![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag 1: Welke vlag?
- Belgische vlag - Zwarte leeuw op geel veld - Zwarte leeuw op geel veld met rode klauwen - geen vlag Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? - Van buiten - Meezingbaar/meeneuriën - Met moeite de eerste zin - Niet Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? - Confederalisme - Onafhankelijkheid op termijn - Onafhankelijkheid nu Vraag 4: Wie is het probleem? De opties zijn allemaal verkeerd. 't Zijn de Vlaamse politici zelf die een deel van het probleem vormen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwarte leeuw op geel veld.
Maar voor dezelfde moeite is het een purperen dildo op een bleekgroene achtergrond. Het is een lapje texiel waarmee een "wij en zij" situatie bekrachtigd wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 november 2011 om 16:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Geen vlag. Persoonlijk ben ik geen fan van een Leeuwenvlag, echter. Da's meer iets voor een wapenschild. Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? - Van buiten (ik ken ook de stanza's van het Wilhelmus in het Nederlands volkslied, ik ken ook de Brabançon in het Nederlands en in het Frans, ik ken ook het Lied der Deutschen, ik ken ook de Marseillaise, enz...). Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? Ik ben meer bezorgd over de cultuur hier, niet over de landsgrenzen. Vraag 4: Wie is het probleem? De kleinburgerlijke cultuur in onze contreien; de inwoners zelf dus. Net zoals het lichaam heeft de geest ook voedsel nodig, en dat schijnen velen hier te vergeten. Laatst gewijzigd door Weyland : 21 november 2011 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voor een zwarte vlag met veel geld, ipv een geel veld.
![]() We zullen ze nodig hebben, want we gaan de Hollandse toer op, met een gedoog regering. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 21 november 2011 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
- Belgische vlag - Zwarte leeuw op geel veld - Zwarte leeuw op geel veld met rode klauwen - geen vlag Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? - Van buiten - Meezingbaar/meeneuriën - Met moeite de eerste zin - Niet Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? - Confederalisme - Onafhankelijkheid op termijn - Onafhankelijkheid nu - Grondige hervorming (richting 'confederalisme'), indien niet, onafhankelijkheid Vraag 4: Wie is het probleem? Het huidige Belgische model is het probleem. En zal ook waarschijnlijk een probleem blijven. Andere problemen zijn politici die liever de broek op de knieën laten zakken, en nog een heleboel mensen die niet willen inzien dat solidariteit zijn grenzen kent en dat de manier waarop we de Waalse economie in standhouden destructief is. Verder ook nog de grote verschillen, en ze zullen niet verdwijnen, noch de taalwetten, noch de federalisering brachten de Belgen dichter bij elkaar!
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 21 november 2011 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's als naar een schoenenwinkel gaan, en - wanneer de winkelbediende vraagt wat voor schoen je wil - antwoorden met "ik ben op zoek naar een trui". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zwarte leeuw op een geel veld is ongeveer 700 jaar oud.
Pas later heeft men de klauwen rode teennagels gegeven om ze te onderscheiden van de originele 'strijdvlag" geel en zwart dus. Maar zwart en geel is de enige originele dus. Als je daar niet graag voor kiest dan ben je dus geen originele Vlaming ook. Laatst gewijzigd door Mambo : 21 november 2011 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Een grote met mayonaise en een curryworst (lange hamburger voor de Limburgers, frikandel voor den 'Ollander)"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
- Belgische vlag - Zwarte leeuw op geel veld - Zwarte leeuw op geel veld met rode klauwen - geen vlag Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? - Van buiten - Meezingbaar/meeneuriën Het Wilhelmus is veel mooier. - Met moeite de eerste zin - Niet Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? - Confederalisme - Onafhankelijkheid op termijn Wachten tot de financiële storm wat gaan liggen is. - Onafhankelijkheid nu Vraag 4: Wie is het probleem? - Franstaligen - sossen - Walen - Franstalige politiekers |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Nonsens. Ofwel lette men gewoon niet op details zoals klauwen in dat wapenboek, ofwel was het een fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En alleen een 'originele' Vlaming mag de 'echte' Leeuw kiezen ? Wel, die vlag maakt me geen reet uit. Ik ben dan allicht geen 'echte' Vlaming, want niet uit oud-Vlaanderen. Maar toch ben ik een Bewuste Vlaming uit oud-Brabant. En voor mijn part mag eender welke vlag gevoerd worden. Waarom niet de Brabantse Leeuw, of niet de Limburgse Leeuw ? Waarom die oud-vlag van oud-Vlaanderen terwijl delen van oud-Brabant en Limburg deel uit maken van het 'huidige' Vlaanderen. Als je dan toch een vlag wil voor het 'huidige' Vlaanderen dienen al hun kleuren gebruikt te worden : oud Vlaanderen : zwart en geel oud Brabant : zwart geel rood Limburg : geel rood Kluts dat bijeen en je hebt zwart, geel en rood... Laat nu net deze kleuren terug te vinden zijn op de vlag van het 'huidige' Vlaanderen. Goed, toch...
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 21 november 2011 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En die afbeelding is iets ouder dan 30 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het een strijdvlag is in geel en zwart hebben ze er pas later in goed overleg en blabla rode teennagels bij gezet. Omdat ze de driekleur een beetje zouden hebben dus (geel, zwart en rood) Begin je de symboliek te begrijpen? Strijdvlag ? Geen strijdvlag? |
|
![]() |
![]() |