Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 november 2011, 17:38   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bij de N-VA weten ze wellicht heel goed dat ze niet meer gaan mogen meespelen. Deze oproep is volgens mij dan ook geen aanbod in die richting. Het is voorbereidend werk om achteraf met een dikke en terechte "I told you so" te kunnen gooien en vervolgens met de kiezers te gaan lopen.
2

Bart Berepoot timede z'n voorstel heel goed, wetende dat de 'onderhandelaars' er nooit zouden op ingaan.
Diego Raga is offline  
Oud 26 november 2011, 17:54   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgen mij zou De Wever ook d'office Di Rupo afgeschoten hebben. Voordat hij ook maar enig document in handen zou hebben gekregen. Dat is zo zijn gewoonte.
Wel, de enige duidelijke keer dat zoiets gebleken is, was in de omgekeerde richting he.
Oud 26 november 2011, 18:12   #23
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

de belgicisten zitten weer op hun roze wolk lees ik...
Brakelaar is offline  
Oud 26 november 2011, 18:18   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Weinig opbouwend. Ik betreur het nog altijd dat N-VA genoegen neemt met oppositie.

Liever had ik wat opbouwende alternatieven geformuleerd gehoord.
Ik vind het vooral jammer dat jij nog steeds niet door hebt dat het niet aan de N-VA ligt.
Oud 26 november 2011, 18:21   #25
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Deze nota zal met glans de toets van Europa doorstaan. En dat zeg niet alleen ik, dat zegt open-vld voorzitter ALEXANDER DE CROO. Ik ben eerder geneigd geloof te hechten aan een partij die haar bestuurstaak wilt opnemen, dan een oppositiepartij die alleen afbraak anti politiek bedrijft!!
Het kan vriezen, het kan dooien. Maar misschien toch een ietsiepietsie klein opmerkingetje... Herinner u de "stresstests" van de banken. Herinner u ook dat bijvoorbeeld (willekeurig voorbeeld uiteraard, of wat dacht u) Dexia die test met glans doorstond.

Maar ik gun u graag uw glans, daar niet van. Al zou ik toch maar goed opletten voor wat u, en helaas ook mij, de komende dagen, weken en maanden te wachten staat. Benieuwd hoe de financiële markten zullen reageren op de zelfverklaarde glans van u en de heren onderhandelaars. Persoonlijk zou ik me in uw plaats iets minder glansrijk opstellen. Maar ach, dan kunt u het nog altijd op de Europese context steken. Na VB, N-VA en daarna de Vlaming tout court, kunt u dan Europa tot grote vijand en boeman uitroepen. Hoe dan ook: Greece, here we come!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 26 november 2011 om 18:32.
den ambetantsten is offline  
Oud 26 november 2011, 20:17   #26
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u mij hier op een onjuistheid betrapt, dan moogt u het altijd melden en dan praten we verder.
De NVA was nog steeds in het bezit van het model dat Di Rupo gebruikte tijdens de besprekingen, en heeft aan de hand van de cijfers die de wereld ingestuurd zijn teruggerekend, om uit te komen dat men onrealistische groeicijfers hanteerde.

Daar is niets malafide aan, en u moet daar niets anders van maken dan het is. Ook zorgvuldig geformuleerde leugens zijn leugens.
Nyquist is offline  
Oud 26 november 2011, 20:21   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Deze nota zal met glans de toets van Europa doorstaan. En dat zeg niet alleen ik, dat zegt open-vld voorzitter ALEXANDER DE CROO. Ik ben eerder geneigd geloof te hechten aan een partij die haar bestuurstaak wilt opnemen, dan een oppositiepartij die alleen afbraak anti politiek bedrijft!!
Dat is een beetje zoals de tapijtenverkoper geloven boven de buurvrouw die er een gekocht heeft, want die tapijtenverkoper heeft toch meer kennis van tapijten, he

Komaan, vind jij dat De Croo die een akkoord heeft afgesloten, in de mogelijkheid verkeert om te zeggen "dit akkoord dat ik net getekend heb, is eigenlijk goed voor de prullenmand, want Europa gaat het natuurlijk afschieten" ?
Oud 26 november 2011, 20:43   #28
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgen mij zou De Wever ook d'office Di Rupo afgeschoten hebben. Voordat hij ook maar enig document in handen zou hebben gekregen. Dat is zo zijn gewoonte.

