Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2011, 01:18   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat ze eerst eens hunne rotzooi rond hun krot opgeruimd hadden en hun kind beter in 't oog gehouden hadden.

Z�*j zouden aangeklaagd moeten worden voor 'schuldig verzuim', 't 'verzuimd' hebben om deftig voor hun kind te zorgen!

Arm kleintje.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 01:21   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Iemand die twee uur onder water gelegen heeft, is in elk geval hersendood.
Bij een geslaagde reanimatie had de zoon een vegetatief leven geleid.

Los van het feit of de agenten correct of niet correct gehandeld hebben, is dat gegeven wel een zekerheid.
het klink cru, maar dat is toch ook wat ik dacht.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 01:25   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zwijg voorlopig hierover.
Ik zal mijn gedacht ook maar (voorlopig) voor me houden, denk ik!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 10:19   #24
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
klopt ... naar 't schijnt moeten ze dat gedacht hebben maar echt grond is daar niet voor en bovendien bestaan die procedures waar zij zich achter verscholen gewoon niet eens.
Idd, dat vernam ik ook. En trouwens procollen\procedures, mijn botte.
In zo 'n geval geldt de regel: nood-breekt-wet.
Dan lap ik in mijn werk ook pocedures aan mijn gat, plus het complimentje vd baas achteraf.

Laatst gewijzigd door stropke : 19 november 2011 om 10:20.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 12:01   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zwijg niet; ik beweer dat ik enkel hypotheses kan maken met de zaken die ik van dit geval in de gazetten gelezen heb, en met wat ik in de gazetten gelezen heb hoe lang ge met uwe kop onder water kunt overleven.

Als die flikken zoveel tijd ter plaatse daar zijn, en dan die kleine daar zo vinden, dan geloof ik best dat ze zich vergissen, zwaar vergissen, en dat ze echt overtuigd zijn:
a) dat die kleine absoluut zeker dood is
b) dat als er een moord in het spel is, dit zorgvuldig moet aangepakt worden. Het lijkt wel iets anders te zijn dan ne kleine die in een zwembad of een vijverke gesukkeld is ...

Feit is, zo vermoed ik, dat het hartje van de kleine nog klopte.
Dus is er wel een inschattingsfout van de flikken.

Maar of die fout hen echt aangewreven kan worden ...
stel dat jij er op dat ogenblik daar aanwezig waart, zou jij - niet wetende wat wij nu achteraf weten - ook niet uitgegaan zijn van "helaas, het manneke is dood" en "gvd, wie heeft die hier in gestoken, is dat manneke vermoord .."

En dedju, ik blijf toch zitten met de vraag: hoe lang kunt ge nu overleven met uwe kop onder 't water ?
Normaal gesproken zoudt ge toch na 2 minuten van uwe sus moeten draaien, en na 5 minuten dood. Voor die 5 minuten nog redbaar, mogelijks met hersenschade. In geval van koud water, kunnen die 5 minuten wat langer, maar toch niet zo lang.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:32   #26
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat ze eerst eens hunne rotzooi rond hun krot opgeruimd hadden en hun kind beter in 't oog gehouden hadden.

Z�*j zouden aangeklaagd moeten worden voor 'schuldig verzuim', 't 'verzuimd' hebben om deftig voor hun kind te zorgen!

Arm kleintje.
Misschien heb je daar wel allemaal gelijk in maar 't één heeft niks met 't ander ( 't optreden van de flikken dus ) te maken.

Stel nu even dat die agenten dat kind vonden en het was duidelijk in leven ( en derhalve geen verder gezever van inschattingsfout ed ) ... dan kan ik me inderdaad best voorstellen dat het voor de ouders toch nog een dik staartje zou krijgen.
( btw dat kan het nu ook nog )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:41   #27
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zwijg niet; ik beweer dat ik enkel hypotheses kan maken met de zaken die ik van dit geval in de gazetten gelezen heb, en met wat ik in de gazetten gelezen heb hoe lang ge met uwe kop onder water kunt overleven.

Als die flikken zoveel tijd ter plaatse daar zijn, en dan die kleine daar zo vinden, dan geloof ik best dat ze zich vergissen, zwaar vergissen, en dat ze echt overtuigd zijn:
a) dat die kleine absoluut zeker dood is
b) dat als er een moord in het spel is, dit zorgvuldig moet aangepakt worden. Het lijkt wel iets anders te zijn dan ne kleine die in een zwembad of een vijverke gesukkeld is ...

Feit is, zo vermoed ik, dat het hartje van de kleine nog klopte.
Dus is er wel een inschattingsfout van de flikken.

Maar of die fout hen echt aangewreven kan worden ...
stel dat jij er op dat ogenblik daar aanwezig waart, zou jij - niet wetende wat wij nu achteraf weten - ook niet uitgegaan zijn van "helaas, het manneke is dood" en "gvd, wie heeft die hier in gestoken, is dat manneke vermoord .."

En dedju, ik blijf toch zitten met de vraag: hoe lang kunt ge nu overleven met uwe kop onder 't water ?
Normaal gesproken zoudt ge toch na 2 minuten van uwe sus moeten draaien, en na 5 minuten dood. Voor die 5 minuten nog redbaar, mogelijks met hersenschade. In geval van koud water, kunnen die 5 minuten wat langer, maar toch niet zo lang.
Dan nemen we niet alleen de (vermeende) feiten uit de krant over ... maar maken we de fout dat die feiten ook al zouden bekend zijn op dat moment toen men die kleine aantrof.
Die kleine was spoorloos, niet ?
Ook al waren de ouders daar al een tijd naar op zoek en was het eerste interventieteam daar ook al enige tijd mee zoet dan nóg kan je er niet zomaar vanuit gaan dat op het moment dat ge die kleine aantreft je de tijd dat ie spoorloos of onvindbaar was gebleken al achterste over ( kopje onder dus ) in die ton lag.... dat is iets dat pas later gebleken is.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:43   #28
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik kan begrijpen dat de agenten ervan uit gingen dat de peuter overleden was, ik zou net hetzelfde denken.

Het is wel niet duidelijk in hoeverre ze dit effectief gecontroleerd hebben. Zo niet, hebben ze een zware inschattingsfout begaan, die ze voor de rest van hun leven met zich zullen meedragen.

Ik wil overigens niet direct met stenen gooien naar de ouders, maar op het eerste zicht lijkt het me daar wel een varkensstal. Een peuter laat je daar niet in lopen zonder toezicht.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 05:42   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dan nemen we niet alleen de (vermeende) feiten uit de krant over ... maar maken we de fout dat die feiten ook al zouden bekend zijn op dat moment toen men die kleine aantrof.
Die kleine was spoorloos, niet ?
Ook al waren de ouders daar al een tijd naar op zoek en was het eerste interventieteam daar ook al enige tijd mee zoet dan nóg kan je er niet zomaar vanuit gaan dat op het moment dat ge die kleine aantreft je de tijd dat ie spoorloos of onvindbaar was gebleken al achterste over ( kopje onder dus ) in die ton lag.... dat is iets dat pas later gebleken is.
Inderdaad alleen maar als die ton heel de tijd quasi vlak onder hun neus stond ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 09:14   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inderdaad alleen maar als die ton heel de tijd quasi vlak onder hun neus stond ...
een regenton (+1 meter hoogte) is nu niet direct het eerste waar je gaat zoeken als je een peutertje kwijt bent.

Ik begrijp het ook niet helemaal: hoe konden ze nu weten dat het kind al 20 minuten in de ton lag?

Enfin, ieders logica is toch wel om in zo'n geval dat prutske er stante pede uit de halen en te reanimeren!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be