Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2011, 12:11   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schieten in Brussel ? Dat is een 'fait d'hivers' !!

Ge moet onze Groene Wakkere (positief bedoeld !!) eens lezen in De Standaard van vandaag !!
Zaventem is Brussel niet. Het ligt zelfs niet in het Brussels gewest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 12:21   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Haha.

En wat deed de politie die op de luchthaven aanwezig is.
Taak is taak, dit was net buiten het luchthavengebouw. Als jouw taak is op de luchthaven te blijven, moet je er niet 5 meter buiten gaan, want dan kan je gestraft worden omdat je de werkplaats verlaat.
Weer een goeie voor Geert Hoste.

Laatst gewijzigd door subocaj : 17 november 2011 om 12:22.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 12:31   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Taak is taak, dit was net buiten het luchthavengebouw. Als jouw taak is op de luchthaven te blijven, moet je er niet 5 meter buiten gaan, want dan kan je gestraft worden omdat je de werkplaats verlaat.
Weer een goeie voor Geert Hoste.
Net zoals de politie die een peuter in een regenton vindt. Eerst eventjes bellen of ze hem er wel mogen uithalen...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 12:36   #24
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Hier wordt weer geluld dat het een lieve deugd is...
Het probleem is dat het incident zich voordeed om iets voor 6 uur, op een moment dat de nachtploeg vervangen wordt door de ochtendploegen.
Nachtploeg? LMAO!

Is luchthaven een fabriek ofzo?

Iedereen tegelijk vervangen in een 24/24 bedrijf = domme Belgische achterlijkheid.

Citaat:
Bijkomend probleem is dat je op de luchthaven zeer gemakkelijk kan ontkomen via één van de talloze vluchtwegen.
Onzin. Voor buitenstaanders is er maar een route en dat is de route van en naar de vertrek/inkomst hallen. Alle andere in en uitgangen hebben meerdere slagbomen.

Kortom in principe moet de politie/veiligheid alleen maar een route permanent in de gaten houden (de grote viaduct dus). Dat lijkt mij niet te veel gevraagd.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 12:37   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Hier wordt weer geluld dat het een lieve deugd is...
Het probleem is dat het incident zich voordeed om iets voor 6 uur, op een moment dat de nachtploeg vervangen wordt door de ochtendploegen. Bijkomend probleem is dat je op de luchthaven zeer gemakkelijk kan ontkomen via één van de talloze vluchtwegen.
En dat het gerechtelijk labo pas om 8u30 ter plaatse is gekomen, is ook geen probleem. Alle sporen moeten daarvoor gevrijwaard worden door de frist responders, de ploegen op het terrein. Daarna kan het labo zijn werk doen.

Niemand weet hier van iets, maar velen kunnen het toch niet laten een achterlijke mening te poneren. Tsja...
Gij hebt duidelijk nog nooit op een echte luchthaven rondgelopen ...

En dat die sporen verzekerd worden en die gasten er niet binnen de 10 minuten kunnen zijn, dat snapt iedereen ook wel, maar 2,30 uur later ...

Moeten die uit Hasselt komen of zo ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 17:42   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Nachtploeg? LMAO!

Iedereen tegelijk vervangen in een 24/24 bedrijf = domme Belgische achterlijkheid.

Onzin. Voor buitenstaanders is er maar een route en dat is de route van en naar de vertrek/inkomst hallen. Alle andere in en uitgangen hebben meerdere slagbomen.

