Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 20:15   #21
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
De "echte" vluchtelingen (lees: degenen die gevaar lopen in hun thuisland door eender welke reden) mogen en moeten zelfs geholpen worden tot het terug veilig is in hun eigen land! Probleem is dat er ook veel mensen (het merendeel) bij zijn die naar hier komen om hier een beter leven te hebben. En ik kan dat die mensen op zich niet verwijten hoor, tuurlijk wil je het beste voor jezelf en je gezin.
Maar sorry als ik daar niet voor wil betalen hoor!
Beetje hypocriet dan.

Citaat:
En mag je dan niet verontwaardigd zijn als bijv een alleenstaande moeder met klein kind die na jaren wachten helemaal vooraan staat op de lijst voor een sociale woning een woning toegewezen krijgt en dan even later te horen krijgt dat het toch maar naar een migrantengezin met 2 kinderen gaat! Waar gebeurd voorval (en ik ken er zo nog veel meer hoor) van een werkend lid van onze gemeenschap die het zeer moeilijk heeft die achteruitgeschoven wordt voor mensen die hier nul komma nul bijgedragen hebben en die helemaal niet moesten vluchten uit hun thuisland!
Sorry, ik was even vergeten dat binnenlanders allemaal brave, hard werkende burgers zijn en dat immigranten daar niks aan bijdragen.
Oud 9 november 2011, 20:39   #22
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Beetje hypocriet dan.

Sorry, ik was even vergeten dat binnenlanders allemaal brave, hard werkende burgers zijn en dat immigranten daar niks aan bijdragen.
Wat is er hypocriet aan dat ik wel wil betalen voor mensen die het echt nodig hebben (doch enkel zolang ze het nodig hebben) maar niet voor goudzoekers die denken dat ze eens even een reisje gaan maken naar luilekkerland, waarbij dit dan ten koste gaat van de eigen bevolking?
Wil dat zeggen dat ik vind dat ze die mensen met kinderen op straat moeten laten slapen? Nee, tuurlijk niet. Ze mogen hen gerust een tijdje opvangen en als ze niet in aanmerking komen om te blijven moeten ze terug. Kiezen ze dan om in de illegaliteit hier voort te leven; ok dan, maar dan moeten ze de consequenties erbij nemen en niet komen janken!

En ik zeg helemaal niet dat binnenlanders allemaal engeltjes zijn en immigranten allemaal luieriken! Maar die asielzoekers die geen gevaar lopen in hun land van herkomst moeten we maar allemaal opnemen, een huis zoeken, alles betalen en ze nog een geldzakje erbij geven, terwijl er bij zijn die 2-3 huizen hebben in hun land van herkomst? Wie is dan de sukkelaar?
En ja: dan help ik liever een binnenlandse profiteur dan een aanzuigeffect te creeëren voor nog meer asielzoekers!

Feit is dat de profiteurs (binnenlands of niet) eruit moeten en dat er eens hulp gaat naar de mensen die het nodig hebben.

Versta me niet verkeerd he: ik zou het liefst hebben dat iedereen op heel de wereld het goed had, maar dat is nu eenmaal niet zo en wij kunnen het gewoon niet blijven betalen om al die asielzoekers op te nemen, zeker niet zolang een groot deel van onze eigen bevolking in de kou blijft staan!

Laatst gewijzigd door Meuh : 9 november 2011 om 20:57.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 01:50   #23
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Wat is er hypocriet aan dat ik wel wil betalen voor mensen die het echt nodig hebben (doch enkel zolang ze het nodig hebben) maar niet voor goudzoekers die denken dat ze eens even een reisje gaan maken naar luilekkerland, waarbij dit dan ten koste gaat van de eigen bevolking?
Wil dat zeggen dat ik vind dat ze die mensen met kinderen op straat moeten laten slapen? Nee, tuurlijk niet. Ze mogen hen gerust een tijdje opvangen en als ze niet in aanmerking komen om te blijven moeten ze terug. Kiezen ze dan om in de illegaliteit hier voort te leven; ok dan, maar dan moeten ze de consequenties erbij nemen en niet komen janken!

En ik zeg helemaal niet dat binnenlanders allemaal engeltjes zijn en immigranten allemaal luieriken! Maar die asielzoekers die geen gevaar lopen in hun land van herkomst moeten we maar allemaal opnemen, een huis zoeken, alles betalen en ze nog een geldzakje erbij geven, terwijl er bij zijn die 2-3 huizen hebben in hun land van herkomst? Wie is dan de sukkelaar?
En ja: dan help ik liever een binnenlandse profiteur dan een aanzuigeffect te creeëren voor nog meer asielzoekers!

Feit is dat de profiteurs (binnenlands of niet) eruit moeten en dat er eens hulp gaat naar de mensen die het nodig hebben.

Versta me niet verkeerd he: ik zou het liefst hebben dat iedereen op heel de wereld het goed had, maar dat is nu eenmaal niet zo en wij kunnen het gewoon niet blijven betalen om al die asielzoekers op te nemen, zeker niet zolang een groot deel van onze eigen bevolking in de kou blijft staan!
Dit ja, de rest moest er allemaal niet bij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be