Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Hoelang zal de regering Di Rupo I meegaan?
Tot 2014 (hij zal zijn legislatuur uitdoen) 19 39,58%
Meer dan een jaar 1 2,08%
+/- een jaar 6 12,50%
+/- een half jaar 18 37,50%
+/- een maand 4 8,33%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 november 2011, 09:06   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Het akkoord is een feit, volgende week volgt de eedafleging en worden de postjes verdeeld. DI RUPO I lijkt bij deze (bijna) een feit. Hoelang denkt u dat deze kersverse regering gaat uithouden?
Als je weet dat Leterme nu reeds langer zit als premier dan zijn termijn was, is de vraag meer, hoelang zal zijn regering alle bevoegdheden hebben en hoelang zal hij zetelen als aftredende premier met zijn regering!!!

Zijn regering zal het met veel schade voor HEEL de werkende Belgische bevolking uithouden tot 2014, maar zal daarna waarschijnlijk nog eens meer dan 24 maanden zetelen als aftredende regering.
Want ik verwacht dat de Vlaamstalige werkende bevolking zich volledig tegen de huidige onderhandelaars zal keren en de politieke tegenstrijdigheden tussen Franstalig en Nederlandstalig politiek België na de regering Di Rupo niet meer te overbruggen zullen zijn en de overlooppartijen niet meer voldoende zetels zullen behalen om nog een federale regering te kunnen vormen met een Vlaamse minderheid.

Het enige dat de Vlamingen nu nog kunnen hopen, is dat Groen! zich terugtrekt van de ondertekende akkoorden en geen 2/3 meerderheid levert aan deze regering om Vlaanderen helemaal te pluimen.

Ecolo is reeds zijn kar aan het keren en de toekomstige regering aan het ondermijnen en tegenwerken, laten we hopen dat Groen! hun vrienden volgt.
Jantje is offline  
Oud 27 november 2011, 09:48   #22
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Bijkomend hebben we een staatshervorming die op zich niets oplost, zelfs het BHV akkoord niet, als ze al ooit in besluiten omgezet wordt.
Ik geloof er inderdaad niets van. Deze 'akkoorden' voor zover ze al op papier staan zijn er gekomen omdat alle onderhandelaars moe waren. Als ze straks uitgerust zijn komen de interpretatieverschillen. Dit wordt nooit in wetten omgezet.
Hollander is offline  
Oud 27 november 2011, 09:59   #23
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat dipoepo1 zolang mogelijk blijft zitten; hoe langer hij op zijn troon kan blijven zitten, hoe meer stemmen er volgende keer naar de NVA gaan en hoe minder er naar de SPA, VLD en CD&V.
Dan komen ze volgende keer niet meer toe met 500+ dagen om een akkoord te bricoleren.
tschoon verdiep is offline  
Oud 27 november 2011, 10:27   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

volgend jaar reeds komt de volgende waterboarding ervaring voor de s-pa vld en cdenv
born2bewild is offline  
Oud 27 november 2011, 11:38   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Het akkoord is een feit, volgende week volgt de eedafleging en worden de postjes verdeeld. DI RUPO I lijkt bij deze (bijna) een feit. Hoelang denkt u dat deze kersverse regering gaat uithouden?
Uw vraag is net zo futiel als de vraag: "Hoelang gaat N-VA meegaan ?"
Henri1 is offline  
Oud 27 november 2011, 11:44   #26
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
zolang als nodig
Hollander is offline  
Oud 27 november 2011, 11:48   #27
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet de de core van Europa zal imploderen.

Ik denk dat we een Europa van de koplopers zullen krijgen, inclusief Euro. De rest zal ofwel tot op de bodem moeten gaan ofwel eruitstappen.
Eerst zegt u dat Europa niet gaat imploderen of exploderen, het is al gelijk. Aangezien u afkomt met stijgende zuurtegraden en dergelijke betwijfel ik of u het verschil kent tussen een implosie en een explosie.

En dan beschrijft u dat u denkt dat europa in 2 gaat scheuren.

U weet het eigenlijk niet zo goed denk ik.
stuyckp is offline  
Oud 27 november 2011, 11:50   #28
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
En jij denkt dat Belgie bij die core (ofwel die koplopers) hoort?
Vlaanderen in feite wel, helaas hangen er een zeer groot aantal hangmatten vast aan vlaamse bomen.
stuyckp is offline  
Oud 27 november 2011, 11:53   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. Ik vind deze vraag bijzonder relevant.
N-VA gaat bijzonder lang meegaan. Jammer voor u.
stuyckp is offline  
Oud 27 november 2011, 11:56   #30
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat vanaf dag 1 van de regeringsperiode er een enorme spanning zal ontstaan, en dat de kabel elk moment kan knappen. In dat opzicht zou ik zeggen dat het nog geen maand zal duren, MAAR de angst voor de NVA is veel te groot bij de traditionele partijen, en daarom zullen ze kost wat kost de legislatuur uitdoen, met veel geklaag en gekreun, maar niemand zal de stekker er uit willen trekken. Daarom heb ik de middenweg gekozen en '1 jaar' aangeduid.
de kleine is offline  
Oud 27 november 2011, 12:04   #31
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Ik denk dat vanaf dag 1 van de regeringsperiode er een enorme spanning zal ontstaan, en dat de kabel elk moment kan knappen. In dat opzicht zou ik zeggen dat het nog geen maand zal duren, MAAR de angst voor de NVA is veel te groot bij de traditionele partijen, en daarom zullen ze kost wat kost de legislatuur uitdoen, met veel geklaag en gekreun, maar niemand zal de stekker er uit willen trekken. Daarom heb ik de middenweg gekozen en '1 jaar' aangeduid.
U hebt gelijk. De komende regering hangt aan elkaar met als bindmiddel de angst voor de N-VA. Niets meer niets minder.
Mogelijk gaat bij de komende gemeenteraadsverkiezingen de zaak al ontploffen.
stuyckp is offline  
Oud 27 november 2011, 12:27   #32
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA is en blijft de nieuwe volkspartij... wat CVP was in de jaren zeventig zal N-VA in de volgende twintig jaar zijn
Hoera is offline  
Oud 27 november 2011, 12:40   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
N-VA is en blijft de nieuwe volkspartij... wat CVP was in de jaren zeventig zal N-VA in de volgende twintig jaar zijn
Met zoveel emotioneel intellect aan boord zal hun geen lang leven beschoren zijn.
Henri1 is offline  
Oud 27 november 2011, 13:04   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je weet dat Leterme nu reeds langer zit als premier dan zijn termijn was, is de vraag meer, hoelang zal zijn regering alle bevoegdheden hebben en hoelang zal hij zetelen als aftredende premier met zijn regering!!!

