![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Kan (mag) Bart De Wever premier worden ? | |||
Hij wil het wel maar hij kan (mag) het niet. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Hij wil het niet en hij kan (mag) het niet. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 50,00% |
Hij wil het wel en hij kan (mag) het. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Ze gaan Bart De Wever premier maken. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Een Vlaams-nationalist als premier, komaan zeg. De Wever is slimmer dan dat. Iedereen weet dat de partij van de premier steeds een prijs betaalt voor het premierschap.
Het probleem bij Leterme indertijd was dat hij liever premier werd dan aan zijn beloftes vast te houden. Di Rupo wil trouwens ook geen premier zijn.
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet Bart De Wever maar Showbizz Bart wordt de premier van de noodregering. Kwestie van de overgang naar premier Di Rupo vlot te laten verlopen.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand wil nog premier worden. Dan komt een noodregering van oude Belgicistische kroko's steeds dichterbij...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het ook al zitten denken. Een triumviraat van Dehaene, Eyskens en Leo Tindemans.
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 november 2011 om 20:14. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoop van niet, maar 't lijkt plausibel
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Wat mij betreft zinloze vraag! Maak een regering zoals in Italië met slimme mensen, dus laat de politici erbuiten!
|
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() En wiens mening moeten die dan uitvoeren?
#28 |
Minister-President
|
![]() Niet overdrijven, hè.
![]() Laat hem eerst maar eens bewijzen of hij zijn eigen frietkot kan besturen. ![]()
#29 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Europa heeft al genoeg (lees: teveel) te zeggen, laat staan dat hun mannekes hier mogen komen doen wat ze willen
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA weet ook wel dat de koning de piste van een noodregering nooit gaat aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ik denk niet dat veel van de N-VA kiezers weten hoe Europa-gericht ze zijn, of tenminste niet voor die reden voor de N-VA gestemd hebben.
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Waarom "sorry"?
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Zou nog maar gemakkelijk zijn mocht je je altijd 100% in een partij kunnen vinden en achter AL hun beslissingen staan
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens, Open VLd graaft hun eigen graf:
- Ze laten de financiële storm dichter bij komen. Wanneer deze toe slaat (doordat de begroting te laat is) zullen ze de schuld krijgen. - Ze worden nu emotioneel gechanteerd. De Belgicistische krachten binnen de partij (Een telefoontje van Albert naar de koning van Michelbeke, gevolgd door een gesprek van vader op zoon kan al wonderen doen). Er is dus veel kans dat ze als nog plooien. In dat geval kan N-VA zich profileren als liberaler dan de liberalen. De liberale partij is de-facto overbodig. - Zelfs al plooien de sossen en komt er een begroting naar de Europese aanbevelingen, dan is het nog lang niet zeker dat de rest van het beleid vlekkeloos gaat verlopen. - En of een sterke begroting ons gaat redden van de financiële storm, da's ook wat anders. De enige manier waarop ze het gaan redden is: - Ze kunnen voor 15 december een begroting voor leggen met de Europese aanbevelingen. EN Tot 2014 regeert en regering eendrachtig en zonder al te veel verdeeldheid. EN De economische storm trekt weg, en België ondervind geen negatieve financiële gevolgen meer. EN De besparingen zetten geen kwaad bloed bij de mensen. |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog niet moeten gaan stemmen, maar als ik dat zou moeten gaan doen, heb ik geen idee waarop ik moet stemmen. Mijn politiek gedachtengoed ligt zowat verspreid over de VCD (zo'n afscheuring van de CD&V), de PvdA en het kartel Belg-Unie...
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik leg ze naast elkaar en kijk waar ik het meest mee akkoord ga. Tot op heden heb ik van partij nog niet hoeven wijzigen, maar ik hou dat niet voor onmogelijk. Je moet dus zoveel mogelijk je eigen mening toetsen aan die van partijen, dat is alles. Los daarvan vind ik dat stemplicht stemrecht moet worden om mensen die het toch niet interesseert en zomaar wat gokt eruit gefilterd zouden worden