![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zet maar eens een mast met een zeil dat 4Kw vangt op je dak.
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een turbine is perfect op een dak te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat die vergelijking opgaat. Het zeil vangt alle wind op en kan de daardoor ontstane krachten enkel doorgeven aan mast en vervolgens aan het gebouw die de kracht moet kunnen weerstaan. In een turbine worden de krachten opgezet in een andere vorm van energie waardoor niet alles opgevangen wordt door het gebouw.
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 21 november 2011 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan zijn.
Maar je werkt met dynamische krachten. En op dat vlak is het natuurlijk niet beter. Bof, ik weet dat mijn plat dak niet echt geschikt is, teveel windblokkage langs alle kanten. Ik moet boven de nok van het puntdak geraken , is dat nu met een turbine, of met een klassieke windmolen. Die ik toch niet mag plaatsen.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie heeft er hier "ongelijk" gekregen?
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet getreurd, ik heb een voorziening. Het dakterras draagt het zonder enig probleem. Maar dat laat de windvang van de woningen en begroeiing niet verdwijnen.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft idd niet veel zin om een windturbine achter een muurtje te gaan zetten.
Op de nok zou beter zijn maar dat is nogal een getrek dat daar gaat gaan staan. Beter nog als uw huis vrijstaand is, hang hem ter hoogte van de nok aan de muur er naast. Eventueel een beetje hoger laten uitkomen zou ideaal zijn. Trouwens zo groot is het nu ook weer niet, nog geen 2 meter hoog. Laatst gewijzigd door Mambo : 22 november 2011 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kan zo'n systeem van pakweg 2 meter hoog werkelijk 14000 kWh opbrengen? Heeft iemand juiste cijfers? Ervaring? Heb zo eens zitten surfen op het internet en het zelf in elkaar knutselen van zo'n ding lijkt niet echt moeilijk. Als je zo'n opbrengst hebt waarom is de techniek dan nog niet doorgebroken? http://www.youtube.com/watch?v=AQnBjH1DIL4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik herhaal mijn voorstel. De werkplaats van Huize Chaos staat open voor ieder die zo'n project wil starten. Mijn hoofdvoorwaarde is dat het me alleen tijd mag kosten. (Dit geld ook voor van die overunity gevallen en andere natuurwetnegerende generatoren)
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Nu ni voor 't een of 't ander en ik ken de ballen van techniek, maar is het niet mogelijk om een spiraal-windmolen te bouwen zoals de vorm van een hoge wenteltrap, waarvan de 'treden' zodanig zijn afgesteld, dat ze van onder tot boven de wind opvangen en zo de verticale middenas doen draaien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mare, als je aan zelfbouw doet, dan is rendement iets minder van belang, maar het gemak in onderhoud, herstelling en beschikbaarheid van goedkope materialen.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Heb hier ooit eens een draad gevolgd en die ging over een soort model zoals in de OP, maar die was dan horizontaal opgehangen aan een soort ballon en verbonden met een electriciteitsdraad naar de grond. Leek me anders ook wel wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ga je hier in Belgie een stuk luchtruim van 1km hoog en 1km in doorsnee mogen opeisen voor je windvlieger-generator?
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luchthaven van Oostende , militaire luchtmachbasis van Koksijde en de nodige aanvliegroutes... Snel gedaan met de windvlieger/ballon windmolen.
Neen, voor particulier gebruik blijft mijn advies
Dus ipv micrometrisch uitgerekende spiegelglad afgewerkte composietmateriaal schoepen en extreem efficiente hoog voltage generators, staal, hout en betaalbare (revisie of 2de hands)alternatoren uit auto's of vrachtwagens. Het enige dure onderdeel waar je niet onderuit kan is de omvormer.