![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoelang zal de regering Di Rupo I meegaan? | |||
Tot 2014 (hij zal zijn legislatuur uitdoen) |
![]() ![]() ![]() |
19 | 39,58% |
Meer dan een jaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,08% |
+/- een jaar |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
+/- een half jaar |
![]() ![]() ![]() |
18 | 37,50% |
+/- een maand |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,33% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn regering zal het met veel schade voor HEEL de werkende Belgische bevolking uithouden tot 2014, maar zal daarna waarschijnlijk nog eens meer dan 24 maanden zetelen als aftredende regering. Want ik verwacht dat de Vlaamstalige werkende bevolking zich volledig tegen de huidige onderhandelaars zal keren en de politieke tegenstrijdigheden tussen Franstalig en Nederlandstalig politiek België na de regering Di Rupo niet meer te overbruggen zullen zijn en de overlooppartijen niet meer voldoende zetels zullen behalen om nog een federale regering te kunnen vormen met een Vlaamse minderheid. Het enige dat de Vlamingen nu nog kunnen hopen, is dat Groen! zich terugtrekt van de ondertekende akkoorden en geen 2/3 meerderheid levert aan deze regering om Vlaanderen helemaal te pluimen. Ecolo is reeds zijn kar aan het keren en de toekomstige regering aan het ondermijnen en tegenwerken, laten we hopen dat Groen! hun vrienden volgt. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof er inderdaad niets van. Deze 'akkoorden' voor zover ze al op papier staan zijn er gekomen omdat alle onderhandelaars moe waren. Als ze straks uitgerust zijn komen de interpretatieverschillen. Dit wordt nooit in wetten omgezet.
#23 |
Burgemeester
|
![]() Ik hoop dat dipoepo1 zolang mogelijk blijft zitten; hoe langer hij op zijn troon kan blijven zitten, hoe meer stemmen er volgende keer naar de NVA gaan en hoe minder er naar de SPA, VLD en CD&V.
Dan komen ze volgende keer niet meer toe met 500+ dagen om een akkoord te bricoleren. |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() volgend jaar reeds komt de volgende waterboarding ervaring voor de s-pa vld en cdenv
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vraag is net zo futiel als de vraag: "Hoelang gaat N-VA meegaan ?"
|
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zolang als nodig
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan beschrijft u dat u denkt dat europa in 2 gaat scheuren. U weet het eigenlijk niet zo goed denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat vanaf dag 1 van de regeringsperiode er een enorme spanning zal ontstaan, en dat de kabel elk moment kan knappen. In dat opzicht zou ik zeggen dat het nog geen maand zal duren, MAAR de angst voor de NVA is veel te groot bij de traditionele partijen, en daarom zullen ze kost wat kost de legislatuur uitdoen, met veel geklaag en gekreun, maar niemand zal de stekker er uit willen trekken. Daarom heb ik de middenweg gekozen en '1 jaar' aangeduid.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogelijk gaat bij de komende gemeenteraadsverkiezingen de zaak al ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Volledig mee eens. Dit is de zwanezang. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Regering Di Rupo I is van start gegaan, eens kijken wie er juist gestemd heeft!
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA gaat mee tot de franstaligen Belgie opblazen. Daarna zal de partij uiteenvallen in een rechtsliberaal stuk (VLD) en een centrum stuk (CD&V). Met andere woorden, je zou misschien wel eens gelijk kunnen hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat nog een legislatuur of 2 zal duren. Zolang zal de Vlaamse melkkoe nog wel meegaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan net zo goed vossen met kippen in één hok zetten.
Hoewel....als het er op aan komt, zijn het allemaal vossen. Ik wacht de volgende verkiezing af. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt zo stilaan het gewestelijk halfrond terug moeten inslikken. Zowat alles wat de echte vlamingen hier hebben voorspeld is niet doorgegaan. Uw kansen zijn dus echt wel hééél klein. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een hoopje sukkels die kost wat kost hun baantje verdedigen, over de grenzen van hun partijstandpunten in. Wees er maar fier op ![]() |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zei het hier reeds in een andere draad : gezien de « nieuwe » meerderheid grotendeels bestaat uit een samenraapsel van partijen en partijtjes die in verval zijn, ben ik van mening dat de nu gevormde regering een samenhang zal kennen die niet verder reikt dan het zich als drenkelingen vastklampen aan eenzelfde stuk wrakhout, tot dit onherroepelijk zinkt. Het enig juist antwoord op de vraag "hoe lang zal de regering Di Rupo I meegaan ?” is evenwel : tot zij afgelost wordt door een volgende regering, tenzij die niet meer nodig blijkt te zijn. Immers, net als de ploeg Leterme zal deze regering hoe dan ook, zij het vanaf een bepaald moment als een regering van al dan niet lopende zaken, aanblijven tot er een andere kan gevormd worden. Het zou dus wel eens kunnen dat de Belgen vele jaren langer van de regering Di Rupo I mogen genieten dan hen lief is…. |
|
![]() |