![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Een gesluierde kleuterleidster.
![]() ![]() D'r is nu al zo weinig medeleven in onze maatschappij. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij moet dringend eens meedoen aan "Jongens en Wetenschap" (elke morgen na 9u op radio 1) Stefanie, je bent een pientere meid ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in deze discussie eens te meer belangwekkend te moeten vaststellen hoe de (groen)linkse beweging dik is met de islamistische beweging.
Gesluierde en onderdrukte vrouwen, diep-religieuze moskeegangers, anti-feministische imams, haat-predikende leiders tegen de vrije meningsuiting, tegen de vrije klederdracht, kortom, tegen de vrijheid in het algemeen. Hoewel, dat laatste is ook nijpend in de communistische landen. Afijn, Eddy Boutmans en Kris Merckx zijn mee. Of hoe cynisch het allemaal wordt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon schreef:
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wil niet vervallen in een links-rechts debat, maar toch even deze opmerking. Correctie: Het is in deze discussie eens te meer belangwekkend te moeten vaststellen hoe de (groen)linkse beweging dik is met de mensheid. Iedereen is gelijk(waardig), iedereen is in de eerste plaats mens. En daarna pas Vlaming, Moslim, vegetariër, homoseksueel,.... Het is eerder in een rechts milieu dat mensen worden ingedeeld in hokjes van meer/minder(waardig) Een homo is minder mens en mag daarom niet trouwen, een moslim is minder mens en krijgt daarom niet alle kansen,.... Op basis van die houding is een rechtsgeörienteerde eigenlijk, zonder het zelf te beseffen, dik met de religieuze fundamentalisten=>Homofoob, xenofoob, overaccentuering van de eigen waarden en normen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
(Heel korte) anekdote: Mijn broertje op zijn tweeëneenhalf jaar: wou niet naar school, elke dag wenen en nog zo vanalles, want "die mevrouw heeft geen ogen!!!" Elke dag hetzelfde liedje, hij wou absoluut niet naar school, en misschien heeft hij er zelfs een trauma aan overgehouden! Het probleem: die kleuterjuffrouw was elke dag in 't zwart gekleed, en droeg een bril met grote, donkere glazen. Los van religie of wat dan ook, denk ik dat het voor kinderen belangrijk is, dat ze geen hippie voor de klas hebben staan, geen gothic addict, enz. maar iemand met een stralend gezicht, enz. Hiermee wil ik niemand discrimineren, maar bv. een bril met lichte glazen, is toch niet te veel gevraagd. Wat dat hoofddoek betreft (ik denk dat ik het al eens eerder ergens heb geschreven): hoofddoeken zijn sowieso niet wenselijk: vroeger was ik voorstander van de vrijheid om hoofddoeken te dragen, maar als je er goed over nadenkt, kan je niet anders dan er tegen zijn, tenzij het gewoon om modieuze redenen is natuurlijk. Want: 1. Die vrouwen dragen hoofddoeken omdat volgens hun (overigens persoonlijke) geloofsovertuiging bepaalde lichaamsdelen bedekt moeten zijn. 2. Ze vinden dat mannen anders verleid zouden worden, en dat zou pure uitlokking zijn. 3. Geen hoofddoek dragen is in strijd met hun overtuiging. 4. Er zijn vrouwen die geen hoofddoeken dragen. 5. De gesluierde vrouwen vinden deze vrouwen onfatsoenlijk + vinden dat hun (en de andere) mannen door hen verleid worden, wat verfoeilijk is. 6. De gesluierde vrouwen zijn bijgevolg tegen onze normen en waarden, namelijk dat het mogelijk moet zijn om zonder hoofddoek rond te lopen. Het is echter duidelijk dat het hier om een gebruik gebaseerd op een gedachtengang gaat, die niet NAAST onze normen en waarden kan bestaan, maar indruist TEGEN de onze. Want, als zijzelf een hoofddoek dragen, omdat mannen anders zogezegd hun pik achterna zouden lopen, dan zijn ze TEGEN ONZE MAATSCHAPPIJ en moeten ze uit eigen beweging naar een plaats verhuizen waar ze vrij kunnen rondlopen, zonder dat hun mannen verleid worden door ongesluierde vrouwen. Als ik bv. naar 't naaktstrand van Bredene ga, en ik vrees dat mijn partner niet van de naakte mensen kan afblijven, en ik wil zelf niet naakt rondlopen, DAN GA IK GEWOON NIET NAAR DAT STRAND!
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Zoals gewoonlijk zijn we weer aan het afdwalen.
Ik zal de topic weer eens op de rails zetten. Dit lees ik op de NOS-nieuwssite Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
http://www2.omroep.nl/nos/verkiezing...uitenland.html De tekst zelf: (...) België De Belgische liberale premier Verhofstadt heeft CDA-leider Balkenende gefeliciteerd met de verkiezingsoverwinning van zijn partij. Ook VVD-leider Zalm kreeg felicitaties voor zijn zetelwinst. De premier, die hoopt na de Belgische verkiezingen zijn paars-groene kabinet te kunnen verderzetten, gaat ervan uit dat hij ook in de toekomst goed met de Nederlanse regering kan samenwerken. Verhofstadt rept met geen woord over de PvdA en Wouter Bos. (...) De NOS zoekt schimmen waar ze niet zijn. Het is niet de gewoonte van een buitenlandse partij alle winnende partijen te gaan feliciteren, wel dè winnaar (= de grootste) + ev. de zusterpartij. Wat doet Verhofstadt: 1. De grootste feliciteren: CDA 2. de zusterpartij feliciteren: VVD Geloof me: Verhofstadt had veel liever alleen de VVD gefeliciteerd, of als het moest: PvdA en VVD!
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Blij met een dode Pim? In Vlaanderen zal het zo'n vaart niet lopen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Bij deze wil ik mijn welgemeende felicitaties doen aan de PvdA! (Merk op dat IK er geen andere partij bij vermeld ![]()
![]() |
![]() |
#37 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Werken of niet werken... Feit is dat hij de kans niet gehad heeft om dat te bewijzen. Noch om te bewijzen dat het werkt, noch om te bewijzen dat het niet werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
DE PvdA heeft een (groot) gedeelte van haar overgelopen rechtse kiezers terug in de val gelokt. De LPF is een winnaar, want het heeft zonder Pim 8 zetels gewonnen. Nu vooral in de oppositie de politieke lessen leren die Fortuyn heeft achtergelaten.
![]() |
![]() |
#40 |
Schepen
|
![]() Stefanie, Pim heeft inderdaad de kans niet gehad, maar Pim is er niet meer. En de LPF heeft de kans WEL gehad
En PO, de LPF wint geen 8 zetels, maar houdt er nog 8 over omdat ze teert op wat Pim Fortuyn ... nee, ik zal me beter uitdrukken: omdat ze nog blijft oogsten wat Pim gezaaid had. Uit dat zaadje is echter niks gegroeid... Ze hebben het geen water gegeven, hebben het niet verzorgd... Maar dat is geen verwijt, alleen een vaststelling... Want de vraag is hier niet of ze niet WILLEN, maar of ze misschien... niet KUNNEN! LFP = nada, niks, rien, nothing, niente, ... zonder Pim