![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Werkgever geeft mij loon, staat neemt loon af.
Waarom dan werkgever pesten, terwijl de staat toch niets veranderd? |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun pensioen zal berekend worden op de laatste 10 jaar ipv op de laatste 5 jaar nu.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge moet da nie naar de flikken gooien, maar naar hun bazen in de Wetstraat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik staak niet maar als het uitkomt met mijn uren ga ik wel betogen. We zouden die betogingen beter in het weekend doen.
|
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Je gaat nu toch niet beweren dat een werkgever geen bijkomende kosten heeft als werknemers zomaar een dag wegblijven? Moet een werkgever niet verplicht bijdrage betalen aan vakbonden waarvan de stakingskas gespekt wordt?
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Waar vind ik eigenlijk info over die staking van vrijdag?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Unizo haar boodschap is de zoveelste variatie op het aloude "wees bang en onderdanig domme Vlaming."
Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 november 2011 om 16:56. |
||
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() En dan nog, ze staken omdat er teveel besparingen zijn, ik zou betogen omdat er te weinig zijn. Werken is dan blijkbaar dus niet aan de stakers besteed anders zouden ze wel anders denken. - Indien ze uberhaupt al weten waarom ze staken natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben het toch over de flikken die door de Marokkanen in Brussel met Kalashnikov's van de straat geschoten werden he?
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op lui-links zal men bij UNIZO niet rekenen... ![]() Dat de lui-linkerhandigers maar eens in hun linkse paradijzen proberen te staken... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 29 november 2011 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tartiflette? Wat mag dat wel wezen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Zowel de PS als de sp.a zitten in de regering, dus waarom zouden we het land platleggen? Het is misschien wel een goede waarschuwingsactie. En dat de patroons niet staken is wel evident he. Zij hebben al alles.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij ziet ze vliegen zeker? Staken en betogen doe je in de week, tijdens de werkuren!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Staken ja, als je vindt dat je werkgever je onheus behandelt. Politieke betogingen daar hebben de werkgevers weinig met te maken. Als we een andere politiek willen moeten we daar maar voor kiezen. Of voor betogen in het weekend. Nationale stakingen zijn voor als het echt te gortig dreigt te worden tussen werkgevers en werknemers. Of voor als het iets uithaalt. Met nu de boel plat leggen ga je de mensen die het meest invloed in en over de financiële markten hebben niet raken. Vind jij dat begrotingsakkoord zo ondraaglijk of onredelijk ? Aan de echte schuldigen van de crisis kan je niet aan door besparingen of taksen. Ik vind het belangrijk dat de financiële markten de economie terug gaan dienen ipv omgekeerd. Dat is de enige manier waarop ze wat ze veroorzaakt hebben kunnen terug betalen. Regelgeving en ethiek. Al die taksen die aan de rijken worden opgelegd werken omgekeerd, zelfde met de besparingen in onze sociale zekerheden. Werkgevers en werknemers zouden zij aan zij moeten betogen tegen de richting die het financiële wereldje ons stuwt, tegen de almacht van dat wereldje en hun invloed in de politiek en het universitaire economische onderwijs wereldwijd. Betogen dus ja (en wat banken in brand steken), staken neen. Enkel de banksector zou eens wekenlang moeten staken. Tegen hun eigen bazen. Voor een andere ondernemingscultuur. |
|
![]() |