicapte dus muziek uit Joodse religieuze rites = muziek voor en door gehandicapten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb nooit gesteld dat een gelovige een gehandicapte is. Ik stelde dat mijn houding er tegenover hetzelfde is als tov een mentaal gehandicapte. Groot verschil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2: Dat gebrek aan redelijkheid hetzelfde is als mentale retardatie. Je stelde dit: "Een praktiserend gelovige is zowat hetzelfde als een mentaal gehandicapte wat mij betreft." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Na nog eens mijn eerste post te lezen moet ik toegeven dat ik dat heel slecht geformuleerd heb. Ik bedoelde dus dat ik hetzelfde ongemakkelijke gevoel krijg rond een gelovige als bij een mentaal gehandicapte. Ik reken voor alle duidelijkheid gelovigen dus niet onder de mentaal gehandicapten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn beeld daarvan is het product van mijn ervaringen vrees ik. De dag dat ik een aangename gelovige tegenkom verandert dat misschien.
Laatst gewijzigd door mkb : 7 november 2011 om 16:40. |
![]() |
![]() |