Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2011, 00:32   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb hun dat eens op ne spoed in een UZ vlakaf gezegd, die verpleegster meende mij daar eens te zeggen dat wat ik had geen spoedgeval was...

Ik heb haar toen gevraagd of ze ook durfde te zeggen tegen al die M*k*ken die daar zaten met een snotvalling.

Secretaresses durven dat soms zelfs.

"het zal wel hyperventilatie zijn"...

euh ... dat zal ik wel herkennen??

Het was alvast geen hyperventilatie ... en hoeveel jonge vrouwen met een longembolie of een mogelijke hartritmestoornis gaat ze zo naar huis sturen?? Op wiens verantwoordelijkheid? (want "ja, gij moet het weten hé" wordt er dan gezegd).
(Wedden dat je dan als patiënt te horen krijgt "ja, jij luistert naar de secretaresse?"). Maarja ... tegenwoordig is de gemiddelde kuisvrouw beter geplaatst een diagnose te stellen dan iemand met +10 jaar studies, zo zie je maar ...
Oud 24 november 2011, 00:34   #22
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerst zien of ze hem wel schorsen, ...

die smeerlappen dekken mekaar altijd in.
Ik weet al wat ze gaan zeggen hoor:

"er was een infectie van de darmen zichtbaar". "Daarmee waren al de symptomen verklaart".

"had arts appendicitis moeten uitsluiten?"

"maar er was al een verklaring"
"ze had eerder moeten terugkomen, naar hetzelfde ziekenhuis, dan hadden we nog eens opnieuw gekeken."

...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 november 2011 om 00:35.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 00:39   #23
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is natuurlijk weer de schuld van de vreemdelingen!
U moest eens weten...

"België, het ziekenhuis van de wereld?

Wat als een uiterste gunst bedoeld was, is in de praktijk uitgegroeid tot een middel om een verblijfsvergunning te verkrijgen: in 2009 werd 33 procent van alle ingediende regularisatieaanvragen ingediend om medische redenen, het jaar nadien 34,3 procent en dit jaar is dit al 51 procent. "België wordt stilaan het ziekenhuis van de wereld, met als gevolg dat de medische regularisatieprocedure volledig dichtslibt. Er ontstaat een achterstand waarvan de echte zieken de dupe worden. Het is een stap in de goede richting dat men in dit wetsontwerp onze punten in acht neemt, maar er is nog heel wat werk voor de boeg. Het oneigenlijke gebruik van de medische regularisatieprocedure moet een halt worden toegeroepen, zodat dit voorbehouden blijft voor de écht zieke vreemdelingen," aldus Smeyers"

http://www.politics.be/persmededelingen/30862/

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 november 2011 om 00:40.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 14:06   #24
spie
Vreemdeling

Standaard maar meneer Boonaert toch...

