![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik word kwaad van zulke 'verhalen'. Zoonlief heeft tijdens zijn twee jaren in de eerste ploeg van Anderlecht naar schatting minstens 300.000 euro per seizoen verdient aldaar ! Nu bij Chelsea zal hij ook wel zijn boterham kunnen verdienen, ondanks het feit dat hij meestal in de B-ploeg zit (o pardon, 'de beloften') of met wat geluk op de bank bij de echte jongens. Als je dan hoort dat zulke families voor een habbekrats kunnen wonen, terwijl anderen die tien keer zo weinig hebben niet in aanmerking komen (omdat ze boven de inkomensgrenzen zitten), dan is dat toch wel echt wraakroepend. Roger heeft dan nog niet eens 'zin' om die schandalig lage huur te betalen.
Bij de bepaling wie recht heeft op sociaal huurtarief zou men rekening moeten houden met alle bezittingen (ook op de spaarboek of in andere financiële producten) en niet enkel uitgaan van het 'officiële' inkomen van het gezinshoofd. Met zulke riante inkomsten kan Romelu gerust enkele honderden euro's per maand afstaan en als hij daar nog woonachtig is, is het niet meer dan normaal dat hij die huur voor zijn gezin zou betalen. Door zijn beperkte capaciteiten zal Romelu allicht nooit veel spelen in de eerste ploeg van Chelsea, maar hij zal nog schandalig veel verdienen bij Anderlecht of een andere club als hij volgend jaar (is mijn prognose) jankend terug naar ons voetbaldwerglandje komt. Tijd dat dan de fiscus er zich eens mee gaat moeien, bij de Lukaku's zit allicht veel 'zwart'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met studiebeurzen en gesubsidieerde studentenkoten is dit in ons apelandje ook al decennialang aan de gang. Er wordt voor de toekenning enkel maar rekening gehouden met de officiële inkomens van de ouders, of ze nu voor de rest een fortuin hebben staan bij de bank of de ouders een vastgoedimperium bezitten, dat speelt voor onze overheid blijkbaar geen enkele rol. Het is ook niet toevallig dat er in de goedkopere koten van de univ's (de peda's) zeer veel kinderen zitten van advocaten, dokters, ondernemers en andere zelfstandigen, want vele van die vrije beroepen of middenstanders geven een gezinsinkomen aan dat belachelijk laag is. Ik ken zelfs zo'n studentenhome waar er voor de deur mercedessen staan van de rijkeluizoontjes die daar op gesubsidieerd kot zitten. En hun ouders ondertussen maar memmen dat het gewone werkvolk (die wel voor hun studerende kinderen vaak de volle pot moeten betalen en een kot moeten zoeken op de duurdere privé-markt) te veel verdient en dat de indexering hun welvaart bedreigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondergebracht is ondergebracht. Zolang het maar niet onder erbarmelijke omstandigheden ondergebracht is. De meesten van ons, onderbrengers, zijn beschaafde mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het goede nieuws is dus, dat we op staatshulp d e helft kunnen besparen of meer zonder de werkelijk hulpbehoevenden te raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan laten terugkeren als hij weer werkloos wordt? Overigens hebben die sociale huisvestingsmaatschappijen ook rijkere klanten nodig die meer huur betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet ik je gelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een sociale woning te krijgen wordt naar de laatste 3 jaar gekeken voor uw aanvraag. Verdien je te veel kom je niet in aanmerking.
Kom je in aanmerking, wordt er daarna nooit meer gekeken naar je verdienste. Dus als je morgen de lotto wint, en je woont in een sociale woning en je betaald trouw je huur kan er geen hond je uit je huis zetten. Dat is zoals de wet nu is. Je kan dat moreel verwerpelijk vinden , maar stel je maar voor dat je daar 10 jaar woont en dan plots wat meer begint te verdienen, je kan die mensen toch niet verplichten van te gaan verhuizen en bvb een dure verhuis te moeten regelen, je zou dan wat meer huur kunnen vragen bvb. Iets anders is natuurlijk, dat ze wel de huur moeten betalen, ... en er zou een voorangslijst moeten komen voor mensen van de eigen gemeente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb er ooit eens een paar maand stage gedaan, ... hallucinante situtaties, ... wij hadden zo ook een tokkie famillie in het bestand, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is hun taak niet. Hun taak is het recht op behoorlijk betaalbaar wonen te implementeren dat in de grondwet staat. Als dat meer subsidies kost, tant pis. Maar je zou de kosten al kunnen halveren door je tot de grondwettelijke doelgroep te beperken. En de toelatingsvoorwaarden navenant te formuleren. Lukaku buiten. Dat zou ook de wachtlijsten minder hallucinant lang maken. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan laten terugkeren als hij weer werkloos wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook logisch dat je de rijkjes de privé injaagt. De grondwettelijke doelgroep zijn de armpjes. Maar in dit land moet iedere sociale regeling het dubbel of het driedubbel kosten om de rijkjes mee te nemen. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die socialehuisvestingsmaatschappijen krijgen sowieso hun geld. Wat de huurder niet betaalt wordt door de lokale overheid bijgelegd. Dus, hoe minder de huurder verdient en hoe minder huur hij moet betalen, hoe meer die lokale overheid (gemeente) moet bijleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat verstaat u onder rijk?
Het is allemaal de schuld van de Flair. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 9 november 2011 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik zeg niet rijk.
Ik zeg (spottend) :rijkjes. Dat is: rijk-achtig Het gaat hier over sociale huurwoningen. Dat dient voorbehouden te worden aan mensen die privé-huren niet of zeer moeilijk kunnen betalen. De toelatingsvoorwaarden moeten herschreven worden. Hoogdringend. Het is (gelukkig) een van de weinige eeuwig doorlopende GROTE SCHANDALEN Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 11:02. |
![]() |
![]() |