![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen. Laatst gewijzigd door Zapatista : 11 november 2011 om 19:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw eigen keuze hier is a of b, maar jij hebt anders: a en b a en b of b a en c of b b en c of a a en b of niet b a en c of niet b b en c of niet a niet (((b en c of niet a) en (b en c of niet a)) of b) .. enz. Omdat jij het zegt? Laatst gewijzigd door porpo : 11 november 2011 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen. Laatst gewijzigd door Zapatista : 11 november 2011 om 19:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt een beeld van "eigen keuze" waardoor jij inbeeldt dat alle andere "eigen keuze's" die jouw "eigen keuze" tegenspreekt een indoctrinatie is. Dit is allemaal, volgens mij, indoctrinatie. Jouw indoctrinatie is niet enkel logisch in het opleggen van je eigen "eigen keuze maken", maar het is ethisch ook indoctrinatie: wie mijn "eigen keuze maken" tegenspreekt maak ik voor onnozelaar uit. Citaat:
De menselijke taal is geen machinetaal, je onderwerpt je aan een heel lange historische culturele en maatschappelijke proces die jouw beeld van "keuze" creëert. Drink thee of koffie. Stel jij kiest koffie, is dit dan uw eigen keuze of onderwerp je je aan degene die zegt dat je kan kiezen tussen de twee, behoefte, kosten, ...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zegt degene die zijn willetje wilt opdringen. Ernstig blijven aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor telt de praktijk hé:
Maak je keuze: volg deze weg Maak je keuze: volg deze weg of anders deze. En zo kan je verder. Natuurlijk geloof jij hier in jouw "eigen keuze maken". Dat wat jouw indoctrinatie impliceert hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Nee, ik denk dat u gewoon negeert wat ik zeg en een bepaald stereotypisch beeld van mij opstelt. Trouwens, volgens mij stelt u net geloven gelijk aan indoctrinatie.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 11 november 2011 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben Noachiet. Dus een niet-jood die tegenover het begrip "God" en de daaruit voortvloeiende moreel-filosofische principes zich houdt aan hetgeen het orthodoxe jodendom vooropstelt. Bijgevolg wordt de visie van het Christendom terzake (met gans het areaal van christelijke dogma's zoals de Drievuldigheid, de "Zoon van God"-notie, Maria-verering enz.) verworpen. Centraal is de studie van de Hebreeuwse bijbel of Tanakh.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alle Levieten of hun afstammelingen waren priester. Dat waren slechts de nakomelingen van Aaron (uit de stam van Levi). Die nakomelingen zijn nu nog te herkennen aan bepaalde namen: Cohen, Kohn, Kahn enz. In het hedendaagse Judaïsme hebben zij geen rol van betekenis meer. Slechts bij welbepaalde plechtigheden in de Synagoge wordt op hen beroep gedaan bv. bij de jaarlijkse zegen van de families.
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De taal zelf, laat staan geloof, is indoctrinatie. Of is het zo dat jij soms met "ik" je ouders/buurt bedoelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Dat is ook waarom ik zo tegen racisten ben. In tegenstelling tot onderwijs gaan ze de maatschappij nog wat polariseren. Val een religie aan en ze zullen zich nog radicaler opstellen. Kijk maar naar de katholieke kerk. Latijnse missen? Really?
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ligt vooral aan de polarisering. De officiële koers van de kerk is een beetje in een contradictorisch status quo blijven hangen na de jaren '70, dus zijn er steeds meer radicalere groepen aan traditionele en modernistische kant. Laatst gewijzigd door Albrecht : 11 november 2011 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() En hoe zou dat moeten/kunnen gebeuren via onderwijs volgens u?
Laatst gewijzigd door porpo : 11 november 2011 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenminste, als we uw definitie van racisme hanteren. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 november 2011 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |