Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Hoe moet het nu verder?
Nieuwe verkiezingen. 19 39,58%
Een noodregering opstarten. 5 10,42%
Samen met nva beginnen vanuit een blanco blad om voor een confederatie te onderhandelen. 15 31,25%
De VLD dumpen en de groenen erin. 6 12,50%
Alsnog proberen een akkoord te vinden. 3 6,25%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 21 november 2011, 21:03   #21
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Oud 21 november 2011, 21:05   #22
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Na 527 dagen is de impasse compleet. De formatie is bij de begroting gestruikeld. Di Rupo heeft zijn ontslag al gaan aanbieden bij de koning, hij houdt die in beraad. Hoe moet het nu verder met dit land?
Artikel 35 GW uitvoeren. Het pleidooi van LDD, waarvoor ikzelf al in 2010 pleitte, is zo gek niet.
Ernst Niessen is offline  
Oud 21 november 2011, 21:10   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die beland in de vuilnisbak.
Dat zou meer dan fijn zijn. Ik heb terug hoop.
HIER
zonbron is offline  
Oud 21 november 2011, 21:11   #24
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat N-VA hiermee akkoord gaat gaan.

http://forum.politics.be/showthread....95#post5815895
N-VA gaat hiermee wel degelijk akkoord, al was het maar om de Franstaligen de keuze te laten: confederalisme of ... België dan toch maar opgeven. Het zal het laatste worden.
Ernst Niessen is offline  
Oud 21 november 2011, 21:13   #25
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hopelijk geven de financiele markten snel het verlossende spuitje voor de terminale patiënt.
Als het aan de financiële markten, de ECB, het IMF en de Europese Commissie lag, dan werd in België een zakenkabinet gevormd met technocraten. Wat te denken van een kabinet met Maurice Lippens als minister-president?
Ernst Niessen is offline  
Oud 21 november 2011, 21:15   #26
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Als het aan de financiële markten, de ECB, het IMF en de Europese Commissie lag, dan werd in België een zakenkabinet gevormd met technocraten. Wat te denken van een kabinet met Maurice Lippens als minister-president?
Werklozen kunnen toch ingezet worden om golfterreinen te maaien zeker?
Oud 21 november 2011, 21:16   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een geluk dat deze instellingen daar niets over te zeggen hebben.
HIER
zonbron is offline  
Oud 21 november 2011, 21:23   #28
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Toch een geluk dat deze instellingen daar niets over te zeggen hebben.
Dat denkt u maar en u onderschat wat dat betreft de invloed van deze instellingen. Italië en Griekenland hebben een precedent geschapen. Ik hou niets meer voor onmogelijk in dit Europa.
Ernst Niessen is offline  
Oud 22 november 2011, 00:18   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Idd. Communautair gekissebis kan men eventueel heropstarten nadat de noodregering onder premier De Wever de nodige socio-economische hervormingen heeft doorgevoerd. Dan kan Di Rupo eventueel terug opgevist worden voor paaspremier te worden.
Men heeft dan nog 2 jaar om een nieuw akkoord te zoeken.

Een beetje hetzelfde principe als destijds met Leterme.
Di Rupo wordt in dergelijk scenario nooit een paasregering. Wat we gaan krijgen is een soort Tacher-regering met immense vakbondsstakingen. Elio Di Rupo zal zich te hard in zijn sas voelen in de oppositie.

Je moet de zaken niet voorstellen alsof er gewoon iets door het parlement moet gejaagd worden. Er moet ook een regering achter zitten die het beleid waarmaakt.

Een tijd terug was hier de algemene conclusie dat N-VA een politiek spel speelde toen ze uiting gaven aan hun wil om de begroting van Leterme te steunen als deze maar conform was aan de verwachtingen van de EU. Nu blijkt welk spel ze speelden. Ze wisten verduiveld toen reeds verdomd goed dat dit impliceerde dat er een regering met vertrouwen van het parlement hiervoor moest komen. Leterme speelde dat spel mee door te spreken over een begroting van voorlopige twaalfden terwijl elke analist wist dat er sinds q4 2010 geen dergelijke begroting meer was geweest, deze veel verder zou moeten gaan en deze de noodzaak had van een beleidsregering met vertrouwen van het parlement.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 22 november 2011, 00:23   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA gaat hiermee wel degelijk akkoord, al was het maar om de Franstaligen de keuze te laten: confederalisme of ... België dan toch maar opgeven. Het zal het laatste worden.
Je moet N-VA niet altijd pakken op hun politieke leugens uit het verleden. Elke politieke partij vertelt politieke leugens om hun verhaal te kunnen verkopen. De situatie is daar nu te ernstig voor. Als je hun daar nu op pakt ben je een N-VA basher 1ste klas.

Hun huidig initiatief is dat ze een coalitie op gang brengen met in parallel communautair gezever zodat over het confederalisme kan gestemd worden in 2014.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 november 2011 om 00:23.
Oud 22 november 2011, 00:47   #31
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 527 dagen is de impasse compleet. De formatie is bij de begroting gestruikeld. Di Rupo heeft zijn ontslag al gaan aanbieden bij de koning, hij houdt die in beraad. Hoe moet het nu verder met dit land?
Ik heb de tijd niet om één en ander voor wat de Belgische politieke poespas betreft voldoende te volgen, maar dat Di Rupo zijn “ontslag aanbiedt” als formateur doet mij toch even met de ogen knipperen.

Iedereen die een beetje klaar kijkt heeft al zeer lang begrepen dat Di Rupo zowat een schoolvoorbeeld is van iemand die ruim onvoldoende talent heeft om zelfs maar een flauw afkooksel van een staatsman te kunnen worden, maar dat die jongen kennelijk niet eens doorheeft dat van een formateur nu eenmaal verwacht wordt dat hij/zij hoe dan ook in staat is een regeringsmeerderheid samen te stellen, is verbazingwekkend.

Een formateur dient uiteraard zijn/haar ontslag niet in : dat wél doen is immers zelf het bewijs leveren van de eigen aperte onkunde.

Nou, als Di Rupo al op die manier volkomen door de mand valt als formateur, kunt u zich wel inbeelden wat u allen te wachten staat mocht hij ooit eerste minister van België worden…

Overigens, om op uw vraag “hoe moet het nu verder met dit land ?” te antwoorden : als u allen werkelijk niets beters kunt vinden dan sujetten als Di Rupo om uw land te besturen, dan kunt u er maar beter ernstig rekening mee houden dat het “verder met uw land” sowieso niet zo lang meer zal duren, dus verspil daar niet te veel energie aan…
Gwylan is offline  
Oud 22 november 2011, 00:57   #32
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Splitsuuuuuuh en Plan-N van Storme uitvoeren. !!!!
Oud 22 november 2011, 00:58   #33
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Even zeer kort van stuk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb de tijd niet om één en ander voor wat de Belgische politieke poespas betreft voldoende te volgen, maar dat Di Rupo zijn “ontslag aanbiedt” als formateur doet mij toch even met de ogen knipperen.

Iedereen die een beetje klaar kijkt heeft al zeer lang begrepen dat Di Rupo zowat een schoolvoorbeeld is van iemand die ruim onvoldoende talent heeft om zelfs maar een flauw afkooksel van een staatsman te kunnen worden, maar dat die jongen kennelijk niet eens doorheeft dat van een formateur nu eenmaal verwacht wordt dat hij/zij hoe dan ook in staat is een regeringsmeerderheid samen te stellen, is verbazingwekkend.

Een formateur dient uiteraard zijn/haar ontslag niet in : dat wél doen is immers zelf het bewijs leveren van de eigen aperte onkunde.

Nou, als Di Rupo al op die manier volkomen door de mand valt als formateur, kunt u zich wel inbeelden wat u allen te wachten staat mocht hij ooit eerste minister van België worden…

Overigens, om op uw vraag “hoe moet het nu verder met dit land ?” te antwoorden : als u allen werkelijk niets beters kunt vinden dan sujetten als Di Rupo om uw land te besturen, dan kunt u er maar beter ernstig rekening mee houden dat het “verder met uw land” sowieso niet zo lang meer zal duren, dus verspil daar niet te veel energie aan…
2
fcal is offline  
Oud 22 november 2011, 01:00   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Gwylan

Hier in België heeft niemand ooit maar één seconde echt met de gedachte gespeeld dat Elio Di Rupo premier zou worden van ons land.

Wat er ook van zal worden, hier is volle vertrouwen dat België beter zal scoren in de begrotingsdoelstelling en structurele maatregelen dan Frankrijk.

Wat ons spijtig genoeg wel te wachten staat is dat er veel stakingen en betogingen staan aan te komen.

Oud 22 november 2011, 01:04   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Onder curatele stellen van de EU tot het herverdeeld is.
eno2 is offline  
Oud 22 november 2011, 01:19   #36
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Onder curatele stellen van de EU tot het herverdeeld is.
Alvast mijn avatar in de huidige contekst schrijven en aan de rwa sturen, per aangetekende brief.
Nu 5min politieke moed Vlaanderen, toon eens dat ge -ze zullen em nie temmen- waard zijt ipv mee een pamper aan te lopen. Pampers zijn voor broekschijters.
Oud 22 november 2011, 01:19   #37
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
@Gwylan

Hier in België heeft niemand ooit maar één seconde echt met de gedachte gespeeld dat Elio Di Rupo premier zou worden van ons land.

Wat er ook van zal worden, hier is volle vertrouwen dat België beter zal scoren in de begrotingsdoelstelling en structurele maatregelen dan Frankrijk.

Wat ons spijtig genoeg wel te wachten staat is dat er veel stakingen en betogingen staan aan te komen.
Om zo mogelijk beter te kunnen scoren dan wie dan ook zal uw land eerst een begroting moeten voorleggen, nietwaar.

Dat u “volle vertrouwen” heeft in de huidige Belgische politiek is overigens een mooie zaak, maar ik hoop dat u beseft dat dit “volle vertrouwen” in het Belgisch vermogen tot een degelijk landsbestuur de komende weken en maanden ook door de rest van Europa zal moeten gedeeld worden….
Gwylan is offline  
Oud 22 november 2011, 01:25   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Om zo mogelijk beter te kunnen scoren dan wie dan ook zal uw land eerst een begroting moeten voorleggen, nietwaar.

Dat u “volle vertrouwen” heeft in de huidige Belgische politiek is overigens een mooie zaak, maar ik hoop dat u beseft dat dit “volle vertrouwen” in het Belgisch vermogen tot een degelijk landsbestuur de komende weken en maanden ook door de rest van Europa zal moeten gedeeld worden….
Dat heb ik nergens gesteld. We zijn hier in ons land plantrekkers en we rekenen niet al te veel op de politiek en vertrouwen ze nog minder. Dat is in Frankrijk een beetje anders waar de staat alles maar moet regelen.

Oud 22 november 2011, 01:49   #39
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Stuur Federale politici naar huis

De beste oplossing op lange termijn is dat de koning alle federale politici definitief naar huis stuurt. Er is daarvoor zelfs een Belgische oplossing mogelijk in de nieuwe senaat met gemeenschapssenatoren uit de nota Di Rupo en deze senaat kan perfect dienen als Belgisch overkoepelend orgaan om verder te discussieren of ruzie te maken over eventuele geschillen tussen de gemeenschappen. Meteen moeten we geen jaren meer wachten op een mogelijke federale regeringsvorming en kan er toch terug een beleid komen voor de nog slabakkende federale bevoegheden, die dan worden ingevuld door de gemeenschappen of door Europa (landsverdediging en eventueel ander Europees beleid).
Pol is offline  
Oud 22 november 2011, 02:14   #40
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens gesteld. We zijn hier in ons land plantrekkers en we rekenen niet al te veel op de politiek en vertrouwen ze nog minder. Dat is in Frankrijk een beetje anders waar de staat alles maar moet regelen.
Ik had het over “politiek” in de betekenis “landsbestuur” eerder dan in de betekenis “de politiekers”, maar ik kan u wel volgen waar u stelt dat de Belgen “plantrekkers” zijn in die zin dat - althans naar mijn bescheiden mening – uw land al lang niet meer zou bestaan als soevereine staat mocht de bevolking ervan niet constant zowat het wereldrecord meegaandheid en brave volgzaamheid breken.

Voor wat Frankrijk betreft heb ik de stellige indruk dat u mijn land en de republikeinse aard van mijn landgenoten niet erg goed kent : wij zijn in de regel erg kritisch inzake onze politiek en politiekers, hoor.

Dat wij vinden dat onze nationale verkozenen het landsbestuur terdege moeten regelen is natuurlijk juist, maar dat is niet méér dan normaal : daarvoor zijn ze nu net verkozen, uiteraard. Van wie hier zijn/haar kop politiek uitsteekt, op welk niveau dan ook, wordt bekwaamheid en inzet, moed en verantwoordelijkheidszin verwacht, zoniet mag de betrokkene dagelijks op bakken kritiek rekenen, en het uitzicht op herverkiezing vergeten. Clowns als Michel Daerden of Elio Di Rupo zult u in onze politiek niet aantreffen : zò slaafs meegaand zijn wij niet om dergelijke mensen een kans te geven. Een clown als DSK daarentegen komt wel eens voor, maar zoals u merkt maken wij er geen probleem van om dergelijk sujet in een mum van tijd politiek levend te begraven…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 22 november 2011 om 02:16.
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be