Meneer Boonaert, u gaat nu proberen munt te slaan uit deze situatie ? Bent u niet beschaamd op het hoofd van uw dochter... u hebt al gans uw leven grote schulden langs alle kanten, u bent er indertijd nog voor gevlucht naar Bolivië. U had voor duizenden euro's schulden bij allerlei firma's en u hebt een resem deurwaarders achter u gelaten. Eigenlijk zouden deze deurwaarders misschien best eens terugkeren aan uw huidige deur na al die jaren. Waarom bent u eingelijk terug gekomen uit Bolivië, omdat ze u ginder ook hebben buiten gegooid.
En dan durft u nu de pers "misbruiken" voor deze situatie.
Elke normale mens zou dit voorval zelfs niet in de pers brengen maar zou aan het bed van zijn dochter blijven zitten.
Het is erg wat er is gebeurd, dat hoort u mij niet zeggen, maar u hebt al gans uw leven aaneen gehangen van de leugens, dus waarom vind ik het normaal dat dit artikel ook vol van UW leugens staat.
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat elke dokter in eer en geweten handelt, en een appendicitis is nu soms niet altijd gemakkelijk op te sporen.
En als u vindt dat Oudenaarde te kort schiet, ga dan ergens anders, maar u moet niet denken dat elke kliniek onfeilbaar is.
Ik vind dat iedereen het mag weten hoe u in mekaar zit....en ik weet het maar al te goed.
spie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 14:15   #25
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spie Bekijk bericht
Meneer Boonaert, u gaat nu proberen munt te slaan uit deze situatie ? Bent u niet beschaamd op het hoofd van uw dochter... u hebt al gans uw leven grote schulden langs alle kanten, u bent er indertijd nog voor gevlucht naar Bolivië. U had voor duizenden euro's schulden bij allerlei firma's en u hebt een resem deurwaarders achter u gelaten. Eigenlijk zouden deze deurwaarders misschien best eens terugkeren aan uw huidige deur na al die jaren. Waarom bent u eingelijk terug gekomen uit Bolivië, omdat ze u ginder ook hebben buiten gegooid.
Elke normale mens zou dit voorval zelfs niet in de pers brengen maar zou aan het bed van zijn dochter blijven zitten.
Het is erg wat er is gebeurd, dat hoort u mij niet zeggen, maar u hebt al gans uw leven aaneen gehangen van de leugens, dus waarom vind ik het normaal dat dit artikel ook vol van UW leugens staat.
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat elke dokter in eer en geweten handelt, en een appendicitis is nu soms niet altijd gemakkelijk op te sporen.
En als u vindt dat Oudenaarde te kort schiet, ga dan ergens anders, maar u moet niet denken dat elke kliniek onfeilbaar is.
Ik vind dat iedereen het mag weten hoe u in mekaar zit....en ik weet het maar al te goed.
Zeg makker, je zit hier niet bij de coiffeur, he.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 14:22   #26
spie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien wat meer duidelijkheid coiffeurke ?
Oud 26 november 2011, 14:45   #27
Steve_M

Standaard

Citaat:
Misschien wat meer duidelijkheid coiffeurke ?
Oei, is het te moeilijk? Ten eerste is het hier niet een of ander roddelforum, waar het de gewoonte is info uit mensen hun privéleven te grabbel te gooien (als ze al waar zijn en niet gewoon een poging zijn om toch maar even in de belangstelling te staan). Ten tweede houden je betichtingen ten aanzien van de betrokkene op geen enkele manier verband met wat de man en zijn gezin nu overkomt. Misschien scoort dergelijk gedrag goed bij de coiffeur of in café De Sportvriend, maar hier vraagt niemand daarnaar. Maar wacht, ik vermoed dat het nog steeds te ingewikkeld zal zijn, dus ik zal even de moeite nemen even aan te stippen waarom jouw post een trieste bedoening is:

Citaat:
Dit kunnen we allemaal niet controleren. Bovendien heeft het natuurlijk geen zier te maken met het feit of er al dan niet een medische fout gemaakt is bij de man zijn dochter. Waar lees je trouwens dat hij munt probeert te slaan uit de situatie? Het meeste waarop in hij in België kan hopen is dat de betrokken arts een tik op de vingers krijgt (en dan nog).

Citaat:
Ik lees elke week verhalen over medische blunders in kranten en tijdschriften. Heeft deze man het recht verloren om met zijn verhaal naar buiten te komen? Waarom? Omdat jij dat zegt?

Citaat:
Ja, laat ons allemaal stilletjes zwijgen wanneer er medische blunders gebeuren. Zie trouwens mijn vorige opmerking: wekelijks lees ik gelijkaardige verhalen in de krant. Vreemd dat jij pas vandaag een nieuwe nick aanmaakt om over deze je zegje te komen doen.

Citaat:
Ah, nu komen we ergens. Gelieve de leugens in het artikel even aan te duiden. Met vage insinuaties zijn we niets.

Citaat:
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat elke dokter in eer en geweten handelt, en een appendicitis is nu soms niet altijd gemakkelijk op te sporen
Is dat zo? Hoe komt het dan dat de huisarts die mensen doorstuurde naar het ziekenhuis voor een appendicitis? Dat de arts in kwestie in eer en geweten handelde kan best zijn, maar dat betekent nog niet dat het slachtoffer geen recht heeft om erover te klagen en eventueel stappen te ondernemen. Zie ook: http://www.zorgvisie.nl/Kwaliteit/12...uten-maken.htm

Citaat:
Slaat helemaal nergens op. Een ziekenhuis maakt een medische fout, dus moet het slachtoffer maar ergens anders gaan? Mij lijkt het net iets constructiever ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk medische fouten gebeuren, ongeacht in welke kliniek je terechtkomt. Dat kan alleen maar door openheid en onderzoek, niet door blunders onder de mat te vegen. Pro-tip voor een volgende discussie: misschien kan je voorstellen dat als de kliniek in Oudenaarde de vader van het slachtoffer niet aanstaat, hij dan zelf maar een kliniek moet openen. Dat is ongeveer even nuttig.