Zo schoot hij het bedongen financieringsakkoord af, alhoewel hijzelf later moest bekennen dat hij de tekst niet had kunnen lezen. Dat kon hij inderdaad ook niet, want toen De Wever de tekst afschoot, was die nog niet eens voorhanden. Ga maar met zo'n nar naar de oorlog.
Wat voor een onzin zit jij hier nu allemaal uit uw nek te lullen.
Het financieringsakkoord werd afgeslacht op basis van de weinige informatie die de onderhandelaars naar buiten brachten. En tot op heden is er op de kritiek die van de N-VA kwam geen deftig antwoord gekomen omdat de kritiek terecht was. Ik herinner u nog maar eens op de fameuze schotwonde in de voet van DeCroo als het over de 5% groei ging in de inkomstenbelasting. Een ongekende groei die we in dit land nog nooit gezien hebben.
Als er hier een nar is dan bent u het wel.
Eentje die in het wilde weg schiet, meestal slecht gemikt in de richting van de N-VA uit blinde haat. En je mist altijd doel.
Pas maar op voor uw eigen voeten.
stuyckp is offline  
Oud 26 november 2011, 20:44   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien u mij hier op een onjuistheid betrapt, dan moogt u het altijd melden en dan praten we verder.
Als we u op juistheden betrappen zullen we het u melden, das veel minder werk dan al uw onjuistheden te moeten melden.
stuyckp is offline  
Oud 26 november 2011, 20:46   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien hebt u niet uw goede bril op
Die roze van u is niet geschikt.
stuyckp is offline  
Oud 26 november 2011, 20:47   #31
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de Brusselse ps ziet de toekomst zéér pessimistisch in:

Citaat:
Bij de Brusselse PS wordt daarom openlijk gezegd dat deze regering hooguit drie, vier maanden op de sporen kan blijven.
http://www.knack.be/opinie/columns/r...0010365874.htm
matthias999 is offline  
Oud 26 november 2011, 21:09   #32
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Benieuwd hoe de financiële markten zullen reageren op de zelfverklaarde glans van u en de heren onderhandelaars. Persoonlijk zou ik me in uw plaats iets minder glansrijk opstellen. Maar ach, dan kunt u het nog altijd op de Europese context steken.
Ah, ja, natuurlijk. De financiële markten gaan keigoed reageren als we tonen dat we er zelf weinig vertrouwen inhebben...

Jullie (Vlaams-nationalistische alles-critici) spelen met het vertrouwen in ons land. Proficiat. Dat is ook niet meer dan wat jullie bedoeling is, de welvaart van ALLE Belgen kapotmaken met als enige doel aan te tonen hoe slecht het in België gaat, en dat moet er dan toe aanzetten de illusie te krijgen dat Vlaanderen dat is waar we met zijn allen moeten op inzetten...

Laatst gewijzigd door Robinus V : 26 november 2011 om 21:12.
Robinus V is offline  
Oud 26 november 2011, 21:24   #33
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ah, ja, natuurlijk. De financiële markten gaan keigoed reageren als we tonen dat we er zelf weinig vertrouwen inhebben...

Jullie (Vlaams-nationalistische alles-critici) spelen met het vertrouwen in ons land. Proficiat. Dat is ook niet meer dan wat jullie bedoeling is, de welvaart van ALLE Belgen kapotmaken met als enige doel aan te tonen hoe slecht het in België gaat, en dat moet er dan toe aanzetten de illusie te krijgen dat Vlaanderen dat is waar we met zijn allen moeten op inzetten...
logisch toch! wij hebben al lang geen vertrouwen meer in een land dat ons altijd heeft misprezen! Eigenlijk heeft niemand meer vertrouwen in dat land ( kijk even naar de markten! ) buiten een paar verdwaalde en verdwaasde belgicisten die waarschijnlijk alles aan dat land te danken hebben (cliëntilisme)! evil:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 26 november 2011 om 21:27.
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 november 2011, 21:33   #34
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
logisch toch! wij hebben al lang geen vertrouwen meer in een land dat ons altijd heeft misprezen! Eigenlijk heeft niemand meer vertrouwen in dat land ( kijk even naar de markten! ) buiten een paar verdwaalde en verdwaasde belgicisten die waarschijnlijk alles aan dat land te danken hebben (cliëntilisme)! evil:
Potentieel weer wat aan het vertrouwen gesleuteld. Doe zo voort, en steek het op de PS-staat! Intellectueel heel eerlijk, de staat vernielen en het op de staat steken.