Zijn regering zal het met veel schade voor HEEL de werkende Belgische bevolking uithouden tot 2014, maar zal daarna waarschijnlijk nog eens meer dan 24 maanden zetelen als aftredende regering.
Want ik verwacht dat de Vlaamstalige werkende bevolking zich volledig tegen de huidige onderhandelaars zal keren en de politieke tegenstrijdigheden tussen Franstalig en Nederlandstalig politiek België na de regering Di Rupo niet meer te overbruggen zullen zijn en de overlooppartijen niet meer voldoende zetels zullen behalen om nog een federale regering te kunnen vormen met een Vlaamse minderheid.

Het enige dat de Vlamingen nu nog kunnen hopen, is dat Groen! zich terugtrekt van de ondertekende akkoorden en geen 2/3 meerderheid levert aan deze regering om Vlaanderen helemaal te pluimen.

Ecolo is reeds zijn kar aan het keren en de toekomstige regering aan het ondermijnen en tegenwerken, laten we hopen dat Groen! hun vrienden volgt.

2.

Volledig mee eens.

Dit is de zwanezang.
patrickve is offline  
Oud 6 december 2011, 19:01   #35
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Regering Di Rupo I is van start gegaan, eens kijken wie er juist gestemd heeft!
matthias999 is offline  
Oud 6 december 2011, 19:05   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met zoveel emotioneel intellect aan boord zal hun geen lang leven beschoren zijn.
N-VA gaat mee tot de franstaligen Belgie opblazen. Daarna zal de partij uiteenvallen in een rechtsliberaal stuk (VLD) en een centrum stuk (CD&V). Met andere woorden, je zou misschien wel eens gelijk kunnen hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat nog een legislatuur of 2 zal duren. Zolang zal de Vlaamse melkkoe nog wel meegaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 december 2011, 19:08   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Je kan net zo goed vossen met kippen in één hok zetten.
Hoewel....als het er op aan komt, zijn het allemaal vossen.
Ik wacht de volgende verkiezing af.
hurricane is offline  
Oud 6 december 2011, 19:10   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Absoluut niet. Ik vind deze vraag bijzonder relevant.
N-VA gaat bijzonder lang meegaan. Jammer voor u.
Net zoals de voorspellingen hier dat er geen Belgische Federale Regering meer kwam .

U hebt zo stilaan het gewestelijk halfrond terug moeten inslikken.
Zowat alles wat de echte vlamingen hier hebben voorspeld is niet doorgegaan.

Uw kansen zijn dus echt wel hééél klein.
Henri1 is offline  
Oud 6 december 2011, 19:16   #39
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals de voorspellingen hier dat er geen Belgische Federale Regering meer kwam .

U hebt zo stilaan het gewestelijk halfrond terug moeten inslikken.
Zowat alles wat de echte vlamingen hier hebben voorspeld is niet doorgegaan.

Uw kansen zijn dus echt wel hééél klein.
Noemt u dit een Belgische Federale Regering ?
Een hoopje sukkels die kost wat kost hun baantje verdedigen, over de grenzen van hun partijstandpunten in.
Wees er maar fier op
hurricane is offline  
Oud 6 december 2011, 19:51   #40
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Inderdaad.

Ik zei het hier reeds in een andere draad : gezien de « nieuwe » meerderheid grotendeels bestaat uit een samenraapsel van partijen en partijtjes die in verval zijn, ben ik van mening dat de nu gevormde regering een samenhang zal kennen die niet verder reikt dan het zich als drenkelingen vastklampen aan eenzelfde stuk wrakhout, tot dit onherroepelijk zinkt.

Het enig juist antwoord op de vraag "hoe lang zal de regering Di Rupo I meegaan ?” is evenwel : tot zij afgelost wordt door een volgende regering, tenzij die niet meer nodig blijkt te zijn.

Immers, net als de ploeg Leterme zal deze regering hoe dan ook, zij het vanaf een bepaald moment als een regering van al dan niet lopende zaken, aanblijven tot er een andere kan gevormd worden.

Het zou dus wel eens kunnen dat de Belgen vele jaren langer van de regering Di Rupo I mogen genieten dan hen lief is….
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be