Citaat:
Het enige wat ik weet is dat jij een of ander persoonlijk geschil met de vader van het slachtoffer hebt en dat nu hier op uiterst kleinzielige manier, ten koste van zijn zieke dochter, probeert te beslechten.
Oud 26 november 2011, 15:08   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Je kan inderdaad weinig beginnen tegen zo'n artsen die een beroepsfout maken... Het is in elk geval te hopen dat de dokter nooit meer zo'n fout maakt en niet meer zo licht over feiten heen gaat.

Wel klopt het dat men steeds meer voor banaliteiten op de spoeddienst komt. En dit vooral door armere mensen (en ja, dus waarschijnlijk ook vreemdelingen, dit is echt niet verkeerd bedoeld) ook om reden dat je dan niet onmiddellijk moet betalen. De factuur die dikwijls pas maanden later komt kunnen ze dan ook nog 'vergeten' betalen en ze zijn gratis geholpen!
Als je soms leest voor welke prullen mensen ook durven gaan naar de spoeddienst, dan stel ik me daar toch vragen bij. Nu goed, als ze dat willen doen, maar geef ze dan tenminste een factuur mee per bezoek.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 15:11   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 15:43   #30
spie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
waarom amuseert Mr Boonaert zich dan om mails aan iedereen door te sturen met een verhaal in dat lekt van de tegenstrijdigheden, anders wil ik die mail altijd wel eens doorsturen aan wie het horen wil.... er staan zinnen in van : "iedereen die zelfmoordneigingen heeft , begeef u naar het ziekenhuis van Oudenaarde".
Als u dat nog normaal vindt, ik niet. Onafgesproken van al zijn andere toeren die hij in zijn leven nog heeft uitgestoken.
Oud 26 november 2011, 16:22   #31
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom amuseert Mr Boonaert zich dan om mails aan iedereen door te sturen met een verhaal in dat lekt van de tegenstrijdigheden, anders wil ik die mail altijd wel eens doorsturen aan wie het horen wil.... er staan zinnen in van : "iedereen die zelfmoordneigingen heeft , begeef u naar het ziekenhuis van Oudenaarde".
Als u dat nog normaal vindt, ik niet. Onafgesproken van al zijn andere toeren die hij in zijn leven nog heeft uitgestoken.
Wat is de rol van zijn dochter in uw verhaal ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 16:32   #32
Steve_M

Standaard

Citaat:
Omdat die mens over zijn toeren is? Wat het wel zegt is dat er wellicht geen sprake is van een juridische klacht, want zowat iedere competente advocaat zou zijn cliënt ten stelligste afraden zulke mails rond te sturen. Bovendien gaat het volgens het artikel over een klacht bij de ombudsdienst, een orgaan dat geen enkele juridische bevoegdheid heeft en dus ook geen schadevergoedingen kan uitkeren en dergelijke. Ten slotte zie ik een grappige evolutie: in je eerste bericht stond het artikel vol met leugens. Als ik je dan vraag wat er precies gelogen is, kom jij aanzetten met een mail (die niemand van ons gelezen heeft) waarin "tegenstrijdigheden" staan.

Citaat:
Goh, ik vind zoveel niet normaal. Zo vind het volstrekt niet normaal dat iemand een account aanmaakt op een of ander politiek forum om daar de vuile was te komen buiten hangen van een man wiens dochter halfdood in de kliniek ligt. Ongeacht welke andere toeren die man in zijn leven nog heeft uitgestoken. Zo vind ik het ook niet normaal dat wanneer een huisarts een patiënt doorverwijst naar het ziekenhuis met een vermoeden van appendicitis, dat de behandelende arts in het ziekenhuis dat dan niet ziet en een patiënt daardoor vervolgens bijna het leven laat. Het zal vast aan mij liggen.
Oud 9 december 2011, 13:23   #33
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

.......mijn dochter is getekend voor het leven. ......
Niet overdrijven he zeg!
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be