Maar goed, gelukkig is er meer nodig om België in een put te krijgen waar het niet meer uitgeraakt. Misschien kan je het politieke landschap wat wijzigen met desinformatie, maar het land 'kapot maken' zal niet lukken.
Robinus V is offline  
Oud 26 november 2011, 21:36   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Potentieel weer wat aan het vertrouwen gesleuteld. Doe zo voort, en steek het op de PS-staat! Intellectueel heel eerlijk, de staat vernielen en het op de staat steken.

Maar goed, gelukkig is er meer nodig om België in een put te krijgen waar het niet meer uitgeraakt. Misschien kan je het politieke landschap wat wijzigen met desinformatie, maar het land 'kapot maken' zal niet lukken.
Daar slaag ik inderdaad niet in, maar gelukkig helpt 'het land' me daarbij!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 november 2011, 21:37   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

lol:

Sterk staaltje fanatisme.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 november 2011 om 21:38.
Xenophon is offline  
Oud 26 november 2011, 21:40   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat voor een onzin zit jij hier nu allemaal uit uw nek te lullen.
Het financieringsakkoord werd afgeslacht op basis van de weinige informatie die de onderhandelaars naar buiten brachten. En tot op heden is er op de kritiek die van de N-VA kwam geen deftig antwoord gekomen omdat de kritiek terecht was. Ik herinner u nog maar eens op de fameuze schotwonde in de voet van DeCroo als het over de 5% groei ging in de inkomstenbelasting. Een ongekende groei die we in dit land nog nooit gezien hebben.
Als er hier een nar is dan bent u het wel.
Eentje die in het wilde weg schiet, meestal slecht gemikt in de richting van de N-VA uit blinde haat. En je mist altijd doel.
Pas maar op voor uw eigen voeten.
U schiet uzelf weer eens goed in de voet.

Men kan geen financieringsakkoord afschieten in zijn totaal op basis van de fragmentaire informatie die hier en daar naar buiten lekt.

Vooraleer het akkoord af te schieten, had De Wever had eerst zijn tijd moeten afwachten tot de tekst integraal werd vrijgegeven. Hetgeen de ondehandelaars dan ook wat later deden. Alhoewel u en uw verdwaasde geestesgenoten dachten dat er helemaal geen tekst was.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2011 om 21:45.
Het Oosten is offline  
Oud 26 november 2011, 21:44   #38
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U schiet uzelf weer eens goed in de voet. Men kan geen financieringsakkoord afschieten in zijn totaal op basis van de fragmentaire informatie die hier en daar naar buiten lekt.

De Wever had eerst zijn tijd moeten afwachten tot de tekst integraal werd vrijgegeven. Hetgeen dan ook wat later gebeurde. Alhoewel u en uw verdwaasde geestesgenoten dachten dat er helemaal geen tekst was.
Al enige wettekst gezien? Of volstaat een A4'tje voor jou? Iedereen wacht nog altijd op wetteksten over de staatshervorming! Blijkbaar zijn die moeilijk om schrijven!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 november 2011, 21:45   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Al enige wettekst gezien? Of volstaat een A4'tje voor jou? Iedereen wacht nog altijd op wetteksten over de staatshervorming! Blijkbaar zijn die moeilijk om schrijven!
Wat een klinkklare onzin. Ook u schiet uzelf in de voet. Als er geen tekst is volgens uw zeggen, , hoe kunt u het dan afschieten?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2011 om 21:50.
Het Oosten is offline  
Oud 26 november 2011, 21:47   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Wat een klinklare onzin.
Ik ben helemaal ondersteboven van je argumentatie! Echt, de sterkste argumentatie van de dag! Niets tegen in te brengen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be