Kortom in principe moet de politie/veiligheid alleen maar een route permanent in de gaten houden (de grote viaduct dus). Dat lijkt mij niet te veel gevraagd.
In veel luchthavens is er -discreet- praktisch OVERAL politie, of zelfs zwaarbewapende militairen, aanwezig.
Hier is dat te moeilijk. "Domme Belgen" noemen ze ons in een aantal landen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 18:08   #27
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Net zoals de politie die een peuter in een regenton vindt. Eerst eventjes bellen of ze hem er wel mogen uithalen...
Ze moesten de ton eens beschadigen wat dan?
Misschien een parlementaire onderzoekscommissie oprichten, om te kijken of het mag in de toekomst en onder welke voorwaarden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 22:10   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wablief !
Dat zou betekenen dat de nachtploeg het al afbolt alvorens de morgendploeg ter plaatse is en er dus geen overlappingsmoment voorzien is.
Als het niet zo ernstig was zou je ermee moeten lachen.
In feite zou er op dat moment dan 2 ploegen moeten aanwezig geweest zijn.
Nog niet zo lang geleden was er in het Antwerpse een dodelijke ontploffing in de petrochemie.
Ook daar had een ploeg niet op de aflossing gewacht.
Commentaar van de vakbond : al een geluk dat de nieuwe ploeg niet aanwezig was, anders watren er nog meer doden gevallen !!
Neen, beste, dat betekent dat de ene nachtploeg moet tussenkomen omdat de ochtendploegen, die wel met veel meer volk zijn, zich op dat moment nog aan het klaarmaken zijn. Dat de vogels dan vliegen zijn is zeer spijtig, maar dit afschuiven op de politie is te gemakkelijk.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 22:16   #29
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Nachtploeg? LMAO!

Misschien... Maar dan moet je bij de beleidsmakers zijn die ook nog eens budgetten toekennen. Gelijkaardig, maar schrijnender voorbeeld: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4_Metropolitie

Citaat:
Te voet hinderen die slagbomen je niet direct.

Citaat:
Gesteld dat ze al met een voertuig ontsnapt zijn, zijn daders al voorbij het viaduct als de politie nog maar de hoek om komt en richting viaduct rijdt. En daarna heb je mogelijkheden zat: ring richting Luik, ring richting Antwerpen, naar Brussel of naar Vilvoorde.

Jouw theorie kan enkel kloppen indien er net op het moment van vluchten een rijdende politiecombi in de buurt van het viaduct is, en dat is niet altijd het geval. Heb je wel enig besef hoe groot het luchthaventerrein is?
Oud 17 november 2011, 22:20   #30
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gij hebt duidelijk nog nooit op een echte luchthaven rondgelopen ...
Enlighten me, oh orakel...

Ik ben er toch wel zeker van dat ik deze luchthaven net een tikje beter ken dan jij. En hoe ze het op andere luchthavens doen, is irrelevant in de discussie. Daarvoor moet je maar bij de mensen zijn die het beleid uitstippelen en de budgetten voorzien.

Citaat:
En dat die sporen verzekerd worden en die gasten er niet binnen de 10 minuten kunnen zijn, dat snapt iedereen ook wel, maar 2,30 uur later ...

Moeten die uit Hasselt komen of zo ?
Het maakt geen ene fuck uit of die gasten er na tien minuten zijn, na een half uur of na tweeëneenhalf uur. De daders waren al weg en het verder onderzoek speelt zich toch grotendeels later af.
Oud 17 november 2011, 23:16   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zaventem is Brussel niet. Het ligt zelfs niet in het Brussels gewest.
Ah, toch ene die het opmerkt !

Mijn grootste plezier is om de gasten van de nmbs te plagen.

Als ik naar de luchthaven van Zaventem ga, dan wissel ik af:
- ene keer vraag ik aan het loket een tiket naar de luchthaven.
de brave man zegt dan "nationale luchthaven Brussel", en ik roep "NEEN", niet Brussel, Zaventem .... bla bla ....

- de andere keer neem ik gewoon een tiket voor (het dorp) Zaventem, en dan is het hommeles met de kaartjesknipper (want ge moet meer betalen voor de luchthaven dan voor het dorp) Ik probeer hem dan uit te leggen "ik moet niet naar Brussel, ik moet naar de luchthaven van ZAVENTEM ..)

We zijn akkoord: de luchthaven ligt op volledig Vlaams grond grondgebied; er zijn zelfs geen faciliteiten.
Toch tot op heden.
Straks komen er Franstalige rechters .... in Vilvoorde (ook geen faciliteiten), ook bevoegd voor o.a. Zaventem.

Onnozelaars.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be